تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۶۹۴۹۵

اخبار ویژه روزنامه های یکشنبه 23 شهریور


*کیهان

آیا افراطی‌ها جهاد دانشگاهی را تسخیر می‌کنند؟!

جهاد دانشگاهی مشهد در اقدامی قابل تأمل عناصر مشکل‌دار اخلاقی و اخراج شده را مجدداً برای فعالیت در این نهاد فراخوانده است.  برخلاف تأکیدات صریح مبنی بر غیرسیاسی بودن جهاد دانشگاهی و تلاش محض در چارچوب برنامه‌های علمی کشور و همچنین بر خلاف ضرورت عقلی و غیرقابل انکار و مهم دیگری مبنی بر عدم در اختیار گذاشتن مسئولیت و مناصب فرهنگی به افرادی که با فرهنگ و آئین اسلامی - ایرانی سنخیت ندارند، جهاد دانشگاهی مشهد خود را مخاطب این ضرورت ندانسته و در مسیر دیگری قدم می‌زند.یکی از بارزترین مصادیق این بی‌توجهی، بازگشت عناصر و افرادی است که دارای انحرافات جدی اندیشه‌ای بوده و آثار و اندیشه‌هایشان مروج ولنگاری اخلاقی و فرهنگی است.ع.و یکی از دانشجویان اخراجی دانشگاه فردوسی مشهد بود. او پس از اخراج از دانشگاه به انگلیس و آمریکا می‌رود و با اخذ مدرک تحصیلی در علوم انسانی با هدف و ماهیتی تازه به کشور بازگشته و در دوره اصلاحات در جهاد دانشگاهی مشهد به کار گرفته می‌شود! در آغازین سال‌های دهه 80 وی به دلیل انحرافات جدی فکری از جهاد دانشگاهی هم اخراج می‌شود.

اما اکنون و پس از روی کار آمدن افراطیون جدید در وزارت علوم و نفوذ در مراکز علمی و آموزشی، وی بار دیگر به جهاد دانشگاهی مشهد بازگشته است.به عنوان یک نمونه از انحرافات اندیشه‌ای این عضو جهاد دانشگاهی مشهد می‌توان به کتاب ترجمه شده توسط وی اشاره کرد.  ع.و در سال 80 دست به ترجمه کتابی با عنوان «رفتارشناسی تماس» نوشته جان موریس، جانورشناس انگلیسی، می‌زند که سرتاسر آن مملو از ابتذالیات اخلاقی و جنسی است که ذکر حتی گوشه‌ای از عبارات آن در این سطور هم ممکن نیست. این کتاب مبتذل پس از آن که نتوانست مجوز انتشار را دریافت کند، در سال 90 به صورت اینترنتی منتشر می‌شود! اما نکته جالب‌تر آنکه سایت جهاد دانشگاهی مشهد، این کتاب منحط جنسی و ضداخلاقی و بدون مجوز را به عنوان یکی از رزومه‌های قابل تحسین ع.و ذکر کرده است! البته این تنها تمجید جهاد دانشگاهی مشهد از این عنصر غیراخلاقی نبوده است، بلکه سخنرانی‌ها و اظهارنظرهای دیگر وی هم در این سایت بازنشر داده می‌شود.

در مورد عملکرد و سوابق ع.و اطلاعات تکان‌دهنده دیگری هم در دست هست که عنداللزوم منتشر خواهد شد.با توجه به بازگشت رؤسای دوران دولت اصلاحات در جهاد دانشگاهی مشهد، بیم آن می‌رود که این گونه افراد با ژست‌های علمی، مجدداً و با رخنه در تشکیلات جهاد دانشگاهی، به ترویج تفکرات الحادی و مبتذل اخلاقی خود بپردازند. موضوعی که با دعوت فیلسوف حامی همجنس‌گراها برای تبیین اندیشه‌های شهید مطهری توسط جهاد دانشگاهی مشهد آشکار، و با تحولات اخیر جهاد دانشگاهی بیم تکرار مجدد آن می‌رود.

ائتلاف علیه داعش یا مقابله با تهران و دمشق؟!

پایگاه اینترنتی ورلد سوسیالیست در گزارشی به قلم بری گری با عنوان جنگ برای تغییر رژیم در سوریه تاکید کرده است: داعش در واقع بهانه آمریکا برای تغییر نظام سوریه است.بری گری در این تحلیل می‌نویسد: با گذشت زمان این موضوع روشن‌تر می‌شود که هدف اصلی جنگ جدید دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا، سرنگونی رژیم هوادار ایران و روسیه در سوریه و روی کار آوردن یک دولت دست نشانده آمریکایی است.این پایگاه اینترنتی در تحلیل خود آورده است: گروه داعش که خود حاصل مداخلات امپریالیستی آمریکا در عراق، لیبی و سوریه است بهانه جدیدی را برای تجاوز آمریکا در خاورمیانه فراهم کرده است.ورلد سوسیالیست در ادامه با تاکید بر این که تشکیل ائتلاف کشورها تحت سازماندهی واشنگتن با هدف مقابله با دولت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و متحد آن ایران دنبال می‌شود نوشت: این حقیقت با اظهارات روز جمعه گذشته جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این که ما به دنبال خارج کردن ایران و سوریه از مذاکرات دیپلماتیک روز دوشنبه در پاریس هستیم، نمایان‌تر شد.

این پایگاه اینترنتی به میانداری عربستان سعودی در ماجرای مبارزه آمریکا با داعش نیز اشاره کرده و می‌نویسد: این موضوع در واقع اهداف واقعی جنگ ضد داعش را نشان می‌دهد [چرا که] سعودی‌ها جزء بزرگترین حامیان گروه داعش بوده‌اند و به همراه دیگر شیخ نشینان حوزه خلیج فارس و سیا به این گروه کمک مالی و تسلیحاتی قابل توجهی ارائه کرده‌اند.

اصلاحات بیرون از حاکمیت است بیهوده تلاش نکنید!

سایت ضد انقلابی روزآنلاین در نوشته‌ای به قلم مرتضی کاظمیان به تشکل جدید اصلاح‌طلب ندا و تلاش این تشکل برای بقا در حاکمیت پرداخته و بر این نکته تاکید کرده است که تلاش برای تعریف اصلاحات درون نظام بیهوده بوده و اصلاح‌طلبی در مقابله با نظام جمهوری اسلامی معنا پیدا می‌کند. وی با استفاده از نام یکی از کشته‌های فتنه 88 و مقایسه این نام با تشکل جدید نتیجه گرفته است: «ندا»ی جدید، صرف‌نظر از این‌که طراحان و بانیان اصلی آن، چه انگیزه و هدفی دارند و چه عرض و طولی دارد، نمادی از اتخاذ یک راهبرد در بخشی از جامعه و فعالان سیاسی است. راهبردی که با تن دادن و تمکین به «واقعیت»های موجود و مستقر و از منظری محافظه‌کارانه، می‌کوشد در خلل و فرج و روزنه‌ها و کریدورهای نظم سیاسی مسلط، راهی در قدرت برای «خود» (به سود مطلوب‌های خویش) باز کند. این، در اظهارنظرهای اعضای اصلی ندای ایرانیان به‌وضوح آمده و از جمله تاکید شده است: «ما می‌خواهیم درون حاکمیت کار سیاسی کنیم.»

نویسنده در ادامه آورده است: این راهبرد، در فاصله‌ معنادار از راهبردی است که «ندا» و «سهراب» و دیگر کشته‌ها و زندانیان و رهبران و فعالان جنبش سبز پیشه کردند.کاظمیان با اشاره به رویکرد ادعایی طیف موسوم به ندا به آنان نهیب زده است که بیهوده تلاش نکنید اصلاحات در مقابل نظام معنا می‌یابد نه در کنار آن.وی می‌نویسد: فاصله نگاه و راهبرد پیش گفته با آنچه «ندا» آقاسلطان و موسوی و کروبی و سبزها پس از انتخابات 88 پیشه کردند، به‌قدر لازم محسوس است. سبزها به قواعد تحمیل شده و بازی نادرست، تن ندادند. دو نامزد معترض و حامیان آنها و شهروندان دموکراسی‌خواه (همچون ندا)، به نظر ولایت مطلقه فقیه تمکین نکردند.گفتنی است در روزهای گذشته میان طیف جدید اصلاح‌طلب موسوم به ندا و اصلاح‌طلبان سابقه‌داری که پرونده تاریکی در فتنه 88 داشته‌اند تقابل معنا‌داری رخ نموده است، طیف جدید تلاش دارد که خود را درون نظام تعریف کند ولی برخی از مدعیان اصلاحات که به وطن‌فروشی در فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88 آلوده‌اند از این انشعاب که تاکید و تأیید درون‌گروهی جبهه اصلاحات به خیانت در فتنه 88 است به شدت نگران هستند و از آنجا که اشاره به مواضع گروه تازه‌تاسیس «ندا» را بازخوانی خیانت مدعیان اصلاحات در فتنه 88 تلقی می‌کنند، به جای نقد دیدگاه گروه یاد شده روش تحقیر! و در مواردی، ناسزاگویی و فحاشی به این گروه را در پیش گرفته‌اند.

چرخشی که غرب را شوکه کرده است

قراردادهای اخیر دولت با روسیه و چین و نیز تغییرات محسوس که  از قطع امید دولت مردان تدبیر و امید از وعده‌های داده شده از سوی غربی‌ها به ویژه آمریکا حکایت دارد، رسانه روباه پیر را سخت شوکه کرده است. سایت فارسی زبان بی‌بی‌سی در نوشتاری به قلم شهیر شهید ثالث روزنامه‌نگار و تحلیلگر ساکن کانادا به این موضوع پرداخته و نوشت : با روی کار آمدن دولت حسن روحانی انتظار این بود که وی، به عنوان فردی که زیرمجموعه‌ای از تفکر‌ هاشمی رفسنجانی خوانده می‌شود، سیاست نزدیکی به غرب را پیشه کند. آنچه که این انتظار را قوت می‌بخشید حضور جواد ظریف در مقام رئیس دستگاه دیپلماسی ایران بود.این تحلیلگر در ادامه به سوابق ظریف پرداخته و می‌نویسد :  آقای ظریف طی دوره خدمتش ...همواره تلاش داشت که بین ایران و غرب و به‌خصوص آمریکا نوعی آشتی برقرار کند، هرچند گفته می‌شد این اعتقاد را دارد که رابطه دو کشور، به دلیل تضادهای بنیادی بین دو نظام دوستانه نخواهد شد. به هر جهت، با وجود انتظارات اولیه، تحولات اخیر از عزم ایران به دورتر شدن از غرب و نزدیکتر شدن بیش از پیش به شرق حکایت دارد.

بی بی سی فارسی در ادامه گزارش خود می‌آورد : این تحرکات می‌تواند به دو دلیل صورت گرفته باشد. نخست اینکه شکاف میان ایران و غرب، به‌خصوص آمریکا، در مورد شرایط توافق هسته‌ای آنقدر عظیم است که گاه به نظر می‌رسد ایران از رسیدن به یک توافق جامع ناامید شده و لذا زندگی در جهانی منهای غرب را، در بدترین حالت، در دستور کار خود قرار داده است. در این خصوص، علی خرم، مشاور وزیر امور خارجه ایران، می‌گوید که با وجود «طرح مواضع حداکثری» و اصرار «بر رویکرد سابق ... یعنی اعمال فشار از طریق تحریم‌ها به واسطه به‌روز کردن فهرست تحریم‌های سابق» توسط آمریکا، نمی‌توان به دستیابی به توافق جامع امیدوار بود.رسانه خبری دولت انگلیس دلیل دوم این سیاست ورزی جدید دولت روحانی را این گونه تشریح و توصیف می‌کند: انگیزه دیگر ایران، با توجه به زمان اعلام این همکاری‌های عظیم اقتصادی، می‌تواند این باشد که با توجه به مذاکرات فشرده‌ای که در ماه سپتامبر صورت می‌گیرد و بناست تا ماه نوامبر نیز ادامه یابد، برگ برنده آمریکا، یعنی تحریم‌ها را از دست آن کشور خارج کند. به عبارت دیگر، پیام ایران این است که راه خود را یافته است و برخلاف تصور غرب، حاضر نیست از سر استیصال و با هر شرایطی، تن به توافق دهد.

به هر حال گردش فرمان سیاست خارجی دولت هر دلیلی که داشته باشد یک نتیجه عیان دارد و آن این که دولت تدبیر و امید از خوش‌بینی اولیه به غرب دست برداشته و راه خود را برای عبور از تحریم‌ها و اداره کشور در شرایط نوین جهانی یافته است.گفتنی است پیوست سیاست تحریمی غرب در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران، بهره‌گیری از «روش کج‌دار و مریز» بوده است. با این توضیح که از یکسو برای فشار بر ایران از طریق تحریم‌ها تلاش داشته است و در همان حال برای پیشگیری از تغییر رویکرد اقتصادی ایران از غرب به شرق و تأمین نیازهای تحریم شده خود از بازارهای صنعتی و بازرگانی شرق، نظیر چین و روسیه و... برخی از دروازه‌های اقتصادی و صنعتی غرب را به صورت «نیمه باز» حفظ می‌کرده است، از این روی چرخش اخیر دولتمردان تدبیر و امید می‌تواند برای صاحبان صنعت غرب که با بحران اقتصادی روبرو هستند، نگران‌کننده باشد.

*خراسان 

مجوز دولت برای واگذاری مجموعه 13 هکتاری به یک موسسه فرهنگی 

بر اساس ابلاغیه چندی پیش یک مسئول ارشد دولتی، مقرر شده حق استفاده از ۱۳ هکتار از اراضی موجود در غرب کشور که یک مجموعه ورزشی بزرگ را تشکیل می دهد، مطابق محدوده و مختصات جغرافیایی مشخص شده برروی نقشه تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت، با حفظ کاربری موجود به مدت ۱۰ سال به یک موسسه فرهنگی با نام "ع" واگذار شده و تمدید حق استفاده یاد شده منوط به تصویب هیئت وزیران خواهد بود.

هشدار دستگاه قضا درباره صادرات یک محصول 

بر اساس نامه یک مقام مسئول قضایی به مبادی ذی ربط در امر صادرات کالا، اعلام شده است که با توجه به تشکیل پرونده ای با هزاران شاکی در این نهاد مبنی بر کلاهبرداری فردی به نام "الف.ش" به همراه تعدادی از اعضای خانواده خود در پوشش تولید یک محصول خاص، تا اطلاع ثانوی، هرگونه صادرات محصولات مربوط به این تولیدی تنها با مجوز دستگاه قضایی مجاز بوده و در غیر این صورت جرم خیانت در امانت محسوب می شود.

*ایران 

پیشنهاد سایت الف درباره حجاب زنان در کارتون‌ها

سایت الف وابسته به احمد توکلی با انتشار یادداشتی به صدا و سیما پیشنهاد داد «مادران» را در کارتون‌ها و برنامه‌های انیمیشنی بدون حجاب و آراسته نشان دهند.  این سایت در گزارشی با عنوان «حجاب، بچه‌ها، تلویزیون» با تأکید بر رعایت حجاب در سریال‌ها و فیلم‌ها نوشت: « کارتون نقاشی متحرک است و تا به حال فتوایی مبنی بر رعایت حجاب در کارتون نیست. چرا در انیمیشن‌های ساخت داخل دختران در هر سنی بالغ یا نابالغ در خانه مقنعه به‌سر دارند؟ اگرهدف آموزش است باید به بچه‌ها یاد بدهیم دختران بالغ در خانه اجباری به حجاب ندارند. در کارتون‌ها نشان دهیم دختر وقتی از خانه خارج می‌شود یا در برابر نامحرم باید حجاب داشته باشد. حتی مادران در این برنامه‌ها می‌توانند در خانه آراسته باشند. باید قبول کنیم نحوه آموزش غلط مخرب و سبب دین گریزی می‌شود سیما و سایر نهادهای ذیربط اصل را بر آموزش دین داران گذاشته‌اند.» این سایت می‌افزاید: «کارتون‌های فعلی حجاب را به بدترین شکل نمایش می‌دهند. مادر در خانه خلوت خودش با چادر مشغول خیاطی است آخر در منزل کدام آدم این‌گونه است؟ اگر در سریال نمی‌شود درون منزل را واقعی نشان دهیم در کارتون لااقل بابچه‌ها جذابتر عمل کنیم.»

معاون روحانی: از چادر برای زنان زندانی استفاده نکنید

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده از استفاده چادر برای زنان زندانی انتقاد کرد. به گزارش فارس شهیندخت مولاوردی گفت: ما هم‌اکنون در فیلم‌هایی که در تلویزیون و سینما نیز ارائه می‌شود می‌بینیم که نقش‌هایی برای زنان چادری تعریف شده است که در حقیقت نه تنها تبلیغی برای گسترش استفاده از حجاب برتر در جامعه نیست بلکه این تولیدات به عنوان یک ضد تبلیغ عمل می‌کنند و نتیجه معکوس می‌دهد.  وی افزود: هم‌اکنون باید این روند در دادگاه‌ها، زندان‌ها و همینطور در تولیدات رسانه‌ای تغییر کند. اخیراً در جلسه‌ای که در شورای فرهنگی، اجتماعی زنان داشتیم این موضوع مورد بررسی مجدد قرار گفت و در پی اتخاذ راهکاری برای حل این تناقض هستیم.

 پلیس فتا: پیام‌های خصوصی وایبر قابل کنترل است

رئیس پلیس فتای ناجا هشدار داد دستگاه‌های امنیتی با عوامل انتشار پیام‌های توهین‌آمیز به امام خمینی(ره) در فضای مجازی برخورد می‌کنند. به گزارش خبرآنلاین«سیدکمال هادیانفر» با بیان این‌که «در حال حاضر مرکز ملی کمیسیون تعیین مصادیق مجرمانه در این زمینه مسئول رسیدگی است» گفت: پیام‌های خصوصی در وایبر، واتس اپ و... توسط پلیس فتا قابل کنترل است.
او همچنین از بازداشت افرادی که منشأ شایعه در مورد جریمه‌های رانندگی بودند خبر داد. هادیانفر همچنین از شناسایی
135 صفحه فیس‌بوکی فعال در بحث روسپیگری خبر داد و گفت: با تعدادی از موارد برخورد شده و برخورد با دیگر موارد نیز در دستور کار پلیس امنیت اخلاقی است.

 الماس‌های «رضا ضراب» در جیب وزیران اردوغان

رضا ضراب به«ظفر چاغلایان» وزیر پیشین دولت ترکیه الماسی به ارزش 4. 3 میلیون لیره و پنج ساعت به قیمت حدوداً 60 هزار دلار و 600 هزار یورو رشوه داده است. به گزارش تدبیر «علی اوزگوندوز» معاون حزب جمهوری خلق در گفت‌و‌گو با روزنامه «تودی زمان» ترکیه این خبر را اعلام کرد.

*جمهوری اسلامی 

* دولتمردان انگلیسی بار دیگر با ابراز نگرانی درباره فرقه ضاله بهائیت، ایران را متهم به نقض حقوق بشر کردند. دولت انگلیس در واکنش رسمی به گزارش کمیته امور خارجی مجلس عوام این کشور درباره ایران اعلام کرد از وضع حقوق بشر در ایران نگران است. در گزارش دولت انگلیس از برخورد با فرقه ضاله بهائیت در ایران انتقاد و تصریح شده است محدود بودن آزادی بیان و مجازات اعدام، انگلیس را نگران می‌کند و می‌افزاید: نباید برای پیشرفت در مذاکرات در دیگر حوزه‌ها، هیچ امتیازی در بحث حقوق بشر به ایران داده شود. در عین حال، دولت انگلیس در این گزارش اعلام کرده است مدرک قطعی که نشان دهد ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای گام برداشته است، وجود ندارد. همین گزارش افزوده است: احتمالاً دورنمایی برای شکل گیری یک توافق پایدار که در آن به ایران اجازه غنی سازی اورانیوم داده نشود، وجود ندارد. 

* رفتار زشت وهابی‌ها در سرزمین وحی و در حق پیروان سایر مذاهب اسلامی تشدید شده است. تازه‌ترین کلیپ ویدئویی که وهابی‌ها به صورت عمومی اقدام به انتشار آن در فضای مجازی نموده‌اند، یک فرد وهابی را در لباس احرام نشان می‌دهد که در مسجدالحرام رفتار غیراخلاقی وقیحانه‌ای نسبت به یک روحانی شیعه می‌نماید. این رفتار زشت تنها در چند متری کعبه اتفاق افتاد. قبلاً نیز صحنه‌ای از ایجاد مزاحمت دو طلبه وهابی برای یک روحانی شیعه در جوار مسجدالنبی در فضای مجازی و برروی تلفن‌های همراه منتشر شده بود. لازم است مسئولین سازمان حج و سفارت ایران در عربستان برای جلوگیری از این رفتارهای زشت اقدام نمایند. 

* علمای مالزی همکاری با داعش را حرام اعلام کردند. هاروسانی زکریا مفتی استان "پراک" مالزی در پی درخواست "نجیب تون رزاق" نخست‌وزیر این کشور برای روشنگری مردم در قبال حضور برخی شهروندان مالزی در درگیری‌های عراق و سوریه، گفت همکاری با داعش و حضور در این گروه حرام است. وی تاکید کرد: از آنجائی که گروه تروریستی داعش سایر مسلمانان را می‌کشد، پیروان این گروه که در جنگ کشته می‌شوند، شهید نیستند و تفکرات داعش با اصول اسلامی در تضاد است. رئیس دانشکده مطالعات بین‌الملل و حقوق دانشگاه "پوتارا" مالزی (یو. یو. ام) نیز با ژئوپلتیکال (جغرافیایی - سیاسی) خواندن فعالیت‌های گروه تروریستی داعش از مردم خواست به این گروه تروریستی نپیوندند. احمد مرتضی محمد گفت: گروه تروریستی داعش اصول اسلامی را رعایت نمی‌کند، آنها به دنبال تشکیل دولت به اصطلاح اسلامی در عراق و سوریه هستند، بنابر این چشم انداز سیاسی و نه مذهبی در این زمینه وجود دارد. وی از دولت مالزی خواست با معرفی واقعی گروه تروریستی داعش از پیوستن شهروندان این کشور به این گروه جلوگیری کند. این استاد دانشگاه همچنین خواستار اقدام جدی دولت مالزی علیه کسانی شد که شهروندان مالزی را برای حضور در گروه تروریستی داعش تشویق می‌کنند.

*آرمان 


تکذیب اظهارنظر برادر رئیس جمهور درباره کی روش 
شنیده شد که رئیس فدراسیون فوتبال گفت : برادر و پسر رئیس
 جمهور هیچگاه درباره قرارداد کارلوس کی روش اظهارنظری نکرده اند. ایرنانوشت؛ هفته گذشته برخی رسانه ها مطالبی به نقل از علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال منتشر کردند، مبنی بر اینکه پسر و برادر دکتر حسن روحانی خواستار باقی ماندن کارلوس کی روش در تیم ملی شده‌اند. کفاشیان با تکذیب این مسئله،گفت: تنها دیدار من با برادر رئیس جمهوری، مراسم بدرقه تیم ملی به جام جهانی بود. وی ادامه داد: حضور برادر رئیس جمهوری در آن مراسم به دلیل مشغله دکتر روحانی و برای احترام به تیم ملی بود و این مسئله معنای حمایت از فرد خاصی را نداشت. 
 
ارزیابی الهام از حضور احمدی‌نژاد در انتخابات 

شنیده شد که غلامحسین الهام، سخنگوی دولت دهم در پاسخ به این سوال که آیا احمدی‌نژاد قصد حضور در انتخابات آینده مجلس را خواهد داشت، گفت: هنوز تا انتخابات راه درازی باقی مانده است. مهر نوشت؛ وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره فعالیت‌های دفتر ولنجک نزدیکان احمدی‌نژاد گفت: ترافیک ولنجک زیاد است و افرادی می‌روند و می‌‌آیند. احمدی‌نژاد و نزدیکانش زمستان ۹۲ به ولنجک و ساختمانی در این منطقه نقل مکان کرده‌اند و تمام برنامه‌ها، دیدارها و برنامه‌ریزی‌ها برای دانشگاه ایرانیان و فعالیت‌های سیاسی در ساختمان ولنجک صورت می‌گیرد. 
 
مانعی برای وزیر علوم شدنم نیست

شنیده شد که رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به انتشار اخباری درباره پیشنهاد مسئولیت وزارت علوم به وی گفت: صحبتی با بنده نشده، اما اگر هم صحبتی شود منعی برای آن نمی‌بینم. مصطفی کواکبیان درباره اینکه آیا برای تصدی وزارت علوم با شما صحبتی شده‌ است؟ گفت: والله با ما کسی در این خصوص صحبت نکرده است. چیزی هم در فیسبوک در این زمنیه راه افتاده و ما نمی‌توانیم به این بنده‌های خدا بگوییم این کارها را نکنید. من خودم هم خیلی فیسبوکی نیستم. او در پاسخ به این سوال که اگر این مسئولیت به شما پیشنهاد شود، می‌پذیرید؟ گفت: تصورم این است که ما بالاخره نظام را از خودمان می‌دانیم. اگر پیشنهاد شود، نمی‌شود که آدم جواب منفی بدهد. 
 
قاچاقچیان جنگل آتش زدند

شنیده شد که قاچاقچیان چوب شنبه پاسگاه ایست و بازرسی محمولات جنگلی خلیل‌شهر را در شرق استان مازندران به آتش کشیدند. رئیس اداره منابع طبیعی بهشهر با بیان این مطلب افزود: این اتفاق حدود ساعت 4 صبح رخ داد و متجاوزان با مواد منفجره دست‌سازاین پاسگاه را بطور کامل از بین بردند. مسعود حبیبی بیان کرد: سه سال قبل و در جریان احداث این پاسگاه نیز کسانی که منافع خود را با راه‌اندازی این ایستگاه بازرسی در خطر می‌دیدند، اقدام به تخریب آن کردند اما با وجود این تهدیدات، این پاسگاه تکمیل و راه‌اندازی شد. رئیس اداره منابع طبیعی بهشهر افزود: منطقه‌ای که این پاسگاه ایست و بازرسی در آن احداث شد، از جمله مناطقی بود که تخلفات و قاچاق چوب بسیاری در آن انجام می‌شد. 
 
عذرخواهی مرضیه برومند برای حرف‌هایش

شنیده شد که مرضیه برومند، در نشست مطبوعاتی جشنواره تئاتر عروسکی گفت «ما اهل فرهنگ نباید به جان هم بیفتیم. در واقع باید به مسئولان اعتراض کنیم نه اینکه خودمان را زیر سوال ببریم. »خبرآنلاین نوشت، مرضیه برومند در نشست مطبوعاتی جشنواره تئاتر عروسکی، گفت: «در جلسه قبلی من خیلی خسته بودم چون کارهای نهایی فیلمم ناگهان خیلی سخت شد، در نتیجه حرف‌هایی زدم که خوب نبود و باید معذرت‌خواهی کنم. » برومند چندی پیش در یک نشست خبری، بودجه تئاتر را با رقم مهریه مهناز افشار مقایسه کرده بود. وی ادامه داد: «ما اهل فرهنگ نباید به جان هم بیفتیم. در واقع باید به مسئولان اعتراض کنیم نه اینکه خودمان را زیر سوال ببریم. »
 
جزئیات پرونده بهرام رادان تقلبی 

شنیده شد که در پی اعلام رئیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری فردی که با ایجاد صفحات جعلی به نام یکی از سوپراستارهای سینمای ایران از دختران جوان اخاذی می‌کرد، توضیحاتی از زبان وکیل این پرونده منتشر شد. تماشاگران نوشت؛ ساخت صفحات تقلبی و تقلید صدای شگفت‌انگیز این فرد در کنار ناآگاهی جامعه، باعث فریب خوردن دختران شد. الهه شریف، وکیل بهرام رادان گفت: «مدتی بود که شایعاتی مبنی بر مورد کلاهبرداری قرار گرفتن دختران جوان از سوی شخصی که خود را بهرام رادان معرفی می‌کرد شنیده می‌شد که با افزایش این شایعات و حساسیت موضوع، اقدام به بررسی و تحقیق نموده و متوجه شدیم شخصی با ساخت صفحات جعلی در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی به نام بهرام رادان و دستیابی به اطلاعات شخصی وی و درج در این صفحات، خود را بهرام رادان معرفی نموده و پس از شناسایی و انتخاب طعمه‌ها به آنها نزدیک شده و به عناوین مختلف از ایشان کلاهبرداری می‌نماید. »
 
سکوت سوال‌برانگیز کاربران داعش در توییتر

شنیده شد که کاربران توییتری داعش که در فضای مجازی و با استفاده از این شبکه مجازی اقدام به تبلیغ و جلب نیروهایی از سراسر جهان می‌کردند، پس از مسدود شدن حساب‌های کاربری‌شان در چند روز گذشته سکوت اختیار کرده‌اند. ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت؛ بنابر گزارش‌های دولت آمریکا تعداد بی‌شماری از حساب‌های کاربری اعضای داعش به نظر بدون استفاده مانده و همین امر باعث شده تا سوالاتی در این باره مطرح شود. چرا که سکوت اعضای داعش در فضای مجازی عجیب است. این سکوت ناگهانی چند روز پس از انتشار این اخبار صورت گرفته که برخی از اعضای داعش در حساب‌های کاربری خود در توییتر کارمندان این شبکه اجتماعی را به ترور و مرگ تهدید کرده بود. 
 
روایت پروین از ملاقات با رهبر انقلاب 

شنیده شد که علی پروین درباره عیادت از مقام معظم رهبری اظهار داشت: خیلی خوشحال شدم که مقام معظم رهبری را برای نخستین بار از نزدیک دیدم. آرزو داشتم یک بار این اتفاق رخ دهد اما نه در شرایطی که ایشان ناخوش‌احوال هستند. البته مقام معظم رهبری آنقدر سرحال و شاد بودند که ما هم شاد شدیم و روحیه گرفتیم. وی ادامه داد: من پیش از این با امام (ره) دیدار کرده بودم و دوست داشتم مقام معظم رهبری را هم از نزدیک ببینم. امیدوارم ایشان هرچه زودتر سلامتی کامل خود را به دست بیاورند. پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: آقای آقازمانی مدیر ورزش شبکه 3 با من تماس گرفت و گفت، می‌خواهی به ملاقات رهبر معظم انقلاب بروی که من هم با کمال میل قبول کردم و از خدایم بود که این اتفاق رخ دهد. خوشحالم که آقایان رضازاده، سلیمی، جدیدی، دبیر و شمار زیادی از هنرمندان هم در این ملاقات حضور داشتند. سرمربی پیشین پرسپولیس با امتناع از صحبت درباره مسائل این باشگاه تاکید کرد که ترجیح می‌دهد در این مقطع در این باره سکوت کند. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات