صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۲۸۵۲۵۶

کردستان نماد وحدت واقعی شیعه و سنی

سالارمرادی نماینده سنندج و عضو فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس در هفته نامه «نماینده» نوشت: برخی اوقات نکات ریز و کم اهمیت که گاهی از سر کم‌توجهی افراد صورت می‌گیرد آن‌چنان برای لطمه زدن، چماق دست دشمنان می‌شود که لازم است فعالان فرهنگی و رسانه‌ای کشور با مشاوره گرفتن از شخصیت‌های فرهیخته اهل سنت و دوستدار نظام مقدس، این موضوعات را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
پایگاه بصیرت / سالار مرادی
پایگاه بصیرت: احترام به مذاهب اسلامی و ایجاد وحدت واقعی به عنوان سیاست اصلی نظام جمهوری اسلامی همواره مورد تأیید و تأکید مسئولان کشور بوده و ماه مبارک ربیع‌الاول و هفتة وحدت نیز فرصت مناسبی برای تبیین ارزش‌های وحدت‌آفرین انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور فراهم کرده است.
با توجه به حساسیت‌های دنیای امروز و بروز مسائل و مشکلات پیش آمده از سوی تکفیری‌های تحت سلطة دشمنان اسلام و تلاش آنها برای بدنامی مسلمانان، فعالان فرهنگی جامعه باید در تبیین ضرورت وحدت در جهان اسلام، همت کنند.
نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک حاکمیت اسلامی مقتدر و تأثیرگذار در تمامی معادله‌هاي سیاسی جهان، امروزه در موضوع وحدت و برادری در جهان اسلام صاحب‌اندیشه و ارائه دهندة خط‌مشي در این عرصه و تعیین کننده است.
نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «فرهنگ و اقتصاد با مدیریت جهادی» این فرصت را برای تمامي فعالان فرهنگی مهیا کرده که در هفتة وحدت سال فرهنگ، بسیار پربارتر از سال‌های گذشته باشند.
ماه ربیع‌الاول به دلیل میلاد فرخندة نبی‌اکرم(صلي‌الله‌عليه‌وآله)، برای مسلمانان یکی از بهترین ماه‌های سال است و آینده‌نگری حضرت امام خمینی(ره) در این ماه پر برکت و نام‌گذاری هفتة وحدت در ۱۲ الی ۱۷ربیع‌الاول، برای همیشه در تاریخ جهان اسلام ماندگار شد.
در کنار همة این برنامه‌ها و توجه به فرامین حضرت امام خمینی(ره) در خصوص وحدت و یکپارچگی شیعه و سنی در کشور، مردم کردستان در اردیبهشت معطر ۸۸ بار دیگر از زبان نایب بر حق امام راحل با ادبیاتی شیوا و زیبا، در خصوص تقویت وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی و حتی جهان اسلام به فرامین رهبر معظم انقلاب در استان کردستان گوش جان سپردند و امیدوارانه در جهت تحقق این امر مهم، همت کردند.
در حقیقت سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان در سال ۸۸ و نام‌گذاری این استان به عنوان یک استان فرهنگی، تغییر نگرش و دیدگاه مردم دنیا نسبت به کردستان و ارتباط و نزدیکی نظام مقدس جمهوری اسلامی با مردم این دیار، مایة برکات زیادی بود.
هفتة وحدت فرصتی ارزنده برای تحقق واقعی وحدت و تبیین فرمایشات رهبری در کردستان در مورد ضرورت وحدت است، اما نکتة قابل توجه در نگارش این مطلب این است که تحقق وحدت واقعی بین مذاهب اسلامی در قید زمان و مکان و شخص خاصي نیست بلکه همیشگی و یک وظیفة همگانی است.
برخی اوقات نکات ریز و کم اهمیت که گاهی از سر کم‌توجهی افراد صورت می‌گیرد آن‌چنان برای لطمه زدن، چماق دست دشمنان می‌شود که لازم است فعالان فرهنگی و رسانه‌ای کشور با مشاوره گرفتن از شخصیت‌های فرهیخته اهل سنت و دوستدار نظام مقدس، این موضوعات را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
باید نگاه ویژه و عنایات رهبر معظم انقلاب را در زمینة حمایت همه جانبه از اهل سنت به‌ویژه مردم کردستان پر رنگ دید. بیانات و افکار ایشان نقشة راه بسیار واضح و تعیین کننده‌ای است و باید برای شکوفایی و حفظ اقتدار و عظمت کشور، تک‌تک جملات معظم‌له را بدون اعمال سلایق و باورهای شخصی عملیاتی کنیم.
مقام معظم رهبری در اجتماع عظیم مردم کردستان در میدان آزادی سنندج، حفظ عزت ملی را در گرو حفظ ایمان، وحدت، اقدام شجاعانه، استقامت و ارتقای روحیة «کار و تلاش و ابتکار» خواندند و افزودند: «حفظ عزت ملی نقطه‌ای اساسی در تحلیل حوادث سیاسی است و همة مردم به‌خصوص جوانان باید در بررسی مسائل، به علل تداوم عزت ملی توجه کافی کنند.»
ایشان عناصر برهم زنندة وحدت ملی را عوامل آگاه و یا ناآگاه دشمن خواندند و تأکید کردند: «هر کسی وحدت ملی را به بهانه‌های مذهبی از جمله طرفداری از شیعه و سنی خدشه‌دار کند، چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن و دشمن اسلام است چه بداند و چه نداند.»
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ناآگاهی برخی عوامل مزدور دشمن افزودند: «بسیاری از عناصر و عوامل وهابی و سلفی که در عراق و افغانستان و پاکستان اقدامات تروریستی می‌کنند متوجه مزدوری خود نیستند همچنان که فرد شیعه‌ای که به مقدسات اهل سنت توهین می‌کند حتی اگر متوجه نباشد، مزدور دشمن است.»
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: «در نگاه جماعت سلفی و وهابی، شیعیان و «اهل سنتِ محب اهل بیت و اهل سنت پیرو عرفان قادری»، در هر جای دنیا باشند کافرند اما حقیقت این است که پیروان این فکر شوم، مأمور ایجاد اختلاف میان برادران مسلمان هستند همچنان که شیعه‌ای که از روی نادانی و یا غرض به مقدسات اهل سنت توهین می‌کند، مأمور ایجاد اختلاف است و به‌هرحال رفتار هر دو گروه حرام شرعی و خلاف قانونی است.»
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به آشنایی نزدیک خود با مردم کردستان افزودند: «مردم با عظمت این استان، مردمی امتحان داده هستند چرا که وقتی دشمن با سیاست خبیث خود در پی ایجاد تفرقة قومی و مذهبی در پیکرة عظیم ملت ایران بود، مردم کردستان با هوشیاری و مجاهدت این توطئه بزرگ را خنثی کردند.»
رهبر معظم انقلاب، نگاه نظام اسلامی به مسئلة تنوع اقوام را نگاهی برخاسته از متن اسلام خواندند و افزودند: «در نگاه ما، تنوع اقوام فرصت بزرگی است تا اجزاي پیکرة ملت ایران با مراودات صحیح، همزیستی و اتحاد کامل بتوانند با استعدادها و ظرفیت‌های مختلف یکدیگر را تکمیل کنند.»
به هر حال باید بپذیریم که تحقق وحدت واقعی زمانی پیش می‌آید که برادران اهل سنت و اهل تشیع بتوانند در کمال احترام به باورها و اعتقادات همدیگر برای سربلندی اسلام و کشور تلاش کنند و همان‌طور که در خط‌مشی و سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی، قانون اساسی، دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری، رؤسای قوه‌های قضائیه و مقننه تبعیض بین اهل سنت و تشیع جایگاهی نداشته و ندارد، باید با پرهیز از برخوردهای سلیقه‌ای خود در انجام برخی کارها، فرصت تفرقه‌اندازی را به دشمنان ایران اسلامی ندهیم و سعی کنیم چهرة واقعی دموکراسی حاکم بر کشورمان را به دنیا بشناسانیم.
حقیقتاً می‌دانیم مادامی که بصیرت و آگاهی کامل و جامع از برکات وحدت را پیدا نکنیم و برای عملیاتی کردن آن همت نکنیم، دشمنان مشترک مذاهب اسلامی که همة آنها از یک کانال پشتیبانی می‌شوند، همچنان به کارهای خود برای تفرقه‌اندازی و تیشه به ریشة اسلام زدن اقدام خواهند کرد.
اقدامات و حرکات گروه‌های تکفیری به‌نام اسلام و به‌کام دشمنان اسلام، امروزه لطمة زیادی به وجهة وحدت‌آفرین و مهربان دین اسلام زده است باید با تقویت نکات وحدت آفرین و تحقق استراتژی و سیاست‌های حکومت اسلامی ایران در دنیا این کاستی‌ها و کمبودها را جبران کنیم.
ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت بهترین فرصت برای جهانی کردن این برنامه‌های وحدت‌آفرین است، باید از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی و رسانه‌ای کشور در جهت تحقق این مهم استفاده کنیم.
منبع: نماینده
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات