صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۵۲۵۶۸

اخبار ویژه برخی از روزنامه های 2 دی1391


 

مهر- حدادعادل در جمع دانشجویان علوم پزشکی شیراز آزادی مهدی هاشمی را خیانت به کشور ندانست. وی افزود: حدادعادل با اشاره به این که این آزادی به معنی پایان محاکمه نیست تأکید کرد: آزاد کردن این متهم به معنی محکوم شدن و یا نشدن او نیست ممکن است در آینده محاکمه و زندانی هم شود. حدادعادل تصریح کرد: در عالم سیاست آزادی این متهم برای مخالفان «مهدی هاشمی» هم تعجب آور و انتقاد برانگیز بود.

فارس- محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: بعضی می گویند قطار یک راننده با خود می برد که در جواب باید گفت سازنده موتور و واگن های قطار و ریل گذاری مسیر حرکت قطار را افراد دیگری انجام می دهند؛ باید با دقت بیشتر و مدیریت مدبرانه قطار را حرکت داد و هدایت کرد.

ایسنا- اکبر قاسمی سفیر ایران در اوکراین در گفت وگو با مجله «بیزینس» با بیان این که شوک هایی که بر اثر افزایش تحریم ها به اقتصاد کشور ما وارد شده اند باعث ایجاد برخی نوسانات در زمینه ارز ملی شده تاکید کرد که نوسانات ارز ملی پدیده ای موقت بوده و تاثیر سنگینی بر مایحتاج اصلی زندگی ملت ایران ندارد. در ایران کالاهای مصرفی اصلی از جمله نان، آرد، گوشت قرمز، گوشت مرغ و میوه صرفا از طریق بازار داخلی و به علت ذخایر مدیریت شده تحت تاثیر عوامل واردات نیست و قیمت آنان نیز همیشه ثابت است.

فارس- آیت ا... سبحانی در دیدار با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید از ایجاد هرگونه فتنه در کشور چه از نوع سیاسی و چه از نوع اقتصادی پرهیز کرد؛ شاید کسانی که فتنه ۸۸ را برپا کردند، بگویند ما به دنبال فتنه تا این حد نبودیم، ولی کاری را آغاز کردند که سرانجامش آن شد؛ امروز هم باید مراقب باشیم که فتنه ای دیگر ایجاد نشود.

ایسنا- شیبانی سفیر ایران در سوریه از ارسال کمک های انسان دوستانه کشورمان برای فلسطینیان اردوگاه یرموک خبر داد.

جمهوری اسلامی* با اینکه بیش از 84 درصد از جمعیت جهان از پیروان ادیان الهی به شمار می‌روند، طبق آمارها یک میلیارد نفر از جمعیت جهان در زمره ملحدان قرار دارند. یک انجمن مطالعاتی تحقیقاتی در زمینه "دین و زندگی عمومی" در آمریکا با انتشار نتایج سرشماری در 230 کشور و منطقه جغرافیایی در جهان اعلام کرد مسیحیان 2/2 میلیارد و مسلمانان 6/1 میلیارد نفر از کل جمعیت ساکنان کره زمین را تشکیل می‌دهند. این انجمن مطالعاتی تحقیقاتی با اعلام اینکه با ایمان‌ترین جمعیت جهان در خاورمیانه ساکن هستند، دین یهود را دارای پایین‌ترین جمعیت پیروان معرفی کرد که کمتر از نیمی از پیروان آن در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند. این انجمن معتقد است با توجه به تعداد یک میلیارد ملحد در جهان، باید "الحاد" را بعنوان دین(!) شماره 3 در جهان تلقی کرد.

* محمد الظواهری رهبر سازمان "سلفی جهادی" مصر و برادر ایمن الظواهری رهبر القاعده، مخالفت خود را با پیش‌نویس قانون اساسی این کشور که برای همه پرسی عرضه شده است، اعلام کرد. به گزارش سایت خبری "الوطن الیوم"، الظواهری با صدور بیانیه‌ای اظهار داشته است که راه حل بحران کنونی مصر، اجرای همه پرسی به صورت محلی در استان‌ها است تا هر کدام میان شریعت و قانون اساسی، یکی را انتخاب کنند، پس از آن هر کدام از شهروندان می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند در استانی زندگی کنند که در آن شریعت اجرا می‌شود، یا استانی که در آن قانون اساسی (کفر و شرک) اجرا می‌گردد. الظواهری با این پیشنهاد خود که بوی تجزیه مصر را می‌دهد، پیش نویس قانون اساسی را در مصر که همه پرسی بر سر آن صورت می‌گیرد، حاوی شرک به خدا دانسته که در آن حق خدایی تحریم و تحلیل، به ملت داده می‌شود. رهبر سلفی جهادی مصر، تاکید کرده است نظامی که برپایه این قانون اساسی برپا می‌شود، نظام شرک است که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد! او اعلام کرده است، دموکراسی که حق قانونگذاری را به جای خدا به مردم می‌دهد، با اسلام منافات دارد.

FEMENدنیای اقتصادعسگراولادی: خاتمی برای شرکت در انتخابات مشکلی ندارد

در آن نوشتم که شما می‌گویید کسانی که در خیابان‌ها ریختند از ما نبودند. ایشان می‌گوید؛ گفتند از موسوی و کروبی تبری بجویید. من گفتم چه کسی گفته از موسوی و کروبی تبری بجویید؟ نیازی نیست از موسوی و کروبی تبری بجویید از فتنه تبری بجویید. فتنه را آمریکا و انگلیس و اسرائیل به پا کردند و باید از آن تبری بجویید.

کیهانکارت به جایی رسیده که بدون اجازه ما نامزد می شوی؟!

این حملات پس از آن کلید خورد که عارف اعلام کرد احتمال دارد نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود و او شرطی نظیر آزادی عناصر بازداشت شده ندارد چرا که قانونمدار است.

وبسایت ندای سبز در تحلیل خود- که همسو با دیگر اعضای شبکه رسانه ای جریان فتنه می کوشد عارف را از نامزدی منصرف یا مجبور به اتخاذ مواضع تند و غیرقانونی کند- می نویسد: عارف برای گرم کردن تنور انتخابات و به کام اقتدارگرایان نامزد می شود. او جزو اصلاح طلبان معتدل شمرده می شود. عارف وزیر پست و تلگراف سابق و معاون اول دولت دوم خاتمی، این روزها حتی بیشتر از ایامی که مرد خنثای دولت خاتمی به شمار می رفت، در رسانه ها مطرح می شود. او بی آن که توجهی به مواضع محمد موسوی خوئینی ها و محمد خاتمی و حتی هاشمی رفسنجانی در قبال انتخابات پیش رو داشته باشد همچنان بر حضور «بدون شرط» خود در انتخابات آینده تاکید دارد. وی اخیرا گفته است «من به برنامه هایم ایمان دارم و می توانم آنها را در پازل اصلاحات به نتیجه برسانم».

این سایت وابسته به رجب مزروعی و شرکای فراری با انتقاد از اینکه عارف از فتنه گران بازداشتی حمایت نکرده، می نویسد: جدای از اصلاح طلبان حامی جنبش سبز در داخل و خارج که حضور وی در انتخابات را به نوعی پشت کردن به سران جنبش و دور زدن آنان می دانند؛ در داخل نیز برخی از چهره های سرشناس جریان اصلاحات حملات تندی را علیه وی داشته اند. محمدجواد حق شناس عضو حزب اعتماد ملی با انتقاد از سکوت عارف در قبال حوادث سال 88 این پرسش را مطرح کرد که «عارف تاکنون کجا بوده و چرا در چند سال اخیر هیچ گونه اظهارنظر سیاسی نداشته است.» غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران نیز در مخالفت با کاندیداتوری عارف می گوید: «فکر نمی کنم هیچ یک از احزاب اصلاح طلب در مورد این فرد نظری جدی داشته باشند» اما واکنش خاتمی به اعلام کاندیداتوری عارف از همه جالب تر بود. چندی پیش خبرنگاری از محمد خاتمی پرسید: «نظرتان درباره کاندیداتوری محمدرضا عارف برای انتخابات ریاست جمهوری آینده چیست؟» و خاتمی با لبخندی پاسخ داد: «مبارک است ان شاءالله!» در مقابل، اما به نظر می رسد اقتدارگرایان که عارف نیز آنها را «اصولگرا» می نامد بیش از اصلاح طلبان از حضور وی در انتخابات استقبال کرده اند.

 

VOA

به گزارش وب سایت سکولاریسم نو (وابسته به اپوزیسیون مقیم آمریکا) سام قندچی از سوی کاوه باسمنجی اخراج شده است. سکولاریسم نو خاطرنشان کرد: آقای سام قندچی 8 سال پیش به دعوت صدای آمریکا، کار خود را در سانفرانسیسکو رها کرده و همراه با خانواده به واشنگتن دی.سی رفتند تا عهده دار مسئولیتی در سایت این سازمان شوند.

این وب سایت از قول همکار اخراجی نوشت:سام قندچی در ماه ژوئیه 2005 به عنوان کارمند قراردادی در صدای آمریکا توسط مدیری استخدام شدم که خود پس از چند ماه از صدای آمریکا رفت. در 8 سال گذشته وب سایت بخش فارسی صدای آمریکا را به تنهایی برای 8 ساعت شیفت شب اداره می کردم. قرارداد کارم روز 20 دسامبر تمام می شود و آقای کاوه باسمنجی سردبیر جدید صدای آمریکا از تمدید آن جلوگیری کرده است. در هشت سال گذشته به دلیل اعمال نفوذ برخی افراد هر بار که برای استخدام دائم در صدای آمریکا تقاضا می کردم، رد می شدم و کسانی که صلاحیت بسیار کمتر تحصیلی و تجربی در ژورنالیسم و اینترنت داشتند، برگزیده می شدند. در نتیجه از مزایای کارمند رسمی برای امنیت شغلی برخوردار نشدم و اکنون عذر مرا پس از 8 سال خواسته اند.

تو را هم می فرستیم همان جا که زبان درازهای پادگان اشرف را فرستادیم!یک خبرنگار ایرانی مقیم آلمان در پی انتشار برخی افشاگری های زنان جدا شده از گروهک تروریستی منافقین تهدید به مرگ شد.

در پی انتشار این مطالب، یکی از اعضای سازمان منافقین با نام زری اصفهانی (احتمالا اسم مستعار) به این همکار اپوزیسیون در آلمان حمله کرده و در فیس بوک وی نوشت: در جواب اینکه خواسته بودی زنان مجاهد خلق در مورد دروغ هایی که در صفحه ات نوشته ای بیایند بحث کنند: برو گمشو زنیکه ابله احمق اینهمه اتهامات زشت به یک سازمان بزرگ سیاسی زده ای در صفحه ات و مثل خر دروغ گفته ای حالا توقع داری کسی بیاید با تو بحث کند. هیچ شکی ندارم که از طرف وزارت اطلاعات پول میگیری که این چیزها را مینویسی برو بمیر موجود بی ارزش بی مقدار. تو یک فاحشه هستی.

 

پایگاه ولترنت با انتشار این تحلیل نوشت: اوباما جنگ را دوست ندارد. نه به دلیل آنکه برنده جایزه صلح نوبل شده بلکه بدان خاطر که عملیات تجاوزکارانه باز و مستقیم می تواند استراتژی آمریکا و منافع آن دولت را آشکار سازد. بر همین اساس واشنگتن پست در مورد سیاست اوباما می نویسد کابینه اوباما نشان داده که به جاسوسی و عملیات مخفیانه وابستگی زیادی دارد.

ولترنت در ادامه این گزارش می نویسد: گام نخست گسترش آژانس اطلاعات نظامی است که کارکنانش در طول یک دهه گذشته به میزان دو برابر افزایش یافته اند و هم اکنون تعداد اعضای آن به 16500 نفر می رسند. «نسل جدید عملیات های پنهانی» شکل خواهند گرفت و این اعضا آماده انجام عملیات در کشورهای خارجی هستند. آنان توسط کارکنان سازمان سیا در مرکز آن سازمان در ویرجینیای آمریکا تعلیم دیده اند که عوامل انجام عملیات مخفیانه را تربیت می کنند که به عنوان «کشتزار» شناخته می شوند و سالانه در حدود 20 درصد از آنان جابجا می شوند. نزدیکی بیشتر این دو نهاد اطلاعاتی از آن جا مشخص می شود که آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا ساختارهای داخلی سازمان سیا را پذیرفته است. از مهمترین این موارد می توان به وجود واحدی در آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا تحت عنوان «خانه پرشیا» اشاره کرد که وظیفه هماهنگی عملیات های مخفیانه علیه ایران را برعهده دارد.

ولترنت ادامه داد: زمانی که دوره آموزشی این 1600 نیروی آژانس اطلاعات نظامی آمریکا به اتمام رسید، پنتاگون آنان را برای انجام ماموریت به سراسر جهان اعزام می کند. دولت برای آنان هویت جعلی فراهم خواهد کرد و آنان را به سفارتخانه ها معرفی می کند با این حال، به دلیل وجود عوامل بی شمار سازمان سیا، مامورین آژانس اطلاعات دفاعی خود را با عناوین شغلی ای چون کارمند دانشگاه و یا مدیر اجرایی و بازرگانی معرفی می کنند.

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات