صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۸۵۱۷۲

عمار در راه

پیروزی انقلاب سبب تحول بنیادین در عرصه‌های کلان و زیرساختی، از جمله حوزه فرهنگ شد. در این میان انتظار می‌رفت سینمای ایران نیز در مسیری حرکت کند که امروز جایگاهی در تراز انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن داشته باشد. [...]
پایگاه بصیرت / مرتضی وحدتی
یادداشت:پیروزی انقلاب سبب تحول بنیادین در عرصه‌های کلان و زیرساختی، از جمله حوزه فرهنگ شد. در این میان انتظار می‌رفت سینمای ایران نیز در مسیری حرکت کند که امروز  جایگاهی در تراز انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن داشته باشد. صاحب‌نظران معتقدند، خیزش اولیه در دهه ۶۰ که همزمان با جنگ تحمیلی بود، نقطه عطفی در سینمای کشورمان به شمار می‌آید؛ اما پس از  آن رفته رفته نه‌تنها در حرکت رو به جلو دچار مشکل شد، بلکه پسرفت‌هایی نیز داشت که بررسی علل و عوامل آن مجال دیگری را می‌طلبد. یکی از مشکلات حوزه سینما، در آوردگاه بزرگ سالیانه این عرصه در جشنواره فجر بروز و ظهور کرده تا جایی که به اعتقاد برخی از کارشناسان، دیگر نمی‌توان نام فجر را که برگرفته از مطلع‌الفجر انقلاب اسلامی بود، بر آن گذاشت. اوج این مسئله زمانی بود که کشور و نظام با فتنه پیچیده ۸۸ روبه‌رو شد و پس از آن بود که عده‌ای از جوانان انقلابی و هنرمند در لبیک به ندای رهبر فرزانه خود گردهم آمدند تا در این پیکر بی‌جان نفسی تازه بدمند و امسال ششمین جشنواره فیلم عمار در حال برگزاری است.
وحید جلیلی، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار می‌گوید: «جنس خاص عمار نوع جدید و خاصی است که نشان می‌دهد ما متناسب با مخاطبی که تا پیش از این کمتر مورد توجه بوده، می‌توانیم سیگنال‌هایی به سازمان تولید بدهیم.»
یکی از موضوعات غم‌انگیز، بی‌مهری و عدم حمایت مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این جشنواره است که حتی حاضر نیستند در این رویداد فرهنگی و هنری به‌صورت تشریفاتی حضور پیدا کنند. جلیلی می‌گوید: «از مسئولان سینمایی دعوت می‌کنم لااقل یک بار در دبیرخانه عمار حضور پیدا کنند و نوع جدیدی از کار سینمایی را ببینند و تجربه کنند.» مسئولان فرهنگی بدانند که این نوع حرکت‌ها که در عرق دینی و انقلاب جوانان این مرز و بوم ریشه دارد، متوقف آنها نخواهد شد و راه خود را خواهد پیمود، پس ما سعی کنیم از این حرکت جا نمانیم!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات