تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹  ، 
شناسه خبر : ۳۶۴۲۶۴
زن صهیونیستی که اخیرا از اسارت آزاد شده است، ادعای رسانه‌های رژیم اسرائیل مبنی بر بد رفتاری حماس با اسرای این رژیم را تکذیب کرد و گفت که در اسارت کسی به وی آسیب نرسانده است.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، «نوآ ارگامانی» زن صهیونیستی که پیشتر در اسارت گردان های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس قرار داشت، تاکید کرد که پس از اسارت در عملیات «طوفان الاقصی» هرگز مورد ضرب و شتم قرار نگرفته است و رسانه های رژیم صهیونیستی، اظهارات او را تحریف کرده اند.

ارگامانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: نمی‌توانم آنچه را که رسانه‌های اسرائیلی در ۲۴ ساعت گذشته انجام داده و از قول من مصاحبه هایی را منتشر کرده اند، نادیده بگیرم.

وی افزود: نیروهای القسام نه در اسارت مرا کتک زدند و نه موهایم را کوتاه کردند، بلکه بر اثر ریزش دیوار بر اثر حمله جنگنده های ارتش اسرائیل مجروح شدم.

اسیر سابق نزد گردان های القسام تاکید کرد: در اسارت هیچ کسی به من آسیب نزد، اما پس از بمباران ارتش اسرائیل، مجروح شدم.

وی ادامه داد: نمی توانم قربانی رسانه های اسرائیلی شوم.

ارگامانی گفت که به همراه دو اسیر دیگر صهیونیست که در بمباران اردوگاه «النصیرات» در غزه کشته شدند، در اسارت نیروهای مقاومت بوده است.

وی درباره حمله ارتش رژیم اسرائیل به خانه‌ای که وی قبلاً در آن نگهداری می شد، توضیح داد: موشک را دیدم که به خانه اصابت کرد، مطمئن بودم که خواهم مرد، فکر کردم همه چیز تمام شده است، اما زنده ماندم.

به نوشته الجزیره، اظهارات ارگامانی برای بسیاری از مقامات و رسانه های رژیم اسرائیل خوشایند نبود.

ارگامانی و سه اسیر دیگر صهیونیست، حدود ۲ ماه قبل در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۰۰ فلسطینی و زخمی شدن صدها نفر دیگر شد، آزاد شدند.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده و شماری از این اسرا بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم اشغالگر کشته شده اند.

این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است. بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد، بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند.

منبع: ایرنا