تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۸۶۳۰۴

واکاوی راهبرد های فتنه گران در انتخابات

مجریان این سناریو بیشتر طیف روشنفکر غربگرایی هستند که میدان بازی آن‌ها برخی نشست های دانشجویی و سرمقاله برخی از روزنامه های زنجیره ای خاص می باشد. در اسلام رحمانی سعی بر این است که برخی از وجوه تفکیک ناپذیر دین که با عرف بین الملل امروزی ناسازگار می باشد رتوش یا حذف گردد
پایگاه بصیرت / محمد صادق سلطان زاده
انتخابات در نظام های مبتنی بر دموکراسی از نقاط عطف محسوب می شود. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که مقبولیت آن مبتنی بر مردم سالاری دینی می باشد و در کارنامه خود برگزاری بیش از 30  انتخابات شکوهمند را به رخ جهانیان می کشد نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.
آنچه اهمیت انتخابات آتی مجلسین(خبرگان و شورای اسلامی)را مضاعف می کند تغییر تاکتیکی رویکرد استکبار جهانی در مواجهه با ایران اسلامی است. بر اساس آنچه جریان های فکری چپ و راست حاکم در آمریکا و مؤسسات تخصصی برای سیاستمداران آمریکایی دیکته کرده اند، اوباما این بار با تغییر ریل، از رهگذر مذاکره و تعامل به دنبال تغییر ماهیت و ساختار انقلاب اسلامی است.
رصدی کوتاه بر فتنه ها و چالش هایی که در طول حیات انقلاب رخ داده است بیانگر این حقیقت است که استکبار جهانی هرگز بدون بهره گیری از ظرفیت فتنه گران و برخی جریان های غرب گرا  نتوانسته است اهداف شوم خود را تعقیب نماید.
امروز هم در پسابرجام و در بزنگاه انتخابات 7 اسفندماه،دشمن برای زدن آبشار در زمین جمهوری اسلامی ایران منتظر پاس فتنه گران از داخل کشور است.
 بنا بر اهمیت موضوع در ادامه به تشریح برخی راهبردهای فتنه گران جهت نفوذ در دو سنگر مهم سیاست گذاری و قانونگذاری  خواهیم پرداخت:

1- قرائت انحرافی از اسلام ناب (استرلیزه کردن دین با عنوان «اسلام رحمانی») :
رهبر معظم انقلاب بعد از حوادث فتنه 88 در دیدار با مردم گیلان فرمودند: فتنـه یعنی کسانی شعارهای حق را با محتوای صد در صد باطل مطرح کنند(8/10/89).
راهبرد فوق که بیشتر در عرصه گفتمانی و تئوری دنبال می شود، ابتدا توسط روشنفکرنماهای متجدد غرب‌گرا (سروش،کدیور و...)که سابقه حضور در فتنه سبز داشتند در خارج از کشور کلید خورد و بعد توسط برخی از پادوهای آنان که غالب آنان از آبشخور علوم انسانی غربی تغذیه می کنند در داخل کشور ادامه یافت.
مجریان این سناریو بیشتر طیف روشنفکر غربگرایی هستند که میدان بازی آن‌ها برخی نشست های دانشجویی و سرمقاله برخی از روزنامه های زنجیره ای خاص می باشد. در اسلام رحمانی سعی بر این است که برخی از وجوه تفکیک ناپذیر دین که با عرف بین الملل امروزی ناسازگار می باشد رتوش یا حذف گردد و صرفاً به فرازهایی از اسلام ناب اشاره می شود که با ذائقه و سلیقه لیبرالیسم غربی ناهمگون نباشد. در این نگاه با عرفی کردن دین، شخصی کردن و حذف تکلیف و شریعت از دین تلاش می شود برخی از ارزش ها و مؤلفه های اصلی دین مانند أشداء علی الکفار، نفی طاغوت و استکبارستیزی، جهاد، دفع فتنه، حکومت دینی و ... حذف شود. بر اساس همین قرائت تک بعدی و انحرافی سیاست نظام در حصر سران فتنه مخالف با رحمانیت دین لحاظ می شود و فتنه گران در پرتو این فضای مسموم فکری در آستانه انتخابات به دنبال القای این موضوع خواهند بود که آزادی سران فتنه  مطالبه اصلی دانشجویان جهت حضور در انتخابات می باشد.
فرمایشات رهبری در نقد اسلام رحمانی و تأکید معظم له  بر پرهیز دانشجویان از سطحی نگری و ضرورت کار عمقی روی مفاهیم اسلامی، در دیدار با دانشجویان (20 تیر 94) می تواند ناظر به همین موضوع باشد.
صد البته به کار بردن"اسلام رحمانی" الزاماً به معنای داشتن قرائت لیبرالی از اسلام نیست. اما انحصار اسلام در رحمانیت آن و حذف دیگر وجوه دین امری است که صددرصد غلط بوده و ربطی به اسلام واقعی ندارد.

2- تحریف امام خمینی(ره):
فتنه گرانی که در گذشته غایت آمالشان سپردن افکار امام به موزه تاریخ بود در انتخابات آتی با تابلوی «امام را باید به عرف بین الملل برگرداند»به دنبال تحریف شخصیت امام عظیم الشأن می باشند.
در این راهبرد که خلف صالح امام از آن به عنوان هشدار و خطر بزرگ یاد کردند فتنه گران به مدد خاطرات نوظهور برخی آقایان به دنبال گریم امام راحل می باشند و امام استکبار ستیز که بارها آمریکا را شیطان بزرگ می خواند به عنوان مخالف شعار مرگ بر آمریکا معرفی خواهد شد و هر کس مخالف این امام صرفاً صلح طلب و سازش‌گر باشد نیز به عنوان افراطی، تندرو و متحجر معرفی خواهد شد.
در بیان این راهبرد از فرمایشات بسیار مهم رهبری در بیست و ششمین سالگرد امام عظیم الشأن مدد می گیریم:
الف: چگونگی اجرای راهبرد تحریف شخصیت:
- تحریف شخصیّت‌ها به این است که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا به صورت انحرافی و سطحی معنا شود(14خرداد94).
ب:مبانی و اصول حقیقی امام راحل در کلام رهبر معظم انقلاب(14/3/94):
1. اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی
2. اتکال و اعتماد به کمک و وعده الهی
3. اعتماد به اراده و نیروی مردم
4. استقلال کشور و رد سلطه پذیری
5. حمایت از محرومان و مستضعفان
6. قرار گرفتن در جبهه مخالفان ،قلدران و مستکبران بین المللی
ج: پیامدهای توفیق فتنه گران در تحریف شخصیت امام راحل:
تحریف شخصیّت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملّت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد(14خرداد94).

3- حرکت گام به گام: فتنه گران در این سناریوی نخ نما شده در گام اول در اقدامی هماهنگ با نظام رسانه‌ای استکبار جهانی اساس مشروعیت و مقبولیت نظام و انتخابات را زیر سؤال خواهند برد و تجربه اثبات کرده است آنگاه که فتنه گران به دلیل عدم استقبال ملت در این سناریو ناکام می شوند گام دوم جهت تأثیرگذاری و مدیریت انتخابات را برخواهند داشت.
در این مرحله فتنه گرانی که در گام اول سعی بر سرد کردن تنور انتخابات داشته اند در گام دوم تلاش خواهند کرد با موج سواری رسانه‌ای  و حاشیه سازی های ساختگی در میتینگ های انتخاباتی با هدف مظلوم نمایی و... از تنور گرم انتخابات نانی در بیاورند که با ذائقه آنان و اربابانشان قرابت فکری و همخوانی بیشتری داشته باشد.

4- دو قطبی سازی جامعه:
چند ماه پیش همایشی با عنوان ایران دوران گذار در لندن برگزار شد که جمعی از مدعیان حقوق بشر و کارکنان بی‌بی‌سی فارسی و... در آن حضور داشتند. فردی به  نام ریچارد آدامز که احتمالاً از کارشناسان MI6است در آنجا می‌گوید: «ما در 18 ماه آینده فرمول‌های دو قطبی‌سازی در ایران را اجرا می‌کنیم؛ هم در حوزه فرد و اجتماعی و هم در حوزه کلان و از هیچ فرصتی برای قرار دادن مردم در مقابل حاکمیت ایران فروگذار نمی‌کنیم.»
در آستانه هر انتخابات اشتیاق برای طرفداری از کاندیداها و حضور در ستادهای انتخاباتی رونق
می یابد. این موضوع از قواعد پذیرفته شده در مردم سالاری دینی بوده و فرصتی را برای تقویت سرمایه اجتماعی نظام فراهم می آورد. اما از مختصات ذاتی فتنه تبدیل فرصت ها به تهدید
می باشد. جرم نابخشودنی‌ای که فتنه گران سبز در انتخابات حماسه 88 مرتکب شده و آبروی نظام اسلامی را در انظار جهانیان خدشه دار کردند.
برگزاری و پوشش خبری تجمع های غیرقانونی، بزرگنمایی اختلافات درون خانوادگی در رقابت های انتخاباتی، شایعه پراکنی و سیاه نمایی، انتشار نامه های مظلومیت خواهی توسط سیاسیون مطرود، نشر دستورالعمل های انتخاباتی با امضای فتنه گران محبوس، اختلال و جنجال سازی در میتینگ های سیاسی ،وارد شدن احتمالی دولت به نفع جریان سیاسی خاص و... از مصادیقی است که می تواند فضای دو قطبی در جامعه را پر رنگ‌تر کند.
فتنه گران در آستانه انتخابات مجلسین به دنبال دو قطبی کردن جامعه با محوریت حامیان و مخالفان برجام، موافقان و مخالفان حصر سران فتنه و رابطه با آمریکا خواهند بود.
 رهبر انقلاب اسلامی در دیدار امسال با هیأت دولت حفظ یکپارچگی مردم را از ضروریات خواندند و افزودند: «برای مراقبت از یکپارچگی جامعه، باید از حاشیه‌سازی و تشتت‌آفرینی دوری کرد و هیچ حرف و سخنی که وحدت را خدشه‌دار کند بر زبان نیاورد.»
تبعیت از هدایت های روشنگرانه رهبری و عدم تقلیل سطح مباحث ملی به بازی های جناحی و همدلی و همزبانی دولت-ملت،رمز گرفتار نشدن در این سناریوی استکبار جهانی و فتنه گران داخلی می باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات