صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۸۵۶۶۷

اتفاق درس‌آموز

در حالی که افکار عمومی جهان در انتظار واکنش تند نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری مطرح جهان به رژیم آل‌سعود برای محکومیت اعدام شیخ‌نمر [...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: در حالی که افکار عمومی جهان در انتظار واکنش تند نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری مطرح جهان به رژیم آل‌سعود برای محکومیت اعدام شیخ‌نمر باقرالنمر بود، درعین ناباوری اتفاق دیگری افتاد! محکومیت ایران در شورای امنیت سازمان ملل این‌بار به بهانه آسیب رسیدن به مراکز دیپلماتیک عربستان در تهران و مشهد. در بیانیه محکومیت کشورمان که بامداد سه‌شنبه به وقت تهران انتشار یافت، آمده است: «اعضای شورا، حمله به سفارت پادشاهی عربستان در تهران و کنسولگری‌اش در مشهد، در جمهوری اسلامی ایران را که منجر به تعرضاتی به ساختمان‌های دیپلماتیک و کنسولی شد و خساراتی جدی به بار آورد، به شدیدترین نحو محکوم می‌کند. شورای امنیت ضمن ابراز نگرانی شدید از این حملات، از مقامات ایران خواست از اموال و کارکنان دیپلماتیک و کنسولی حفاظت کرده و به تعهدات بین‌المللی‌اش در این زمینه به طور کامل احترام بگذارد.» جالب‌تر آنکه در بیانیه شورای امنیت هیچ اشاره‌ای به اعدام شیخ‌نمر باقرالنمر نشده و تنها از ایران درخواست شده است که از کارکنان و اموال دیپلماتیک حفاظت کند.
البته برای ما پرواضح است که این محکومیت نه بابت نگرانی از امنیت نداشتن مراکز دیپلماتیک در تهران است، بلکه اقدامی برای کامل کردن بازی عربستان به منظور انحراف افکار عمومی جهان از اعدام شیخ‌نمر به اتفاقات تهران است! اما نکته مهم در این میان هوشیار نبودن ماست؛ چراکه شورای امنیت و سازمان‌های حقوق بشری سازوکارها و اهداف‌شان به طور کامل مشخص است، وقتی عربستان سعودی رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل است، دیگر به هیچ توضیحی در این‌باره نیاز نیست؛ اما غفلت ما و مهار نکردن خشم مردم از جانب مسئولان امر و بی‌مبالاتی برخی افراد جامعه که به ایجاد چنین بهانه‌هایی برای عربستان و اربابانش منجر شد، بسیار حائز اهمیت و درس‌آموز است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات