صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰  ، 
شناسه خبر : ۳۶۷۰۶۱
سنوار نماد ایستادگی و مقاومت و جهاد دائمی با دشمن ظالم و متجاوز بود تا جایی که بیش از ۲۲ سال از عمر ۶۳ ساله‌اش را در زندان‌های رژیم صهیونی سپری کرد؛
پایگاه بصیرت / علی حیدری/ سردبیر

«یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و از رهبران و فرماندهان جهادی نیرو‌های مقاومت اسلامی حماس در جریان دفاع در برابر نیرو‌های متجاوز صهیونی در منطقه رفح پس از چندین بار حمله نیرو‌های ارتش اشغالگر صهیونی و دفاعی جانانه به خیل شهدای راه قدس پیوست.

سنوار نماد ایستادگی و مقاومت و جهاد دائمی با دشمن ظالم و متجاوز بود تا جایی که بیش از ۲۲ سال از عمر ۶۳ ساله‌اش را در زندان‌های رژیم صهیونی سپری کرد؛ اما پس از رهایی از چنگال اشغالگران، یک لحظه هم از مبارزه دست برنداشت تا جایی‌که به‌عنوان مغز متفکر مقاومت و یکی از طراحان اصلی عملیات تاریخی «طوفان‌الاقصی» ضربه مهلکی را به رژیم صهیونی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ وارد و شکستی ترمیم‌ناپذیر را به آنها تحمیل کرد.

رژیم جنایتکار و ضد بشری صهیونیستی که در طول بیش از ۷۰ سال گذشته دستش به خون صد‌ها هزار نفر از مردم مظلوم بی‌دفاع فلسطین آغشته است، در طول این مدت یکی از اهداف راهبردی خود را ترور و حذف فیزیکی رهبران مقاومت قرار داده است تا بلکه سد آهنین مقاومت اسلامی را درهم بشکند. از شیخ احمد یاسین، عبدالکریم رنتیسی، دکتر فتحی شقاقی تا صالح‌العاروری، اسماعیل هنیه و یحیی‌سنوار و از سیدعباس موسوی، عماد مغنیه تا سیدحسن نصرالله و ده‌ها فرمانده مجاهد دیگر که آرزوی‌شان شهادت در راه آزادی قدس شریف و نابودی رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونی بود.

رژیم صهیونی با این پیش‌فرض باطل، شخصیت‌های برجسته جبهه مقاومت را هدف‌گذاری و ترور می‌کند و با وجود تجربه عملی در صحنه رویارویی با جریان مقاومت همچنان از درک و فهم فلسفه و باور عمیق به مقام جهاد و دفاع در اسلام و فرهنگ تشیع عاجز و از آثار شگرف آن غافل است. جوش و خروشی که پس از ریخته‌شدن خون مجاهدان راه حق، در کالبد رزمندگان دمیده می‌شود و آنان را برای پیمودن راه شهدا به‌ویژه فرماندهان شهیدشان مصمم‌تر می‌کند. در این میان، باور و اعتقاد به اینکه خداوند دشمنان ما را از افراد احمق قرار داده است، جلوه‌گر می‌شود.

در کنار این مهم، جبهه مقاومت پس از سال‌های طولانی نبرد رو در رو با دشمنان اسلام و انسانیت، امروز به حدی از بلوغ فکری و عملیاتی رسیده که برای هر شرایط و موقعیتی سناریو‌های طراحی‌شده دارد. جبهه مقاومت طی این سال‌ها نیرو‌های جهادی بسیاری را پرورش داده که دشمن با ترور بزدلانه چند فرمانده ـ اگرچه به این جبهه خسارت وارد می‌کندـ، اما نمی‌تواند آنها را از حرکت و مبارزه بازدارد؛ بلکه فرماندهان جوان، باانگیزه و قدرتمندی وارد صحنه هدایت نبرد می‌شوند تا طومار این رژیم نامشروع را در هم بپیچند.

واقعیت مهم صحنه این است که ترور بی‌محابای فرماندهان جریان‌های مقاومت با همکاری و همدستی سرویس‌های جاسوسی غرب به‌ویژه آمریکا، با این رویا که رهبران مقاومت بر سر میز مذاکره بنشینند، رویایی پوچ است؛ همان‌طور که چندی قبل شبکه «سی‌ان‌ان» این‌طور موضع‌گیری کرد: «درسی که ناتو اندک اندک در افغانستان آموخت، باید مورد توجه قرار گیرد؛ اینکه کشتن بی‌پایان فرماندهان، آنها را نابود نمی‌کند؛ بلکه جانشینان خشمگین‌تری برای مذاکره بر جای می‌گذارد.»