صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰  ، 
کد خبر : ۲۷۱۵۹۱

تاكتيك‌هاي غرب برای ایجاد فتنه 88

تشديد تحريم‌هاي اقتصادي و جلوگيري از ورود قطعات و لوازم اصلي برخي نيازمنديهاي صنعتي و هواپيمايي به همراه فشارهاي سياسی

پایگاه بصیرت،غرب براي اجرايي كردن اهداف و استراتژيهاي حداكثري، مياني و حداقلي، متناسب با آنها تاكتيك‌هايي را براي تأثيرگذاري بر نتيجه انتخابات دهم رياست جمهوري طراحي نمود. برخي از اين تاكتيك‌ها عبارتند از؛

1- تشديد فشارهاي اقتصادي و سياسي؛ غرب به صحنه گرداني ايالات متحده در راستاي رويگرداني مردم ايران از دولت نهم دركنار ديگر اقدامات خود كه به برخي از آنها در ذيل اين بحث اشاره خواهد شد، به زعم خود دست به شناسايي نقاط ضعف دولت نهم زد و همزمان با پوشش گسترده رسانه‌اي، معضلات اقتصادي جامعه ايران را در دستور كار خود قرار داد و براي واقعي جلوه دادن آنها در عرصه سياسي نيز اهرم‌هاي فشار عليه جمهوري اسلامي ايران را تعبيه نمود.تشديد تحريم‌هاي اقتصادي و جلوگيري از ورود قطعات و لوازم اصلي برخي نيازمنديهاي صنعتي و هواپيمايي به همراه فشارهاي سياسي چون صدور قطعنامه‌ هاي مختلف عليه ايران در شوراي امنيت و تهديد به حمله نظامي از طريق رژيم صهيونيستي بخشي از اين فشارهاي اقتصادي و سياسي بود كه با هدف نمايش ضعف دولت نهم در دستور كار كاخ‌ سفيد عليه ايران قرار گرفت.

كشورهاي غربي و رژيم صهيونيستي در اين قضايا مطابق با خواسته آمريكا حركت مي‌كردند و مخالف چند كشور اروپايي با ايران را از طريق رسانه‌هاي خود طوري القا مي‌نمودند كه گويي نظام جهاني و همه كشورهاي دنيا با اقدامات ايران مخالفت مي‌نمايند.

2- بحراني جلوه دادن اوضاع كشور؛ از ديگر تاكتيك‌ هاي آمريكا، بحران نمايي از اوضاع ايران بودجه تا نتيجه طبيعي آن آمادگي ذهني مردم براي تغيير دولت در انتخابات دهم باشد. در كنار اين اقدامات، رسانه‌هاي غربي به همراه رسانه‌هاي همسو با آنها در منطقه و داخل روندي را آغاز كردند كه ستايش از عملكرد نخست ‌وزير دوران جنگ تحميلي به رغم اختلافات بنيادي كه با آرمان‌هاي امام (ره)داشت و مقايسه آن دوران با دوران فعلي (دولت نهم) در صدر فعاليت ‌هاي تخريبي آنها قرار گرفت.

3- فضاسازي براي كاهش حضور مردم در پاي صندوق‌هاي رأي؛

تجربه انتخابات 30 ساله جمهوري اسلامي نشان مي‌دهد كه رسانه‌هاي غربي و مقامات آمريكايي در ماههاي منتهي به ا��تخابات، فضاسازي زيادي براي كاهش حضور مردم در پاي صندوق‌هاي رأي انجام مي‌دهند و با تهيه گزارشات و تحليلهاي جهت دار قهر با نظام و صندوق‌ها را به مردم القاء مي‌نمايند.

4- تشكيك در سلامت انتخابات؛ زماني كه غرب از مرحله قبل نتيجه مورد نظر را كسب نكرد، مرحله تشكيك در سلامت انتخابات را كليد زد و به مردم القاء نمود كه برگزار كنندگان انتخابات وابسته به يك جريان خاص از حكومت هستند و لزوما اعتقادي به روي كار آمدن منتخبين مردم ندارند و در نتيجه چنين انتخاباتي از سلامت لازم برخوردار نيست.

 

5- طرح بحث تقلب در انتخابات؛ پس از آشكار شدن نتيجه انتخابات، چنانچه نتيجه دلخواه آنها باشد آنرا تأييد مي‌كنند ولي اگر نتيجه انتخابات، پيروزي رقيب باشد به صورت گسترده و از طريق تاكتيك رواني «تكرار دروغ تبديل مي‌شود به دروغ درست» بحث تقلب در آراء صندوق‌ها را مطرح و به شدت بر روي آنها اصرار مي‌نمايند. حداقل نتيجه قهري چنين امري با توجه به كاركرد رسانه‌هاي مختلف در دنياي امروز، ايجاد ترديد در سلامت انتخابات خواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات