صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۸۵۶۰۹

فرار از سقوط

اعدام شیخ‌نمر، خشم مردم، آتش گرفتن سفارت عربستان و هوچی‌گری آل‌سعود، کلماتی‌اند روایتگر روابط تهران و ریاض در ۷۲ ساعت اخیر. شاهزادگان سعودی پس از قطع روابط سیاسی و اقتصادی، [...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: اعدام شیخ‌نمر، خشم مردم، آتش گرفتن سفارت عربستان و هوچی‌گری آل‌سعود، کلماتی‌اند روایتگر روابط تهران و ریاض در ۷۲ ساعت اخیر. شاهزادگان سعودی پس از قطع روابط سیاسی و اقتصادی، خط هوایی بین دو کشور را هم قطع کردند. آنها حتی تابلوهای متعلق به مراکز ایرانی در شهرهای عربستان را نیز تحمل نکرده و آنها را نیز پایین کشیدند تا تنش بین تهران و ریاض به اوج خود برسد.
رژیم آل‌سعود همچنین تلاش گسترده‌ای را به منظور همراه کردن کشورهای منطقه با خود آغاز کرد که البته این تلاش به همراهی چند کشور که چشم به کمک‌های مالی عربستان دارند و حیات سیاسی خود را مدیون وابستگی به رژیم آل‌سعود هستند، منجر شد و کشورهای تأثیرگذار در منطقه حاضر نشدند جنجال‌آفرینی رژیم آل‌سعود را همراهی کنند؛ چرا که این کشورها به خوبی می‌دانند قطع روابط با ایران به عنوان یک قدرت فرامنطقه می‌تواند آسیبی جدی به منافع این کشورها در آینده نزدیک و دور بزند.
خاندان آل‌سعود، که یک کشور مهم در جهان اسلام را به نام خود سند زده‌اند و با ترویج افکار وهابی و تکفیری درصدد تسلط بر تمام جهان اسلام هستند، به خوبی دریافته‌اند که اوضاع منطقه و جهان اسلام برخلاف خواست و منافع رژیم مرتجع این خاندان در حال تغییر است. در سوریه با وجود میلیاردها دلار هزینه عربستان برای سرنگونی بشار اسد، وی با صلابت بیشتر و محبوبیت مضاعف بین مردم سوریه در حال مقاومت و ایستادگی است؛ در حوزه حل سیاسی مسئله سوریه نیز، این ایران و روسیه هستند که دست بالا دارند و مسیر مذاکرات صلح را تعیین می‌کند. سیاست‌های آل‌سعود در یمن، عراق و لبنان نیز با شکست مواجه شده است. حال با این شرایط رژیم آل‌سعود چاره‌ای جز ایجاد تنش نمی‌بیند تا شاید این‌گونه از سرعت زوال حکومت شاهزادگانش کم کند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات