صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۲۸۴۸۶۶

شهادت سردار اسرا

«سمیر قنطار» عضو برجسته مقاومت لبنان و ملقب به «سردار اسرا»، روز گذشته در جریان بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک ساختمان مسکونی در حومه دمشق به [...]
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: «سمیر قنطار» عضو برجسته مقاومت لبنان و ملقب به «سردار اسرا»، روز گذشته در جریان بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک ساختمان مسکونی در حومه دمشق به شهادت رسید. شهید قنطار که در سال ۱۹۸۰ و در جریان یک عملیات علیه صهیونیست‌ها دستگیر شده بود،‌ به پنج بار حبس ابد محکوم می‌شود. از آن پس، حزب‌الله لبنان در چند مرحله تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی، تلاش می‌کند تا قنطار را آزاد کند، سرانجام حزب‌الله در سال ۲۰۰۸،‌ این سردار مقاومت را پس از تحمل نزدیک به سه دهه اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، در جریان تبادل اسرا آزاد می‌کند.
سردار اسرا پس از آزادی، در اولین سخنرانی خود گفت: «سال‌های اسارات هم نتوانست مرا از آغوش مقاومت دور گرداند... من تنها برای بازگشت دوباره به فلسطین، این کشور را ترک کردم»... جان‌فشانی‌های وی در راه آرمان‌های مقاومت اسلامی ادامه داشت تا اینکه با شروع بحران سوریه و جنایت‌های تکفیری‌های صهیونیستی در این کشور، وی وارد سوریه شد و دوشادوش برادرانش در محور مقاومت علیه کفر و تکفیر به مبارزه پرداخت. سردار اسرا در جریان مبارزات در قنیطره، ‌واقع در جولان، نقش ویژه‌ای داشت و در عملیات سال گذشته صهیونیست‌ها در جولان که به شهادت «جهاد مغنیه» منجر شد، وی نیز از جمله اهداف صهیونیست‌ها بود که جان سالم به در برد. شش ماه بعد نیز قنطار هدف ترور صهیونیست‌ها قرار گرفت که این بار هم این فرمانده حزب‌الله جان سالم به در برد. تا اینکه دیروز، در جریان بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ریف دمشق، وی به آرزوی دیرینه‌اش رسید. اگرچه شهادت این سردار بزرگ ضایعه‌ای برای جبهه مقاومت است، اما دشمنان بدانند که با شهادت وی، خون تازه‌ای در رگ‌های مقاومت به جریان افتاده است و صهیونیست‌ها باید منتظر انتقام حزب‌الله باشند. امید است شهادت قنطار عزیز،‌ جرقه‌ای برای نابودی کامل تکفیری‌ها و آزادی قدس شریف باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات