صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۴  ، 
کد خبر : ۷۷۹۰۴

اخبار ویژه روزنامه های چهارم بهمن 87


 کیهان

هدیه کمیته فیلترینگ به مدعیان اصلاحات (خبر ویژه)

در حالی که دروغ بافی ها و پروژه های مظلوم نمایی سایت خاتمی نیوز، لو رفته و سایت یاد شده در مقابل شواهد مستحکم و اسناد غیرقابل انکاری که از جعلی بودن داستان های مظلوم نمایانه این سایت حکایت می کرد، با بن بست شکننده ای روبرو شده بود، کمیته فیلترینگ در اقدامی سؤال برانگیز به کمک سایت خاتمی نیوز آمده و با فیلتر کردن این سایت، از یکسو گردانندگان سایت یاد شده را از مسئولیت پاسخگویی در مقابل دروغ هایی که پراکنده بودند نجات داد و از سوی دیگر پروژه جدیدی را برای مظلوم نمایی مدعیان اصلاحات که این روزها مبرم ترین نیاز آنهاست، کلید زد.

اقدام کمیته فیلترینگ اگر سؤال برانگیز نباشد به اندازه ای ناشیانه است که صلاحیت اعضای آن را با تردید جدی روبرو می کند.

گفتنی است که مدعیان اصلاحات از صدها سایت اینترنتی در داخل و خارج کشور برخوردارند که فقط یک مراجعه گذرا به برخی از موتورهای جستجوگر اینترنتی نظیر «گوگل» و «یاهو» برای پی بردن به این همراهی و هماهنگی گسترده داخلی و خارجی در حمایت از نامزد مدعیان اصلاحات و سیاه نمایی آنها علیه ارزش های اسلام و انقلاب، کفایت می کند. بنابراین اقدام کمیته فیلترینگ فقط به قصد نجات سایت خاتمی نیوز از بن بست پاسخگویی است. و البته ممکن است گفته شود تخلفات عدیده سایت مزبور باعث آغاز این تصمیم شده است که در این صورت باید پرسید، چرا موضوع را اعلام نکرده اید؟! آیا این نیز اقدام سؤال برانگیز دیگری با هدف فرصت دادن به سایت یاد شده برای مظلوم نمایی نیست؟!

 خرید و اجاره ماشین هاى راى ساز رونق گرفت (خبر ویژه)

خرید و اجاره روزنامه و راه اندازی سایت در چند ماه منتهی به انتخابات ریاست جمهوری رونق می گیرد. سایت «تغییر» که از سوی حامیان کروبی راه اندازی شده، از احتمال فعالیت 3روزنامه در خدمت ستاد انتخاباتی خاتمی خبر داد.

به نوشته این سایت، حامیان رئیس دولت سابق در صددند روزنامه کارون را به خدمت بگیرند و از قرار معلوم مذاکرات اولیه در این زمینه انجام شده تا این روزنامه که گستره توزیعش استانی است، به صورت سراسری منتشر شود. به گزارش تغییر «در عین حال قرار است روزنامه فرهیختگان هم به عنوان بازوی تبلیغاتی خاتمی کار خود را آغاز کند. فرهیختگان نیز از سلسله نشریات دانشگاه آزاد است که اگرچه امتیاز روزنامه دارد اما مدتی است به صورت هفته نامه منتشر می شود. خبر دیگر نیز حاکی است که زمزمه هایی درباره روزنامه توسعه نیز شده است تا این روزنامه در اختیار ستاد انتخاباتی خاتمی قرار بگیرد. در کنار روزنامه هایی که ذکر آنها رفت چندین پایگاه اینترنتی نیز فعالیت خود را هماهنگ با ستاد انتخاباتی خاتمی آغاز می کنند. در این میان انتشار روزنامه یاس نو نیز همچنان در دست بررسی است. اگر مشکلات این روزنامه حل شود و نظر نهایی دادگاه اعلام گردد روزنامه یاس نو از بعد از تعطیلات به عنوان اصلی ترین تریبون خاتمی و حزب مشارکت فعالیت خود را از سر می گیرد.»

 اول کشته شد، بعد پودر شد بعد نجات یافت و حالا کمى سوختگى سطحى دارد! (خبر ویژه)

به دنبال اصرار برخی از چهره های مشکوک اصلاح طلب که نظر خود درباره سوءقصد به یک فعال سیاسی گمنام در کرمانشاه- که دیدگاه آنها عمدتاً  توسط پایگاه اینترنتی یاری نیوز منتشر می شود-  این خبر از جانب نهادهای امنیتی استان کرمانشاه  به شدت تکذیب شد.

با وجود اینکه پایگاه اینترنتی  حامیان خاتمی در گزارش های چند روز اخیر خود ادعا کرده بود، فردی به نام ذکریا عباسی فرد که از او به عنوان دبیر حزب مردمسالاری کرمانشاه یاد شده با نارنجک دستی مورد سوء قصد قرار گرفته و اتومبیل او  به «تلی از خاکستر»(؟!) بدل شده، «حجت الله دمیاد»  معاون سیاسی-امنیتی استانداری کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار کیهان اصل وقوع چنین حادثه ای را تکذیب کرد. وی به خبرنگار کیهان گفت: «در مورخه 87.12.1 تعدادی از نیروهای اصلاح طلب شهر به صورت تلفنی به ما اطلاع دادند که فردی به نام عباسی فرد مورد حمله قرار گرفته و اتومبیل او منفجر شده است». دمیاد در ادامه افزود: «پس از اطلاع از خبر، ماموران سیاسی و امنیتی کرمانشاه ماموریت یافتند تا برای ارزیابی صحت و سقم این خبر به محل  مورد ادعا مراجعه کنند و پس از بررسی های تفصیلی مشخص شد اساساً چنین اتفاقی رخ نداده و خبر کاملاً کذب است». این مقام مسئول در ادامه با اشاره به جزئیات سناریوی عملیات روانی و اهداف صحنه سازی  طراحی شده توسط افراطیون، اظهار داشت: «جالب این است که به محض آغاز این هیاهو و در حالی که هنوز صحت خبر تایید نشده بود، برخی از سایت های خبری با شانتاژ خبری سعی داشتند  اینگونه القا  کنند که سرنشین خودرو در جریان انفجار کشته شده و از این طریق فضای سیاسی شهر و بلکه استان را ملتهب نمایند که البته این پروژه از قبل برنامه ریزی شده  ابتر ماند». وی همچنین بر ناشناخته بودن فردی به نام عباسی فرد  در بین نیروهای سیاسی استان کرمانشاه تاکید کرد و بزرگنمایی خبر مربوط به سوءقصد به او را یک شیطنت رسانه ای با اهداف ضدامنیتی دانست که ابعاد آن  در حال  پی گیری است.

اظهارات صریح این مقام عالی رتبه استان کرمانشاه در حالی است که پایگاه اینترنتی خاتمی نیوز روز گذشته با انتشار یک عکس از اتومبیلی سوخته مدعی شد که عکس منتشر شده تصویر اتومبیل همان فرد مورد سوءقصد است. این در حالی است که اولا تهیه چنین تصاویری از روی اینترنت یا حتی آتش زدن یک خودرو  و عکس برداری از آن- اقدامی که اصلاح طلبان در انجام موارد مشابه آن سوابقی ممتد دارند-  به سادگی امکانپذیر است. ثانیاً نکته جالب تر این است که این پایگاه اینترنتی  در پاسخی که به خبر ویژه کیهان روی خروجی خود قرار داده تاکید می کند که عباسی فرد در جریان این حادثه دچار «سوختگی سطحی» شده اما نگاهی گذرا به تصویر اتومبیل  به شدت سوخته ای که سایت مزبور ادعا می کند از آن این فرد است، آشکار می سازد که این فرد قاعدتاً باید در اثر انفجاری چنین شدید  پودر می شد  نه اینکه فقط جراحتی  سطحی بردارد! گفتنی است همین  سایت در خبر قبلی خود از سلامت فرد مورد ادعا خبر داده بود. ظاهراً  واگذار کردن ماموریت مظلوم نمایی با  حربه جنگ روانی به جمعی از هواداران تازه کار دوم خردادی  به تدریج در حال تبدیل شدن به دردسری برای طراحان این قبیل پروژه ها در میان اطرافیان آقای خاتمی است.

 تلفاتش را ما دادیم قراردادهایش به ایران رسید (خبر ویژه)

نفوذ سیاسی- اقتصادی ایران در منطقه بصره عراق، انگلیسی ها را که متحمل تلفات سنگین و بی آبرویی گسترده در این منطقه شده اند؛ نگران و خشمگین کرده است.

روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی با اشاره به قرارداد 1.5میلیاردی عراق با ایران برای احداث شهر جدید بصره و پروژه های عظیم ساختمانی آن می نویسد: عقد این قرارداد که از جمله احداث چندین هتل و 5هزار واحد مسکونی را شامل می شود، حاوی طنزی تلخ است. ایرانی ها در همان جایی این قرارداد را به دست آورده اند که نیروهای انگلیسی مشغول مبارزه با شیعیان افراطی بودند، شیعیانی که توسط ایران حمایت می شوند. شیعیان بصره تلفات زیادی را طی 2سال اخیر به نظامیان انگلیسی تحمیل کردند. آنجا برای ما باثبات نبود.

مایکل اوانز گزارشگر تایمز اضافه می کند: اما اکنون شرایط امنیتی در بصره ]با عقب نشینی بخشی از اشغالگران[ تغییر کرده و ساخت و ساز رونق گرفته است. دستیابی ایران به قرارداد 1.5میلیارد دلاری اجرای پروژه شهر جدید بصره معلول این واقعیت است که شرکت های آمریکایی و انگلیسی، نگران از شرایط امنیتی، در هنگام ارائه پیشنهاد خود با سرعت کافی عمل نکردند. نایجل هیوارد سرکنسول انگلیس در بصره تاکید می کند اینجا شرکت هایی موفق خواهند بود که ریسک پذیری بالاتری دارند.

خبرنگار تایمز تلویحا تاکید می کند: واگذاری قراردادی این چنینی به شرکتی ایرانی بدون تایید دولت عراق نبوده است. یک هفته پیشتر نوری المالکی نخست وزیر عراق در جریان سفر نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه به او گفته بود متحدان اساسی عراق در جریان نبرد شش ساله با شورش و ناآرامی در عراق اولویت اصلی واگذاری قراردادهای بازسازی خواهند بود.

به نوشته تایمز «قرارداد 1.5میلیارددلاری با ایران، بزرگترین قرارداد ساختمانی واگذار شده به ایران از زمان آغاز حمله آمریکا به عراق در سال 2003است.»

اتاق فرمان واحد افراطیون دانشگاه امیرکبیر لو رفت (خبر ویژه)

در حالی که طیف انگشت شمار افراطیون دانشگاه امیرکبیر سعی در القاء نارضایتی عمومی از دفن شهدای گمنام در این دانشگاه داشته و در سایت های خبری خودنظیر خبرنامه امیرکبیر مخالفت خود  با تدفین شهدا را اعلام کرده اند! انتشار دو بیانیه همزمان با عنوان تجمع و اعتراض دانشجویی که یکی از سوی انجمن اسلامی (طیف غیرقانونی دفترتحکیم) و دیگری  از سوی دانشجویان سوسیالیست در دانشگاه منتشر گردید، پرده از پشت پرده این جمعیت خیالی برداشت.

این دو متن  که بسیار ناشیانه و عجولانه تنظیم شده بود دقیقاً دارای یک محتوا بوده و تنها مورد اختلافی آن امضای پای بیانیه هاست. این در حالیست که  انجمن منتسب به طیف غیرقانونی تحکیم خود را منتسب به  پایگاه لیبرالیستی غرب می داند و اعلام می کند که با طیف موسوم به چپ در تعارض ایدئولوژیک است. انتشار این دو بیانیه یکسان که  ناشی از دستپاچگی اتاق فرمان واحد این گروههاست نشان می دهد که اینگونه جریانات، کانون وابستگی یکسانی  دارند و تابلوهای متفاوت فقط برای رد گم کردن است.

بدیهی است که روحیه دانشجویی با اینگونه برخوردها همخوانی ندارد و تعجب آور است که چرا معدودی از دانشجویان به عوامل بیرونی اجازه سوءاستفاده از هویت دانشجویی خود را می دهند!

 مردم احمدى نژاد را دوست دارند ما به چه دل خوشیم؟! (خبر ویژه)

بیگانگی اصلاح طلبان از مردم و باورها و واقعیت های زندگی آنها باعث نگرانی در میان این طیف شده است.

در این زمینه سایت اصلاحات طی مقاله ای به قلم یکی از اصلاح طلبانی که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته به مصطفی معین (نامزد مشارکت) رای داده می نویسد: تلاش ما (اصلاح طلبان) این است که بگوییم با دیگران فرق داریم و متفاوتیم. ما به رسم دموکراسی که خودمان باور نداریم- چون در زندگی شخصی مان هم رعایتش نمی کنیم- باید مدام تاکید کنیم که خاتمی می آید و اصلا باید بیاید و اگر نتوانسته در آن 8سال کاری بکند حالا ما به او می گوییم چه بکند. تلاش می کنیم دیگران را هم متقاعد بکنیم به او رای بدهند چون خوش تیپ است و آبروی جهانی برایمان می خرد. برای بعضی از ما که نمی خواهیم بپذیریم اکثریت جامعه با حجاب و مذهب هیچ مشکلی ندارند، این همه تبلیغ و امیدواری برای حضور دوباره چه معنایی دارد؟

نویسنده با بیان اینکه «چهارسال پیش نمی توانستم به هیچ نامزدی رای بدهم و با تغییر شرایط و به اجبار رفتم به سمت معین» می افزاید: ولی هنوز هم فکر می کنم حرف های روشنگرانه آقای معین و بحث های آن روز کمپین اصلاح طلبان به کجای کار طبقه متوسط می آمد؟

وی تاکید می کند:  احمدی نژاد با رای همین مردمی بالا آمد که منتظر چنین حرف هایی خطاب به خودشان بودند. هنوز هم تقریبا محبوب است؛ هم در ایران و هم در بخش هایی از جهان. چون در ایران زبان همان مردمی را که ما سعی می کنیم بگوییم با آنها «متفاوتیم» درست بلد است. بیرون از ایران هم به خاطر «تودهنی هایی» که قرار است بزند یا زده به کسانی که بقیه کشورها جرئتش را نداشته اند، شهرت دارد؛ او خارج از ایران هم به فکر و نگاه مردم طبقه متوسط نزدیک شده است. ولی ما می خواهیم جامعه را تغییر دهیم بدون اینکه سهمی برای تفکر و نگاه مردم  قائل باشیم و با نادیده گرفتن بخش زیادی از افراد همین جامعه که درد و حرف و صدایشان را نمی شناسیم، فکر می کنیم در این فضایی که شاید فقط برای خودمان زیادی جذاب و مفید است، می نویسیم و تبلیغ می کنیم. ما وبلاگ به روز می کنیم، در وصف طبقه روشنفکر و انتظاراتشان از خاتمی و «شر» می کنیم تا بقیه ببینند باید برای دغدغه های فرهنگی شان به چه کسی رای  دهند. ما برای خودمان نوشابه باز می کنیم. 4 سال پیش اصلاحات شکست خورد شاید به این دلیل که حاضر نبود حرف های یک شاگرد تعویض روغنی، خواسته های کارگر معدن در ده کوره های اطراف جنوب یا صدای راننده ای مسافرکش بعد از کار اداره را گوش کند. ما فقط صدای خودمان را می شنیدیم. حالا نگرانم. آن قدر این فاصله و تاکیدها بر «تفاوت ما با دیگران» زیاد شده که پرکردنش کار سه چهار ماه آینده نیست.

این فعال اصلاح طلب در پایان می نویسد: کارگر و کارمند و کشاورز و معلم و صنعتگر که ما با آنها متفاوتیم اما رای شان مهم است، آن قدر از ما دورند که به دست آوردن  دلشان با هیچ وعده ای ساده نیست. نگرانم از موج و جوی که به وجود می آید از سمت ایرانیان خارج از کشور، که می گویند به خاتمی رای بدهید برای آزادی بیشتر، ولی فضای کنونی ایران را نمی شناسند چون دست کم 20سال در ایران نبوده اند. کسانی هم که کمتر از یکی دو سال است رفته اند، با دید تحقیرآمیز به داخل نگاه می کنند. آنها هم اصرار دارند که «متفاوتند».

 شریک خودکشى در پریدن از آسمان خراش (خبر ویژه)

دبیر کل حزب کارگزاران می گوید: از دبیر کلی استعفا نداده ام اما گفته ام اگر برخی افراد بخواهند در حزب تک روی کنند و بگویند حزب از کاندیدای خاصی حمایت کند، دبیر کلی بی معناست.

کرباسچی در مصاحبه با جمهوریت اضافه کرد: حمایت از خاتمی منوط به حضور وی به عنوان کاندیدای واحد جبهه اصلاحات است اما در حال حاضر خاتمی برای حضور در انتخابات نه نظر میرحسین موسوی را جلب کرده و نه نظر مهدی کروبی را. ایشان در حال حاضر کاندیدای جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب و مجمع روحانیون مبارز است و سایر احزاب از افراد دیگری حمایت می کنند.

دبیر کل کارگزاران مدتی است که ضمن بررسی نامزدی در انتخابات، به کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی هم مشورت و کمک می دهد. وی از سال 80 مخالف نامزدی دوباره خاتمی برای انتخابات ریاست جمهوری بوده است. کسانی چون عطریانفر طی ماه های اخیر تلاش کردند خاتمی را به عنوان نامزد مورد حمایت کارگزاران جابیندازند اما این اقدام با واکنش منفی کسانی نظیر کرباسچی و محمد هاشمی مواجه شد. جالب اینجاست که نشریه عطریانفر (شهروند امروز) چند ماه پیش در سرمقاله خود تأکید کرده بود نامزدی خاتمی و حمایت اصلاح طلبان از وی به مفهوم پریدن بدون چتر از آسمانخراش است که به شکستن استخوان های آنها منجر خواهد شد. عطریانفر گرایش زیادی به حزب مشارکت و سازمان مجاهدین دارد و ظاهراً در تلاش است کارگزاران به عنوان ضربه گیر و سپر بلای مشارکتی ها و سازمان مجاهدین ها در سقوط آزاد کذایی عمل کند.

 نارضایتى از روحیه بیگانه ستیزى مردم! (خبر ویژه)

قائم مقام ستاد انتخاباتی حزب مشارکت (خاتمی) با ناراحتی از انتخاب حماسی و آگاهانه مردم در انتخابات تیرماه 84 ادعا کرد: مردم در سال 84، اتفاقی رأی دادند!

به گزارش  یاری نیوز وی در همایش «بازیابی آرا و تبلیغات سیاسی» ضمن  مقایسه نظام ایران با  ساختار نظام های توتالیتر، مدعی وجود ظرفیت های پوپولیستی در انتخابات شد، بی آن  که توضیح دهد  چرا امثال وی حضور مردم در انتخابات دوم خرداد 76 را حماسه  نامیدند اما حضور و انتخاب همان مردم در 8 سال بعد را اتفاقی و پوپولیستی معرفی می کنند.

امین زاده که در دولت سابق به عنوان معاون وزیرخارجه فعالیت می کرد و به همین  خاطر مجبور شد در ظاهر از حزب مشارکت استعفا دهد، ضمن تخطئه حساسیت ملت ایران نسبت به دشمنان خارجی، این حساسیت را به دولت توتالیتر (تمامیت خواه و سرکوبگر) ربط داد و با ناخرسندی گفت: ایران به دلایل تاریخی روحیه ای دارد که بخواهد از بیگانه ناراحت باشد و میزان فرافکنی بالاست. بعد از انقلاب در این گمان  تردید ایجاد شد اما جامعه هنوز ظرفیت بیگانه ستیزی و حساسیت نسبت به آن را دارد و دفاع بیگانه از شخصی در انتخابات به معنای فرصت برای او نیست و مردم نمی پسندند».

این اعتراف به بدگمانی مردم نسبت به جریان ها و نامزدهای تحت حمایت بیگانگان در حالی است که جریان متبوع امین زاده اصرار دارند نامزد مورد حمایت خود را «ترجیح بیگانگان» -تحت عنوان دهان پرکن تعامل با خارج- معرفی کنند.

گفتنی است در همایش «بازیابی آرا» الهه کولایی از حزب مشارکت و محمد توسلی از گروهک نهضت آزادی نیز سخنرانی کردند.

 جمهوری

جهت اطلاع 

****از رباط کریم خبر می رسد در یک اقدام ضربتی زنی که 25 سال در شهرک خانه رباط کریم از مجموعه های بنیاد مستضعفان زندگی می کرد با سه فرزند معلول روانی خود به بیرون از خانه رانده شده است . خانم مقدس صالحی کیا به خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی گفت : با توجه به اینکه مرحوم همسرم بازنشسته شهرک خانه از مجموعه های بنیاد مستضعفان می باشد از طرف آن اداره بنا به دستور یکی از مدیران ارشد بنیاد منزلی را جهت زندگی در اوایل انقلاب به ما تحویل دادند ولی چندی قبل پس از 25 سال حکم تخلیه به من داده شد و من از مراجعه به فرمانداری دفتر نماینده مجلس شورای شهر و ریاست جمهوری تاکنون نتیجه ای نگرفته ام و اکنون با 3 فرزند معلول بی خانمان و درمانده نمیدانم مشکلاتم را با چه کسی بازگو کنم تا آن را حل نماید. نامبرده از بسیجیان فعال شهرستان رباط کریم با بیش از 10 سال سابقه فعالیت می باشد

****علیرضا قاسمی رئیس دفتر سخنگوی قوه قضائیه به خبرگزاری فارس گفت : قرار بازداشت موقت پالیزدار کماکان بجای خود باقی است و تبدیل به قرار دیگری نشده است . وی البته این را هم گفته است که « برخی از متهمین این پرونده با تشخیص قاضی قرار بازداشت موقت شان به قرارهای دیگری تبدیل شده است » . روز جمعه شهاب نیوز به نقل از مهدی خزعلی فرزند آیت الله خزعلی خبر داده بود حکم آزادی عباس پالیزدار و تعدادی از متهمان پرونده وی صادر شده است .

****به دنبال اظهارات مریم اتحادیه مبنی بر زنده بودن خسرو گلسرخی و طرح قهرمان سازی از وی توسط برادر همسرش ایرج گرگین احسان نراقی طی گفتگوئی با سایت آینده از تکذیب زنده بودن گلسرخی امتناع کرد. به گزارش سایت آینده اخیرا گروهی موسوم به « پارس » ادعا کرد به دنبال برنامه ریزی مشاورین شاه فرح دیبا و ایرج گرگین پس از تعیین مقداری مقرری برای گلسرخی او را به جای اعدام به پاریس تبعید کردند و اخیرا مریم اتحادیه در یکی از کافه های پاریس با گلسرخی ملاقات داشته است . احسان نراقی که مشاور فرح پهلوی بود در این زمینه می گوید : « من نمی توانم درباره مرگ گلسرخی اظهارنظر کنم » . خسرو گلسرخی یک مارکسیست شاعر بود که در بهمن 1322 متولد شد و در 29 بهمن 1352 به اتهام دست داشتن در طرح ربودن فرزند محمدرضا شاه که توسط عوامل نفوذی ساواک لو رفت خبر اعدامش اعلام شد.

****نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ درباره اهمیت مذهب در زندگی مردم 143 کشور جهان نشان می دهد ایران یکی از مذهبی ترین کشورهای جهان است . به گزارش عصر ایران این نظرسنجی برروی حدود یک هزار فرد بالغ در هر یک از کشورهای جهان و در فاصله سال های 1385 تا 1387 صورت گرفت و گالوپ در این نظرسنجی از مخاطبان پرسیده است : « آیا مذهب نقش مهمی در زندگی روزانه شما دارد » که 83 درصد پاسخگویان در ایران به این سئوال جواب مثبت دادند . کشورهای مصر بنگلادش سری لانکا اندونزی و کونگو در بین مذهبی ترین ملت های جهان قرار دارند به طوری که بالغ بر 98 درصد یا بیشتر ساکنان این کشورها نقش مذهب را در زندگی خود پررنگ دانستند. در مقابل استونی سوئد دانمارک نروژ و جمهوری چک در زمره کشورهایی قرار دارند که مذهب کمترین نقش را در زندگی مردم آن ایفا می کند . دراین کشورها کمتر از 21 درصد به سئوال مذکور پاسخ مثبت دادند .

قدس

اخبار ویژه

تعویق سفر هاشمی رفسنجانی به عراق

فارس - «علیرضا مسافری» سرپرست کنسولگری ایران در سلیمانیه عراق گفت: سفر آقای هاشمی رفسنجانی به عراق لغو نشده و با کمی تأخیر در روزهای آینده انجام می شود.

دزدی دیپلماتیک

جهان نیوز - پس از ماجرای سرقت لپ تاب های شخصی دونماینده مجلس که به همراه کیف محتوی اسناد و مدارک آنان بود، این بار سارقان با ورود به خانه یکی از مسؤولان دیپلماسی کشور، تلفن همراه و نیز برخی اسناد و مدارک او را سرقت کرده اند.

 

عکاس معروف آمریکایی مسلمان شد

فارس- خانم نیکل کوئین، عکاس ویژه چهره های معروف هنری، سینمایی و ورزشی در آمریکا دین اسلام را پذیرفت و مسلمان شد.وی در گفتگویی با روزنامه زمان ترکیه به تشریح چگونگی مسلمان شدن خود پرداخت.

سایت «فردا» رفع فیلتر شد

جهان- سایت فردا که از 28 روز پیش بنا بر حکم کمیته تعیین مصادیق سایتهای اینترنتی فیلتر شده بود با ارائه توضیحات مسؤولان سایت و بررسیهای این کمیته رفع فیلتر شد.

اعتماد ملی: خاتمی در دقیقه 90 کنار می رود

باشگاه خبرنگاران- محمود رئوفی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: به نظر می رسد، خاتمی در دقیقه 90 به نفع کروبی کنار می رود.

انتشار اسامی یاران انتخاباتی میر حسین

جهان- از ظریفیان، فرشاد مؤمنی، محمدرضا تاجیک، علی عرب مازار، عباس منوچهری، نجفقلی حبیبی، علیرضا بهشتی و محمدرضا بهشتی به عنوان اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی نام برده می شود.همچنین گفته می شود، در کابینه احتمالی میرحسین کسانی مانند ناطق نوری، موسوی لاری، محسن رضایی و جهانگیری هم حضور دارند.

85 درصد مردم: سخنان رئیس جمهور «منطقی» است

ایرنا- نتایج نظرسنجی تلفنی ایرنا نشان داد که 85/9 درصد از مخاطبان رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی سه شنبه گذشته، اظهارات رئیس جمهور را «منطقی» و «قانع کننده» ارزیابی کردند.این نظر سنجی تلفنی در روزهای 30 بهمن و اول اسفند انجام شد.

گفتگوی برژینسکی با روزنامه ایرانی

رجانیوز- «به نفع همه است که ایران نقش مشارکتی در خاورمیانه داشته باشد.» این مطلب را برژینسکی، مشاور امنیت ملی جیمی کارتر در گفتگو با «ایران دیلی» بیان کرد.استاد دانشکده مطالعات پیشرفته روابط بین الملل در دانشگاه جان هاپکینز در این مصاحبه تأکید کرد: ایالات متحده این واقعیت را پذیرفته است که ایران کشوری مهم در منطقه ای مهم است.

خاتمی موضع خود را با آغاجری مشخص کند

فارس- محمد زارع فومنی، رئیس ائتلاف اصلاح طلبان جوان گفت: خاتمی باید مواضع و نسبت خود را با امثال آغاجری اعلام و مشخص کند.

تکذیب ترور دبیر مردم سالاری در کرمانشاه

مهر - در پی انتشار اخباری مبنی بر ترور دبیر حزب مردم سالاری کرمانشاه، معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه این خبر را تکذیب کرد.

فشار درون حزبی به کروبی در راستای کنار رفتن به نفع خاتمی

فارس- کاظم نصیراف، دبیرکل جمعیت کارکنان ایران گفت: خاتمی هم قبول دارد، اشتباهاتی داشته است.نصیراف درخصوص میرحسین موسوی هم تصریح کرد: اصلاح طلبان خاتمی را به میرحسین ترجیح می دهند.وی تأکید کرد: درخصوص کروبی هم نه تنها احزاب دیگر، بلکه از درون حزب اعتماد ملی نیز به او توصیه می شود، به نفع خاتمی کنار بکشد.

عضو ارشد کارگزاران: حضور میرحسین منتفی شد

فارس- هدایت آقایی، عضو شورای مرکزی کارگزاران گفت: براساس صحبتی که خاتمی با میرحسین موسوی داشته، کاندیداتوری میرحسین منتفی شده است.

انتشار فهرست فاسدترین ها و بسیار رشوه گیرها

شبکه خبر- سازمان گلوبال اینتگریتی نتایج تحقیقات 260 خبرنگار درباره فساد مالی در 57 کشور جهان را منتشر کرد.به گزارش ایزوستیا، براساس گزارش سازمان گلوبال اینتگریتی که در کی شی نیف، پایتخت مولداوی منتشر شده این کشور به همراه جمهوری آذربایجان، مکزیک، نپال، کنیا، بنگلادش، نامیبیا، نیجریه و آرژانتین دستاوردهای ضعیفی در مبارزه با فساد مالی داشته اند.این سازمان همچنین برای نخستین بار فهرست سیاه کشورهای بسیار رشوه بگیر را هم اعلام کرده که گرجستان، بلاروس، آنگولا، کامبوج، چین، عراق، مونته نگرو، مراکش، نیکاراگوئه، صربستان، سومالی و یمن در آن قرار گرفته اند.

اگر رئیس جمهور نبود، طرح ترافیک تهران رد می شد

ایرنا- علی نیکزاد، معاون وزیر کشور درباره اهمیت حضور شخص رئیس جمهور در نشستهای بررسی طرح جامع ترافیک تهران افزود: اگر رئیس جمهور نبود، این طرح رد می شد.

خاتمی در مقاطع حساس، تصمیم گیری درست نداشت

فارس- رضا انصاری، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: خاتمی از شخصیتهایی است که در مقاطع حساس نشان داده، نمی تواند تصمیم گیری درستی داشته باشد و انتخابات سال آینده هم از مراحل حساس تصمیم گیری است.

وی گفت: نباید اظهارات خاتمی را مبنی بر اینکه در مقابل کروبی قرار نخواهم گرفت، به کنار رفتن وی به نفع کروبی تعبیر کنیم.

سحابی: مخالف تضعیف پایه های نظام هستیم

فارس- عزت ا... سحابی که به عقیده خودش چپگرا شناخته می شود و خاتمی را محافظه کار و موسوی را طرفدار اقتصاد دولتی می داند، در گفتگویی رسانه ای می گوید: فروپاشی و یا تضعیف حکومت مرکزی مساوی است با فروپاشی ایران و ما از این منظر، به شدت مخالف تضعیف پایه های نظام هستیم.در این مصاحبه، از سحابی پرسیده شد: آقای شمس الواعظین که از دوستان نزدیک آقای خاتمی است در مصاحبه ای گفت که خاتمی از تصمیم گیری در شرایط خاص و لحظات حساس عاجز بود، شما چقدر با نظر آقای شمس الواعظین موافقید؟ سحابی پاسخ داد: من نمی گویم آقای خاتمی عاجز بود بلکه با توجه به یزدی بودن ایشان معتقدم آقای خاتمی محافظه کار بود.

نظرسنجی «گالوپ» درباره مذهبی بودن ایرانی ها

عصر ایران- مؤسسه معتبر گالوپ در یک نظرسنجی اهمیت مذهب در زندگی مردم 143 کشور جهان و همچنین ایالتهای آمریکا را برآورد کرد.گالوپ در این نظرسنجی که در فاصله سالهای 2006 تا 2008 صورت گرفته، از مخاطبان پرسیده است: آیا مذهب نقش مهمی در زندگی روزانه شما دارد؟ 83 درصد پاسخگویان در ایران به این پرسش، پاسخ مثبت دادند و از این رو ایران در بررسی گالوپ در زمره یکی از مذهبی ترین کشورهای جهان قرار گرفته است.

مدیرکل صدا و سیما: قسم خورده ام درباره دکترایم حرف نزنم

عصر ایران- مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان غربی در واکنش به انتشار شایعه جعلی بودن مدرک دکترایش گفت: ترجیح می دهم در این باره سکوت کنم.

محسن شکرنیا در پاسخ به این پرسش که آیا اخبار منتشر شده درباره دکترای شما از دانشگاه کمبریج انگلیس صحیح است یا خیر؟ گفت: خدا وکیلی قسم خورده ام در این باره به کسی جواب ندهم بنابراین نمی توانم قسم خود را بشکنم.

میرحسین با مراجع قم دیدار می کند

مهر- میرحسین موسوی که فعالیتها و سخنانش رنگ و بوی جدی تری از حضور در انتخابات دهم ریاست جمهوری گرفته است، این هفته برای دیدار با مراجع تقلید به قم سفر می کند.

علی مطهری: تا می آییم از رئیس جمهور سؤال کنیم، جنجال درست می کنند

عصر ایران- علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس در گفتگو با دنیای اقتصاد با اشاره به طرح سؤال از رئیس جمهور درباره مشایی که سپس منتفی شد، گفت: موضوعات زیادی برای سؤال کردن از رئیس جمهور وجود دارد، فرض کنید بنزینی که چندی پیش خریداری شد و دولت باید به مجلس لایحه می داد و مجوز می گرفت. اما همین که سؤال از رئیس جمهور مطرح می شود عده ای جنجال می کنند. آنها حمایت رهبری از دولت را بیان می کنند. حمایت رهبری به جای خود و وظیفه نمایندگان به جای خود. مسایل را نباید با هم مخلوط بکنیم.

شاعر اسرائیلی از جشنواره نیکاراگوئه اخراج شد

شبکه ایران - روزنامه «العرب» چاپ لندن نوشت: پنجمین جشنواره جهانی شعر نیکاراگوئه که با حضور جمعی از شعرای مطرح جهان از 16 فوریه آغاز به کار کرده است، شاعر اسرائیلی را اخراج کرد.

 

ایران

دیگه چه خبر؟ 

 

استقبال گسترده مردم از رئیس جمهور به خاطر روحیه خدمتگزارى و عدالتخواهانه اوست

خبر اول این که ۳۶/۷۹ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجى روز پنجشنبه «ایران» بر این باورند که روحیه خدمتگزارى بى منت و عدالتخواهانه دولتمردان در سال هاى اخیر دلیل استقبال گسترده مردم از رئیس جمهور در آخرین سال دوره اول دولت نهم است. 61۳۱/ درصد از خوانندگان هم مى گویند رضایت مردم از کارنامه رئیس جمهور و دولت، عامل اصلى استقبال بى نظیر مردم از رئیس جمهور است. 13۱۸/ درصد از افراد معتقدند که مردمى بودن دکتر احمدى نژاد و اعضاى کابینه این استقبال باشکوه مردم را موجب شد. 47۱۳/ درصد مخاطبان نیز تأکید دارند حرکت شتابان و متوازن کشور به سوى توسعه سبب استقبال گسترده مردم از دکتراحمدى نژاد است.

اگر امریکا خوش شانس باشد، احمدى نژاد شکست مى خورد

خبر دیگر این که هفته نامه تایم در گزارشى به بحث هاى مطرح شده درخصوص مذاکره امریکا با ایران پرداخته و نوشته: اگر امریکا خوش شانس باشد احمدى نژاد در انتخابات ایران شکست مى خورد و شاید شخصى که سابقه نزدیک شدن به غرب را هم دارد روى کار بیاید. تایم افزوده: با این حال سایر کارشناسان معتقدند منتظر ماندن تا پس از انتخابات ایران بیهوده است زیرا نتیجه انتخابات کاملاً غیرقابل پیش بینى است.

این هفته نامه تصریح کرده: با توجه به این که در ایران حرف آخر را آیت الله خامنه اى رهبر ایران مى زند و نتیجه انتخابات تأثیرى در قدرت وى نخواهد داشت، بهتر است مذاکرات هر چه سریع تر آغاز شود. هفته نامه تایم در ادامه به موضوعات مورد نظر براى مذاکره اشاره کرده و نوشته: بهتر است با آغاز یکسرى همکارى ها در زمینه هایى که مورد توجه طرفین است بتوانند اعتمادسازى کنند.

چامسکى: اوباما منتقد لفظى و حامى واقعى جنایات اسرائیل است

شنیدیم که نوام چامسکى، نظریه پرداز معروف امریکایى گفته: با وجود انتقادهاى شفاهى و لفظى رئیس جمهور امریکا از اسرائیل، واشنگتن حامى واقعى تل آویو است. این فیلسوف امریکایى در مصاحبه با هفته نامه «الاهرام» درباره راهبرد «باراک اوباما»، رئیس جمهور امریکا براى حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین افزوده: «ما از طریق منابع اسرائیلى مطلع شده ایم که تهاجم اخیر اسرائیل به نوار غزه کاملاً سازماندهى شده و از پیش طرح ریزى شده بوده است و قرار بوده درست پیش از ورود رئیس جمهور جدید امریکا به کاخ سفید و با وارد کردن حداکثر آسیب به غزه به پایان برسد تا این امکان براى اوباما بوجود آید که این مسائل را کاملاً به دست فراموشى بسپارد.»

دیدار انتخاباتى میرحسین با مراجع در هفته آینده

با خبر شدیم که میرحسین موسوى که اخیراً فعالیت ها و سخنانش رنگ و بوى جدى ترى از حضور در انتخابات دهم ریاست جمهورى گرفته است، این هفته براى دیدار با مراجع تقلید به قم سفر مى کند.

وى که از هفته گذشته در مراسم سالگرد شهادت شهیدان باکرى، لحن سخنانش نسبت به گذشته تغییر یافته و با نقد وضعیت و شرایط فعلى گفتمان جدید سیاسى خود را مطرح نموده، در پایان این جلسه و در جمع تعدادى از اطرافیان خود بحث سفر به قم و دیدار با مراجع عظام تقلید را مطرح کرده است. با توجه به عزم جدى تر وى نسبت به گذشته براى حضور در انتخابات ریاست جمهورى دهم، ناظران احتمال مى دهند که در این دیدارها مسائل انتخاباتى مطرح خواهد شد.

اعترافات نیکلاس برنز درباره ناکامى سیاست ضد ایرانى واشنگتن

خبر رسیده که نیکلاس برنز که تا سال گذشته میلادى مسئول بخش ایران در وزارت امور خارجه امریکا بود، گفته: سیاست واشنگتن مبنى بر سرسختى نشان دادن در برابر تهران بى نتیجه ماند.

وى در یک برنامه مستند که قرار است از شبکه ۲ تلویزیون بى بى سى پخش شود، افزوده: ما تغییر رژیم ایران را توصیه مى کردیم. براى سال ها ما موضع بسیار تهدید کننده اى در قبال ایران داشتیم که موجب هیچ جنبشى نشد.

ناکامى اعضاى فرقه انحرافى در برپایى تجمع مقابل مجلس

دست آخر این که تجمع فرقه درویش هاى گنابادى که قرار بود صبح دیروز مقابل مجلس شوراى اسلامى برگزار شود، بدون هیچ حادثه خاصى پایان یافت.از ساعات اولیه صبح دیروز نیروهاى انتظامى و یگانهاى ویژه در مقابل مجلس و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى مستقر شده و امنیت این منطقه را تأمین کرده بودند.

بر اساس گزارش دریافتى، این تجمع که قرار بود به همراه برخوردهاى فیزیکى از سوى فرقه انحرافى انجام گیرد برگزار نشده و اعضاى این فرقه ها به صورت پراکنده و بدون هیچ حرکتى در میدان بهارستان و اطراف آن پرسه مى زدند که از سوى نیروى انتظامى برخى از آنها دستگیر شدند. انگیزه این حرکت، دعوت نماینده این فرقه در اروپا بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات