تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۶۹۱۱۲
به همت حزب مردم‌سالاری و با حضور شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی صورت گرفت:

پاسـخ بـه دلواپسـان در همایـش «مـا دل آرامیـم»


علامه عزیزی 

گروه سیاسی: همایش «ما دل آرامیم» به همت حزب مردم‌سالاری روز پنج‌شنبه جهت حمایت از تیم مذاکره‌کننده و اقدامات دستگاه دیپلماسی در حالی در هتل المپیک برگزار شد که دکتر مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم‌سالاری ابتدای امسال اعلام کرده بود: در سال 93 دو همایش ملی، هشت همایش منطقه‌‌ای و 31 همایش استانی و کنگره سالانه حزب برگزار خواهد شد. تا به حال چندین همایش منطقه‌ای و استانی برگزار شده بود و اولین همایش ملی حزب مردم‌سالاری نیز با عنوان «ما دل آرامیم» روز پنج‌شنبه منعقد گشت.

لازم به ذکر است حمیدرضا شکوهی عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری نیز خبر از برگزاری دومین همایش ملی حزب مردم‌سالاری در نیمه دوم سال 93 داد. این در حالی است که در طول 15 سال سابقه فعالیت حزب مردم‌سالاری، این حزب با برگزاری ده‌ها همایش و کنگره جزو فعال‌ترین احزاب کشور است.

در همین راستا همایش «ما دل آرامیم» در پاسخ به دلواپسی دلواپسان با حضور شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همچون: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن قشقاوی معاون وزارت امور خارجه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه‌ای دبیر کل جبهه پیروان خط امام،‌ محسنی بندپی رئیس بیمه سلامت، قدرت‌الله حشمتیان دبیر کل حزب مستقل، آیت‌الله محمدی تاکندی عضو سابق مجلس خبرگان رهبری، داریوش قنبری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی، مجید نصیرپور، موسوی از نمایندگان ادوار مجلس، تنی چند از مدیران مسئول نشریات، دبیران کل احزاب، دبیران استانی حزب مردم‌سالاری و نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

سخنرانان همایش مذکور به ترتیب حجت‌الاسلام و المسلمین قیومی عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری، علامه عزیزی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی، حسن قشقاوی معاون پارلمانی و امور حقوقی وزارت خارجه، دکتر محسنی بندپی رئیس بیمه سلامت، آیت‌الله محمدی تاکندی عضو سابق مجلس خبرگان رهبری، دکتر داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم‌سالاری و میرزابابا مطهری‌نژاد عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری بودند که به بررسی دغدغه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی کشور و ارائه راهکارهای لازم برای آن پرداختند. لازم به ذکر است دکتر مصطفی کواکبیان با بیان اینکه حال اگر این دلواپسان به دنبال بمب هسته‌ای هستند حق دارند که دلواپس باشند چرا که توافقنامه ژنو جواب آنها را نمی‌دهد و پاسخگوی این دلواپسی نیست گفت: امیدوارم در پایان این مذاکرات 20 روزه به یک سند محکم و مستند نهایی برسیم.

حسین قیومی: برای کسانی که به تکلیف عمل می‌کنند دلواپسی معنا ندارد

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با اشاره به منشا آرامش قلب یا نگرانی و دلواپسی گفت: برای کسانی که به تکلیف عمل می‌کنند و به ولایت فقیه و بزرگان انقلاب که تیم هسته‌ای را فرزندان انقلاب خوانده‌اند، اعتقاد دارند دلواپسی معنا ندارد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسین قیومی عضو دفتر سیاسی حزب مردم‌سالاری در همایش ما دل آرامیم اظهار داشت: باید از خود بپرسیم که آرامش قلب از کجاست و منشا نگرانی و دلواپسی کجاست؟

وی افزود: برای کسانی که به تکلیف عمل می‌‌کنند نگرانی و دلواپسی معنا ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قیومی تصریح کرد: بنده از 14 سالگی با امام‌خمینی(ره) آشنا شدم و بعد از اینکه انقلاب و جنگ تحمیلی شد و بزرگان انقلاب ترور شدند، ایشان هیچ گاه آرامش خود را از دست نداد. آرامش ایشان در هواپیما در هنگام بازگشت به میهن نشانه آرامش قلبی ایشان بود.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری گفت: اگر به ولایت فقیه و بزرگان انقلاب معتقدید، وقتی ایشان به بزرگان و تیم هسته‌ای اطمینان می‌کنند و آن‌ها را فرزندان انقلاب می‌نامند دیگر دلواپسی معنا ندارد.

وی افزود: کسانی که ایمان می‌آورند دل‌هایشان آرام می‌یابد و به خاطر اینکه روی اشتباه خود بایستند جامعه را دچار چالش نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قیومی اظهار‌داشت: کسانی که قلبشان با خداست وقتی می‌بینند کارشان اشتباه بوده به سمت خدا باز می‌گردند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با اشاره به اختلاس‌ها و رانت‌خواری‌ها تصریح کرد: وقتی به توحید و معاد باور قلبی داشته باشیم می‌دانیم که تکلیف ما رصد جامعه به طور صادقانه است تا بی‌جهت برای کسی هورا نکشیم و بی‌جهت از کسی حمایت نکنیم.

وی گفت: ما در حزب بنا را بر این گذاشتیم که از هیچ فرد و دولتی بی مورد تقدیر و انتقاد نکنیم اما متاسفانه ما مشاهده می‌کنیم برخی از افراد خود را محور حق می‌دانند و بر این اساس مسائل را ارزیابی می‌کنند. و هر کس خلاف آن عمل کند را ناحق می‌دانند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در پایان با اشاره به اینکه حضرت علی‌(ع) حتی نسبت به قاتل خود ابن ملجم نیز عطوفت داشت با بیان حدیثی از حضرت امام‌علی‌(ع) خاطر نشان کرد‌: مولای متقیان می‌فرمایند خدایا این عزت برای من بس، که عبد تو باشم و این افتخار برای من بس که تو مربی و ارباب هستی و چنان کن که خود دوست می‌داری.

عضو شاخه جوانان حزب مردم‌سالاری: بنای کار روشنفکر اخلاق است نه تنش

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه همایش، بیانیه شاخه جوانان حزب مردم‌سالاری را قرائت کرد. وی گفت: کار روشنفکر ورای حقیقت گویی است.

علامه عزیزی همچنین با اشاره به توصیه‌های بزرگانی همچون شهید بهشتی در رابطه با جدی گرفتن موضوع افراط بیان کرد: مردم ایران حافظه تاریخی خوبی ندارند و با سهل انگاری صورت گرفته هشت سال تفکری بر کشور حاکم شد که آسیب‌های جدی به فرهنگ و اقتصاد کشور وارد کرد.

این فعال دانشجویی در ادامه با اشاره به اخلاق مداری روشنفکران افزود: امروز ندای روشنفکران جامعه در این همایش به گوش می‌رسد که: «ما دل آرامیم».

متن کامل بیانیه شاخه جوانان حزب مردم‌سالاری به شرح زیر است:

«به نام آرام دل ها»

وجود سلایق، علایق، دیدگاه‌ها، نگرش‌ها، ارزش‌ها و منافع متفاوت و بعضا متضاد، از ویژگی‌های پایدار هر نوع اجتماع انسانی است و طبیعی است که صاحبان این علایق و منافع در تکاپوی حاکم کردن مناسبات و روابط مطلوب خویش باشند، اما از آنجایی که دوام و بقای هر اجتماع انسانی در گرو همکاری و حفظ وفاق و انسجام اجتماعی، مدیریت مسالمت‌آمیز تنش‌ها و خصومت‌های میان افراد و گروه‌ها و به حداقل رساندن زمینه‌های ایجاد تنش می‌باشد، وجود امنیت در تمامی ابعاد حیاتی می‌شود و این مساله‌ای است که وجود و حاکمیت قانون آن را تضمین می‌نماید. اما آنچه که ما امروز در برخورد دوستان افراطی با واقعیت‌های موجود که مهمترین آن اراده ملی برخاسته از آرای مردم می‌باشد، می‌بینیم متاسفانه فاصله گرفتن آنها از قانون و حتی گاهی ایستادگی در مقابل قانون است. جای بسی تاسف است که ما ملت ایران حافظه تاریخی خوبی نداریم، آری فراموش‌کاریم!! مگر شهید گرانقدرمان، معمار قانون اساسی دکتر بهشتی در این باره هشدار نداده‌ بودند!؟ انگار فراموش کرده‌ایم که ایشان تا چه اندازه خطر افراط را جدی می‌دانستند که طی نگارش کتابی تحت عنوان«شریعتی در مسیر شدن» این گروه افراطی را به ما معرفی و هشدارهای لازم در خصوص رعایت رفتارها و قواعد منطقی را اعلام کردند. باز ما فراموشکاریم که در اثر سهل‌انگاری ما هشت سال این تفکر توانست بر کشور حاکم باشد و آسیب‌های جدی به فرهنگ،‌اقتصاد و عزت ملی وارد کند.

در جهانی که همواره در حال تغییر و دگرگونی و نو شدن است، افرادی هستند که با هرگونه نواندیشی مخالفت می‌کنند و بر تحجر خود فخر می‌کنند، همان افرادی که در مقابل روشنفکران و روشنفکری جبهه می‌گیرند. البته پرواضح است که دگم‌اندیشان به این درک رسیده‌اند که کار روشنفکر ورای حقیقت‌گویی است. کار روشنفکر نقد منصفانه، خردمندانه و هوشیارانه است. نقدی که هیچگاه در آن تخریب و بی‌اخلاقی مشاهده نمی‌شود. زیرا بنای کار روشنفکر اخلاق است نه تنش!

روشنفکر می‌داند و ایمان دارد که وجود سلایق و علایق متفاوت لازمه حرکت به سمت توسعه و مدنیت می‌باشد و یقین دارد که قانون فصل‌الخطاب است و ما نیز می‌گوییم قانون فصل‌الخطاب است، اینجاست که شاهد حاکم شدن آرامشی بر دل‌های اقیانوسی روشنفکران هستیم. در همایش امروز نیز ندای آنها به گوش می‌رسد که‌: «ما دل آرامیم».

شاخه جوانان حزب مردم‌سالاری نیز در همین جا اعلام می‌دارد: با وجود ساختارهای قانونی از جمله شورای عالی امنیت ملی شورای راهبردی سیاست خارجی و از همه مهمتر نظارت مقام معظم رهبری بر تمامی فعالیت‌های دیپلماتیک نگرانی خاصی را احساس نمی‌کنیم و بنابر منویات رهبر معظم انقلاب حمایت از زحمات متصدیان سیاست خارجه را از اهم وظایف خود می‌دانیم.

ما دلارامیم و از دوست هراسان نشویم

بوی بهبود زاوضاع جهان می‌شنویم

قشقاوی مطرح کرد: دستگاه دیپلماسی تشنه پیشنهاد و طرح احزاب

قشقاوی گفت‌: بحث هسته‌ای سه ضلع متساوی‌الاضلاع دارد که توجه به یک ضلع و نادیده گرفتن دو ضلع دیگر نمی‌تواند برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای مفید باشد.

حسن قشقاوی معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه با طی سخنانی در همایش حزب مردم‌سالاری با اشاره به ابعاد مذاکرات هسته‌ای گفت: بحث هسته‌ای سه ضلع متساوی‌الاضلاع دارد که توجه به یک ضلع و نادیده گرفتن دو ضلع دیگر نمی‌تواند برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای مفید باشد.

وی ادامه داد: ضلع اول اصل مذاکره و تداوم آن است بنابراین پیشنهادات و ایده‌پردازی‌هایی که اصل و تداوم مذاکره را نادیده بگیرد خلاف مشی نظام و مسوولان عالی رتبه کشور است.

قشقاوی اظهار داشت: هر شخصی نقدی به مذاکرات هسته‌ای دارد باید به ضلع اول که همان اصل مذاکره و تداوم آن است، توجه کند چرا که حفظ منافع ملی و امنیت ملی در گرو این امر است.

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه‌: ضلع دوم مذاکرات هسته‌ای را خطوط قرمز دانست و بیان داشت: ما در چند سال اخیر علی‌رغم میل قدرت‌های بزرگ به دستاوردهایی در زمینه هسته‌ای رسیده ایم که این دستاوردها برای ما هزینه‌های زیادی را از جمله شهادت دانشمندان هسته‌ای مان در پی داشته است بنابراین حفظ این دستاوردها خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای محسوب می‌شود.

وی ادامه داد‌: مواردی چون حجم غنی‌سازی‌، تعداد سانتریفیوژها، مواد مورد نیاز آینده هسته‌ای‌، ماهیت آب سنگین اراک و تاسیسات هسته‌ای فردو‌، خطوط قرمزی هستند که تیم مذاکره کننده هسته‌ای با در نظر گرفتن آنها حرکت می‌کنند.

قشقاوی در ادامه گشایش در فضای دیپلماسی عمومی ‌و رسمی‌و فضای اقتصادی کشور را ضلع سوم بحث هسته‌ای دانست و افزود: رهنمودهایی که ضلع اول و دوم را مورد توجه قرار دهد اما ضلع سوم را نادیده بگیرد نمی‌تواند بر بحث هسته‌ای راهنمای عمل باشد.

وی ادامه داد: برای بازگرداندن میلیاردها دلار‌پول حاصل از فروش نفت که در بانک‌های خارجی بلوکه شده است باید با گشایش در عرصه دیپلماسی عمومی‌پرداخت و کسی نمی‌تواند در نقدهای خود به مذاکرات هسته‌ای این امر را نادیده بگیرد.

معاون وزارت خارجه تهدیدات سیاسی را بعد دیگری از ضلع سوم مذاکرات هسته‌ای دانست و اظهار داشت: علاوه بر گشایش اقتصادی که در گرو رونق دیپلماسی عمومی‌است باید به از بین بردن تهدیدهای سیاسی و دیپلماتیک هم که در قالب بیانیه‌های مختلف علیه ایران صادر می‌شود توجه کرد و این بعد دیگری از مذاکرات هسته‌ای است.

وی در ادامه با اشاره به تضییقات و تحریم‌هایی که غربی‌ها علیه ایران در چند سال اخیر اتخاذ کرده‌اند، افزود: این که غربی‌ها از سوخت‌رسانی به هواپیماهای ما پرهیز می‌کنند و یا از دادن دارو به بیماران خاص ما دریغ می‌ورزند همه و همه اعمال ناجوانمردانه و غیر‌انسانی‌ای است که از سوی غربی‌ها سر می‌زند و برداشتن چنین فضایی علیه کشورمان در گرو مذاکرات هسته‌ای است که منتقدین این مذاکرات باید به این امر توجه ویژه کنند.

قشقاوی در ادامه با اشاره به اینکه ما سیراب انتقاد و تشنه پیشنهاد هستیم بیان داشت: کسی قصد ندارد تک صدایی را بر جامعه حاکم کند اما بهتر است احزاب و جریان‌های سیاسی به جای انتقاد از تیم مذاکره‌کننده پیشنهاداتی را در جهت بهبود روند مذاکرات ارائه کنند و این چیزی است که ما در وزارت خارجه به آن نیازمندیم.

وی با اشاره به قاطعیت در مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: امیدوارم همانطور که اسناد محرمانه پس از چند سال افشا می‌شود اسناد مذاکرات هسته‌ای هم زمانی به رسانه‌ها و فضای عمومی‌درز پیدا کند تا همگان متوجه شوند که جناب ظریف چقدر در مذاکرات هسته‌ای موضع قدرت و عزت ملی وارد شدند.

وی با بیان اینکه من جمله‌ای مبنی بر اینکه «سیراب انتقادیم، تشنه پیشنهادیم» دارم ادامه داد: نمایندگان مجلس و همه آنهایی که دغدغه هسته‌ای دارند انتقادهایشان از سر خیانت، باندی و جناحی نیست ولی می‌گویم ذهن‌ها فقط در انتقاد فعال است چرا در دادن پیشنهاد فعال نیست.

قشقاوی با اشاره به نقش رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان اضافه کرد: در همین مذاکرات احزاب می‌توانند پیشنهادات خود را ارائه دهند، فقط با به‌به و چه‌چه گفتن و یا انتقاد مشکل حل نمی‌شود و ما از شما طرح می‌خواهیم.

وی به تحولات عراق اشاره کرد و بیان داشت در مورد حوادث عراق از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان طرح می‌خواهیم. همچنین درباره راه‌حل مسئله تروریسم به اظهار‌نظر بپردازند زیرا ما با شمع دنبال چنین موضوعاتی می‌گردیم.

قشقاوی ادامه داد: اگر سال‌ها بعد مطالب مطرح شده در مذاکرات هسته‌ای منتشر شود، شما واقعا می‌بینید که آقای ظریف از موضع عزت و قدرت مذاکره کرده‌اند.

وی با ذکر این نکته که ظریف بر سر رهنمودهای مقام معظم رهبری اهتمام ویژه‌ای دارد، گفت: وی محکم می‌ایستد و بر سر منافع ملی مصر است.

قشقاوی در پایان با دعوت از همه احزاب و گروه‌های سیاسی به دادن پیشنهاد به دستگاه دیپلماسی کشور خاطرنشان کرد: همه را به دادن پیشنهاد دعوت می‌کنیم اما الان انتقاد بیشتر شده است. احزاب درباره غرب آسیا، مذاکرات هسته‌ای، دیپلماسی اقتصادی و عمومی‌و دیپلماسی رسانه‌ای باید کمک کنند و رهنمودهای لازم را ارائه دهند.

همچنین حسن قشقاوی معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت امور خارجه در حاشیه همایش دل آرام حزب مردم‌سالاری در جمع خبرنگاران درباره نتایج مذاکرات اظهار داشت فعلاً هیچ ارزیابی نداریم و باید صبر کنیم مذاکرات به اتمام برسد.

وی افزود: باید ببینیم با توجه به مذاکراتی که قبلاً در وین بود و به هر حال پیشنهادهایی که تیم ایرانی دارد و قطعاً طرف مقابل هم پیشنهادهایی دارد فرآیند این مذاکرات به کجا می‌رسد.

قشقاوی تصریح کرد: طبعاً هر کسی که برای مذاکره می‌رود دوست ندارد که مذاکره شکست بخورد و ما هم همچنین مایل به چنین چیزی نیستیم و امیدواریم در چار چوب منافع ملی شاهد توفیقات تیم مذاکره کننده کشورمان باشیم.

معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چقدر احتمال می‌دهید ایران آمادگی تمدید مذاکرات را داشته باشد گفت: به هر حال در ظرف مذاکرات ژنو این تمدید پیش‌بینی شده و یک چارچوب یک ساله در نظر گرفته شده و ما این چار چوب را پذیرفتیم اما طبعاً همه تلاشها این است که در همین 6 ماهه اول بتوانیم به نتیجه برسیم.

وی افزود: اگر زیاده خواهی‌های طرف مقابل نباشد هر واقع بینی چاشنی طرف مقابل در مذاکرات باشد امیدواریم که در این 6 ماه بتوانیم به نتیجه برسیم.

قشقاوی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رصد مقامات غربی نشان می‌دهد خیلی به ادامه مذاکرات و نتیجه قطعی تمایل ندارند، اظهار‌داشت: ما به چنین رصدی نرسیدیم که آنها نمی‌خواهند مذاکرات ادامه پیدا کند و ترکیب تیمی‌که آمریکایی‌ها اعزام کرده‌اند نشان نمی‌دهد که نخواهند به نتیجه برسند.

وی افزود: اگر بر‌اساس روال مذاکرات قبلی باشد آنها به نتیجه رسیدن نیاز دارند تا عمیق تر به واقعیت‌ها نگاه کنند.

قشقاوی تصریح کرد: من الان نمی‌خواهم ارزیابی اثباتی و سلبی داشته باشم زیرا ممکن است منطقی نباشد.

معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که اهتمام اوباما و حزب دموکرات آمریکا چقدر در مذاکرات جدی است خاطر نشان کرد: من شخصاً فکر نمی‌کنم با اعزام تیم 14 نفره آمریکا و هیات بلند پایه ای که اعزام کرده اند اوباما بخواهد در مذاکرات شکست بخورد و این قضاوت را قبول ندارم.

رییس بیمه سلامت: در دو دولت گذشته کمترین توجه به بخش سلامت شد

دکتر انوشیروان محسنی‌بندپی عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری و رئیس سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه یکی از شاخص‌ها و معیارهای اساسی و مهم در ارزیابی عملکرد یک دولت، شاخص موفقیت و توجه آن دولت در مسائل اجتماعی است اظهار کرد: مهمترین مولفه‌های حوزه اجتماعی، سلامت، امنیت و آموزش است.

وی با اشاره به مولفه سلامت اظهار کرد: اگر نگاهی به وضعیت سلامت به عنوان یک دغدغه و نگرانی و دلواپسی آحاد جامعه داشته باشیم متوجه می‌شویم دولت‌های نهم و دهم به چه میزان به این موضوع توجه داشته و در دولت تدبیر و امید در چه جایگاهی قرار دارد و چه میزان به این موضوع توجه می‌شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با انتقاد از میزان توجه دولت‌های نهم و دهم به موضوع سلامت با وجود درآمدهای ارزی بالای دو دولت گذشته گفت: متاسفانه در دولت‌های نهم و دهم توجه به بخش سلامت در اولویت‌های 9 و 10 قرار داشت. با وجود درآمدهای ارزی بالغ بر 900 میلیارد دلار دولت، ما شاهد هیچگونه دلواپسی در میان حامیان دولت نبودیم و برخلاف تاکیدات مقام معظم رهبری، در دو دولت گذشته کمترین توجه از سوی دولت به بخش سلامت معطوف بود.

محسنی‌بندپی با اشاره به نگرانی‌ها در حوزه سلامت گفت: عدم پوشش بیمه همگانی، لاغر شدن دست سلامت و پرداخت هزینه‌های سلامت توسط مردم مهمترین نگرانی‌ها در حوزه سلامت می‌باشد.

وی با اشاره به استراتژی دولت یازدهم در بخش نظام سلامت با توجه به نگرانی‌های موجود اظهار کرد: دولت سه استراتژی پوشش بیمه‌ای فراگیر، توجه به بسته خدمتی بیمه‌ای و حفاظت از مردم در برابر پرداخت هزینه‌های درمانی را، مورد توجه قرار داده است.

آیت‌الله محمدی تاکندی: هشت سال رنج ما در دو دولت گذشته نتیجه ناشی‌گری بود

آیت‌الله محمدی تاکندی، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری نیز طی سخنانی در همایش « ما دل آرامیم» به بیان ویژگی‌های موفقیت‌آمیز رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: به لطف خداوند مملکت ما دارای انقلابی عظیم، رهبری و قانون اساسی است و دولت جدید نیز با رای نزدیک به 19 میلیون انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور منتخب دارای پنج ویژگی است که وی را تاکنون موفق کرده است و در آینده نیز انشاءالله موفق می‌کند. نخستین ویژگی، علم رئیس‌جمهور است. تجربه، دیگر ویژگی‌ای است که روحانی آن را داراست. 8 سالی که ما رنج می‌بردیم، نتیجه ناشی‌گری بود، اما آقای روحانی علاوه بر علم، تجربه نیز دارد.

محمدی تاکندی با بیان اینکه دارا بودن عقل از دیگر ویژگی‌های رئیس‌جمهور است گفت: جمع کردن عقلا در اطراف خود یکی از دیگر ویژگی‌های رئیس‌جمهور است.

وی آخرین ویژگی رئیس‌جمهور را در سایه رهبری مقام معظم رهبری دانست و گفت: به لطف خداوند، مقام معظم رهبری بالای سر رئیس‌جمهور قرار دارند و هرکجا که اشتباهی صورت گیرد و دولت مسیر را کج برود ایشان راهنمایی و یادآوری می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به علل تاریخی سقوط دولت اسلامی اسپانیا گفت: کشور اسپانیا آن زمان چهار کمبود داشت که باعث سقوط حکومت آن شد که اولین آن امام حسین(ع) و فرهنگ شهادت و عاشورا است که آنها نداشته و علل بعدی نبود امامزاده‌ها، امام زمان(عج) و فرهنگ مهدویت و روحانیت و رهبری در اسپانیا بود و با توجه به دارا بودن کشور ما در همه این زمینه‌ها جای هیچگونه دلواپسی و نگرانی نیست.

داریوش قنبری: دلواپسان «پرروهای سیاسی» هستند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: از تریبون‌های خانه ملت حرف ملت شنیده نمی‌شود و عده‌ای منافع شخصی‌شان را از این تریبون‌ها مطرح می‌کنند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه مانیز نگرانی هایی داریم،افزود: ما نیز دلواپس دلواپسان هستیم.

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه دلواپسان چه کسانی هستند؟ افزود: چه خوب است همانطور که رئیس‌جمهور محترم فرمودند با شناسنامه صحبت کنیم و هر کسی نباید با نام مردم مطالبی را بیان کند و هر کسی نیز به هر دلیلی دلواپس باشد حق این را ندارند از جانب ملت حرف بزند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری،اظهار کرد:‌ عده‌ای در جامعه ما هستند که هرچقدر من درباره رفتار و عملکرد آن‌ها تحقیق کرده‌ام نتوانسته‌ام اصطلاحی برای توصیف رفتار سیاسی آن‌ها پیدا کنم. عده‌ای قلیل که از جانب ملت حرف می‌زنند و می‌گویند «ما دلواپسیم» و تنها واژه‌ای که متوانم برای آنها استفاده کنم «پرروی سیاسی» است.

وی افزود: این اقلیت که تمام رای آن‌ها چهار میلیون بیشتر نبود، رییس‌جمهوری را که رای اکثریت را داشته، کنار می‌گذارند و می‌گویند ما نماینده ملتیم. و با کمال پر رویی از تریبون های مجلس انواع هتاکی ها را انجام می‌دهند در واقع دشمنی اصلی آن‌ها با ملت و خواست ملت است و ریاکارانه دنبال رای ملت هستند تا به قدرت برسند!

وی با بیان اینکه «کسانی که می‌گویند ما دلواپسیم معلوم نیست در چند سال گذشته کجا بودند»، افزود: زمانی که افرادی با عنوان کاسبان تحریم‌ها پیدا شدند و میلیاردها از جیب ملت به جیب خود زدند، چرا آن وقت این افراد دلواپس نشدند؟! اینها دلواپس کاسبی های خود هستند که در اثر رفع تحریم ها راکد شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه «برخی به ناحق به کرسی‌ها تکیه زده‌اند»، گفت: از تریبون‌هایی که در خانه‌ملت وجود دارد حرف ملت شنیده نمی‌شود و این افراد دنبال منافع شخصی‌شان هستند و ملت را مستمسک قرار داده‌اند تا اهداف جناحی‌شان را پیش ببرند.

قنبری گفت: این افراد تنها با برخورد سلبی عمل می‌کنند و می‌خواهند با تخریب فضای کنونی دوران اصلاحات را تکرار کنند و قدرت از دست رفته را بازیابند. وظیفه تشکل‌ها و احزاب حقیقی امروز این است که این گروه‌ها را به مردم بشناسانند.

وی در پایان اظهارات خود، خطاب به «علی جنتی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این مراسم حضور داشت، گفت: دلواپسان انواع رسانه‌ها را از محل منابع عمومی راه‌اندازی کرده‌اند. این در حالی است که خلا رسانه‌ای دولت بسیار جدی است و ما امیدواریم که دولت فکری به حال این موضوع بکند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: دل نگرانی برخی‌ها فرار رو به جلو است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به کاهش سن روسپیگری، افزایش سرقت و مشکلات ناشی از ناتوانی جوانان برای ازدواج، هشدار داد.

«علی جنتی» در همایش «ما دل‌آرامیم» با انتقاد از برخی موضع‌گیری‌ها نسبت به دولت تحت عنوان «دلواپسی»، گفت: ما نیز دل‌نگرانیم اما دل‌نگرانی‌های عمیق‌تری داریم.

وی اظهار کرد: انتخابات 24 خرداد 92 فصل نوینی در تاریخ سیاسی کشور ایجاد کرد و البته دولت در شرایطی که کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی،‌ اقتصادی و فرهنگی دچار مشکلات عدیده‌ای بود، تشکیل شد.

وزیر فرهنگ با اشاره به مشکلات کشور در حوزه اقتصاد، تحریم‌ها و روابط با کشورهای همسایه و دیگر کشورها، گفت: از نظر فرهنگی نیز در گذشته فضای انقباضی ایجاد شده بود که بسیاری از اهالی هنر از ابراز فکر و اندیشه خود ناامید بودند و با دستگاه‌های فرهنگی قهر کرده بودند. در طول هشت سال ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد، ما نمی‌دیدیم کسانی که امروز می‌گویند نگرانیم، اظهار نگرانی کنند. همان‌هایی که در طول هشت سال مرتبا سیاست‌های ایشان و همه نابسامانی‌ها و مشکلات اقتصادی کشور را توجیه می‌کردند و امروز از سیاست خارجی و سیاست‌های فرهنگی کشور اظهار نگرانی می‌کنند،‌ اما ظاهرا این فرار رو به جلو است که خود را به عنوان مدعی مطرح می‌کنند.

جنتی ادامه داد: بسیاری از فیلم‌هایی که امروز به آن‌ها اعتراض می‌کنند در دولت گذشته مجوز گرفته‌اند اما اکنون به یک‌باره نگران شده‌اند که سینما به انحراف می‌رود. یا در مورد کتاب‌هایی که هنوز مجوز انتشار نگرفته‌اند، داد و فریاد راه می‌اندازند. 12 کتاب «صادق هدایت» در دولت نهم مجوز انتشار گرفت اما در این دولت که حتی درخواست تجدید چاپ هم نشده، فریاد می‌زنند که چرا دولت چنین اجازه‌ای می‌دهد. در دولت‌های نهم و دهم در برخی مطبوعات به مقدسات توهین می‌شد اما هیچ‌کسی مدعی نبود و امروز به ادنی مناسباتی فریادشان بلند می‌شود که اسلام از دست رفت و منحرف شد.

جنتی گفت: در سال گذشته لیست 50 انتشاراتی اعلام شد که نباید در نمایشگاه کتاب شرکت می‌کردند. رویه‌های صورت گرفته در گذشته به کنار گذاشته شده است و امسال بغیر از دو انتشاراتی که بنا به حکم قوه قضاییه نمی‌توانستند در نمایشگاه شرکت کنند،حضورهمه انتشارات درنمایشگاه کتاب امسال حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مقاله انتقادی‌اش در روزنامه ایران اظهار داشت: بعد از همایش دلواپسان من مقاله‌ای را در روزنامه ایران نوشتم مبنی بر اینکه ما هم نگرانیم اما نگرانی ما با نگرانی شما متفاوت است، شما نگران این هستید که چرا یک خانم در شهر ساپورت پوشیده ما هم معتقدیم که باید دولت در این زمینه روش‌هایی را برای اصلاح در پیش بگیرد اما نگرانی ما نگرانی وضع اقتصادی و جوانان است که با مشکل ازدواج، مسکن و شغل درگیرند و این ام‌الفساد مشکلات شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: دولت تلاش کرده است که کرامت انسان‌ها را حفظ کند و به اساتید، هنرمندان و نخبگان جامعه احترام بگذارد و شخصیت واقعی افراد را محفوظ بدارد. اگر صاحب فکر و اندیشه‌ای بخواهد اظهارنظری بکند بتواند بیان کند، بنویسد و بگوید. فضایی ایجاد کرده‌ایم که همه سلیقه‌ها بتوانند حضور یابند.

وی افزود: در 8 سال گذشته سعی می‌شد از سلیقه خاصی حمایت شود، همه کسانی که اهل فرهنگ و نوآوری‌اند، امروز از وجودشان استفاده می‌شود و همه کسانی که نظام، انقلاب و قانون اساسی را قبول دارند، باید بتوانند مطالب خود را بیان کنند. اگر کتاب یا روزنامه‌ای می‌خواهند، منتشر کنند و فکر می‌کنم در طول 10 ماه گذشته حداقل کاری که انجام شد این بود که امیدی در دل اصحاب فکر به وجود آمد. امسال در نمایشگاه کتاب بجز دو ناشر که دستگاه قضایی آن‌ها را محروم کرده بود، همه نشریات حضور داشتند. اما در سال پیش از آن، 50 ناشر از حضور در نمایشگاه کتاب محروم بودند.

وی با انتقاد از برخی برخوردها ادامه داد: در حوزه نشر کتاب، به دلایل واهی جلوی انتشار کتاب‌ها را می‌گرفتند اما در این دولت تلاش شد تا دانشمندان اهل نظر، اظهارنظر کنند و از خرده‌گیری‌های نابجا جلوگیری شود. موسسات فرهنگی نیز که در گذشته دو سال طول می‌کشید که مجوز دریافت کنند، اکنون در دو ماه مجوز می‌گیرند و این دو ماه نیز به خاطر برخی استعلامات است. ما رویه‌های غلط گذشته را کنار گذاشتیم و تلاش کردیم مبنایمان قانون‌مداری و ضابطه‌مند شدن باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خطاب به کسانی که نسبت به سیاست‌های فرهنگی دولت روحانی اظهار نگرانی می‌کنند، گفت: ما هم نگرانیم اما نگرانی ما با شما متفاوت است. تمام نگرانی شما این است که چرا یک خانم ساپورت پوشیده و بعد وزیر را به مجلس می‌کشانید و بعد رای عدم اقناع می‌دهید اما ما معتقدیم که باید با روش‌های صحیحی در حوزه فرهنگ عمل کنیم.

وی افزود: ما نگرانی‌های عمیق‌تری داریم. نگران آینده کشور،‌ وضع اقتصاد،‌ میلیون‌ها جوان بیکار که نمی‌توانند ازدواج کنند و نمی‌توانند مسکن بخرند هستیم که همه اینها ام‌الفساد است. سرقت در حال افزایش است،‌ فساد اخلاقی زیاد شده، سن روسپیگری پایین آمده و بنیان خانواده دچار آسیب شده، که ناشی از همین مشکلات است.

وی افزود: ما نگران سقوط اخلاقی جامعه هستیم که پس از 35 سال به عنوان یک حکومت دینی تلاش کرده‌ایم 50 شبکه تلویزیونی و ده‌ها روزنامه و نشریه داشته باشیم و بیش از هرکس دیگری از اخلاق دم می‌زنیم اما جامعه ما دچار دروغ و جوسازی‌های بی‌جهت شده است و اینها مایه نگرانی است. هرکسی می‌تواند از ما سوال کند که پس از 35 سال چه کار کرده‌ایم. جای تاسف دارد که همه این اقدامات از سوی کسانی است که مدعی ارزش‌های اسلامی‌اند و بیش از همه از التزام به اسلام دم می‌زنند.

جنتی گفت: ما نگران فروپاشی خانواده هستیم. از هر سه خانواده تهرانی یکی به طلاق می‌انجامد. 25 درصد ازدواج‌ها به‌طور کلی نهایتا به طلاق می‌رسند و اسناد این‌ها در ثبت احوال موجود است و ما باید نگران این‌ها باشیم.

وی افزود: سامان‌بخشی این اقتصاد کار سنگینی است و در حوزه فرهنگی نیز باید کار بسیاری شود تا نگرانی‌ها را مرتفع کنیم. روابط با سایر کشورها که تخریب شده نیز، زمان زیادی برای بازسازی می‌خواهد. متاسفانه در سال‌های گذشته برخی برج‌هایمان را منفجر کرده‌اند و البته این کار بسیار ساده است؛ اما بازسازی آن‌ها کار دشواری است و زمان می‌برد. جامعه را باید قانع کرد که صبر کنند که دولت موانع را از سر راه بردارد.

وزیر فرهنگ همچنین اظهار کرد: یکی از مشکلات دولت، حاشیه‌سازی‌ها نسبت به آن به‌خصوص در حوزه فرهنگ است. در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی همه خود را صاحب‌نظر نمی‌دانند اما در حوزه فرهنگ همه اظهارنظر می‌کنند.

وی گفت: راجع به هر مساله حوزه فرهنگی حاشیه می‌سازند. مثلا خانم لیلا حاتمی که به عنوان یک داور به یک جشنواره بین‌المللی دعوت می‌شود و با یک پوشش مناسب در آنجا حضور می‌یابد، به ناگاه یک مرد 84 ساله با او روبوسی می‌کند و آن وقت از من می‌پرسند چرا اینها روبوسی کرده‌اند. از یک مساله کوچک یک حاشیه بزرگ می‌سازند.

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که دولت به آن اعتقاد دارد شفافیت و پاسخگویی است و تلاش ما این است که فعالیت‌هایمان را در منظر عموم قرار دهیم. قانون «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» از سوی رییس‌جمهور دو روز پیش ابلاغ شده است و لایحه «قانون تبلیغات» نیز برای ارائه به مجلس، آماده شده است.

وی، تحقق عدالت فرهنگی را یکی از اهداف دولت برشمرد و گفت: ما تلاش داریم شرایطی فراهم شود که همه اصحاب فرهنگ و هنر از نظر برخورداری از فرصت‌ها و امکانات برابر، در شرایط یکسانی باشند.

وی همچنین گفت: خلأ شور و نشاط در جامعه یکی از مشکلات اساسی ماست و عامه مردم دچار افسردگی شده‌اند. صدا و سیما و سایر دستگاه‌ها نیز به گونه‌ای گاه حرکت می‌کنند که آن را تشدید می‌کنند و ما تلاش داریم که این روند را تغییر دهیم.

جنتی همچنین با انتقاد دوباره از برخی موضع‌گیری‌ها، گفت: موضع‌گیری‌ها در طول 35 سال گذشته نسبت به دولت بی‌نظیر است. نماینده‌ای در مجلس ادعا می‌کند که دولت به دنبال براندازی است. نمی‌دانم منظور این است که دولت می‌خواهد خود را براندازد؟ البته ما خود را مشغول این مسائل نمی‌کنیم و تلاش داریم برنامه‌هایمان را دنبال کنیم. وظیفه شرعی که خدا بر دوشمان گذاشته، انجام دهیم و درگیر این نیستیم که دیگران چه می‌گویند. گوش دولت برای شنیدن صدای مخالف کاملا باز است و این مردم هستند که در نهایت قضاوت خواهند کرد. همان‌طور که سال گذشته قضاوت کردند.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در حاشیه همایش حزب مردم‌سالاری تحت عنوان ما دل آرامیم با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون پیشینه اعتدال گفت‌: شعار اعتدال از سال 68 با روی کار آمدن دولت آقای هاشمی شروع شد،آیت‌الله هاشمی بنیان‌گذار اعتدال بود.

وی ادامه داد آیت‌الله هاشمی بدون اینکه اعلام کنند شعارشان اعتدال بود و همه حرف‌هایشان پرهیز از افراط و تفریط و روی آوری به مشی اعتدال بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا شما رفتار خانم لیلا حاتمی را در جشنواره کن تایید می‌کنید یا خیر، اظهار‌داشت‌: کار ایشان خطا نبود ولی به نظر من قابل دفاع هم نبود ، آیا مگر وقتی یک پزشک خلاف می‌کند وزیر بهداشت را مورد بازخواست قرار می‌دهند که حالا من باید در باره رفتار خانم حاتمی پاسخگو باشم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری: اگر به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم نباید هیچگونه دلواپسی داشته باشیم

دبیر کل حزب مردم‌سالاری در همایش «دل آرامیم» با ابراز خرسندی نسبت به این که در اولین شب جمعه ماه مبارک رمضان این همایش را برگزار کردیم گفت: بسیار خوشحالیم که در خدمت اعضای محترم حزب مردم‌سالاری، دبیران کل احزاب، مدیران اجرایی، مدیران مسوول مطبوعات، فعالان سیاسی، اجتماعی و نمایندگان ادوار مجلس هستیم.

دکتر مصطفی کواکبیان در ادامه با تشکر از تمامی سخنرانان همایش افزود: خرسندیم که علی‌رغم همه مشغله‌ها و محدودیت‌ها در برابر خود توفیق این را داشتیم که این همایش را برگزار کنیم. همانطور که مستحضر هستید بسیاری از افراد برای آمدن به جلسات حزبی محدودیت دارند و لازم است باتوجه به محدودیت‌های موجود از عزیزانی که تشریف آوردند تشکر کنم.

نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی با اشاره به موضوعات مطرح شده از طرف سخنرانان افزود: موضوعات مطرح شده شامل دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و در مقابل امیدهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بوده است.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه بنده نیز باتوجه به اینکه معاونت محترم وزارت خارجه آقای قشقاوی در این رابطه توضیحاتی را ارائه فرمودند به موضوع دیپلماسی خواهم پرداخت.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه در مذاکرات ایران با 1+5 در هفت(7) زمینه اختلاف وجود دارد به ارائه راهکار برای هرکدام از آنها پرداخت.

دکتر مصطفی کواکبیان گفت: اولین مساله و اختلاف در تعداد سانتریفیوژها است و ما معتقد هستیم که هیچ وقت نباید دچار محدودیت شویم. زیرا باتوجه به هزینه‌های بسیاری که در این زمینه انجام داده‌ایم، 10 یا 20 هزار سانتریفیوژ ارزشمند نخواهد بود و نباید به گونه‌ای باشد که از برخورداری انرژی هسته‌ای پشیمان ‌شویم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در مورد آرانددی (تحقیق و توسعه در بحث انرژی هسته‌ای) نیز گفت: تحقیق و توسعه انرژی هسته‌ای جزو حقوق مسلم هسته‌ای ما است و جزو پودمان و مقررات ان‌پی‌تی آمده است و این اساسا جزو وظایف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که در راستای مصرف صلح‌آمیز انرژی اتمی به کشورها کمک کند. لذا اعتقاد ما این است که تیم هسته‌ای نباید در این زمینه هرگز کوتاه بیاید.

وی در ادامه گفت: نکته سوم در رابطه با مرکز هسته‌ای فردو می‌باشد. علی‌رغم اینکه معتقدیم در صورت نبود غنی‌سازی 20 درصد مشکلی وجود ندارد، زیرا نیازی نداریم چون به اندازه کافی برای مصرف دارویی ذخیره داریم، در ضمن فناوری غنی‌سازی و صفحه سوخت آن را داریم. اما با این وجود هرگز نباید فردو تعطیل شود و علاوه بر این موضوع با توجه به اینکه کشورهای سلطه‌گر شاید در فکر آن باشند که بعضی از مراکز هسته‌ای را نابود کنند با در نظر گرفتن مسائل پدافندی فردو حمله به آنجا به این راحتی‌ها امکان‌پذیر نیست. فلذا فردو نباید تعطیل شود.

دکتر کواکبیان در ادامه گفت: نکته چهارم آب سنگین اراک است که آن مرکز نیز باید به کار خود ادامه بدهد. ولی اصرار بر این که در سال یک مقدار خاصی پلوتونیوم تولید کنیم، درست نیست و حتی اگر مسوولان انرژی اتمی به این نتیجه برسند که با آب سبک نیز می‌توانند به فرایند صلح‌آمیز انرژی اتمی ادامه بدهند ما ضرر نکرده‌ایم و مشکلی ندارد.

این فعال اصلا‌ح‌طلب افزود: نکته پنجم در توافق‌ نهایی که قرار است تنظیم شود هرگز نباید موضوعات فرعی بیاید و برای مثال موضوع مسائل عراق، موشک‌های بالستیک مربوط به مذاکرات نیست و بحث اساسی مباحث انرژی هسته‌ای است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در ادامه گفت: نکته ششم این می‌باشد که حاصل این مذاکرات باید لغو همه تحریم‌ها باشد(از قبیل تحریم‌های دوجانبه، چندجانبه، بین‌المللی، تحریم اشخاص، تحریم بانکی، تحریم‌ کشتیرانی، دارو و...) و نکته هفتم در مورد زمان نظارت و همکاری کشورهای 1+5 است که نباید این بازه زمانی بیشتر از 5 سال باشد.

نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی در ادامه با اشاره به دلواپسی دلواپسان گفت: آنهایی که امروز دلواپس هستند، دلواپس چیز دیگری هستند، چراکه همه می‌دانیم رهبری همه چیز را رصد می‌کند و شورای راهبردی سیاست خارجه شورای عالی امنیت ملی، کمیته هسته‌ای شورای عالی امنیت ملی ناظر بر همه مسائل است و بنابراین جای نگرانی و هیچگونه دلواپسی نیست.

دکتر کواکبیان با اشاره به اینکه دلواپسان دنبال خوداظهاری هستند گفت: دلواپسان اگر می‌خواهند دلواپس باشند باید دلواپس آن هشت سال بودند. دلواپس مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به وجود آمده در هشت سال گذشته بودند و منظور بنده این است که در جایی اینها ابراز دلواپسی می‌کنند که معلوم است جای دلواپسی نیست.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در ادامه افزود: لذا افتخار ما این است که همزمان با ماه آرامش دل‌ها، ماه مبارک رمضان، همایش دل آرامیم را برگزار کردیم و خواستیم بگوییم که ما نیز دغدغه‌هایی داریم، اما در هر حال جای دلواپسی وجود ندارد و ما معتقدیم که باید دل آرام باشیم و اتفاقا در آیه 28 سوره مبارکه رعد خداوند سبحان وعده می‌دهد اگر کار برای خدا باشد و با یاد خدا باشد و رفتار شایسته باشد خداوند نیز به این باور قلبی پاداش مناسب داده و در آیه بعدی می‌فرماید: طوبی لهم و حسن‌ ماب.

دکتر کواکبیان گفت: اصل و اساس هم این است که حق مسلم غنی‌سازی اورانیوم برای مصارف صلح‌آمیز انرژی‌ هسته‌ای را داشته باشیم و همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، ما به دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم و بنا به فتوای ایشان داشتن بمب هسته‌ای حرام است، ما دنبال بمب هسته‌ای نیستیم. حال اگر این دلواپسان به دنبال بمب هسته‌ای هستند حق دارند که دلواپس باشند چراکه توافقنامه ژنو جواب آنها را نمی‌دهد و پاسخگوی این دلواپسی نیست.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به مذاکرات وین 6 بیان کرد: امیدواریم در پایان این مذاکرات 20 روزه به یک سند محکم و مستند نهایی برسیم. حتی اگر به نتیجه هم نرسد، نقطه سرخط است و حداقل آن این است و در طول این مدت از سیر صعودی قیمت دلار جلوگیری کرده و اقتصاد به یک ثبات نسبی رسیده است و مردم نسبت به گشایش در ارتباطات خارجی امیدهایی پیدا کرده‌اند و بالاخره امیدواریم که این مذاکرات سرانجامی خوش برای ملت بزرگ ایران داشته باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات