تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۸۴۶۶۲
راه نرفته اصلاحات و تقويت ايمان و پيشرفت در نخستين كنگره حزب اتحاد ملت ايران اسلامي

اصول 12گانه رفاه و آزادي

پایگاه بصیرت / آيت وكيليان‌ملكي
(روزنامه همدلي ـ 1394/05/31 ـ شماره 118 ـ صفحه 1)

روز پنجشنبه ساعت صبح 8 به سالن اجلاس سران رسيدم. زماني كه به سالن وارد شدم، جمعيت چشم‌گيري در انتظار شروع برنامه بودند. با ورود هر چهره اصلاح‌طلب، جمعيت واكنش نشان مي‌داد. حضور يكباره محمدرضا عارف در كنار ابراهيم اصغرزاده با استقبال حضار روبه‌رو شد. در ادامه همه ياران اردوگاه اصلاح‌طلبي يكي پس از ديگري از راه مي‌رسيدند؛ محمدرضا خاتمي و زهرا اشراقي، عبدالله نوري، غلامحسين كرباسچي، عمادالدين باقي و محمد قوچاني، ابراهيم يزدي، لطف‌الله ميثمي، حبيب‌الله پيمان و... . دكتر شجاع‌پوريان و غلامرضا انصاري در ورودي سالن به جمعيت حين ورود به سالن خوش‌آمد مي‌گفتند. خبرنگاران به جايگاه ويژه در طبقه دوم رفتند و شركت‌كنندگان همگي سر جاي خود مستقر شدند. با سرود جمهوري اسلامي برنامه آغاز شد و بعد از آن قاري آياتي از كلام‌الله مجيد قرائت كرد. مجري برنامه به جايگاه رفت و با خواندن شعري به شركت‌كنندگان خوش‌آمد گفت. نوبت به استقرار هيأت رئيسه در جايگاه ويژه و خوش‌آمدگويي آنها به جمعيت حاضر در سالن رسيد.

بي‌ترديد مهيج‌ترين قسمت برنامه در اين لحظه بود كه كيانوش‌ راد جمعيت را گوش سپار پيام تصويري رئيس دولت اصلاحات كرد. با شنيدن اين خبر، جمعيت سر از پا نشناخت و مدت مديدي كه شروع به كف زدن و ابراز خرسندي كردند.

در حاشيه مراسم از همان آغاز شنيده‌ها حاكي از اين بود كه برخي از خبرگزاري‌ها در اقدامي نمادين دست پيش گرفته بودند و با اسم بردن از برخي افراد آنها را به عنوان دبيركلي احتمالي معرفي مي‌كردند و برخي خبرهاي ديگر كه نشان از تفرقه‌سازي بين اعضاي رده بالاي حزب بود. بعد از آن شكوري‌راد به نمايندگي از هيأت رئيسه پشت تريبون رفت و نطق مربوط به سياست‌هاي حزبي، حزب اتحاد ملت را ترسيم كرد.

اتحاد ملت علامت اختصاري هيچ حزبي نيست

به گزارش همدلي، علي شكوري‌راد در نخستين كنگره حزب اتحاد ملت ايران طي سخناني گفت: كساني كه در اين كنگره حضور دارند نمايندگان كساني هستند كه بي‌ادعا آرمان‌هاي بزرگ انقلاب مانند استقلال، آزادي و عدالت و آمال و اهداف اصلاحات مانند جامعه مدني، آزادي بيان و دفاع از حقوق ملت را دنبال مي‌كنند.

وي با اشاره به تنگناهاي به وجود آمده در دولت‌هاي نهم و دهم اظهار داشت: هشت سالي كه در دولت نهم و دهم گذشت حديث كوچكي نيست كه به آن پرداخت و البته مسببان اين سال‌ها در ميان مردم جايگاه ديگري ندارند. عوام‌فريبي، ويژه‌خواري، فساد، ايجاد تنگناهاي سياسي و... عملكرد مدعياني بود كه مي‌گفتند مي‌خواهند شعارها و اهداف انقلاب را احيا كنند و بيشترين جفاها را به انقلاب كردند. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب ادامه داد: اوج اين مسائل پس از حوادث تلخ سال 88 بود كه ياران و دلسوزان انقلاب و نخبگان را حذف و انسجام و اتحاد ملت را به انشقاق سوق داد و كشور به انزواي بي‌سابقه‌اي كشاند كه همه اين مسائل موجب افزايش فشار به مردم شد.

شكوري‌راد با يادآوري عملكرد مردم در سال 92 تصريح كرد: ظرفيت‌هاي ملت بار ديگر معجزه آفريد و با تدبير مقام معظم رهبري و فداكاري همه جريان‌هاي اصلاح‌طلب، خرداد 92 در تاريكي درخشيد و اميد به كشور بازگشت و حاصل آن نجات كشور از ورطه سقوط بود. وي با بيان اينكه عملكرد دولت با شعارهاي اعتدال‌گرايانه و عملكرد مبتني بر خردورزي موجب اعتماد مجدد به صندوق آرا شد، خاطرنشان كرد: همه دريافته‌اند كه بزرگترين مشكلات را مي‌توان برداشت و بدترين توطئه‌ها را خنثي كرد. حاصل حضور مردم، تغيير شرايط سياسي كشور و ايجاد افق‌هاي جديد براي سياست‌ورزي بود. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب افزود: اكنون دولت جديد كه مانند جزيره كوچك در درياي اصولگرايان قرار گرفته است،‌ توانسته به عهد خود باقي بماند و هرچند نتوانسته همه شعارهاي انتخاباتي را اجرا كند از حمايت اصلاح‌طلبان برخوردار است و اميد مي‌رود به همه شعارهاي خود در دو سال باقي مانده جامع عمل بپوشاند.

شكوري‌راد با اشاره به برخي مشكلات ايجاد شده در دولت اصلاحات و تجربيات تلخ و شيرين آن دوران گفت: منافعي كه ملت ايران در صد سال گذشته در راه رسيدن به استقلال، آزادي و پيشرفت به دست آورده امروز پيش روي اصلاح‌‌طلبان قرار دارد. وي با تاكيد بر اينكه حزب اتحاد ملت ايران اسم مستعار هيچ حزبي نيست، گفت: البته اتحاد از تجربيات همه احزاب گذشته براي رسيدن به اهداف خود استفاده خواهد كرد. شكوري‌راد با بيان اينكه آرامش مدنظر ما آرامشي مبتني بر حاكم شدن فضاي قانوني و اخلاقي است، يادآور شد: بر اين اساس كسي به خود اجازه نخواهد داد تا با دروغ و افترا و آنچه كه در جامعه به نام «بگم، بگم» مطرح شده است، عرصه را به مردم تنگ كند و همچنين گسترش فضاي اخلاقي موجب ايجاد آرامش سياسي و امكان استفاده از همه ظرفيت‌ها مي‌شود.

بعد از اين سخنان نوبت به پذيرايي از شركت‌كنندگان رسيد. بعد از پذيرايي ديگر امكان پوشش مراسم براي خبرنگاران ميسر نبود و آنها سالن اجلاس سران را ترك كردند. البته براي آنها سخت بود كه اين كنگره را ترك كنند.

اعضاي شوراي مركزي حزب اتحاد ملت مشخص شدند

خبرها بعد از آن به بيرون از سالن انتقال داده مي‌شد. شروع دور دوم به انتخابات هيأت رئيسه رسيد. در راي‌گيري به عمل آمده، 30 نفر عضو شوراي مركزي به اين شرح انتخاب شدند:

1- آذر منصوري 2- علي تاجرنيا 3- هادي خانيكي 4- محمد كيانوش‌راد 5- حميدرضا جلايي‌پور 6- حسين كاشفي 7- ولي‌الله شجاع‌پوريان 8- علي شكوري‌‌راد 9- فاطمه راكعي 10- غلامرضا انصاري 11- جلال جلالي‌زاده 12- مرتضي مبلغ 13- عمادالدين خاتمي 14- اشرف بروجردي 15- حجت‌الاسلام مصطفي درايتي 16- سيدمحمود حسيني 17- شمس وهابي 18- علي صوفي 19- رضا باوفا 20- حسين عبادي 21- حسين نقاشي 22- علي‌محمد حاضري 23- زهره آقاجري 24- سيدحسين موسوي‌نژاد 25- نسيم چالاكي 26- محمد فاضلي‌كيا 27- امير آريازند 28- علي‌محمد مظفري 29- مهدي فراهاني 30- حجت شريفي.

تصويب مرامنامه و تصويب اساسنامه از جمله برنامه‌هاي بعدي اين مراسم بود. در اين اساسنامه، حزب اتحاد ملت ايران اسلامي آن را به صورت آيين‌نامه‌اي داخلي با تعهد و التزام به قانون اساسي و اعتقاد به مباني و ارزش‌هاي اسلامي مندرج در آن درآورده است. اتحاد ملت اساسي‌ترين مأموريت حزب را در پيشبرد اصلاحات تدريجي و قانوني، گسترش و تعميق دموكراسي و تقويت جامعه مدني در دو حوزه جامعه و حكومت به صورتي پيوسته مدنظر قرار داده است؛

در حوزه جامعه، تقويت و تعميق فعاليت‌هاي تشكيلاتي، سياسي، حقوقي و مدني خود را در سراسر كشور پيش خواهد برد.

در حوزه حكومت، ‌به تقويت و تعميق دموكراسي و حمايت از سياست‌ها و برنامه‌هاي توسعه‌اي كشور خواهد پرداخت.

در اين مرامنامه (اساسنامه) اصول و مباني تفكر و عمل سياسي حزب مورد بررسي قرار گرفته است. پذيرش اصل پايبندي به ارزش‌هاي ديني و ملي، اصل نخستين راهنماي راهبردي حزب در شرايط كنوني است؛

پذيرش اصل پايبندي به ارزش‌هاي ديني و ملي

حزب اتحاد ملت بر اخلاق و عدالت در سياست‌ورزي تأكيد دارد و به حضور موثر دين در حوزه عمومي باور دارد. ارائه سيمايي رحماني اسلام در جامعه و در عرصه بين‌المللي از جمله رسالت‌هاي اساسي حزب در اساسنامه بود كه بارها مورد تأكيد قرار گرفت تا شائبه چسبندگي برخي از ايسم‌ها براي اين حزب كارگر نيفتد.

پذيرش اصل آزادي

رفع همه محدوديت‌هاي انديشه و بيان و آزادي فعاليت‌هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در چارچوب قانون و تعهدات پذيرفته شده عمومي، يعني حاكميت حكومت قانون و نه برداشت‌هاي فردي و جناحي از قوانين، از جمله اصل پذيرفته شده اساسنامه اين حزب اصلاح‌طلب در اين اصل معرفي شده است.

پذيرش اصل اجراي همه‌جانبه قانون اساسي

حزب اتحاد ملت بر اجراي بدون تنازل همه اصول و مضامين قانون اساسي و تصويب قوانين اجرايي به صورت همه‌جانبه و شفاف براي تحقق اين اصول، به ويژه فصل حقوق، ملت تأكيد دارد.

پذيرش اصل تقويت جامعه مدني و رعايت حقوق شهروند

همچنان كه مي‌دانيم فرايند تأسيس و توسعه نهادهاي مدني بايد در جهت تأمين نيازهاي جامعه و با روش بهينه براي استفاده مطلوب از همه منابع مادي و معنوي كشور به عنوان ثروت‌هاي ملي باشد. حزب اتحاد ملت در اين راستا دو مقوله «امنيت» و «آزادي» را دو شرط لازم براي رشد و توسعه پايدار مفيد مي‌داند و معتقدند كه شهروند توانمند مقدمه تشكيل و تقويت جامعه مدني و دولت توانمند است.

پذيرش اصل ثبات و استقرار نظم سياسي مردم‌سالارانه

حزب با تأكيد بر شعار «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» اساس نظم و ثبات سياسي را در استقرار اين ارزش‌ها مي‌داند كه در قالب مولفه جمهوريت قابل پيگيري و ارتقا هستند. تقويت قواي حكومت، تضمين ساختاري نظارت همگاني بر تصميم‌گيري، تضمين حق برابر مشاركت در فرايندهاي تصميم‌گيري و سياست‌گذاري‌ها، حق رأي برابر، واگذاري مناصب و مشاغل كلان سياسي و حكومتي از طريق انتخابات سالم و همگاني مطابق با قانون اساسي و امكان رقابت سياسي عادلانه براي گروه‌هاي اجتماعي و سياسي از طريق تقويت نظام رقابتي حزبي، از مشخصه‌هاي چنين جمهوريتي است كه حزب به آن پرداخته است.

پذيرش اصل حكمراني خوب

رعايت اصول حكمراني خوب توسط همه اجزاي حاكميت مي‌تواند دربرگيرنده ابعاد كاملي از فرايند توسعه باشد. مشاركت، قانون، شفافيت، پاسخگويي، عدالت و همه‌گيري، ‌كارايي و اثربخشي و مسئوليت‌پذيري از جمله اين اصول است كه حزب مورد تأكيد قرار داده است. در اين اصل همچنين به اجزاي حاكميت يعني قواي سه‌گانه اشاره شده است كه بايد با ساختارها و كاركردهاي قانوني و سازماني مناسب، جامع و فراگير بتوانند توانمندي و انعطاف‌ لازم را در سطح عمومي و حاكميت داشته باشند. براي نيل به اين مقصود حزب سه راه پيش روي گذارده است:

ـ ايجاد توانايي و دانايي لازم در حاكميت براي اداره بهينه منابع و عمل به قوانين و مقررات.

ـ‌ فرايند انتخابات آزاد براي انتخاب مناصب، اختيارات و امكان نظارت بر عملكرد منتخبين و در صورت نياز تغيير آنها.

ـ حاكميت قانون و رعايت حرمت نهادهاي قانوني هم از طرف دولت و هم از طرف شهروندان در جهت عملي شدن حاكميت قانون و امكان كنترل و نظارت.

حزب اتحاد ملت براي تحقق مولفه‌هاي فوق مقوله‌هايي چون، مشاركت و سازماندهي مردم از طريق نهادهاي مدني، اجراي حكمراني در چارچوب قوانين مصوب و به دور از تفاسير شخصي و بدون اعمال سليقه، دسترسي آزاد به اطلاعات براي همگان و امكان نظارت بر عملكرد حاكمان از طريق رسانه‌ها، انتخاب فرايندها و تشكيل نهادهاي متناسب با نيازهاي جامعه براي تحقق كارايي و اثربخشي بيشتر، پاسخگو بودن كليه ارگانها و نهادهاي دولتي در مقابل عموم مردم و... را پيش روي آگاهان قرار داده است.

پذيرش اصل احترام به حق مالكيت در همه عرصه‌ها

به رسميت شناختن و تضمين بنيان‌هاي حق مالكيت حاصل از كار، تلاش فكري و جسمي انسان و رعايت آن در كليه قوانين، مقررات و عملكردها و صيانت همه‌جانبه از آن در مقابل تعدي‌‌ها و تجاوزها به حريم آن و احترام به حق دخل و تصرف در مالكيت‌ها توسط صاحبان آن در چارچوب قانون و مقررات، پذيرش و احترام و مالكيت معنوي و نهادينه كردن آن در تمامي عرصه‌ها از جمله باورهاي حزب در اصل مورد اشاره قرار گرفته است.

پذيرش اصل اقتصاد مدني و مشاركت‌مدار

حزب اتحاد ملت معتقد است كه با سپري شدن هفتاد سال از اجراي برنامه‌هاي توسعه به دليل برخورداري كشور از منابع و ثروت‌هاي نفت و گاز و معادن و دخل و تصرف همه‌جانبه دولتها بر اين ثروت، اقتصاد كشور در مدار دولت ـ بازار قرار گرفته است. وضعيتي كه اقتصاد كشور در آن دولت محور است و در مقابل، در همه عرصه‌هاي اقتصادي، مشاركت موثر افراد و جامعه را كه تجلي آن در بازار نهفته است، در حاشيه مي‌بيند. حزب بر اين نكته تأكيد مي‌كند كه حاكميت در ايران، اكنون بايد با برخورداري از گستره‌اي از سرمايه‌ها، ظرفيت‌ها و فرصت‌ها از يك سو و چالش‌ها و مشكلات اقتصادي و اجتماعي از ديگر سو، با پايبندي به رويكردهاي علمي و عملي برنامه‌هاي توسعه با تحرك، كارآمدي و اثربخشي، كشور را به صورت همه‌جانبه در مسير توسعه قرار دهد و از تمامي ظرفيت‌هاي موجود استفاده نموده و بر مشكلات و چالش‌ها فائق آيد. مسير توسعه در اين روند، بايد بر مدار بازار ـ دولت باشد؛ كه به معناي بالا رفتن سهم فعاليت‌هاي اقتصادي بخش خصوصي نسبت به دولت در اقتصاد كشور است. اولويت اين رويكرد، مشاركت همه‌جانبه، قانونمند، مستمر، سازمان‌يافته و پايدار بخش بخش خصوصي در همه سطوح است. دولت ايفاگر نقش‌هاي اساسي همچون تأمين آزادي و امنيت، فراهم آوردن بسترها و شرايط مناسب براي زايش نهادهاي مدني، توانمندسازي بخش خصوصي، برابري فرصت‌ها، بسط گزينه‌هاي انتخاب، گسترش مشاركت، بهبود و تكامل قواعد نهادي و رفتاري، توزيع اطلاعات همه‌جانبه، تسهيل رشد و بالندگي سرمايه انساني و اجتماعي، تقويت آزادي سياسي و عقلانيت در تنظيم رفتارهاي اقتصادي و اجتماعي است. دولت در رويكرد بازار ـ دولت، با ويژگي‌هاي بازارمدار، كارآفريني، رقابت‌گستري، هدايت‌گري، تنظيم‌گري و نه تصدي‌گري، آينده‌نگري، مشاركت‌جويي براي مردم (بخش خصوصي) و نهادهاي مدني، شفافيت، پاسخگويي، تعهد به قانون، مسئوليت‌پذيري، كارآمدي در امور تخصيصي و تنظيمي و تثبيتي و توزيعي، تحكيم حق مالكيت و وضع مشوق‌هاي اقتصادي و... شناخته مي‌شود. در رويكرد بازار ـ دولت، نهادهاي مدني بايد از سطحي از هوشمندي برخوردار باشند كه مانع از آن شوند كه ساختار و كاركرد دولت دچار خطاي غفلت (عدم كارايي و اثربخشي و يا رها كردن امور حاكميتي) و يا خطاي مداخله (دخالت در امور بخش خصوصي) نشود.

پذيرش اصل توسعه فرهنگي و توسعه علمي كشور

حزب اتحاد ملت در زمينه توسعه فرهنگي و توسعه علمي سرمايه‌گذاري فكري زيادي كرده است و اين دو مقوله را دو پايه مهم براي ارتقاي ظرفيت‌هاي توسعه همه‌جانبه كشور مي‌داند.

ـ تفكرات، سنت‌هاي همسو با فرهنگ كار، نظم و دانايي

ـ كارآفريني و فناوري

ـ بسط آزادي در عرصه‌هاي انديشه، قلم، بيان و عقلانيت

ـ مشاركت، پذيرش تنوع و تكثر، نقد و نوآوري

ـ اصلاح و چابك‌سازي نظام آموزشي براي پرورش و هدايت موثر سرمايه‌هاي انساني

ـ رفع تبعيض‌ها و موانع رشد علمي و خلاقيت فرهنگي در برابر نخبگاه و جامعه

ـ فراهم آوردن زمينه‌اي شكوفايي و نوزايي علمي و فرهنگي

ـ نقش‌‌آفرين شدن مولدان و كارآفرينان در حوزه انديشه و فرهنگ

ـ حضور موثر نخبگان در عرصه‌هاي تصميم‌سازي و تصميم‌گيري كشور بخشي از باورها و تعهدات حزب راي ساختن آينده‌اي بهتر، از جمله مولفه‌هاي مورد توجه در جهت و راستاي ارتقاي فرهنگ و علم كشور مورد تأكيد قرار گرفته است.

پذيرش اصل صيانت از منابع طبيعي و حفاظت و ارتقاي محيط زيست كشور و توازن منطقه‌اي

اين اصل نيز از اهمات نزد حزب اتحاد ملت است. پذيرش حفظ و بهبود محيط زيست، آمايش سرزمين و توازن منطقه‌اي از جمله رويكردهاي مهم حزب در شرايط كنوني است. محاسبه ارزش‌هاي اقتصادي و حياتي منابع طبيعي و زيست محيطي كشور همراه با در نظر گرفتن هزينه‌هاي ناشي از آلودگي، تخريب، بهره‌برداري نامناسب از فرايندهاي توسعه و محاسبه آن در حساب‌هاي مالي ملي، توزيع متناسب جمعيت‌ها و فعاليت‌ در پهنه سرزميني، سامان‌دهي كلان شهرها و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي آنها در تحقق توسعه ملي همه‌جانبه، توسعه مناطق كمتر برخوردار، همگرايي و پيوند اين مناطق با ساير مناطق و پي‌ريزي نظام متوازن توسعه بين مناطق جهت هويت‌بخشي به كليت اقتصاد ملي، آماده‌سازي ظرفيت‌هاي مختلف سرزمين براي پذيرش فعاليت‌هاي جديد و ايجاد ظرفيت‌هاي نوين اقتصادي متناسب با قابليت‌هاي هر منطقه، ارتقاي آگاهي عمومي از ذخاير طبيعي و زيست محيطي كشور، حفاظت و صيانت از اين سرمايه‌ها، بهره‌برداري كارآمد و اثربخش از آنها، و بهره‌مند شدن كشور از محيط زيست مطلوب و مقابله جدي و آگاهانه و همگاني جامعه با آلودگي‌ها و تخريب‌هاي زيست محيطي از جمله اصول مورد تأكيد حزب اتحاد ملت است.

پذيرش اصل تلقي منابع طبيعي به مثابه ثروت بين نسلي

از جمله باورهاي حزب اتحاد ملت اين است كه منابع نفت و گاز و معادن كشور در كنار ساير منابع طبيعي، ثروت‌هاي مردم اين مرز و بوم به شمار مي‌آيند. در بهره‌برداري از اين منابع كه مالكيت آنها عمومي و مشاعي است، علاوه بر اينكه شهروندان كنوني كشور حقوق برابر دارند، حق برابر در بهره‌گيري از اين منابع بين اين نسل و نسل‌هاي آتي نيز بايد به عنوان يك اصل شناخته شود.

پذيرش اصل تأمين منافع ملي در سياست خارجي

حزب براي استحكام، پويايي و پايايي جايگاه ايران در منطقه و جهان، سياست خارجي را ادامه منطقي سياست داخلي مي‌داند و تحقق اصول فوق را در مستلزم ايراني آباد، مستقل و سربلند در متن جامعه جهاني مي‌داند كه به همه كشورها و به ويژه كشورهاي همسايه و اسلامي ارتباطي مبتني بر عزت ملي و براساس منافع ملي داشته باشد. حزب اتحاد ملت اصول راهنمايي راهبردي سياست خارجي را در موارد ذيل تفسير مي‌كند:

ـ تكيه بر استقلال، تماميت ارضي، تعامل و گفت‌وگو ارتباط با همه ملل و دولت‌هاي مشروع جهان

ـ سياست خارجي در خدمت تأمين منافع ملي

ـ سياست خارجي در جهت ارتقاي جايگاه منطقه‌اي و جهاني ايران و...

ـ حمايت از گسترش عدالت، ‌آزادي، حقوق بشر و برابري حقوقي همه كشورها

حزب اتحاد ملت در پايان اساسنامه خود اعلام كرده كه با اتكا به اين مواضع، ديدگاه‌ها و اصولي كه آنها را ستون‌هاي منافع ملي مي‌داند، تلاش دارد كه تعهد نسبت به جامعه و تعلق خاطر به توسعه همه‌جانبه كشور، اولويت‌هاي مورد نظر مردم و كشور را بر همه چيز مقدم بدارد و پايبندي به بينش و روش اصلاح‌طلبانه را در تمامي فعاليت‌هاي خود توسعه دهد و در اين مسير در عين حساسيت داشتن نسبت به كژي‌ها و بدعت‌ها، خودكامگي‌ها و خشونت‌آفريني‌ها از هر گونه برخورد جزمي و متصلب و افراطي با مسائل دور باشد و با دارا بودن روحيه انتقادپذيري و ميدان دادن به ساير نيروها و جريان‌هاي فكري و اعتقاد به تكثر و مشاركت همگاني و رقابت سياسي و... فعاليت‌هاي خود را با استواري استمرار خواهد بخشيد.

انتخاب دبيركل

دبيركل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي در نخستين كنگره اين حزب انتخاب شد. به گزارش همدلي، علي شكوري‌راد با كسب حداكثر آرا از شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران اسلامي به عنوان دبيركل اين حزب انتخاب شد. راي‌گيري براي انتخاب دبيركل در دو نوبت انجام گرفت كه در راي‌گيري اول شوراي مركزي به طور مساوي به آذر منصوري و علي شكوري‌راد راي دادند، و اين تساوي در آراي دو نامز دبيركلي باعث شد تا جلسه ديگري نيز براي تعيين دبيركل تشكيل شود. در جلسه دوم راي‌گيري خانم منصوري با اعلام اين كه به آقاي شكوري‌راد راي مي‌دهد حمايت خود را از ايشان نشان داد تا در نهايت نتيجه‌ راي‌گيري دوم 235 راي براي شكوري‌راد و 50 راي براي آذر منصوري باشد و بدين ترتيب علي شكوري‌راد به عنوان دبيركل اين حزب انتخاب شد. لازم به يادآوري است اين راي‌گيري يك راي ممتنع نيز داشت.

ش.د9402299

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات