صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۱۷۱
راهبرد اسرائیل برای مقابله با حزب‌الله لبنان ترور فرماندهان این جنبش در جنوب است. اندیشکده آلما با تشریح ترورهای اخیر اسرائیل علیه فرماندهان ارشد حزب‌الله شامل 3 فرمانده میدانی و رده بالای این جنبش نوشت که اسرائیل می‌تواند به ترورهای بزرگ‌تر فکر کند
پایگاه بصیرت / گروه حماسه و جهاد

شمال اراضی اشغالی در حال گر گرفتن است. حزب‌الله لبنان حملات شدید موشکی را بعد از شهادت یکی از فرماندهان میدانی خود علیه رژیم صهیونیستی شروع کرده و پایگاه سری و راداری مرون در کوه‌های مشرف بر لبنان را هدف موشک قرار داده است که تلفاتی قطعی برای اسرائیلی‌ها به دنبال داشت. 
راهبرد اسرائیل برای مقابله با حزب‌الله لبنان ترور فرماندهان این جنبش در جنوب است. اندیشکده آلما با تشریح ترورهای اخیر اسرائیل علیه فرماندهان ارشد حزب‌الله شامل 3 فرمانده میدانی و رده بالای این جنبش نوشت که اسرائیل می‌تواند به ترورهای بزرگ‌تر فکر کند.

پیشنهاد این اندیشکده آن است که ابراهیم عاقل، فرمانده عملیات حزب‌الله که شامل یگان رضوان و هوایی است، همچنین علی کرکی، فرمانده کل جبهه جنوبی حزب‌الله که تیپ‌های ناصر، عزیز و بدر ذیل آن فعالیت دارند، توسط اسرائیل ترور شوند! اسرائیل در ماه‌های گذشته فرمانده 3 تیپ فوق را ترور کرد که حزب‌الله هر بار پیام سختی به رژیم صهیونیستی داد. در همین راستا حزب‌الله دیروز اعلام کرد در پاسخ به ترور روز شنبه ارتش اسرائیل در بقاع در شرق لبنان، پایگاه نیمره در غرب طبریه را با ده‌ها موشک کاتیوشا بمباران کرد، در حالی که ارتش اسرائیل با حمله به عمق 25 کیلومتری داخل لبنان به آن پاسخ داد. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پایگاه کنترل هوایی و مدیریت عملیات هوایی رژیم صهیونیستی را در پایگاه مرون هدف قرار داده است.

در بیانیه چهارم حزب‌الله لبنان آمده است در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و حمایت از مقاومت شجاع و شرافتمند آن و در واکنش به ترور روز شنبه رژیم اسرائیل در منطقه بقاع، رزمندگان مقاومت اسلامی، مقر یگان کنترل هوایی و مدیریت عملیات هوایی در پایگاه مرون را با ده‌ها راکت کاتیوشا هدف قرار دادند که منجر به انهدام بخشی از تجهیزات و رادارهای رژیم شد. منابع خبری رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند دیروز به پایگاه کنترل هوایی مرون ارتش رژیم اسرائیل 25 راکت شلیک شده است. منابع مذکور افزودند که در این پایگاه 25 انفجار رخ داده است.

پایگاه مرون سازماندهی، هماهنگی و مدیریت تمام عملیات هوایی به سمت سوریه، لبنان، ترکیه، قبرس و بخش شمالی حوزه شرقی دریای مدیترانه را برعهده دارد. این پایگاه همچنین مرکز اصلی عملیات پارازیت الکترونیکی در مسیرهای گفته شده است و تعداد زیادی از افسران زبده رژیم صهیونیستی در آن فعالیت می‌کنند. رسانه‌های عبری گزارش دادند 5 سرباز ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل شلیک موشک ضدزره از جنوب لبنان به سمت الجلیل غربی زخمی شدند که حال ۲ نفر از آنها وخیم است. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد حدود ۶۰ موشک از جنوب لبنان به کوه مرون در شمال اراضی اشغالی شلیک شده است که بخشی از پاسخ حزب‌الله به ترور یکی از مبارزانش توسط این رژیم در روز شنبه است. 

کانال ۱۴ عبری نیز گزارش داد: ده‌ها هزار شهرک‌نشین پس از حملات موشکی به الجلیل سفلی وارد پناهگاه‌ها شدند. پلیس اشغالگر گفت در حال رسیدگی به تعدادی از محل‌های سقوط راکت‌ها در منطقه شمالی است و در این مرحله گزارشی مبنی بر زخمی شدن یک نفر در حوالی «کفارزیتیم» به دستش رسیده است. به گفته منابع صهیونیستی، یک صهیونیست در شهرک «کفارزیتیم» زخمی شد. چندین موشک به منطقه الجلیل شلیک شد. همچنین روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت ۱۰ تیم آتش‌نشانی و ۶ هواپیما مشغول مهار آتش‌سوزی‌ها در منطقه الجلیل سفلی هستند، همچنین آتش‌سوزی‌هایی در اطراف طبریه رخ داد. از سویی منابع امنیتی صهیونیستی با اعلام اینکه جنگ گسترده میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر قریب‌الوقوع است، اذعان کردند حزب‌الله توان پرتاب روزانه 3 هزار موشک را دارد و کسی توان مقابله با آن را ندارد.

طبق گزارش مرکز تحقیقاتی آلما، ۷۵ هزار موشک و راکت در اختیار حزب‌الله قرار دارد و این جنبش زرادخانه دیگری دارد که شامل حدود ۲۵۰۰ پهپاد از انواع مختلف است. همچنین وبگاه واللا به اظهارات «آموس هارئیل» تحلیلگر امور نظامی در روزنامه هاآرتص اشاره کرد که گفته بود تنها راه متقاعد کردن سیدحسن نصرالله به آتش‌بس، امضای توافقنامه تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی است.