صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲  ، 
شناسه خبر : ۳۰۷۰۲۸
با تکمیل فاز اول توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و ادامه عملیات ساخت خط‌آهن چابهار‌ـ زاهدان به دست قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در کنار دیگر پروژه‌‌ها، نظیر خط‌آهن گرگان‌ـ اینچه‌برون و اجرای ۲۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی، این قرارگاه نقش بی‌بدیلی در کریدور ترانزیتی شمال‌ـ جنوب‌ ایفا می‌کند. کریدور شمال‌ـ جنوب مهم‌ترین حلقه تجارت بین آسیا و اروپا است که در مقایسه با مسیرهای سنتی از نظر مسافت و زمان تا 40 درصد کوتاه‌تر و از نظر هزینه تا 30 درصد ارزان‌تر است. در سال 1386 اجرای فاز نخست این بندر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به صورت EPC به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه واگذار شد؛ قرارگاه در فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی 5/1 کیلومتر موج‌شکن در امتداد موج‌شکن موجود احداث کرد که بزرگ‌ترین موج‌شکن توده و آرمور کشور محسوب می‌شود؛ ارتفاع این موج‌شکن در آب 23 متر و عرض آن 85 متر است و کشتی‌ها با آبخور 16 متر امکان پهلوگیری در بندر شهید بهشتی چابهار را خواهند داشت. گفتنی است، با توجه به شرایط تحریم، در تأمین دستگاه لایروب در کشور مشکلات زیادی وجود داشت؛ اما قرارگاه سازندگی خاتم در همان شرایط بهترین نوع لایروب را به بندر شهید بهشتی چابهار آورد و هم اکنون بزرگ‌ترین و مجهزترین ناوگان لایروبی در منطقه خلیج‌فارس را در اختیار دارد.
نام:
ایمیل:
نظر: