تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۶۸۵۱۷

اخبار ویژه روزنامه های چهارشنبه 15 مرداد


*کیهان

اظهارات ناپخته‌ای که ورشکستگان سعودی را ذوق زده کرد

یک روزنامه وابسته به آل سعود از اظهارات هاشمی رفسنجانی علیه دولت عراق استقبال کرد.آقای هاشمی پیش از این مدعی شده بود دل مردم عراق با دولت عراق نبود وگرنه داعش متوقف شده بود و نمی‌توانست این موفقیت‌ها را کسب کند.روزنامه سعودی الشرق الاوسط با استقبال از این سخنان نوشت: تنگنای دولت عراق در حل بحران اخیر فرصتی برای هاشمی رفسنجانی فراهم کرد تا مراکز تصمیم گیرنده درباره عراق و در رأس آنها سپاه پاسداران را هدف قرار دهد. وی در تازه‌ترین اظهاراتش نوری المالکی نخست وزیر عراق را مسئول شکست روند سیاسی در این کشور دانست و او را فردی مطرود مردم توصیف کرد و گفت که دولت او فاقد حمایت مردمی برای ایستادن در برابر داعش است.

الشرق الاوسط نوشت: بحران عراق فرصتی برای افرادی در داخل ایران فراهم کرد تا مراکز تصمیم گیرنده درباره عراق و در رأس آنها سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را هدف قرار دهند و بگویند وی تاکنون در پایان دادن به بحران عراق که خطری واقعی برای امنیت ملی ایران و نفوذ تهران در عراق و منطقه محسوب می‌شود، ناکام بوده است.حسن فحص ضمن ستایش از آقای هاشمی می‌نویسد: سخنان رفسنجانی در ظاهر خطاب به مالکی، ولی در باطن خطاب به حامیان او در تهران است آن هم در شرایطی که ایران در سطح داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی به علت برنامه هسته‌ای‌اش دوره سختی را می‌گذراند.وزنامه سعودی که به تبع آل سعود از شکست‌های زنجیره‌ای عربستان درعراق و سوریه و لبنان ناراحت است، افزود: اصرار حامیان دولت عراق در تهران به راه حل نظامی در عراق مانند سوریه در هیچ یک از دو کشور نتیجه بخش نبوده است.

این ادعای الشرق الاوسط در حالی است که برخلاف انتظار سعودی‌ها و آمریکایی‌ها 2 انتخابات مهم در عراق و سوریه با استقبال گسترده دو ملت و پیروزی متحدان جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.انتخابات اخیر عراق و رأی قاطع به اسلامگرایان ضد آمریکا، به روشنی نشان داده که دل ملت عراق با چه کسی است. اشغال موصل و تکریت که نقشه‌ای آمریکایی- سعودی و با پشتوانه آنها بود، با همکاری عناصر نفوذی بعث در استانداری و ارتش صورت گرفت. در مقابل نیز این خود مردم بودند که برای سرکوب داعش بسیج شدند و حرکت آمریکایی- عبری داعش متوقف شد. آیا شیوه ارعاب‌افکنی تروریست‌ها را می‌توان به نفوذ آنها یا عدم مقبولیت دولت نسبت داد؟آقای هاشمی سال گذشته نیز در بحبوحه حمله تبلیغاتی آمریکا علیه دولت سوریه و در حالی که تروریست‌ها از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده بودند، دولت سوریه را همسو با تبلیغات غرب متهم کرد که شگفتی ناظران رسانه‌ای را برانگیخت و این سؤال را ایجاد کرد که چه کسانی و با چه انگیزه‌ای به آقای هاشمی تحلیل و اطلاعات غلط می‌دهند؟

محبوبیت ایران در منطقه پس از جنگ غزه مضاعف می‌شود

«همان‌گونه که جنگ 33 روزه علیه حزب‌الله موجب شد ایران قدرت و محبوبیتی به مراتب بیش از قبل در مرزهای اسرائیل ]فلسطین اشغالی[ کسب کند، جنگ اخیر اسرائیل علیه غزه نیز باعث محکم‌تر شدن جای پای ایران در فلسطین خواهد شد».سایت روزآن‌لاین وابسته به ضد انقلاب خارج‌نشین ضمن انتشار این تحلیل نوشت: در دی ماه 1391 خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با ترک سوریه به مقصد قطر، بمبی خبری در محافل عربی و جهانی منفجر کرد. حماس اعلام کرد که در انقلاب سوریه، طرف مردم را گرفته و «حمایت‌های گذشته سوریه باعث نمی‌شود تا حماس اصول خود را فراموش کند.» در فاصله اندکی، دولت سوریه دفاتر حماس در این کشور را تعطیل و این جنبش را به خیانت متهم کرد. در سوی دیگر میدان، جمهوری اسلامی ایران یک متحد مهم خود را از دست رفته می‌دید. مشعل به خروج از سوریه اکتفا نکرده و شروع به سفرهایی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس کرد تا برای پر کردن خلأ ناشی از عدم وجود ایران و سوریه، پشتیبان جدیدی برای خود پیدا کند. روزنامه الاخبار لبنان در مرداد ماه 92 فاش کرد که مشعل در حال تلاش برای ملاقات با ملک عبدالله پادشاه عربستان است تا این کشور را راضی به حمایت از حماس کند.

روزنت می‌افزاید: یک سال پس از این تحرکات، غزه شاهد جنگ است. کار جمهوری اسلامی بلافاصله پس از پایان جنگ و با شروع بازسازی غزه آغاز می‌شود، کاری که در لبنان انجام شد و در تابستان 91 به طور کامل محقق گردید. ایران پیروز رقابت با کشورهایی مانند عربستان و قطر و کویت بود. بدین ترتیب شکاف اندکی که میان هواداران حزب‌الله ایجاد شده بود؛ قبل از عمیق شدن، با کمک‌های ایران پر شد. حزب‌الله با تزریق سلاح و به خصوص موشک‌های پیشرفته‌تر که توسط ایران و از مسیر سوریه به بیروت می‌رسید، بسیار قدرتمندتر از مرحله پیش از جنگ شد. حزبی که طبق شایعات منتشر شده، قبل از جنگ 33 روزه نزدیک به دوازده هزار موشک سبک با برد محدود در اختیار داشت، پس از جنگ براساس گمانه‌زنی‌ها انبار موشک‌هایش به چهل هزار فروند ارتقا یافت تا بدین ترتیب این حزب یکه‌تاز بی‌رقیب عرصه سیاسی لبنان شود.

این رسانه ضد انقلاب خاطرنشان کرد: پس از جنگ 33 روزه محبوبیت ایران در میان شیعیان لبنان به شکلی باورنکردنی و بی‌سابقه افزایش یافت. بدین ترتیب ایران قدرت و محبوبیتی به مراتب بیشتر از قبل در مرزهای اسرائیل ]فلسطین اشغالی[ به دست آورد. اکنون به نظر می‌رسد ایران فرصت مشابهی را در غزه دارد.روزنت معتقداست: جنگی که عملاً قرار بود به تضعیف حماس و نابودی ذخیره سلاح‌هایش منجر شود، فضا را به شکل بالقوه برای تکرار سناریوی پس از جنگ 33 روزه لبنان آماده کرده و در شرایطی که طرح‌های پیشنهادی کشورهایی مثل مصر برای آتش‌بس با مخالفت فلسطینی‌ها مواجه شده و به شکلی به سود اسرائیل ارزیابی می‌شود، بار دیگر این ایران و متحدانش هستند که با تکیه بر ادبیات مقاومت آماده می‌شوند تا جای پای خود را بار دیگر در نوار غزه محکم‌تر کنند. اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران در روز قدس نیز چیزی از یک فتوای دینی کم ندارد؛ «همه مسلمانان و کشورهای اسلامی با احساس مسئولیت باید به مبارزین فلسطین در داخل و خارج، کمک‌های همه جانبه کنند. بر همه ملت‌ها و دولت‌ها واجب است مسأله فلسطین را در اولویت مسایل خود قرار دهند.»

هاآرتص: سردرگمی دولت به ارتش اسرائیل سرایت کرده است

برخی از رسانه‌ها و کارشناسان رژیم صهیونیستی معتقدند که مصاحبه مسئولان و کارشناسان سیاسی و نظامی این رژیم با رسانه‌ها درباره تجاوز به غزه، اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار مقاومت فلسطین گذاشته و حماس از این طریق به خوبی دریافته که اسرائیل چگونه این تجاوز را «مدیریت» می‌کند.به گزارش شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: مصاحبه‌های تلویزیونی و بیان دیدگاه‌های مقامات و کارشناسان اسرائیلی «کشنده‌ترین و مخفی‌ترین سلاح» حماس است. این سلاح مخفی حماس آنجا به کار می‌افتد که حماس با پیگیری مطالب رسانه‌های ما، از عدم آمادگی ارتش اسرائیل برای جنگیدن و در مقابل، آمادگی کامل نیروهای خود (حماس) برای فداکاری باخبر می‌شود. اگر این اعتقاد تحقق یابد، چنین تصوری به وجود خواهد آمد که اسرائیل ضعیف، نازپرورده و خستگی‌پذیر است و می‌توان از ناتوانی اسرائیل استفاده کرد و با یک جنگ فرسایشی آن را به آرامی شکستش داد، سپس اسرائیلی‌ها را دچار ناامیدی کرد و زمینه فرار برخی از اسرائیلی‌ها به خارج و ایجاد اختلاف بین بقیه آنها را فراهم کرد.

هاآرتص می‌افزاید: حماس دیگر باید چه کند تا ما دیدگاه‌های خود را تغییر دهیم؟ شلیک روزانه موشک به سوی تل‌آویو یا تقویت زیرساخت‌های نظامی خود، یا قتل و اسارت افراد اسرائیلی، یا تعطیلی پروازها به مقصد اسرائیل؛ آیا این همه کافی نیست؟این روزنامه صهیونیستی در ادامه آورده است: سردرگمی مقامات اسرائیلی باعث سردرگمی ارتش شده است، ارتشی که نمی‌داند چه باید بکند، زیرا مقامات هر روز اهداف و ادعاهای جدیدی را مطرح می‌کنند؛ از جمله جلوگیری از شلیک موشک، تخریب تونل‌ها، دادن درس فراموش نشدنی به حماس، خلع سلاح باریکه غزه و اجبار حماس به پذیرفتن آتش‌بس. هر روزی که می‌گذرد، اسرائیل ضعیف‌تر می‌شود و بهای خونین جدیدی را می‌پردازد و روابطش با متحدان خارجی‌اش تیره می‌شود.

از پولشویی تا پیگیری برای تشدید تحریم‌ها به حمایت از فتنه‌گران

«اتهاماتی نظیر پرونده استات اویل، ستاد بهینه‌سازی سوخت، ارائه اطلاعات اقتصادی به خارج از کشور برای افزایش تحریم‌ها و... نشان می‌دهد که وزن اتهامات اقتصادی مهدی هاشمی بسیار سنگین است.»شبکه اطلاع‌رسانی دانا ضمن بیان این مطلب نوشت: آنچه که در بحث پرونده مهدی هاشمی مشخص است، اتهامات سنگین وی در حوزه اقتصادی است. نقش وی در پرونده‌های مختلفی از قبیل استات اویل، ستاد بهینه‌سازی مصرف سوخت، اخلال در نظم اقتصادی کشور، نقش وی در تحریم‌های اقتصادی علیه ایران و تسهیل‌ تحریم‌ها علیه ایران با فروش اطلاعات از جمله اتهاماتی است که در طول سال‌ها و ماه‌های اخیر مورد اشاره برخی از نزدیکان وی قرار گرفته و آنها بارها به آن اذعان کرده‌اند.حمزه کرمی چهره اقتصادی- رسانه‌ای نزدیک به هاشمی در اعترافات خود در دادگاه از بهره‌برداری‌های خاص از سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت پرداخت. مدیر مسئول وقت سایت جمهوریت که از مسئولان سازمان بهینه‌سازی سوخت نیز بود درباره برداشت‌های ویژه از حساب این سازمان در انتخابات نهم ریاست‌جمهوری در سال 84 می‌گوید: آقای مهدی هاشمی رفسنجانی اعتقاد داشت انتخابات در ایران با پول بیت‌المال انجام می‌شود و اعتقاد به مصرف از هزینه شخصی و پول شخصی برای انتخابات نداشت.

حمزه کرمی «پولشویی» را یکی از اعتقادات مهدی هاشمی عنوان کرده و می‌گوید: ]مهدی هاشمی[  اعتقاد داشت به اینکه پول‌هایی که از این شرکت‌ها اخذ می‌شود، باید به صرافی برود و در آنجا تبدیل به دلار و سپس تبدیل به ریال شود. یا یک سری‌ وقت‌ها‌ خودش برای کارهای  تبلیغاتی دلار می‌داد و می‌گفت ببرید به ریال تبدیل کنید و سپس تبدیل به دلار و دوباره تبدیل به ریال کنید. وقتی حکمت این کار را از او می‌پرسیدیم، می‌گفت با این کار دستگاه‌های مذکور نمی‌توانند به سادگی به منشأ پول‌ها دست پیدا کنند.به گزارش «دانا» یکی از مشکلاتی که در پرونده هسته‌ای ایران وجود دارد تحریم‌هاست که امروز لغو آنها امتیازی برای ایران محسوب می‌شود. در صورتی که تحریم‌ها وجود نداشت مذاکرات هسته‌ای روند دیگری به خود می‌گرفت و قطعا شرایط تغییر می‌کرد. با این حال نمی‌توان از نقش افرادی نظیر مهدی هاشمی که در افزایش تحریم‌ها نقش داشتند، چشم‌پوشی کرد.

 این مسئله حتی مورد اشاره فعالان ضدانقلاب نیز قرار گرفته است. نیک‌آهنگ‌کوثر کاریکاتوریست فراری نشریات زنجیره‌ای با ارائه  اطلاعات روابط نزدیکش با مهدی هاشمی (که همراه با برخی فایل‌های صوتی است) اظهار می‌دارد: «در سال 2010 من (نیک‌آهنگ) و مهدی هاشمی با هم مدتها راجع به مسائل مختلف حرف می‌زدیم... من و مهدی هاشمی بارها با هم در تماس بوده‌ایم. در یکی از موارد که به من زنگ زد و وقتی فهمید من در حال رفتن به واشنگتن هستم از من خواست تا راجع به بحث تحریم اقتصادی ایران کسانی را در آمریکا ببینم و می‌خواست بداند واشنگتن چه کسانی هستند که بشود با ارتباط و تشویقشان تحریمهای سنگین‌تری را علیه مردم ایران تحمیل کرد. این برای من مسئله عجیبی بود که مهدی هاشمی، پدر و خانواده‌اش در ایران باشد و بخواهد این بحث تحریم را از طریق آمریکایی‌ها پیگیری کند و البته با آدم‌های مختلفی نیز در این زمینه صحبت کرده بود».مهدی هاشمی در فایل‌های صوتی منتشر شده در اینترنت به گستردگی نقش خود در فتنه و آشوب سال 88 اذعان می‌کند و جزئیات آن را برمی‌شمارد.

نظرسنجی ارگان دولت از 17 کارشناس اقتصادی

نظرسنجی ارگان دولت از 17 کارشناس اقتصادی نشان می‌دهد از نگاه 59 درصد کارشناسان، وعده‌های دولت برای خروج از رکود تولید و ایجاد اشتغال محقق نشده است.طبق این نظرسنجی که در سالگرد تشکیل دولت انجام شده  59 درصد کارشناسان معتقدند وعده‌های دولت در زمینه مذکور محقق نشده است. 23 درصد معتقدند کمتر از 50 درصد وعده‌ها در این زمینه محقق شده و 18 درصد می‌گویند بیش از 50 درصد محقق شده است یک نفر هم می‌گوید وعده‌ها محقق شده است.تحقق یا عدم تحقق وعده عدالت اقتصادی و مبارزه با رانت و فساد سؤال دیگر روزنامه ایران است که 70 درصد کارشناسان گفته‌اند این وعده محقق نشده یا کمتر از 50 درصد محقق شده است. 6 درصد (یک نفر) می‌گوید محقق شده و 24 درصد معتقد است بیش از 50 درصد تحقق یافته است.

به نوشته روزنامه ایران همچنین در پاسخ این پرسش که آیا دولت در زمینه ثبات اقتصادی و مهار تورم توانسته به وعده خود عمل کند یا نه، 24 درصد به گزینه «محقق شده»، 29 درصد به گزینه «بیش از 50 درصد محقق شده»، 29 درصد به گزینه «کمتر از 50 درصد محقق شده و 18 درصد به گزینه «وعده‌ها محقق نشده» رأی داده‌اند.ابراهیم رزاقی، بهمن آرمان، مهدی تقوی، بهنام ملکی، هادی زنوز، جمشید پژویان، محمدباقر صدری، مهدی طغیانی، علی دینی،حسن امیرتاش، علی نقی خاموشی، آلبرت بغزیان، محمدرضا پورابراهیمی، عبدالکریم رجبی، سیدمحمدحسین میرمحمدی و ایرج ندیمی در این نظرخواهی شرکت داشته‌اند.

*خراسان

واگذاری ساختمان 1100 متری به جمهوری آذربایجان با یک شرط

بر اساس مجوز روزهای اخیر هیئت دولت به محمدجواد ظریف، مقرر شده به استناد ماده ۵ آیین نامه استملاک اتباع خارجه، وزارت امور خارجه اقدامات لازم را برای استملاک ساختمان واقع در تهران، خیابان پاسداران به مساحت ۱۱۴۰ متر مربع به عنوان دفتر سفارت جمهوری آذربایجان انجام دهد. در این ابلاغیه تاکید شده است که این اقدام وزارت خارجه باید به شرط عمل متقابل انجام شود.

 

موافقت روحانی با کمک 612 هکتاری به طرح های فولادی

پس از پیشنهاد وزیران عضو کمیسیون لوایح برای کمک به برخی طرح های فولادی، حجت الاسلام روحانی رییس جمهور با واگذاری ۶۱۲ هکتار از اراضی دولتی با رعایت مفاد قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران موافقت کرد و قرار است نظارت بر تداوم فعالیت مورد اشاره نیز طبق اهداف و وظایف مقرر بر عهده وزارت جهاد کشاورزی باشد.

*ایران

احتمال محاکمه غیابی خاوری


رئیس سازمان بازرسی کل کشور از محاکمه رؤسای سه بانک خبر داد. به گزارش ایسنا «ناصر سراج» درباره محاکمه خاوری به رایزنی‌های بین‌المللی صورت گرفته در این باره اشاره کرد و گفت: اگر خاوری برنگردد به صورت غیابی محاکمه می‌شود. به گفته وی محاکمه رؤسای دو بانک دیگر نیز همزمان با محاکمه خاوری برگزار می‌شود.

فرجام پرونده‌سازی علیه صالحی


پرونده شکایت طیف موسوم به «دلواپسان» از رئیس سازمان انرژی اتمی به کمیسیون اصل 90 بسته شد. به گزارش ایرنا رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس درباره نتیجه شکایت برخی از نمایندگان از «علی اکبر صالحی» گفت: برخی افراد درباره اخراج چند نفر از کارمندان سازمان انرژی اتمی شکایت کردند که با برگزاری جلسه‌ای در کمیسیون با حضور شاکیان و دکتر صالحی به این پرونده رسیدگی شد.محمدعلی پورمختار افزود: پس از بررسی شکایت صورت گرفته مشخص شد که بحث درباره جابه‌جایی افراد در سازمان انرژی اتمی بوده و نه اخراج و از این رو مقرر شد که از سه یا چهار نفری که موضوع شکایت بودند همچنان در جای دیگری استفاده شود. تعدادی از نمایندگان مجلس که از اعضای جبهه پایداری هستند مدعی «اخراج برخی دانشمندان هسته‌ای» از سازمان انرژی اتمی شده بودند.

تکذیب درخواست خانواده هاشمی برای دادگاه غیرعلن

وکیل ‌مدافع مهدی هاشمی اعلام کرد خانواده هاشمی خواستار غیر علنی بودن دادگاه وی نبودند. به گزارش ایسنا سیدمحمود علیزاده طباطبایی در حاشیه همایش بزرگداشت روز حقوق بشر و کرامت انسانی گفت: ما می‌خواستیم به پرونده رسیدگی شود.اما این پرونده 14 ماه در دادسرا بود و بدون حتی یک تغییر دوباره به دادگاه آمد و در سه جلسه قرائت شد. حال چه کسی مسئول 14ماه اطاله دادرسی است. ما نمی‌دانیم ولی قطعاً ما مسئول نیستیم. «غلامعلی رجایی» مشاور فرهنگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم اعلام کرد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دادگاه مهدی هاشمی رایزنی نکرده است.

واکنش انصار حزب‌الله به هشدار وزارت کشور

روابط عمومی انصار حزب‌الله مدعی شد هیچ تذکری درباره گشت‌های موتوری ارشاد دریافت نکرده است. به گزارش تدبیر، انصار حزب‌الله در جوابیه‌ای به این سایت تأکید کرده «هر عملی مجاز است مگر آن که به تصریح قانون ممنوع شده باشد».رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور پیش از این اعلام کرده بود هر گونه فعالیت گروهی و سازمان یافته نیازمند دریافت مجوز از این وزارتخانه است. اشاره او به فعالیت گشت‌های ارشاد موتوری انصار حزب‌الله است که برای «امر به معروف و نهی از منکر» از سوی این تشکل ساماندهی شده‌اند.

اسناد آلودگی بنزین در دولت قبل روی میز دادسرا

نماینده حقوقی سازمان محیط زیست کشور با حضور در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت، اسناد و مدارک آلوده بودن بنزین تولید پتروشیمی در دولت گذشته را ارائه کرد.  به گزارش ایرنا، مصطفی ترک همدانی یکی از سه وکیل شاکی در پرونده شکایت از وزیر اسبق به دلیل تولید بنزین‌های آلوده و سمی در زمان وزارتش، گفت: سازمان محیط زیست اعلام کرده که میزان آروماتیک، الفین و بنزن موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت در سال 91 بسیار زیاد بوده و در سال 92 کاهش چشمگیری داشته است.  البته هنوز وزارت بهداشت که در این پرونده احضار شده، نظریه خود را اعلام نکرده است.  گفتنی است وزیر اسبق نفت نیز در اعتراض به اقدام این سه وکیل دادگستری از آنان به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به رئیس قوه قضائیه شکایت کرده است.

ناراحتی امارات به برافراشتن پرچم ایران در ابوموسی

دولت امارات از اقدام تهران در برافراشتن پرچم ایران در بخشی از جزیره ابوموسی به سازمان ملل اعتراض کرد. به گزارش ایسنا «لانا زکی نسیبه» سفیر امارات در سازمان ملل در نامه‌ای به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل مدعی شد که دولت امارات نسبت به این اقدام شدیداً معترض است و آن را نقض آشکار تفاهمنامه سال 1971 می‌داند.  «حسین دهقان» نماینده ایران در سازمان ملل نیز طی نامه‌ای به بان کی مون با تأکید بر حق حاکمیت کامل ایران بر جزایر سه گانه، محتوای نامه امارات را به منزله «دخالت در امور داخلی ایران» دانست.

تلاش امریکا برای آزادی روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست

امریکا قصد دارد از تمام کانالهای قابل دسترسی برای آزادی روزنامه‌نگار واشنگتن پست که چندی پیش در تهران بازداشت شده است، استفاده کند.به گزارش ایسنا، جن‌ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ امریکا روز گذشته در نشست خبری خود درخصوص بازداشت یکی از روزنامه نگاران روزنامه‌ واشنگتن پست در تهران گفت: ما از تمام کانال‌های قابل دسترسی برای آزادی وی استفاده می‌کنیم. ما از دفتر حافظ منافع خود یعنی سفارت سوئیس در تهران خواسته‌ایم تا خدمات کنسولی لازم را ارائه دهد.وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا بازداشت این شهروند امریکایی می‌تواند اقدامی برای ضربه زدن به مذاکرات هسته‌ای باشد؟ گفت: من فکر نمی‌کنم که در حال حاضر انگیزه‌ای برای این کار وجود داشته باشد.جیسون رضاییان روزنامه نگار ایرانی- امریکایی واشنگتن پست به همراه همسرش و دو تن دیگر چندی پیش در تهران بازداشت شدند که یکی از آنها چند روز بعد آزاد شد.

جاسوسی امریکا و رژیم صهیونیستی از ایران و مصر

اسناد جدید منتشر شده از سوی یک افشاگر امریکایی نشان می‌دهد امریکا و رژیم صهیونیستی همکاری‌های گسترده‌ای در زمینه جاسوسی از ایران و مصر داشته‌اند.به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه‌ هاآرتص، کلن گرین والد، همکار ادوارد اسنودن در افشای اسرار آژانس امنیت ملی امریکا در خصوص جاسوسی‌های گسترده امریکا نشان می‌دهد اسرائیل و امریکا در حوزه جاسوسی از کشورهای خاورمیانه، بویژه ایران و مصر همکاری گسترده داشته‌اند.  این روزنامه یادآور شد: این اسناد نشان دهنده همکاری مشترک آژانس امنیت ملی امریکا و اسرائیل برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد مقامات ایرانی و برنامه هسته‌ای این کشور و تبادل اطلاعات میان آن‌هاست.

«تابناک» برگشت

سایت تابناک در دسترس مخاطبان قرار گرفت. به گزارش ایران این سایت بعد از ظهر دوشنبه از دسترس خارج شده بود. بنا بر گزارش‌ها این سایت از سوی مقامات قضایی فیلتر شده بود.

*قدس 

واکنش انتظامی به رفع فیلتر تابناک

مهر: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دستور رفع فیلتر سایت تابناک در زمان کوتاهی از سوی دادستان تهران، از این «توجه و سرعت عمل» قدردانی کرد. حسین انتظامی گفت: نگاه منطقی، تذکر و رفع اشکال است، نه فیلترینگ و برخورد سخت.

پرونده شکایت از صالحی بسته شد

ایرنا: رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده شکایت از «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی به کمیسیون اصل 90 درباره اخراج چند نفر از کارمندان سازمان که توسط برخی نمایندگان انجام شده بود، تعیین تکلیف و بسته شد.
پورمختار گفت: مشخص شد که بحث درباره جابه‌جایی افراد در سازمان انرژی اتمی بوده، نه اخراج.

فتوای بازرسی بدنی از زنان

مهر: «ماهر الشعیب»، مفتی عربستان سعودی با صدور فتوایی، بازرسی بدنی از زنان را برای تروریستهای داعش مجاز اعلام کرد.

مجمع روحانیون محکوم کرد

ایرنا: مجمع روحانیون مبارز در آخرین جلسه خود ضمن بررسی حوادث فلسطین و تقدیر از مقاومت کم نظیر مردم و نیروهای رزمنده در غزه، جنایت رژیم صهیونیستی در نسل کشی را بشدت محکوم کرد.

آتش سوزی و مرگ 11 زندانی

باشگاه خبرنگاران: اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی کشور در حاشیه برگزاری همایش بزرگداشت روز جهانی «حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» با تأیید مرگ 11 نفر در آتش سوزی زندان شهرکرد گفت: مرگ بر اثر خفگی با مسمومیت گاز منواکسید کربن بوده است. وی خاطرنشان کرد:‌ هیچ درگیری بین زندانیان با زندانبانها به وجود نیامده است.

احضاریه ای دریافت نکرده ایم

ایرنا: در حالی که پیشتر شاکیان پرونده تأمین اجتماعی از احضار متهمان این پرونده از جمله سعید مرتضوی از سوی شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت خبر داده بودند، رضا جعفری، وکیل مدافع سعید مرتضوی گفت: تاکنون احضاریه ای از سوی دادسرا
 دریافت نکرده ایم.

تکفیری ها وکالت را حرام اعلام کردند!

العالم: داعش در تداوم سختگیری‌های به ظاهر شرعی‌اش(!) حرفه وکالت را مغایر با شرع الهی دانست و فعالیت وکلا را ممنوع اعلام کرد.

حمایت فرمانده سپاه تهران از تفکیک جنسیتی

ایسنا: سردار محسن کاظمینی، فرمانده سپاه تهران در همایش «زن، جامعه، تعالی» با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر راهگشای مشکلات است، گفت: معنایی ندارد که خواهران و برادران در محیط کار در کنار یکدیگر بنشینند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عبدالله منتقد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
0
0
جالبه ! وزارت كشور كه خودش جلوي مفاسد را نمي گيرد . حالا به بهانه غير قانوني بودن مي خواهد جلو انصار حزب الله را بگيرد ؟! چظور شد حركت زنان بي حجاب كه خلاف حكم خدا و رسول (ص) و خلاف قانون جمهوري اسلامي نيز هست ، عملا آزاد است و وزارت كشور براي جلوگيري از گسترش بي حجابي اقدامي نمي كند ، ولي براي انصار حزب الله زرنگ است ؟!! حيف به آن مسئوليتي كه داريد و عمل نمي كنيد !
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات