تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۵۶۵
سازمان دیده‌بان حقوق بشر با اشاره به اینکه اسرائیل از گرسنگی به عنوان ابزار جنگی ضد مردم غزه استفاده می‌کند، از اتحادیه اروپا خواست تا به جنایات جنگی این رژیم اعتراف کند و اقدامی جدی برای مقابله با آن انجام دهد.

در پی تداوم و تشدید جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه آوارگان بی دفاع در نوار غزه، سازمان دیده‌بان حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای از اتحادیه اروپا خواست تا سکوت خود را در قبال نقض حقوق فلسطینی‌ها توسط اسرائیل بشکند و برای توقف همه اقدامات غیرقانونی این رژیم، تضمین و اطمینان ایجاد کند.

این سازمان حقوق بشری در بیانیه خود به این منظور اعلام کرد: مقامات اسرائیلی از گرسنگی به عنوان ابزار جنگی استفاده می‌کنند. در این شرایط، محدودیت‌های شدید و خودسرانه‌ای در روند دسترسی مردم غزه به غذا، آب سوخت، برق و کمک‌های بشردوستانه وجود دارد و این مردم در معرض قحطی عمدی و مجازات جمعی قرار گرفته‌اند.

در این بیانیه خطاب به کشورهای اتحادیه اروپا آمده است: متاسفانه شما جنایات جنگی که مقامات اسرائیلی انجام می‌دهند و اشکال دیگر از نقض قوانین حقوق بشری بین المللی توسط آنها را به رسمیت نشناخته‌اید، این جنایات را محکوم نکرده و اقدامات مناسبی هم برای مقابله با آن انجام نداده‌اید.

دیده بان حقوق بشر خطاب به کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکید کرد: شما باید صراحتاً به جنایات جنگی که مقامات اسرائیلی انجام می‌دهند و موارد دیگر از نقض حقوق فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری، قبل و بعد از 7 اکتبر 2023 ، اعتراف و آنها را محکوم کنید.

این سازمان از اتحادیه اروپا خواست تا اطمینان حاصل کند که اسرائیل به مانع تراشی‌های عامدانه خود در رسیدن کمک‌های بشردوستانه حیاتی به غزه از جمله آب، غذا، سوخت و دارو پایان می‌دهد و همه حملات غیرقانونی خود علیه غیرنظامیان، خبرنگاران، کارکنان سازمان‌های بشردوستانه، مدارس، بیمارستان‌ها و نیز شکنجه اسرای فلسطینی را متوقف می‌کند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر همچنین خواستار تعلیق ارسال سلاح از سوی کشورهای اتحادیه اروپا به اسرائیل و بازنگری در توافقنامه تسلیحاتی میان اتحادیه اروپا و تل آویو شد.

در این بیانیه از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته شده تا معامله و تجارت با شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل در اراضی فلسطینی را ممنوع کنند و حمایت‌های سیاسی و مالی از نهادهای بشردوستانه به ویژه آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را افزایش دهند.

چندی قبل نیز سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای در واکنش به تداوم جنایات اشغالگران علیه غیرنظامیان در نوار غزه اعلام کرد که کشورهای جهان باید اسرائیل را تحریم و از تسلیح آن جلوگیری کنند و دستور دیوان بین‌المللی دادگستری در رساندن کمک‌ها و امکانات اساسی به مردم فلسطین در غزه را اجرا نمایند.