صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۱  ، 
کد خبر : ۱۰۰۵۵۴

اخبار ویژه روزنامه های بیست وسوم تیر 88


کیهان

محافل آمریکایی: روزهای خوش اوباما به سر آمده است (خبر ویژه)

روزنامه های آمریکایی می گویند روزهای خوش باراک اوباما به پایان رسیده و دوران افول قدرت وی در همین یک سال اول ریاست جمهوری آغاز شده است.

روزنامه لس آنجلس تایمز در این زمینه تصریح کرد: هنگامی که اوباما کاندیدای ریاست جمهوری شد، وعده داد با انتخابش، اتفاقات عظیمی رخ خواهد داد و هنگامی که اولین سفر خارجی خود را در ماه آوریل انجام داد، با استقبال انبوه مردم و مقامات کشورهایی نظیر بریتانیا، آلمان، فرانسه و جمهوری چک روبرو شد. اما هفته گذشته، در روسیه و ایتالیا، «اوباما سالاری» تبدیل به یک خاطره خوش محض شد. وی در این سفرها، دیگر با استقبال مردمی مواجه نشد.

این روزنامه افزود: واقعیت تلخ امور بین المللی این است که آمریکا منافع کشورها را براساس خوشایند خود تعریف می کند و هنگامی که تعارضی در این منافع به وجود آید، هیچ جذبه یا کاریزمایی نمی تواند آن را حل کند. آمریکا، انگلیس و فرانسه امیدوار بودند که در نشست «جی8» بتوانند بیانیه تندی در زمینه برنامه های هسته ای ایران صادر کنند اما تلاش های آنها مثمرثمر نبود و تنها قسمتی که به هشدار شباهت داشت این بود که: «ما صادقانه امیدواریم که ایران از این فرصت برای حل دیپلماتیک مشکل بهره گیرد.»! دستاوردهای این نشست بسیار کمتر از انتظار بود.

لس آنجلس تایمز با اشاره به تکرار اصطلاح «ری ست» (Reset) از سوی اوباما و هیلاری کلینتون برای القای شروع مجدد در روابط با سایر کشورها از جمله روسیه نوشت: اوباما با این وعده به مسکو سفر کرد که روابط با روسیه را Reset کند اما به نتیجه قابل اتکایی دست نیافت. مشکل بزرگتر اولویت های متفاوت روسیه و آمریکا در قبال ایران یا گرجستان و اوکراین بود. اوباما نتوانست درباره موضوع اصلی مذاکره با روسیه یعنی ایران تغییری در موضع روسیه ایجاد کند. استفان سستانوویچ از اعضای شورای روابط خارجی که دارای سابقه 25ساله دیپلماتیک در حوزه آمریکا- روسیه است، می گوید: مردم دیگر از شنیدن بحث «ری ست» خسته شده اند. طوری در این باره صحبت می شود که خواص جادویی و محتوایی راهبردی دارد. اما هنگامی که کامپیوتری را ری ست می کنید، چه اتفاقی رخ می دهد؟ تغییری در محتوا نمی دهید. تنها کاری که می کنید این است که اگر خوش اقبال باشید، ایرادات جزیی در کار حل می شود.

همزمان با این تحلیل، روزنامه واشنگتن پست به اوضاع آشفته آمریکا در افغانستان اشاره کرد و نوشت: براساس گزارش مقامات پنتاگون اگر تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان دوبرابر نشود ما جنگ را در افغانستان خواهیم باخت. وضعیت امنیتی در افغانستان بدتر شده و عملیات طالبان شدتی بی سابقه یافته است.

باراک اوباما دیروز در گفت وگو با شبکه اسکای تصریح کرد: ما راه درازی در افغانستان در پیش داریم.

از سوی دیگر مشاور ارشد امور اقتصادی باراک اوباما تاکید می کند: شاید سخت ترین روزهای بحران اقتصاد جهانی هنوز در راه باشد. بدترین وضعیت همچنان در کمین ماست.

لورانس سامرز، مدیر شورای اقتصاد ملی کاخ سفید به روزنامه فایننشال تایمز گفت: فکر نمی کنم که شدیدترین دوران بحران اقتصادی سپری شده باشد. احتمالا شغل های بیشتری در آمریکا از بین برود و تولید ناخالص ملی نیز بیش از پیش کاهش یابد.

عضو حزب باد مثل نماینده دهن بین (خبر ویژه)

سخنگوی افراطی فراکسیون اقلیت در کمتر از 24ساعت، اظهارات آمیخته با خبط خود را پس گرفت. قنبری متاثر از زمزمه حلقه های پشت پرده، مدعی شده بود اعضای فراکسیون اقلیت دولت را مشروع نمی دانند و در جلسه رای اعتماد به کابینه جدید شرکت نمی کنند.

وی در عین حال یک روز پس از ادای این موضع بی اعتبار که در گفت وگو با پارلمان نیوز (سایت اقلیت) عنوان شده بود حرف خود را پس گرفت و به باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه تغییر و تحولات در سطح دولت قرار است اتفاق بیفتد، بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی رئیس جمهور مهم ترین اولویت کاری مجلس در هفته های آتی است.

داریوش قنبری افزود: مهم ترین دستور کار مجلس بعد از تعطیلات، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی است و مجلس باید از اختیارات خود به نحو احسن استفاده کند و با اقتدار تمام به مدیران کارآمد رای اعتماد دهد هرچند که رئیس دولت نیز باید در معرفی کابینه تلاش کند از نخبگان سراسر کشور استفاده کند و اقلیت و اکثریت مجلس باید در این راستا حرکت جدی داشته باشند و تلاش کنند کابینه ای متفاوت شکل بگیرد.

به نظر می رسد عناصر پشت پرده ای که حرفی خام را در دهان این نماینده دهان بین گذاشته اند، پس از بررسی های لازم به فهم این واقعیت ساده و نه چندان بغرنج رسیده اند که در صورت عدم حضور نمایندگان اقلیت در مجلس، کسب رای اعتماد از سوی وزرای پیشنهادی آسانتر است و حضور و مخالف خوانی اقلیت می تواند لااقل به کاهش آرای آنان کمک کند و در عین حال از فضای جلسه رای اعتماد هم برای شانتاژ و تخریب دولت استفاده شود!

گفته می شود اظهارات افراطی سخنگوی اقلیت مجلس باعث اعتراضاتی در میان اعضای فراکسیون اقلیت شده و حتی برخی از این نمایندگان تمایل پیدا کرده اند سخنگوی عاقلتری برای خود انتخاب کنند. سخنان افراطی قنبری با استقبال رسانه های بیگانه مواجه شده بود.

معرکه گیری اصلاح طلبان فراری در واشنگتن و نیویورک(خبر ویژه)

عناصر افراطی و نفوذی مدعی اصلاح طلبی پس از فرار به آمریکا، معرکه گیر تجمعات 20-30نفره ضدانقلاب در شهرهای واشنگتن، نیویورک و بوستون شده اند. در تجمعاتی که اخیراً در این شهرها برگزار شد. عناصری نظیر محسن سازگارا، فاطمه حقیقت جو، علی افشاری، علی اکبر موسوی خوئینی،محمد تهوری، احمد باطبی، مسیح علی نژاد و... حضور پیدا می کنند و ضمن معرکه گیری تلاش می کنند تا خود را نزد طرف آمریکایی، فعال و به درد بخور! نشان دهند. این طیف همچنین پس از انتخابات ریاست جمهوری و به ویژه در روزهای منتهی به 18 تیر، از سوی رسانه های بدنام غربی (صدای آمریکا، رادیو فردا، بی بی سی، گویانیوز، روز نت، رادیو زمانه و...) به عرصه فراخوانده شدند تا به تحریک بی هزینه برای آشوبگری بپردازند. نکته جالب در این میان هماهنگی افراد یاد شده با گروهک های بدسابقه نظیر منافقین و سلطنت طلبان است.

در تجمع عناصر ضدانقلاب در واشنگتن و مقابل کنگره، نازنین-الف (یک مانکن سابق و فعال فعلی حقوق بشر!؟) و احمد باطبی (از عناصر فرصت طلب حاضر در آشوب های خیابانی تیرماه78) سخنرانی کردند و آرش سبحانی از گروه موسیقی کیوسک برای حاضران چند ترانه خواند!

موسوی خوئینی عضو اسبق دفتر تحکیم و نماینده مجلس ششم که در نمایش مشابهی در نیویورک شرکت کرده بود، در گفت وگو با رادیو زمانه، دالایی لاما رهبر شورشیان تبت را که تحت حمایت ویژه سازمان سیا و بنیادهای مالی حاضر حرکت مخملین قرار دارد، به عنوان الگو مورد ستایش قرار داد. اما مسیح علی نژاد در گفت وگو با رادیو زمانه تصریح کرد که حتی پدرش هم در ایران به حرف وی اعتنا نمی کند و او را برانداز می داند. این روزنامه نگار زنجیره ای تصریح کرد اگر در ایران مانده بود جزو دستگیرشدگان آشوب ها بود. علی نژاد افزود: اصلاح طلب ها نتوانستند با اقشار پایین و ضعیف تر ارتباط برقرار کنند و از همین ضربه خوردیم.

در این میان محمد تهوری همسر فاطمه حقیقت جو که قبل از فرار از ایران با روزنامه های مشارکتی همکاری می کرد، طی مقاله ای در سایت گذار از میرحسین موسوی خواست از ایده تاسیس حزب منصرف و رهبر جنبش شود. وی موسوی را به معارضه با اصل نظام و قانون اساسی دعوت کرد و نوشت: شما اگر بخواهید حزب تاسیس کنید باید تقاضا به دولت و وزارت کشوری بدهید که مشروعیت آن را زیر سوال می برید و این ناقض ادعای شماست ضمن اینکه هیچ تضمینی برای صدور مجوز حزب نیست و اگر هم موسوی بخواهد بدون اخذ مجوز، حزبی را راه اندازی کند که از اساس نقض غرض است.

تهوری اضافه کرد: اتخاذ راهکار حزبی مقدمه ای برای کسب قدرت از طریق مبارزه پارلمانی و انتخاباتی است حال آن که به استناد بیانیه های سازمان مجاهدین انقلاب و جبهه مشارکت، باید کسب قدرت از طریق مبارزات انتخاباتی را فراموش کرد. به فرض نزدیک به محال و بازگشت به قدرت، شما با بن بست ها و دور باطل چگونه برخورد خواهید کرد. مگر مجلس ششم با اکثریت اصلاح طلب چه نتیجه ای بدست آورد. تحقق مطالبات موسوی نیاز به رهایی از قید و بندهای حکومتی است و با مقید بودن به قانون، حرکت به وجود آمده با یأس و ناامیدی و انشقاق و در نهایت شکست مواجه خواهد شد.

وی به موسوی توصیه کرد ملاحظه کاری های ناشی از مصالح حزبی نباید جایگزین تهورات لازم برای رهبری جنبش شود.

انتخابات بهانه بود آمریکا می خواست تسویه حساب کند (خبر ویژه)

یک روزنامه اسکاتلندی مشکل کشور ایران را نه انتخابات آن بلکه عدم سلطه پذیری عنوان کرد.

به گزارش «فردا» «ساندی هرالد»، نوشت: مشکل ایران، سیستم انتخاباتی آن نیست زیرا که در این زمینه شرایطی به مراتب بهتر از همسایگانش دارد. مشکل آمریکا با عدم سلطه پذیری ایران است.

رابین یاسین قصاب، نویسنده این مقاله در ادامه به سفر خود به ایران در سال 2006 می پردازد و می نویسد: ایران آزادترین، بی تکلف ترین و باسوادترین مردم را در میان همسایگان خود دارد. دیگر آن که با وجود مشکلات، برخلاف همسایگان عرب خود مردمش ترسی از ابراز نظرات خود ندارند.

وی افزوده است: انقلاب ایران موفقیت های زیادی برای این کشور به همراه داشت و ایران را از یک کشور فئودال به یک جامعه شهرنشین و تحصیل کرده تبدیل کرد. از سوی دیگر انقلاب اسلامی ایران تجربه بزرگی بود که به آن استقلال اقتصادی و استراتژیک بخشید.

از نگاه این نویسنده موتورهای این انقلاب با هوشیاری و عرق ملی و مذهبی مردم روغن کاری می شود.

در پایان مطلب ساندی هرالد آمده است: غرب در حالی نگران برنامه های هسته ای این کشور است که در مقابل ساخت 200 سلاح اتمی توسط رژیم اسرائیل سکوت اختیار کرده است.

مجیزگویی برده اخراجی هلند برای ارگان رسانه ای دولت انگلیس (خبر ویژه)

مدیر اخراجی «رادیو زمانه» به مجیزگویی درباره شبکه رسانه ای وابسته به سرویس اطلاعاتی و وزارت خارجه انگلیس پرداخت و از عناصر ضدانقلاب خواست قدر بی بی سی را بدانند!

مهدی جامی که با وضعیتی خفت بار و تحقیرآمیز از سوی موسسه هلندی پشت صحنه رادیو زمانه برکنار شد، اکنون به تملق گویی شبکه ای می پردازد که 10سال برای رادیو و سایت آن مستخدمی کرده است.

وی در وبلاگ خود به انتقاد اخیر برخی محافل ضدانقلاب از فروکش کردن حمایت بی بی سی نسبت به آشوبگری در ایران- که نتیجه عقیم ماندن طراحی انجام گرفته بود- می پردازد و می نویسد: دوستان نباید خام تندروها شوند. از بی بی سی انتقاد کنید اما آن را متهم و محکوم و طرد نکنید. باید مراقب باشیم مهم ترین رسانه فارسی زبان به دست و زبان ما بی اعتبار نشود. شماری از بهترین رسانه پردازان و روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان ایرانی در بی بی سی کار می کنند. حمله به بی بی سی ما را از یک سرمایه بزرگ انسانی و اجتماعی محروم می کند.(!) من کاملا موافقم که ما باید مدام از پستان بی بی سی شیر رسانه ای نخوریم و به آن آویزان نباشیم اما کاملا مخالفم و حتی بشدت مشکوکم که در نبود رسانه ملی فراگیر، بی بی سی را به زمین بزنیم و بی اعتبار کنیم و مدام متهم کنیم. مگر کدام ایرانی بودجه بی بی سی را تدارک می کند که این قدر خود را نسبت به آن محق می دانیم؟ بی بی سی رسانه ای است که سیاست های حرفه ای خود را دارد و شانتاژکردن فقط باعث می شود مرز دوست و دشمن را مخدوش کنیم(!)

این مزدبگیر آس و پاس که ادعای دموکراسی خواهی و ملی گرایی هم دارد بدون اینکه به نقش کثیف بی بی سی در کودتای 28مرداد اشاره کند، مجددا تاکید کرد: بهتر است قدر آنچه را داریم بدانیم. نسبت به بی بی سی مثبت بیاندیشیم و به ناشناس ها و تازه آمده ها اعتماد نکنیم.

گفتنی است مهدی جامی پس از 10سال سرویس دهی به بی بی سی فارسی، به سودای درآمدن از نوکری و رسیدن به ریاست، سال 85 سراغ تاسیس رادیو زمانه با بودجه دولت هلند رفت اما با وجود خدمتگزاری کامل، 2سال بعد (آبان 87) از سوی موسسه هلندی «پرس ناو» بدون هیچ توضیحی اخراج شد. در پی اعتراض جامی، مدیران موسسه هلندی خطاب به وی تصریح کردند که «شما برده رسانه ای ما هستید و هر طور بخواهیم با شما رفتار می کنیم.» پس از این توهین، هیچ صدایی از جامی در نیامد و وی با اطلاع از شأن و جایگاه واقعی اش سکوت کرد. اکنون به نظر می رسد نامبرده پس از 8-7 ماه سرگردانی مشغول چیدن مقدمات برای بازگشت بر سر کار سابق خود در انگلیس است.

رادیو زمانه در روزگار مدیریت جامی تبدیل به سایت و رادیویی با بیشترین هتاکی های صریح علیه اصول و مقدسات اسلامی- به شیوه برخی سیاستمداران هلندی- شد.

 تقدیر چند باره اسرائیل از آشوبگران (خبر ویژه)

غائله آفرینی اراذل و اوباش در جریان تظاهرات غیرقانونی بعد از انتخابات که به دعوت میرحسین موسوی و خاتمی صورت پذیرفته بود تقدیر چند باره مقامات رژیم صهیونیستی از میرحسین موسوی را در پی داشته است.

در همین راستا سایت رسمی وزارت خارجه اسرائیل با انتشار مقاله ای به قلم «منشه امیر» آورده است؛

«تصور ]حکومت اسلامی[ در این انتخابات آن بود که میرحسین موسوی، آدم سر به راهی است و اعتراضی نخواهد کرد. محسن رضائی و مهدی کروبی نیز بخشی از نظام هستند و حتی اگر اعتراضی هم کنند، گوش شنوائی وجود نخواهد داشت و به زودی آرام خواهند گرفت. اما ارزیابی حکومت اسلامی اشتباه درآمد: موسوی که به خودش، همسرش و شخصیت سیاسی اش توهین شده بود، رهبری اعتراض ها را به عهده گرفت و دیدیم و شنیدیم که در این چهار هفته چه گذشت... امروز موسوی و کروبی و حتی محمد خاتمی احساس می کنند که اگر راه سکوت در پیش گیرند و تسلیم شوند، جناح احمدی نژاد آنان را از صحنه سیاسی حذف می کند، هاشمی رفسنجانی نیز همین احساس را دارد.»

گفتنی است متن کامل این مقاله در شامگاه شنبه 20 تیر 88 از رادیو اسرائیل قرائت شده است.

قدس

اخبار ویژه 

خبر ممنوعیت صدور روادید دیپلماتهای ایرانی یک شیطنت رسانه ای است

فارس - یک منبع مطلع در امور اتحادیه اروپایی در بروکسل گفت: خبر روزنامه فایننشال تایمز آلمان مبنی بر تصمیم اتحادیه اروپا در زمینه ممنوعیت صدور روادید دیپلماتهای ایرانی، یک گمانه زنی رسانه ای و از شیطنتهای خاص آنها است.

5 سال حبس تعزیری برای محسن نامجو

ایکنا- عباس سلیمی از پیشکسوتان قرآنی با اشاره به شکایت خود از خواننده ای که آیات قرآن کریم را به صورت اشتباه و موزیکال خوانده بود، گفت: محسن نامجو به اتهام توهین به مقدسات، اجرای تمسخرآمیز آیات قرآن کریم و بی حرمتی نسبت به کتاب مقدس مسلمانان جهان به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده که رونوشت رأی نیز در 13 تیر ماه به بنده ابلاغ شد.

لغو پرواز بحرین - مشهد به دلیل قوانین جدید

تابناک- شرکت هواپیمایی الجزیره اعلام کرد که پرواز مستقیم بحرین به مشهد را لغو کرده است.

این شرکت حمل و نقل هوایی کویتی اعلام کرد که مقررات جدید دولت ایران سبب لغو پرواز مستقیم بین بحرین و مشهد شده است.

نماینده تهران: الهام انتخاب کند

ایلنا- رضا اکرمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با تأکید بر اینکه تأیید مصوبه مجلس از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، به منزله قانونی بودن منع دو شغلگی اعضای شورای نگهبان است، افزود: آقای الهام باید از میان دو شغل خود یکی را انتخاب کند، یا باید از وزارت دادگستری استعفا دهد و یا از عضویت در شورای نگهبان اعلام انصراف کند.

بازداشت مدیرعامل پرشین بلاگ

پارلمان نیوز- براساس برخی اخبار، دکتر مهدی بوترابی مدیرعامل گروه سایتهای پرشین بلاگ و عضو ستاد یاران خاتمی و نیز ستاد موسوی بازداشت شده است.

توکلی: به وزارت تمایل ندارم

ایسنا- احمدتوکلی نماینده مردم تهران در مجلس درباره شایعاتی در زمینه مذاکره احمدی نژاد با وی در مورد مسؤولیت وزارت گفت: این اخبار نادرست است و چنین پیشنهادی به من نشده است و در صورتی که پیشنهادی نیز بشود، من تمایلی ندارم.

عروسهای سیاه پوش غزه

شفاف- به گزارش منابع خبری روز شنبه گذشته یکصد زن بیوه که همسران خود را در حمله گسترده اسرائیل به غزه از دست داده بودند، در مراسم عروسی بزرگی که از سوی حماس در نوار غزه برگزار شد، بار دیگر ازدواج کردند، عروسها در این جشن لباسهای سیاه بر تن کرده بودند.

محسن هاشمی تکذیب کرد

خبرآنلاین- فرزند هاشمی رفسنجانی گفت: نماز جمعه این هفته نوبت آقای هاشمی رفسنجانی است که به امامت ایشان اقامه می شود.

محسن هاشمی کناره گیری پدرش را از برگزاری نماز جمعه شایعه خواند و تأکید کرد: براساس ترتیبی که ستاد اقامه نماز تعیین می کند، آقای هاشمی در نماز جمعه حضور می یابند.

شکایت میرحسین از نشریه جهانگردی و اتومبیلرانی

فارس- قربان بهزادیان نژاد، رئیس ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی، از هفته نامه «شکوه ایران» که نشریه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی است به شعبه دوم دادسرای عمومی تهران شکایت کرده است.

چند پرونده بزرگ از منسوبین به مسؤولان در راه دادگاه

ایرنا- مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل در سومین گردهمایی دانشجویان فعال ایرانی خارج کشور در تهران گفت: چند پرونده بزرگ از منسوبین به مسؤولان را در دست تکمیل داریم که پس از تکمیل به دادگاه می فرستیم.

طرح جدید اغتشاشگران؛ خانم ها اتوها را به برق بزنند!

ایرنا- مرکز هماهنگی اغتشاشگران مستقر در انگلیس در طرح جدید خود برای رویارویی با جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرده است که بانوان خانه دار «اتو برقی» خود را در ساعتی مشخص به برق بزنند تا به شبکه توزیع برق ایران شوک وارد شود!

آخرین گمانه زنی ها درباره ترکیب جدید قوه قضائیه

پارسینه- در آخرین هفته های تصدی ریاست قوه قضائیه از سوی آیة ا... شاهرودی و در حالی که انتصاب آیة ا... صادق لاریجانی به ریاست این قوه، در مراحل نهایی است، شنیده ها حکایت از این دارد که ترکیب مدیران قوه قضائیه با تغییرات گسترده ای روبرو می شود.

این خبر می افزاید: از حجةالاسلام ابراهیم نکونام، نماینده گلپایگان در مجلس به عنوان اولین گزینه معاونت اولی قوه قضائیه در دوره جدید نام برده می شود، همچنین غلامحسین محسنی اژه ای و مصطفی پورمحمدی دیگر نامزدهای تصدی این پست هستند.

پسر حجاریان بازداشت نشده است

جهان- یک مقام آگاه درباره شایعه بازداشت پسر حجاریان گفت که این خبر از اساس دروغ است.

کوشنر اویغورهای چین را «ماست» خطاب کرد!

رجانیوز- وزیر خارجه فرانسه در یک مصاحبه رادیویی به کرات به جای «اویغورها»، عبارت «ماست ها» ( Yoghurts ) را به کار برد و تأکید کرد: ماست ها به دنبال خودمختاری در چین هستند.

به گزارش پایگاه اینترنتی هفته نامه نوول آبسرواتور، برنارد کوشنر در گفتگو با یک برنامه رادیویی فرانسوی زبان درخصوص مسائل اخیر چین، با تلفظ اشتباه «اویغورها» ( Uighurs )، آنان را «ماست ها» ( Yoghurts ) نامید

ایران

بیانیه‌های آقای منتظری را چه کسی می‌نویسد

دست آخر این که اعلامیه‌ها و استفتائات منتسب به آقای منتظری در حالی طی روزهای اخیر در تقویت ادعاهای غیرمستند ناکامان انتخابات دهم منتشر می‌شود که چند ماهی از بیماری شدید وی می‌گذرد و او با اختلالات شدید حافظه مواجه است. با این حال، در ایام انتخابات و رخدادهای پس از آن، به صورت مکرر، فتاوایی به‌نام آقای منتظری در برخی رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شد. در این زمینه گفتنی است محسن کدیور که هم‌اکنون در خارج از کشور به‌سر می‌برد، به همراه یکی از پسران آقای منتظری، نقش اصلی را در تنظیم این فتاوا و بیانیه‌ها، استفاده از مُهر آقای منتظری و انتشار آنها از طریق رسانه‌های ضدانقلاب برعهده دارند و عملاً نقش آقای منتظری را در حد یک عنصر دست چندم سیاسی پایین آورده‌اند.

غرب در باره نا آرامی‌های اخیر تهران دچار برداشت نادرستی شد

یک خبر دیگر این که یکی از افسران سابق ‌سرویس جاسوسی انگلستان اعتراف کرد غرب در رابطه با نا آرامی‌های اخیر تهران دچار برداشت نادرستی شد. آلشتیر کروک در روزنامه امریکایی لس‌آنجلس تایمز گفته: سیاستمداران غربی در تحلیل وقایع پیش آمده در جریان انتخابات ایران دچار سوءتفاهم شدند و آنچه را که ما شاهد بودیم انقلاب مخملین نبود و

میر حسین موسوی را نیز نمی‌توان رهبر لیبرال‌های مخالف به حساب آورد. وی گفته: اختلاف

هاشمی رفسنجانی و خاتمی با احمدی‌ن‍ژاد زمانی به اوج رسید که رئیس‌جمهور فعلی خواهان مقایسه وضعیت مالی خود با این دو تن در غرب نیز با مطرح شدن نام موسوی در این گیر و دار همانند انقلاب های رنگین در اوکراین چشم به تغییر نظام ایران دوخت

تصاویر «شهیده حجاب» از سایت‌های گوگل و یاهو حذف شد

خبر رسیده که موتورهای جست‌وجوی سایت‌های گوگل و یاهو در راستای سرپوش گذاشتن بر رسوایی دموکراسی غرب، تصاویر مرتبط با شهیده حجاب «مروه الشربینی» را از اینترنت حذف کردند.گوگل و یاهو از جمله بزرگ‌ترین موتورهای جست‌وجوی اینترنتی در اقدامی غیر اخلاقی تصاویر مربوط به بانوی محقق مصری «مروه الشربینی» را که در دادگاهی در آلمان شهید شد، حذف کردند. بنا بر این گزارش، حتی اگر نام این شهیده مسلمان را در این سایت‌ها به زبان‌های مختلف فارسی، عربی و انگلیسی جست‌وجو کنید، باز هم تصویری نشان نمی‌دهد در حالی که چند روز پیش هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

شبکه ماهواره‌ای رنگارنگ در اجاره اصلاح‌طلبان

شنیدیم که شبکه ماهواره‌ای رنگارنگ مستقر در لس‌آنجلس در ایام انتخابات ریاست جمهوری در اجاره ستاد اصلاح‌طلبان بوده است. همچنین محسن مخملباف، کارگردان تبعه فرانسه که امور خارج از کشور ستاد میرحسین را بر عهده داشت،

هماهنگ کننده ستاد مذکور با این شبکه ماهواره‌ای بوده است و دعوت از خوانندگان منحرفی چون «ف، آ» و «د.ا» را به عهده داشته است.

شهرداری تهران حکم پلمب یک حسینیه را صادر کرد

خبر دیگر این که شهرداری تهران حکم پلمب حسینیه رزمندگان بیت‌الجواد (ع) تهرانسردر منطقه 21 را صادر کرد. حکم پلمب حسینیه بیت‌الجواد(ع) تهرانسر که محل برگزاری مراسم مذهبی رزمندگان و ایثارگران انقلاب اسلامی است، با رأی کمیسیون ماده 100 شهرداری، صادر شد. این در حالی است که سازمان‌های فرهنگی و حتی شهرداری تهران سالیانه میلیاردها تومان برای تأسیس مراکز فرهنگی هزینه می‌کنند اما با کمال تعجب محلی که با هزینه مردم و اشخاص متدین برای گسترش فرهنگ اسلامی، بنا گشته و مجوز لازم نیز از سازمان تبلیغات اسلامی نیز اخذ شده، از سوی شهرداری تهران پلمب می شود.

رایزنی مدیر 30 ساله برای ماندن

خبر اول این که رئیس یک نهاد آموزشی که در انتخابات بشدت از میرحسین موسوی حمایت کرده بود، پس از رأی آوردن احمدی‌نژاد در انتخابات، در حال رایزنی با طیف‌های مختلف سیاسی برای جلوگیری از برکناری خود است. وی به مسئولان یک روزنامه که همزمان به صورت آنلاین نیزفعالیت دارد، دستور داده که برای برخورد با موضوع برکناری‌اش آمادگی لازم را داشته باشند و از سوی دیگر با حاشیه‌سازی برای دولت، اذهان را به آن سمت منحرف کنند. گفتنی است، رئیس این نهاد آموزشی قبل از انتخابات تأکید کرده بود که یا موسوی رئیس‌جمهور می‌شود یا نافرمانی مدنی آغاز خواهد شد!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات