صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

محرومیت زدایی

صفحات داخلی

کرمان >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳  ، 
شناسه خبر : ۳۱۳۸۲۹
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
اصلاح ساختار اقتصادی کشور به دستور رهبر معظم انقلاب در دستور کار شورای عالی هماهنگی اقتصادی قرار می‌گیرد.
محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز در جمع مردم شهر بم اظهار داشت: آمریکایی‌ها در ماه‌های اخیر تمام تلاششان را برای حذف جمهوری اسلامی در دستور کار قرار داده بودند و با ادبیات گستاخانه در مواجه با ملتی رشید و فداکار و بزرگ نسبت به مردم ایران اظهار نظر کردند.
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: به خیال خام آمریکایی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که توسط سرویس‌های جاسوسی آنها انجام شده بود، قرار بود در تابستان به اصطلاح داغ خودشان، بساط جمهوری اسلامی جمع شود، اما با اقتدار و برنامه‌ریزی جامعی که در کشور انجام شد و رهبری فرزانه انقلاب، مسیر حرکت انقلاب ادامه یافت.
 
پورابراهیمی افزود: حضور میلیونی مردم در 22 بهمن امسال نشان داد که با وجود همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که آمریکایی‌ها ایجاد کردند و یا به دلیل سوء تدبیری که در جامعه وجود داشته، اما هیچ چیز را با معیارهای خود عوض نمی‌کنند.
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: مردم ما نشان دادند تنها راهی که موجب عزت و افتخار آنها است، تمسک به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) است، آمریکایی‌ها تصور کردند گلایه مردم از مسائل اقتصادی، گلایه و اعتراض آنها به آرمان‌ها و اعتقادات آنها است.
 
وی تصریح کرد: اظهارات گستاخانه رئیس جمهور آمریکا که ملت ایران 22 بهمن 97 را نمی‌بینند، اما مردم نشان دادند بیعتی که بسته‌اند و مسیر حرکت را برای رسیدن به آرمان‌های بلندی که امام و رهبری ترسیم کردند، متوقف نمی‌شود.
 
پورابراهیمی ادامه داد: امروز رسالت سنگینی بر عهده مسؤولان است، مشکلات با میزان خدماتی که ارائه می‌شود همخوانی ندارد و باید تلاش بیشتری در حوزه خدمت‌رسانی صورت گیرد و اعتبارات افزایش پیدا کند.
 
وی بیان داشت: آثار انقلاب اسلامی امروز در منطقه نشان داده می‌شود و پیروزی‌هایی که جریان مقاومت در سوریه و لبنان کسب کرده نتیجه این حضور مردمی و مقاومت است.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بعضی تصور کردند مواضع آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی به واسطه مباحث هسته‌ای و چنین مسائلی است، اما دلیل مواجهه آمریکایی‌ها با ما بر اساس اصل نظام است که ریشه در آرمان‌ها و اعتقادات این مردم دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: این انقلاب تاسی به قیام و مکتب عاشورا است، لذا جبهه استکبار در برابر این تفکر نمی‌تواند کنار بیاید، تقابل آمریکا با ما بر سر جریان حماس و حزب‌الله و مسائلی همانند حقوق بشر نیست، بلکه بر اساس مبانی اعتقادی ماست.
 
پورابراهیمی اظهار داشت: امروز عده‌ای در کشور آدرس غلط به مردم می‌دهند و می‌گویند موضوعات ما با جبهه استکبار در برجام، حقوق بشر و ... است، اما ورود جمهوری اسلامی به برجام فقط برای حل مشکلات اقتصادی بود و در حالی که ما به تمام تعهداتمان عمل کردیم، آمریکایی‌ها از این پیمان خارج شدند و کشورهای دیگر را تحت فشار قرار دادند تا تعهدات بین‌المللی خودشان را در مقابل ایران عملی نکنند.
 
وی افزود: مسیر حرکت ما استقامت و مقاومت و پایداری در مقابل دشمن است و هر جا چنین رفتار کردیم، آنجا جای پیروزی امت ما بوده است، هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز مقاومت مردم در برابر دشمن است.
 
پورابراهیمی ادامه داد: هر جا ادبیات وادادگی در کشور را داشتیم، دشمن بر سر ما هزینه و مشکلات ایجاد کرد، با ادبیات وادادگی نمی‌شود جنگ اقتصادی را اداره کرد، با اقتدار باید در برابر دشمن بایستیم و مسیری که شهدا به امانت برای ما گذاشتند با اقتدار طی کنیم.
 
وی بیان کرد: مسائلی که در حوزه اقتصادی مطرح می‌شود، راهکار دارند، تحریم‌ها برای ما هزینه داشته است، اما هزینه عمده و غالب مربوط به عدم ساماندهی و تصمیمات مناسب در داخل کشور است.
 
وی افزود: ساماندهی و اصلاح ساختار اقتصادی کشور مهمترین مؤلفه‌ای است که باید در دستور کار قرار گیرد، ظرفیت داخلی از جمله نیروی انسانی، توانایی ایجاد کرده که از گردنه و پیچ‌های اقتصادی عبور کنیم.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در هفته‌های آینده موضوع اصلاح ساختار اقتصادی را در دستور کار شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور قرار می‌دهیم.
 
وی اتکا به رویکرد اقتصاد مقاومتی در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: با این رویکرد بتوانیم میزان هزینه‌ای از بابت تحریم‌ها بر ما تحمیل شده را به حداقل ممکن و میزان انتفاع خودمان از ظرفیت‌های اقتصادی را به حداکثر برسانیم.
 
پورابراهیمی خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم امروز در راهپیمایی 22 بهمن پاسخی به تحریم‌هایی است که آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی اعمال کردند، آمریکایی‌ها آرزوی سرنگونی نظام جمهوری اسلامی را به گور می‌برند و مردم ما در تبعیت از رهبر و مقتدای خود، مسیر حرکت را با عزت و قدرت ادامه می‌دهد.
نام:
ایمیل:
نظر: