سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴  ، 
شناسه خبر : ۳۶۳۹۲۹
جریان اصلاحات در شرایط کنونی در وضعیت تشویش مواضع بوده و از سوی دیگر گرفتار تمامیت خواهی رادیکال هایی شده که حتی دامنه زیاده خواهی آنان گریبانگیر دولت جدید نیز شده است.

یک روزنامه اصلاح طلب با انتقاد از برخی اصلاح طلبان بابت طرح مطالبی از جنس پشیمانی بابت رای به پزشکیان اذعان کرد که انتظارات و توقعات از دولت جدید بی منطق و غیرواقعی است.

روزنامه اعتماد طی یادداشتی با اشاره به بی‌منطق و غیرواقعی بودن توقعات و انتظارات از دولت جدید و رییس‌جمهور نوشت، این مساله نتیجه‌ای جز تضعیف دولت و سرخوردگی حامیان آن نخواهد داشت و دیر یا زود منجر به تنها ماندن پزشکیان خواهد شد.

این رسانه اصلاح طلب همچنین با بیان اینکه پزشکیان از ابتدا گفته بود که خود را وامدار هیچ گروه یا حزبی نمی داند و تلاشش ایجاد یک دولت فراگیر است، تاکید کرد، پزشکیان وعده نداده بود که همه کابینه اش را از بین اصلاح‌طلبان یا جناح دیگری برمی‌گزیند.

اعتماد همچنین کناره گرفتن، قهر کردن، اظهار پشیمانی و کنش هایی از این دست آن هم در ابتدای راه دولت را باعث خالی شدن پشت رییس‌جمهور خالی ارزیابی کرده است.

این رسانه اصلاح طلب در ادامه با بیان اینکه برخی از حامیان پزشکیان انگار با خوردن اولین غوره سردی شان کرده است، نوشت: هنوز اتفاقی نیفتاده و دولتی تشکیل نشده و کاری شروع نشده که برخی از رییس‌جمهور عبور کرده و از رای خود پشیمان شده اند. پزشکیان وعده‌هایی به مردم داده و عهدهایی بسته که حتما خود را ملزم به وفای به آنها می داند. ما نیز به پزشکیان رای داده ایم و مطالبات اصلی را بر اساس وعده‌های او از خودش خواهیم خواست.

اعتماد در ادامه افزوده است: ممکن است به تشخیص او، فلان کارگزاری که چندان مطلوب ما هم نیست بتواند در انجام فلان ماموریت، او را بیشتر همراهی کند. باید کمی صبر کرد و پای مطالبات اصلی و وعده‌های انتخاباتی که روشن هم هستند، ایستاد. واکنش های احساسی اکنون نه کمکی به دولت می‌کند نه به ملت.

بیان این مطالب از سوی این رسانه اصلاح طلب نشان می‌دهد که جریان اصلاحات در شرایط کنونی در وضعیت تشویش مواضع بوده و از سوی دیگر گرفتار تمامیت خواهی رادیکال هایی شده که حتی دامنه زیاده خواهی آنان گریبانگیر دولت جدید نیز شده است.