تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹  ، 
کد خبر : ۲۸۳۱۵۰

پروژه تحریف امام در دانشگاه آزاد

سخنران این جلسه در رابطه با یکی از ابعاد اجتهاد در اندیشه امام (ره) به تحریف اندیشه امام پرداخت و متغیر بودن اندیشه امام نسبت به زمان و مکان را مطرح کرد.وی با آوردن مثالی که مدت هاست حرف آن در محافل مختلف بیان می شود اعلام کرد که مسئله ی استکبارستیزی و مستکبر خواندن آمریکا از منظر امام خمینی (ره) در زمان حیات خود اوست. وی حتی از احتمال مستکبر نبودن آمریکا در حال حاضر سخن راند!؟
پایگاه بصیرت،محمد امین سواری/ مقام معظم رهبری در ۱۴ خردادماه سال جاری، موضوع تحریف امام (ره) را به شکلی جدی مطرح نمودند و فرمودند:"در داخل هم بعضی، شخصیت امام راحل را تحریف می‌کردند، آنها حتی در زمان حیات امام، حرفی که به نظرشان پسندیده بود به امام نسبت می‌دادند و بعد از رحلت امام هم، همین جریان ادامه داشته، حتی تا آنجا که امام را به صورت یک آدم لیبرال معرفی می‌کنند."

بعد از سالگرد رحلت حضرت امام (ره) در سال جاری، پروژه ی تحریف و انحراف در اصول امام (ره)، وارد فاز جدیدی شده و به سردمداری دانشگاه آزاد و موسسه حفظ و نشر آثار امام با برگزاری سلسله نشست های اجتهاد در اندیشه ی امام دنبال می گردد.

پروژه تحریف امام در دانشگاه آزاد

سومین نشست از این سلسله نشست ها عصر چهارشنبه 22 مهرماه در واحد دانشگاه آزاد اهواز برگزار شد و بنا به گفته های دبیر این سلسله نشست ها، قرار است تا پایان سال در کلیه واحدهای دانشگاه آزاد در سطح کشور برگزار شود. حجت الاسلام رشید داوودی در این نشست اظهار کرد: امسال برگزاری این نشست‌ها آغاز شده است و در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار می‌شود. حجت الاسلام داوودی هدف این نشست ها را ارائه راهکار به مسائل جاری کشور بر اساس اندیشه امام (ره) دانسته و خاطرنشان کرد: در سلسله نشست‌های اجتهاد به دنبال آن هستیم که تبیین کنیم اگر امروز امام(ره) بین ما حاضر بودند، برای مسایل روز چه نظریه و پاسخی داشتند. عده ای سعی دارند تأویل و تفسیری دیگری از کلام و راه امام (ره) به افکار عمومی قالب کنند. آیا حتی خیرخواهانه بودن هدف این عده، موجب تفسیرهای مختلف از امام راحل و ایجاد چند دستگی در جامعه نخواهد شد؟ آیا اگر کسی بخواهد امام شناس شود مراجعه به بیانات و آثار ایشان کافی نیست.

شایان ذکر است که  اخیراً و در یکی از این نشست ها، که در یکی از دانشگاه های استان و با حضور و سخنرانی حجت الاسلام دکتر ورعی(استاد حوزه و دانشگاه)، حجت الاسلام دکتر رشید داودی (دبیر این سلسله نشست ها و نویسنده کتاب اجتهاد دراندیشه امام خمینی رحمه الله) و دکتر شیرخانی (مسئول مؤسسه راهبرد پژوهش معیار) برگزار شد، که اجتهاد در اندیشه ی امام را، تنها راه جلوگیری از تحریف امام عنوان نمودند. در این نشست به جای تبیین و اجتهاد درست، اصول و مبانی و منظومه فکری امام (ره)، بیشتر به بستری برای کمرنگ نمودن نقش ولی فقیه زمان و ایجاد تقابل بین اندیشه های مختلف ناشی از اجتهاد شخصی و اندیشه ولی فقیه شبیه بود.
این سلسله نشست ها یکی از مراحل نفوذ دشمن برای کمرنگ کردن اندیشه های امام راحل است،نفوذی که، تحریف شخصیت امام (ره) را در دستور کار خود قرار داده است.
 دکتر شیرخانی در رابطه با یکی از ابعاد اجتهاد در اندیشه امام (ره) در این نشست در دانشگاه مطرح نمود به تحریف اندیشه امام پرداخت و متغیر بودن اندیشه امام نسبت به زمان و مکان  را مطرح کرد.
وی با آوردن مثالی که مدت هاست حرف آن در محافل مختلف بیان می شود اعلام کرد که  مسئله ی استکبارستیزی و مستکبر خواندن آمریکا از منظر امام خمینی (ره) در زمان حیات خود اوست. وی حتی  از احتمال مستکبر نبودن آمریکا در حال حاضر سخن راند!؟

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات