تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۷۳۹۹۸
محمد حسنین هیکل روزنامه نگار مشهور مصری

کشورهای عربی باعث قدرت گرفتن ایران شدند


پایگاه بصیرت/محمد حسنین هیکل روزنامه نگار مشهور مصری تاکید کرد سیاست کشورهای عربی در دشمنی با ایران اشتباه بود و نتیجه عکس داد.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع  ، محمد حسنین هیکل روزنامه نگار مشهور مصری در مصاحبه با تلویزیون «سی بی سی» مصر درباره موضوعات مختلف از جمله مسائل مرتبط با ایران اظهار نظر کرد. محمد حسنین هیکل خلیج فارس را مهمترین منطقه در جهان در زمان کنونی دانست و گفت داعش در شمال خلیج فارس و حوثیها در جنوب آن قرار دارند و منطقه شرقی عربستان، همه شیعه هستند. وی افزود البته من با تقسیم کشورهای عربی به شیعه و سنی مخالفم اما معتقدم که بزرگترین جنایت در تاریخ اسلامی، همین  فتنه بزرگ  است اما مهم این است که خلیج فارس به طور کامل در محاصره است و لیبی و مصر و منطقه در محاصره خطرات قرار دارند.

محمد حسنین هیکل تاکید کرد سیاستهایی که کشورهای عربی دنبال کردند شکست خورد، ما با ایران جنگیدیم و آنرا قویترین کشور منطقه قرار دادیم و ایران به کشور هسته ای تبدیل شد، ما با حوثیها در منطقه صعده جنگیدیم و در نتیجه همه یمن را به آنان بخشیدیم، ما در آغاز از طریق  اخوان  ، داعش را ساختیم، اخوانی که از دل آن، جریانهای مختلف در أفغانستان بیرون آمد و وحشیگری تروریسم را ساختیم که القاعدة نامیده می شود. وی افزود داعش بازتاب ناامیدی بزرگ عربی است، داعش با  الزرقاوى  آغاز شد، کسی که پس از شکست عراق در جنگ با آمریکا، در برابر آمریکاییها ایستاد، علاوه بر تغییری که در داعش در موصل روی داد و بین 1500 تا 2000 نفر از افسران پیشین ارتش عراق، به آن پیوستند. حسنین هیکل با اشاره به بحران سوریه گفت این بحران را بدون بشار اسد نمی توان حل و فصل کرد زیرا هم اکنون حکومتی در سوریه بر سر کار است که در این کشور حکمرانی و مقاومت می کند و ارتشی که در طول سه سال گذشته، وارد جنگی داخلی شده است و مردمی که بیشتر آنان تابع این حکومت هستند. محمد حسنین هیکل همچنین فشار کشورهای عربی به ایران را در گذشته به سبب روابط این کشورها با آمریکا دانست. او درباره دیدارش با امام خمینی در پاریس نیز گفت: امام خمینی در این دیدار از تلاشهای شیخ الأزهر مرحوم محمود شلتوت در نزدیک کردن مذاهب اسلامی به یکدیگر بسیار تجلیل کرد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات