صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۸۳۶۷۳

بازگشت یک فمینیست به عرصه رسانه!

ماهنامه زنان امروز که فعالیتهای فمنیستی در ایران را دنبال می کند فعالیت مجدد خود را از سر گرفت.
به گزارش سایت مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی؛ «زنان امروز» نشريه‌اي تخصصي در حوزه مسائل زنان است كه از خرداد ۱۳۹۳ منتشر شد اما در ارديبهشت سال جاري دبير هيات نظارت برمطبوعات گفت: «اين هيات مجله زنان امروز را به علت ترويج و توجيه موضوع ازدواج سفيد توقيف كرد. » حالا با گذشت شش ماه اين ماهنامه دوازدهمين شماره خود را با پرونده «بررسي تجربه زنان از مهاجرت» مجددا روانه دكه‌هاي مطبوعات كرد.
دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات ایران گفته بود که توقیف این ماهنامه بر اساس بند دو ماده شش قانون مطبوعات صورت گرفته است.این بند اشاره به  "اشاعه فحشا و منکرات و انتشار عکس‌ها و تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی" در نشریات را از موارد " اخلال به مبانی و احکام اسلام" دارد.. شهلا شرکت، مدیر مسئول ماهنامه زنان امروز در سرمقاله شماره تازه این مجله مدعیانه به انتقاد از دستگاه قضا در خصوص عدم فرصت برای دفاع پرداخته و نوشته است: "توقیف این کلمه‌ها برای ما مثل خفگی بالای دار است، اصلاً خود اعدام است. چرا قبل از اجرای حکم به ما جرعه‌ای فرصت نمی‌دهید؟" مدیر مسئول ماهنامه زنان امروز، پیش از این مجله زنان را مدیریت می‌کرد که در سال ۱۳۸۶ و پس از ۱۶ سال فعالیت، توقیف شد.او مجله زنان را "تنها ماهنامه فمینیستی ایران" می‌دانست. او در این ماهنامه «زنان» ، تمرکز خاصی بر مباحث فمنیستی و قرار دادن فضای لازم برای نگارش یادداشت و گزارش‌های متعدد در این زمینه، به دنبال رفع موانعی همچون قانون و سنت و احکام شرع از مسیر آرمان‌های آنان بود.
شهلا شرکت، کار خبرنگاری خود را با زهرا رهنورد آغاز کرد ، شهلا شرکت علی رغم سکولار بودن در تمام این سال ها سعی کرد در ماهنامه زنان، به ترویج روایت دینی مطلوب خودش از فمینیسم بپردازد و در چارچوب آنچه فقه پویا ـ که تحصیلاتی هم در این زمینه ندارد ـ می خواند، با نزدیکی به تفکر غرب به دفاع از حقوق زنان بپردازد. پایگاه خبری سحام نیوز (وابسته به مهدی کروبی، یکی از سران فتنه 88) در توضیح شخصیت شهلا شرکت اینگونه می نویسد: « شهلا شرکت از ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۶ مدیر مسوول و سردبیر مجله لغو امتیاز شده زنان بود. وی در دو دهه گذشته، از چهره‌های موثر و محوری جنبش زنان در جامعه ایران بوده و مجموعا زنی دیندار، لیبرال، فمینیست و اصلاح‌طلب است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات