تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵  ، 
کد خبر : ۲۶۰۱۲۷

اسد: کشورهای غربی نمی‌توانند ملت خود را درباره دخالت نظامی در سوریه راضی کنند

رئیس‌جمهور سوریه با بیان اینکه کشورهای غربی نمی‌توانند ملت‌های خود درباره این دخالت نظامی راضی کنند، گفت: مواضع غرب و آمریکایی‌ها و اظهار نظرهای آنها درباره به کارگیری سلاح شیمیایی اهانت به منطق مسالمت‌آمیز است.

به گزارش بصیرت به نقل از باشگاه خبرنگاران، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در گفتگو با روزنامه روسی ایزوستیا اتهامات کشورهای غربی را در مورد حمله شیمیایی سوریه بی معنی دانست و اعلام کرد طرح های نظامی احتمالی آمریکا در این کشور محکوم به شکست است.
 
وی گفت: بسیاری از رهبران دنیا سیاستمدار هستند و نمی‌توان عنوان رهبر بر آنها اطلاق کرد چرا که آنان از تاریخ چیزی نمی‌دانند و حتی از گذشته نزدیک نیز اطلاع ندارند.

وی ادامه داد: چرا رژیم صهیونیستی به نیروهای ما هنگامی که ما به تروریست‌ها حمله می‌کنیم، آتش می‌گشاید؟ چرا گروه‌های افراطی در مصر و سوریه حتی برای یکبار هم که شده در تاریخ خود به اسرائیل حمله نکرده‌اند؟

اسد افزود: جنگ کنونی به زمان زیادی نیاز دارد تا به پایان برسد و ما بهای سنگینی به خاطر نابودی این تروریست‌ها می‌پردازیم.

رئیس‌جمهور سوریه گفت: مواضع غرب و آمریکایی‌ها و اظهار نظرهای آنها درباره به کارگیری سلاح شیمیایی اهانت به منطق مسالمت‌آمیز است. بشار اسد تاکید کرد اتهامات غرب به ارتش این کشور در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در حمله به منطقه الغوطه الشرقیه، خلاف عقل و منطق است.

وی همچنین با بیان اینکه دو روز پس از بحث موضوع سلاح شیمیایی در غوطه شرقی،آمریکا از جمع ادله و شواهد درباره آن سخن به میان آورد، افزود : غوطه منطقه‌ای بدون خط حائل مشخص میان تروریست‌ها و ارتش سوریه است. چگونه ممکن است که دولت در منطقه‌ای که نیروهای دولتی در آن متمرکز هستند از سلاح شیمیایی استفاده کند؟

وی تاکید کرد : ما در وهله اول خواستار اعزام تیم تحقیق درباره ادعاهای به کارگیری سلاح شیمیایی شده‌ایم. اتهامات درباره به کارگیری سلاح شیمیایی اتهاماتی کاملا سیاسی و علت آن نیز پیروزی‌های ارتش سوریه بر تروریست‌هاست.

رئیس‌جمهور سوریه اظهار داشت: ما امیدواریم که روسیه اجازه بهره‌برداری از نتایج تحقیق سازمان ملل که به شورای امنیت ارائه می‌شود را به آمریکا و غرب ندهد. آنها می‌توانند از جنگ سخن بگویند اما نمی‌توانند که پیش‌بینی کنند به چه اندازه و تا کی ادامه می‌یابد.

اسد گفت: موضوع دخالت نظامی چیز تازه‌ای نیست. کشورهای غربی نمی‌توانند ملت‌های خود درباره این دخالت نظامی راضی کنند.

رئیس جمهور سوریه همچنین از روابط نزدیک بین خود و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه سخن گفت و تاکید کرد: این کشور و روسیه سرنوشت مشترکی دارند. قراردادهای امضا شده بین دمشق و مسکو به صورت کامل اجرا خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات