اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲  ، 
شناسه خبر : ۳۶۲۹۸۰
رئیس کل گمرک ایران خبر داد؛
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد: تجارت با کشورهای همسایه در چهار ماهه نخست سال جاری با ۶ درصد افزایش به رقم ۲۰ میلیارد دلار رسید.

از گمرک جمهوری اسلامی ایران، «محمد رضوانی‌فر» با اعلام این خبر افزود: میزان وزنی تجارت ایران با ۱۵ کشور همسایه ۳۴ میلیون و ۱۹۶ هزار تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: از مجموع تجارت ایران با کشورهای همسایه در چهار ماهه سال جاری، ۲۶ میلیون و ۹۸۱ هزار تن به ارزش ۱۰ میلیارد و ۶۴۲ میلیون دلار به صادرات و هفت میلیون و ۲۱۵ هزار تن به ارزش ۹ میلیارد و ۱۷۹ میلیون دلار به واردات اختصاص داشت.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، میزان صادرات به کشورهای همسایه در مدت یاد شده به لحاظ ارزش و وزن به ترتیب ۱۶ و ۶ درصد افزایش داشته است، این در حالیست که واردات از کشورهای همسایه در این مدت از لحاظ وزن یک درصد افزایش و از حیث ارزش چهار درصد کاهش داشته است.

رضوانی‌فر بیان‌داشت: تراز تجاری ایران با ۱۵ کشور همسایه بدون در نظر گرفتن نفت ۱.۵ میلیارد دلار مثبت بوده است.

امارات در صدر تجارت با همسایگان

برپایه این گزارش، امارات متحده عربی با هشت میلیارد و ۶۴ میلیون دلار، در صدر کشورهای همسایه در مقوله تجارت با ایران است و پس از آن ترکیه با چهار میلیارد و ۱۲۵ میلیون دلار و عراق با سه میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

منبع: ایرنا