صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۳  ، 
کد خبر : ۸۶۴۶۲

دستگیری و انهدام شبکه مضلین توسط سپاه پاسداران/محمود معلمی

عرصه‌های تهدید نرم عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است. تهدیدهای فرهنگی که از آن به تهاجم فرهنگی یا تهدید نرم یاد می‌شود به دنبال ایجاد انواع بحران‌های فرهنگی- سیاسی در جامعه برای دستیابی به اهداف واغراض سیاسی است. هدف اصلی از این نوع تهدید، حذف باورمندی جامعه، سلب اراده و روحیه مقاومت و در مجموع استحاله فرهنگی- سیاسی است.

بصیرت:عرصه‌های تهدید نرم عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است. تهدیدهای فرهنگی که از آن به تهاجم فرهنگی یا تهدید نرم یاد می‌شود به دنبال ایجاد انواع بحران‌های فرهنگی- سیاسی در جامعه برای دستیابی به اهداف واغراض سیاسی است. هدف اصلی از این نوع تهدید، حذف باورمندی جامعه، سلب اراده و روحیه مقاومت و در مجموع استحاله فرهنگی- سیاسی است. در این نوع تهدید تلاش می‌شود، ملتی دارای آرمان به ملت بی‌آرمان تبدیل شود و آن هم به دست خود، الگوهای رفتاری خود را در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به چالش بکشاند، امروزه تهدید نرم، مؤثرترین، کارآمدترین وکم هزینه‌ترین و در عین حال خطرناک‌ترین و پیچیده‌ترین نوع تهدید علیه امنیت ملی یک کشور است، چون می‌توان با کمترین هزینه و با حذف لشکرکشی و از بین بردن مقاومت‌های فیزیکی به هدف رسید زیرا با عواطف، احساسات، فکر و اندیشه و باور و ارزش‌ها و آرمان‌های یک ملت و نظام سیاسی ارتباط دارد. ابعاد این جنگ و تهدید گسترده‌تر و مخرب‌تر است زیرا دین، فکر و آرمان ملت‌ها را آماج تهاجم خود قرار می‌دهد. می‌توان گفت تهدید نرم به برنامه‌هایی گفته می‌شود که هدف آنها نفوذ در افکار عمومی سایر کشورها است برای فروپاشی روان آنها و ابزارهایی که عمدتاً در این رابطه استفاده می‌شود عبارتند از: رسانه های مکتوب، فیلم‌های سینمایی و تلویزیون، سایت‌های اینترنتی و .... معمولاً قدرت‌های استکباری، امکانات و نیروی انسانی و ابزارهای پیشرفته و پیچیده و مراکز علمی و پژوهشی خود را به صورت گسترده در اختیار این جنگ قرار داده‌اند.(رک :کتاب تهدید نرم، ابوالفضل امیری ) در موضوع مورد بحث دشمن از طریق سایت‌های اینترنتی حرکت نرمی را علیه نظام جمهوری اسلامی طراحی و اجرا کرده که خلاصه‌ای از آن به شرح ذیل می‌باشد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانه‌ای اعلام داشته است که نیروهای اطلاعاتی این نهاد شماری از شبکه‌های سازمان یافته ضددینی و ضدفرهنگ و عفت عمومی را رهگیری و شناسایی کرده و عناصر اصلی آنها را بازداشت نموده است. این شبکه‌های ضدامنیت فرهنگی فارسی زبان در مجموع بیش از 90 سایت ضددینی و مستهجن را شامل می‌گردد.

پس از رهگیری، شناسایی و انهدام آنها و همچنین دستگیری تعدادی از اعضای این شبکه برخی از شبکه‌های غربی و افراد و گروههای جیره‌خوار وابسته به غرب اقدام به حمایت از دستگیر شدگان نموده‌اند.

سایت‌های مورد نظر ترویج انواع بی‌بندوباری‌های اخلاقی با هدف قبح‌زدایی از محرمات دینی، ترویج فساد در جامعه، سست کردن بنیان‌های اعتقادی و فروپاشی اساس خانواده‌ها به جهت پیشبرد اهداف دشمن در عرصه‌ ناتوی فرهنگی را در دستور کار خود داشتند.

اشاره‌ای به اسامی برخی از سایت‌های منهدم شده و مدیران آنها و همچنین برخی فعالیت‌های مخرب آنها، پرده از گستردگی، پیچیدگی و عمق فعالیت های ضد دینی و فرهنگی دشمن بر می دارد:

1- سایت ایران سکس که سه سایت دیگر حمایت فنی و مالی آن را عهده‌دار بوده و علاوه بر آن تحت حمایت فنی و مالی یک شرکت آمریکایی‌ نیز قرار داشته است. این سایت از سال 1382 از کشور کانادا فعالیت خود را آغاز نمود. مدیر این شبکه فردی به نام سعید.م با نام مستعار سیاوش حسین‌خانی بودکه اقدام به طراحی و اجرای سناریوی جذب و گزینش مدیر برای اداره این سایت نموده و از این طریق تعداد 20 مدیر اصلی با شرایط خاص را برای سایت انتخاب و اقدام به مدیریت و توسعه محتوایی سایت‌های خود نموده است. شناسایی و گزینش مدیران این سایت با رعایت کلیه ملاحظات امنیتی از سوی وی صورت گرفته و همچنین اقدام به ثبت دامین های مختلف برای عبور از فیلترینگ نموده و طرح جنگ با فیلترینگ جمهوری اسلامی ایران را در سایت‌های خود به اجرا در آورده است. این شبکه اقدام به گسترش فعالیت‌های خود در ترغیب کاربران ایرانی برای تولید محتوای مستهجن فارسی زبان داشته و علاوه بر ارائه مطالب ضددینی، توهین به اعتقادات اسلامی، اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت تبلیغی، راه‌اندازی جنبش های تحریم انتخابات، ارائه کتب ضاله و ضددینی، پوشش اخبار ضدانقلاب، ترویج انواع بی‌بندوباری های اخلاقی با هدف قبح‌زدایی از مسائل ضداخلاقی و بنیان‌های اجتماعی از طریق عادی جلوه دادن روابط نامشروع، استحاله افکار کاربران ایرانی در خصوص اعتقادات اسلامی و ارائه خوراک فکری در پوشش مطالب مستهجن و ضددینی و ... را در دستور کار خود گذاشته بودند. این شبکه با جذب بیش از 000/300 کاربر ثبت نام شده و تعداد بسیار زیاد کاربر ثبت نام نشده فعالیت می‌نموده است. شبکه مذبور با راه‌اندازی آپلودسنتر اختصاصی با ایجاد فضای مخصوص کاربران با محتوای بیش از 15 گیگا بایت تصاویر مستهجن و ضددینی به کاربران خود به اصطلاح ارائه خدمت می نمود. این تصاویر به صورت بسیار ماهرانه در کنار هم قرار دارند به صورتی که در میان تصاویر مستهجن و ضداخلاقی تصاویر ضددینی و توهین به معصومین(ع) و تصاویر اهانت به بزرگداشت مقام آنها قرار دارند. سایت اصلی این شبکه (avizoon.com) روزانه به طور متوسط 25000 نفر بازدید کننده داشته است. (این آمار با توجه به فیلتر بودن این سایت در داخل کشور می‌باشد. نکته مهم اینکه سر شبکه اصلی آن (سیاوش حسینی‌خانی) دارای ارتباطاتی با برخی سازمانهای خارجی بوده است.

2- سایت مستهجن، ضددینی و ضد امنیت ایکس پرشیا: با مدیریت عبدالمطلب.ق با نام مستعار عرفان و روزبه که اقدام به ایجاد محلی جهت طرح مباحث ضداخلاقی و ضددینی و تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده است و دارای بخشهایی مانند داستانهای مستهجن، دوست‌یابی و طنز مستهجن و ارسال مطالب آموزش روابط نامشروع برای اعضا بوده است.

3- سایت مستهجن bia clip (بیاکلیپ) با مدیریت روح‌الله. ل با نام مستعار ساناز2

4- سایت ضد دینی آیس بازی که منتشرکننده کلیپهای مستهجن ایرانی با مضامین دوربین مخفی و همجنس‌بازی دو جنسی‌ها و سکس کودکان و ... بوده است.

5- سایت ایرانی تکست که دارای بخش‌های همجنس‌گرایان زن و طرفداران سکس خانوادگی و ضربدری بوده است.

علاوه بر افراد مذبور تعداد حدود 22 نفر دیگر که هر کدام مسئولیت بخش‌هایی از این سایت‌ها را بر عهده داشته‌اند دستگیر شده‌اند.

شبکه دیگری به نام مضلین یک نیز منهدم و اعضای آن دستگیر شده‌اند که از جمله افراد آن فردی به نام وحید-1 با نام مستعار آریا دانشکار مدیر بزرگترین مجموعه از سایتهای مستهجن فارسی زبان در اینترنت می‌باشد که نقش بسیار مهمی در تولید و ارائه محتوای مستهجن فارسی زبان (فیلم، عکس و داستان و ... ) و هدایت کاربران به سوی محتوای ضد اخلاقی ایرانی و خارجی دیگر سایتها و نیز محتوای ضددینی و ضدانقلابی داشته است.

نامبرده از سال 82 با راه‌اندازی سایت در اینترنت آغاز به کار نموده و با دریافت خدمات از یک شرکت آمریکایی با مبلغ بسیار ناچیز اقدام به طراحی و اجرای یک حرکت سازمان یافته برای شناسایی فعالان و تولیدکنندگان محتوای ضددینی، ضداخلاقی و ضدامنیتی در اینترنت کرد و پشتیبانی فنی آنها را به طور رایگان به عهده گرفت. عمده فعالیت‌های آن عبارتند از:

1- راه‌اندازی سلسله‌وار سایت‌های مستهجن فارسی زبان

2- حمایت و پشتیبانی فنی رایگان از سایت‌های مستهجن فارسی زبان

3- تشویق افراد فعال در مستهجن نویسی برای راه‌اندازی و مدیریت سایت مستهجن

4- تولید و انتشار محتوای مستهجن ایرانی و خارجی

5- حمایت و پشتیبانی فنی رایگان از سایت‌های ضددینی و علیه نظام

6- اهانت به حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و مسئولین نظام

7- دریافت تصاویر ضددینی و تشویق کاربر، برای تولید این تصاویر

8- انتشار آگهی فروش دختران کم سن و سال ایرانی دراینترنت

9- انتشار اولین کتاب داستان‌های مستهجن ایرانی با بیش از 600 صفحه متن در اینترنت

10- هدایت ترافیک کاربران اینترنتی به بیش از 250 سایت مستهجن خارجی

11- تهیه و فروش فیلم‌های مستهجن ایرانی به افراد و سایت‌های خارجی با عنوان فحشاء در ایران

12- ارتباط و همکاری با سایت‌های ضدانقلاب و معاند نظام

13- ارتباط با سفارت آمریکا در هند و ترکیه

14- راه‌اندازی طرح مبارزه با فیلترینگ جمهوری اسلامی ایران

15- راه‌اندازی شرکت هاستینگ و موسسات علمی و اعزام به خارج جهت ایجاد بستر و پوشش‌های لازم

16- ارتباط با سازمان مجاهدین خلق و حزب جوانان نیک وابسته به عناصر سلطه‌طلب

17- نوشتن مطالب ضددینی و اهانت به ائمه اطهار علیهم السلام و ایجاد شبهات دینی و اعتقادی در خصوص قیام عاشورا و امام حسین (علیه السلام)

18- فعال در اعزام غیرقانونی دانشجو به خارج از کشور

19- فعالیت در شبکه‌های هرمی غیرمجاز (گلدکوئیست)

همانطور که سازمان مبارزه با جرایم سازمان یافته سایبری در سپاه اعلام کرده تکلیف سپاه پاسداران در قانون اساسی (اصل 150) و فرمان رهبر معظم انقلاب و ابلاغ فرماندهی کل سپاه مبنی بر حفظ کیان نظام جمهوری اسلامی و حفاظت از دست‌آوردهای انقلاب اسلامی و برخورد با هر گونه اقدامی خواه تهدید سخت و یا نیمه سخت و نیز تهدیدات نرم به ویژه تهاجم و یا شبیخون فرهنگی، اعتقادی سیاسی و یا روانی، چه در فضای مجازی و چه در عرصه‌های دیگر که از طرف اشخاص حقیقی یا حقوقی در جهت گسترش عملیات ضددینی، ضد فرهنگ و براندازانه انجام می شود، روشن است و نیروهای ولایت مدار سپاه لحظه‌ای از انجام صحیح و خالصانه رسالت خود غافل نخواهند بود .لذا اشخاص، گروهها و کشورهای مختلف نباید تصور نمایند که فضای اینترنتی کشور بدون کنترل است و می‌توانند محیط ناامنی را برای کاربران به وجود آورند. اگرچه محور اصلی فعالیت‌های پروژه براندازی نرم علیه جمهوری اسلامی ایالات متحده آمریکا می‌باشد ولی برخی کشورهای دیگر از جمله کشور هلند در این راستا اقدامات زیادی انجام داده و هزینه‌های گزافی متحمل شده است. به ویژه در کمک به شبکه‌های اینترنتی و یا ماهواره‌ای و یا ساخت فیلمهایی همچون «فتنه» که توسط یک سناتور هلندی ساخته شد که متأسفانه در عمده این فعالیتها برخی عوامل ایرانی الاصل مانند فرح کریمی نماینده ایرانی الاصل پارلمان هلند که در اوایل انقلاب از عوامل موثر سازمان منافقین بوده و در سال 62 به طور مخفیانه از ایران گریخته و تحصیلات خود را در هلند ادامه و نهایتاً با عضویت در حزب سبزها که هماهنگ با صهیونیستها عمل می‌کند وارد پارلمان هلند می‌شود و در زمان قدرت دوم خردادی‌ها چندین بار به دعوت مجلس ششم (مجلس اصلاحات) به ایران سفر کرد و آخرین بار در سال 1384 به دعوت ستاد انتخاباتی مصطفی معین نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم وارد ایران شد. یا آقای حسین باستان عضو ارشد حزب مشارکت ایران مدیر سایت روز آنلاین که در قالب مؤسسه گویا کمک‌هایی را از مؤسسه هلندی هیفوس (Hivos) دریافت کرد و همچنین حسین سازگارا و ... در قالب دریافت کمک به شبکه‌ها و سایت‌های مختلف فارسی زبان نقش داشته‌اند. در این میان ضرورت دارد در جهت روشنگری اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان، دانشجویان و ... نسبت به تلاشهای دشمن در جهت براندازی خاموش یا براندازی نرم اقدامات موثری صورت پذیرد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات