صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

ایلام >>  عمومی >> خبر 2تایی
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸  ، 
شناسه خبر : ۲۸۳۷۱۶
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ایلام گفت: پایانه مرزی مهران آماده تردد زائران اربعین حسینی است.
مهرداد جهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با توجه به تردد زائران در ایام محرم و بالاخص در اربعین حسینی (ع) در سال 93 و جوابگو نبودن بعضی از زیرساخت‌های موجود در پایانه مرزی مهران در این راستا تمهیدات لازم از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و با تخصیصی اعتبارات لازم برای توسعه زیرساخت‌ها و بهبود امر خدمات‌رسانی به زوار در سال 94 اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های شبانه‌روزی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های ایلام اقدامات مؤثری نظیر؛ توسعه گیت‌های خروج و ورود از 18 گیت به 96 گیت، نصب 500 برج روشنایی به طول یازده کیلومتر از پل زائر شهر مهران تا پایانه مرزی مهران، نصب 5 دستگاه آب‌سردکن در پایانه مرزی مهران، احداث 144 چشمه سرویس بهداشتی از پل زائر شهر مهران تا پایانه مرزی مهران و ... اجرایی شده است.

این مسئول اضافه کرد: تجهیز و تکمیل مسجد بین‌راهی در محور پل زائر تا پایانه مرزی مهران، اصلاح سیستم آب‌رسانی به پایانه مرزی مهران، روان‌سازی کریدور ورود و خروج زائران به نقطه صفر، تعویض درهای سالن مسافری، بازسازی سرویس‌های بهداشتی موجود در پایانه مرزی مهران و توسعه راه‌ها در محور ایلام به مهران و پایانه مرزی مهران از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای اسکان زوار در پایانه مرزی مهران انجام شده است که بر این اساس استراحتگاه مسافران در اختیار شهرداری تهران قرار می‌گیرد و با تکمیل کردن آن توسط شهرداری به‌طور شبانه‌روز بیش از 5 هزار نفر زائر در آن استراحت کرده و از آن‌ها پذیرایی می‌شود.

جهانی تصریح کرد: همچنین فراهم کردن بیش از یک‌هزار و 500 دستگاه ناوگان حمل‌ونقل اتوبوسی برای جابجایی زوار از شهر مهران تا پایانه مرزی مهران توسط شهرداری تهران آماده و پارکینگ جهت ساماندهی ناوگان حمل و نقل اتوبوسی برون‌شهری در داخل پایانه مرزی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل پایانه و حمل و نقل استان ایلام گفت: برای رفاه حال زائران در پایانه مرزی اردوگاهی توسط سپاه پاسداران با گنجایش 5 هزار نفر ایجاد خواهد شد.

 وی ادامه داد: نزدیکی، امنیت و راحت‌ترین راه عبور برای زائرین عتبات عالیات به شهرهای کربلا و نجف پایانه مرزی مهران است و همین امر باعث شده تا زائران این مسیر را برای سفر به عتبات عالیات در کشور عراق انتخاب کنند.

برچسب اخبار
نام:
ایمیل:
نظر: