صفحه نخست >>  عمومی >> تیتر اول
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۴۹۴
در گفتگو با بصیرت مطرح شد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: در صورتی که صنعت به صورت ملی حمایت شود، یعنی در راستای حمایت از تولید صنایع مسوولین پای کار بیابند و با رفع عقب‌ماندگی‌های فنی و تکنولوژی؛ تولیدات صنایع کشور قادر به ورود به بازار‌های بین‌المللی خواهند بود.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی/ گفتگو با جعفر قادری

به گزارش بصیرت، مدیر عامل شرکت صنعتی هپکو طی روز‌های گذشته اعلام کرد این شرکت بعد از پانزده سال سود آور شده است. خبرخوبی که قطعا منجر به امیدواری تولید کنندگان و سرمایه گذاران برای حضوری جدی و قوی‌تر در عرصه‌های مختلف اقتصاد می‌شود. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در این باره با بصیرت گفتگو کرده است.

جعفر قادری اقتصاددان و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص سود دهی شرکت صنعتی هپکو بعد از پانزده سال که توسط مدیر عامل این بنگاه تولیدی صنعتی و معدنی بیان شده گفت: در این موضوع شکی نیست که سیاست حمایت از فضای کسب و کار که دردولت شهید رئیسی مد نظر قرار گرفت یکی از عوامل اثرگذار در این موضوع بوده است. هر چند باید به این نکته اشاره شود در طی سال‌های اخیر مقام معظم رهبری همواره دولتمردان و مسوولین را در مقاطع مختلف نسبت به حمایت از کسب و کار و جهش تولید تذکر داده اند.

وی در این باره گفت: سود دهی شرکت هپکو بعد از گذشت بیش از پانزده سال نشان می‌دهد در صورت حمایت از واحد‌های صنعتی و تامین تسهیلات مالی تا اندازه‌ای که نیاز به حمایت داشته باشند وبا اتخاذ سیاست‌های گمرکی و حمایتی صحیح می‌توان به آینده تولید کشور و رقابتی شدن تولید امیدوار شد.

کارشناس و تحلیلگر اقتصادی در این باره تصریح نمود: در صورتی که نظام و دولت از بخش تولید به بهترین شکل ممکن حمایت کند و تولید کنندگان واقعی که برای حضور رقابتی در بازار‌های منطقه‌ای و جهانی تلاش می‌کنند را تشویق کند قطعا به دلیل وجود نیروی جوان متخصص، بنگاه‌های تولیدی به روزی خواهیم داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت و توفیق بیشتر بنگاه‌های اقتصادی بخصوص در حوزه صنعت و معدن وابسته به همکاری مستمر شرکت‌های دانش بنیان با آنهاست.

جعفر قادری در این خصوص خاطر نشان کرد: همکاری شرکت‌های دانش بنیان با بنگاه‌های تولیدی به این دلیل حائز اهمیت است چرا که منجر به رفع عقب افتادگی‌های فنی و تکنولوژی وجبران مسائلی می‌شود که در بخش فناوری تولید کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که شاهد همکاری مستمر و همیشگی شرکت‌های دانش بنیان با بنگاه‌های تولیدی باشیم قطع به یقین صنعت کشور بعد از گذشت دوره‌ای از حمایت دولتی روی پای خود می‌ایستد و می‌تواند بقای مطلوب و اثرگذار در بازار داخلی و خارجی را حفظ کند.

وی در ادامه تاکید کرد: در صورت عدم حمایت از شرکت‌های تولیدی با اتکا به واردات بخصوص در بخش ماشین آلات صنعتی و معدنی منابع ارزی کشور در شرایط تحریمی تحت فشار قرار می‌گیرد.

وی در این باره افزود: اتکای بیش از حد به واردات ماشین آلات و فناوری‌های مورد نیاز صنعت و معدن منجر به عقب افتادگی صنایع کشور می‌شود چرا که بودجه‌های لازم برای مسائل پژوهشی و تحقیقاتی در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد که هم سطح شرکت‌های خارجی شوند.

وی در این باره افزود: به هر حال به دلیل سوء مدیریت در برخی دولت‌ها و وجود تحریم‌ها می‌دانیم صنعت کشور به لحاظ فنی مشکلاتی دارد. برای رفع این موضوع صنعت باید مورد حمایت قرار بگیرد در غیر این صورت صنعت نابود می‌شود.

جعفر قادری معتقد است: صنعت رها شده موفق نمی‌شود، بنابراین باید از صنایع کشور حمایت کنیم چرا که صنایع کشور در شرایط نابرابر رقابتی با تولید کننده خارجی شکست می‌خورند و ورشکست می‌شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که صنعت به صورت ملی حمایت شود، یعنی در راستای حمایت از تولید صنایع مسوولین ملی و استانی پای کار بیابند وحمایت گرانه برخورد کند قطعا با رفع عقب ماندگی‌های فنی و تکنولوژی؛ تولیدات صنایع کشور قادر به ورود به بازار‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواهند بود.

وی در پایان گفتگو خاطر نشان کرد: اقتصاد کشور از سود آوری و برخورداری صنعت سود می‌برد چرا که عرضه بیشتر کالا به تورم کمتر می‌انجامد و اشتغالزایی در صنعت، زمینه ساز رفاه اقتصادی خانوار می‌شود.