صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۶۱۹۰۳
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

کنعانی مقدم: اسرائیل پرچمدار شعار‌های پوچ و پوشالی است

اسرائیل می‌داند هر اقدامی علیه لبنان انجام دهد به این معناست که جبهه مقاومت در چند جبهه وارد عمل می‌شوند و رژیم صهیونیستی در بن بست بحرانی جدی قرار می‌گیرد به این خاطر رو به تهدیدات پوشالی آورده شاید خود را از فشار افکار عمومی داخلی نجات دهد.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ گفتگو با حسین کنعانی مقدم

به گزارش بصیرت، این روز‌ها تحرکات و نجوا‌هایی از برخی سران رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله گسترده به لبنان و درگیری با حزب الله لبنان شنیده می‌شود. کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و امور بین الملل در این موضوع با ما صحبت کرده و خاطر نشان شده که آیا اسرائیل توانایی و جرات حمله به لبنان را در شرایط فعلی دارد یا خیر؟

حسین کنعانی مقدم کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفتگو با بصیرت در این خصوص که آیا اسرائیل اراده و توان لازم برای وارد شدن در جبهه جنگ دیگری آن هم با لبنان را دارد، گفت: رژیم صهیونیستی در نه ماه گذشته به عینه نشان داده بسیار ضعیف شده و بدنه و بنیه قابل توجهی برای بازکردن جبهه جنگی دیگر آن هم در لبنان را ندارد، ضمن اینکه اوضاع داخلی اسرائیل به هم ریخته، مهاجرت معکوس به شدت افزایش یافته است.

وی در این باره خاطر نشان کرد: دامنه نارضایتی‌ها از رژیم صهیونیستی به شدت افزایش یافته است. خیابان‌های اسرائیل مملو از معترضان به سیاست‌های جنگ طلبانه بنیامین نتانیاهو و حضور وی در راس قدرت است بنابراین اسرائیل در داخل ضعیف شده و توانی برای جنگیدن با لبنان را به آن شکلی که ادعا می‌کند ندارد.

حسین کنعانی مقدم خاطر نشان کرد: امروز اسرائیل نه تنها در اراضی اشغالی و در درون خود ضعیف شده بلکه به شدت مورد انزجار و نفرت افکار عمومی حتی در کشور‌های غربی و حامی اسرائیل مثل اروپا و آمریکا قرار گرفته است.

وی بیان داشت: اسرائیل که از درون و خارج تحت فشار‌های بسیار زیادی است قطعا رجزخوانی می‌کند؛ هر چند گهگاهی بین اسرائیل و حزب اله موشک پرانی‌هایی انجام می‌شود، اما به نظر نمی‌رسد اسرائیل امیدوار به پیروزی در لبنان باشد چرا که هنوز در غزه درگیر است و کمترین پیروزی در جنگ غزه نصیب اسرائیل نشده است.

حسین کنعانی مقدم کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل یادآور شد: رژیم صهیونیستی در غزه طعم و مزه رو به رو شدن و جنگیدن با جبهه‌های مقاومت را به خوبی چشیده است. در طول نه ماه گذشته اسرائیل با گروه‌هایی مثل حماس و جهاد اسلامی بعد از آن با حزب اله لبنان؛ انصاراله یمن و با حشد الشعبی عراق و در جولان با سوریه و در مدیترانه و باب المندب درگیر بوده و درگیری در چند جبهه را درک کرده است بنابراین می‌داند نباید خود را وارد چنین بازی خطرناکی کند.

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اسرائیل می‌داند توان جنگ با جبهه‌های مقاومت از جمله حزب اله لبنان را ندارد، چرا که اسرائیل برای حزب اله شبیه به لقمه‌ای است که به سرعت می‌بلعد بنابراین آنچه اسرائیل در خصوص حمله به لبنان می‌گوید فقط بلوف است و تظاهر به توانایی جنگیدن با لبنان و تهدیدی پوچ و پوشالی.

حسین کنعانی مقدم در این باره توضیح بیشتری داد و گفت: سران اسرائیل یاد گرفته اند زمانی که نمی‌توانند کاری صورت دهند برای اینکه خود را همچنان در صحنه و قوی نشان دهند تهدیدات پوچ سر دهند و به تبع آن جنگ روانی به راه بیاندازند در حالی که به خوبی می‌دانند از هر طرف و از هر نقطه تحت فشار قرار می‌گیرند و جبهه مقاومت تهدید بزرگی برای آنهاست بنابراین به نظر نمی‌رسد اقدامات و توهمات خود در موضوع حمله گسترده به لبنان را عملیاتی کنند.

وی در این باره یادآور شد: اسرائیل می‌داند هر اقدامی علیه لبنان انجام دهد به این معناست که جبهه مقاومت در چند جبهه وارد عمل می‌شوند و رژیم صهیونیستی در بن بست بحرانی جدی قرار می‌گیرد به این خاطر رو به تهدیدات پوشالی آورده شاید خود را از فشار افکار عمومی داخلی و جنگ طلبان صهیونیزم نجات دهد.

انتخابات آمریکا نیز مانع بسیار بزرگی برای هرگونه تنش افزایی اسرائیل در منطقه شده است. بی تردید آمریکا به اسرائیل چراغ سبز تداوم و شروع جنگ دیگری در منطقه را نمی‌دهد چرا که آمریکا و اسرائیل تحت فشار افکار عمومی در غزه هستند لذا نمی‌توانند به سراغ آدمکشی و نسل کشی دیگری در لبنان بروند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات