صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۲۸۵۷۵۸

روایت پرتکرار

نوشتن از وضع تحریم‌های جدید و کارشکنی‌های آمریکا در دوران پسابرجام به یکی از موضوعات ثابت اخبار و گزارش‌های این روزها تبدیل شده است و هفته‌ای بدون سخن گفتن [...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: نوشتن از وضع تحریم‌های جدید و کارشکنی‌های آمریکا در دوران پسابرجام به یکی از موضوعات ثابت اخبار و گزارش‌های این روزها تبدیل شده است و هفته‌ای بدون سخن گفتن از بدعهدی‌ها و کارشکنی‌های طرف غربی نخواهیم داشت، اتفاقی که در روز اول این هفته نیز تکرار می‌شود و بی‌تردید در روزها و هفته‌های آینده نیز بسیار از آن خواهیم نوشت. مجلس نمایندگان آمریکا که اخیراً با تصویب طرحی، اختیارات دولت برای رفع تحریم‌های ضدایرانی را کاهش ‌داده بود، به تازگی نیز سه طرح دیگر علیه ایران را در دستور کار خود قرار داده است.
طرح «عدم تحمل اقدامات تروریستی» که «ژوزف کندی» مطرح کرده و خواستار سرعت بخشیدن به فرایند اعمال تحریم‌ها علیه ایران، در صورت توسل به این کشور به آنچه اقدامات «تروریستی» خوانده شده، شده‌ است. این طرح، همچنین استفاده ایران از فناوری‌های موشک‌های بالستیک را نیز مشمول اعمال تحریم‌های جدید می‌کند.
طرح «خاتمه برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران قبل از تخفیف تحریم‌ها» که «مایک پامپئو» آن را مطرح کرده است، هرگونه تخفیف تحریمی را منوط به آن می‌کند که تهران به نحوی قابل راستی‌آزمایی به آنچه «تمامی ابعاد نظامی» برنامه هسته‌ای‌اش خوانده شده، خاتمه دهد و همچنین طرحی که «جان دیلانی» با عنوان «تحریم و جلوگیری از موشک‌های بالستیک ایران» مطرح کرده است که هدف آن، وضع تحریم علیه افرادی عنوان شده است که با ورود و خروج سلاح‌های متعارف پیشرفته یا موشک‌های بالستیک، فناوری‌ها، اجزا، قطعات یا اطلاعات فنی به ایران در زمینه سلاح‌های متعارف پیشرفته یا موشک‌های بالستیک کمک می‌کنند.
این سه طرح نه اولین طرح‌های ضدایرانی آمریکا هستند و نه آخرین آنها. طرح‌هایی که عمق دشمنی آمریکا با ایران را نشان می‌دهد و شنیدن آنها این سخنان رهبر معظم انقلاب را به یاد می‌آورد: «من به آمریکایی‌ها خوش‌بین نیستم»، «طرف مقابل (آمریکا) طرفِ لجوج، بدعهد، بدمعامله، اهل دبّه درآوردن، اهل چک‌وچانه کردن، اهل از پشت خنجر زدن و اهل این‌جور کارها و سیاه‌کاری‌هاست.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات