صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۷۰۶
نماینده دفتر سیاسی حماس در ایران گفت:یحیی السنوار اهل قرآن و اهل آشتی ملی است. کل گروه‌های مقاومت ایشان را دوست دارند. تفاهم کلی فلسطینی‌ها یحیی السنوار است.

خالد قدومی، نماینده دفتر سیاسی حماس در ایران طی سخنانی کوتاه در مراسم بزرگداشت شهید اسماعیل هنیه، رئیس فقید دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، که شامگاه امروز جمعه، ۱۹ مردادماه از سوی جامعه قرآنی کشور در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، به آیه دهم سوره مبارکه صف «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَی تِجَارَةٍ تُنْجِیکُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِیم» اشاره کرد و گفت: بر اساس این آیات شهید اسماعیل هنیه با شهادت خود پیروزی را رقم زده است.

وی افزود: طبق آیات الهی انسان، مؤمن به دنیا می‌آید که خدا را عبادت کند. راز عبادت و اصل عبادت همان جهاد در راه خدا هست، اصل و معنای حقیقی عبادت همان جهاد است. شهید اسماعیل هنیه کسی بود که جان، مال و خانواده خود را در راه خدای متعال قربانی کرد.

خالد قدومی با تأکید بر اینکه شهادت اسماعیل هنیه پیروزی واقعی این میدان است، تصریح کرد: زمانی که در عید فطر خبر شهادت دو فرزندش را به شهید هنیه دادند، فقط گفت «الله یسهل علیهم»، یعنی خدای متعال راه آنها را آسان کند. در فرهنگ ما اینگونه است که وقتی بزرگ خانواده، جایی می‌رود خانواده‌اش برای او دعا می‌‎کنند و می‌گویند خدای متعال راه شما را آسان کند.

نماینده دفتر سیاسی حماس در ایران اظهار کرد: تجارت شهید اسماعیل هنیه با خدا، عبادت، جهاد و دفاع از مردم مظلوم فلسطین بود. شهید هنیه فقط رئیس دفتر سیاسی حماس نبود، او حافظ قرآن بود، امام مسجد بود، شخصیت سیاسی و دیپلماسی بود، او شخصیت دانشگاهی و رئیس دانشگاه غزه بود. معاون شیخ احمد یاسین، شهید والامقام و البته نخست وزیر بود.

وی با تأکید بر اینکه اگر این جنایت در جای دیگر و از سوی کسان دیگر بود، شورای امنیت سازمان ملل به سرعت یکی از بندهای فصل هفتم را فعال می‌کرد تا ارتش به سمت رژیم یا فرد خطاکار حرکت کند، اما چون باند جنایتکار صهیونیستی و با حمایت آمریکا این کار را کرد، چنین اقدامی انجام نمی‌دهند. آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌توانند از این جنایت فرار کنند.

خالد قدوی افزود: شهید اسماعیل هنیه اهل گفت‌وگو، اهل عدالت و اهل حق بود، جای این ابوالشهید در بین ما خالی و نبود ایشان خسارت بزرگی است، اما طبق آیات قرآن یک یحیی آمد، خدای متعال در مورد یحیی فرمود «یَا یَحْیَیٰ خُذِ الْکِتَابَ بِقُوَّةٍ وَ آتَیْنَاهُ الْحُکْمَ صَبِیًّا»، این یحیی السنوار، همان دوست اسماعیل هنیه است. یحیی السنوار بعد از رها شدن که در تبادل اسرا صورت گرفت، نزدیک‌ترین شخصیت به شهید اسماعیل هنیه است.

نماینده دفتر سیاسی حماس در ایران تصریح کرد: یحیی السنوار اهل قرآن و اهل آشتی ملی است. کل گروه‌های مقاومت ایشان را دوست دارند. تفاهم کلی فلسطینی‌ها یحیی السنوار است. ایشان زمانی که رئیس دفتر سیاسی غزه بود در سال ۲۰۱۲ همراه با شهید اسماعیل هنیه یک سفر به ایران داشت و با مقام معظم رهبری دیدار کرد. میراث شهید اسماعیل هنیه را مرد مجاهد دیگری به دست گرفت «اذا غاب سید قام سید» اگر بزرگی رفت، بزرگ دیگری جای او را خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: ما برای انتقام شهید اسماعیل هنیه مسئولیت بزرگی داریم. اولین واکنشی که مقاومت نشان خواهد داد منسجم و قوی خواهد بود. قرآن دستورالعمل ماست، همین قرآن ما را هدایت می‌کند و می‌فرماید اگر ما جهاد را ترک کردیم، زندگی ذلت‌باری خواهیم داشت، اما اگر به سمت جهاد برویم خدای متعال در این دنیا و در آخرت به ما عزت می‌دهد. تنها راه عزت ما در شرایط کنونی مقاومت است و باید خون این شهید والامقام از بین برود.

خالد قدومی در بخش پایانی با اشاره به اینکه شهید یکی از بهترین نام‌های خداوند متعال است، گفت: شهید یعنی کسی که گواهی می‌دهد، هر کسی که میدان جنگ برود، شهید نمی‌شود، شهدا انتخاب می‌شوند، خداوند متعال می‌فرماید این سنت است. ان‌شاءالله مردم غزه پیروز شده و خون شهدا از بین نخواهد رفت. به امید فتح‌الفتوح نهایی و اقامه نماز در مسجدالاقصی خواهیم بود.