تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸  ، 
کد خبر : ۲۸۷۶۶۷
حجت الاسلام عبدا.. حاجی صادقی

انقلابی ماندن از انقلابی شدن سخت تر است

دشمن اعتراف می کند که بعد از امام(ره) گسست در رهبری بوجود نیامده است. راه امام تغییر نکرده است. دشمن معتقد است حتی در زمان رهبری فعلی نیز می توان مجلسی تشکیل داد که محدود کننده رهبری باشد. این مسائل خیلی ساده نیست بلکه بسیار حساب شده است.
 جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، در جمع صمیمی پاسداران دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) به ایراد سخنرانی در موضوع انتخابات و علت ماندگاری و پایایی انقلاب پرداختند
حجت الاسلام عبدا.. حاجی صادقی، در ابتدای سخنرانی اشاره ای به سالگرد شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) داشته و آن ایام را تسلیت گفتند و ام ابیها را الگوی تمام ائمه(ع) دانستند. در ادامه روایتی را از امام محمد باقر(ع) ذکر کردند : تداوم هر عملی از حفظ آن عمل دشوارتر است.
بعد فردی روایت اینگونه است:مومن ماندن از مومن شدن دشوارتر است.
انقلابی ماندن از انقلابی شدن سخت تر است.در صراط مستقیم ماندن سخت تر است از در صراط مستقیم آمدن.
به گزارش خبرنگار بصیرت،متن سخنرانی  حجت السلام والمسلمین عبدا.. حاجی صادقی به شرح ذیل است:
خیلی ها در ابتدا به صراط مستقیم آمدند ولی در ادامه به بیراهه رفتند. بنابراین نباید تعجب کرد که یاران دیروز انقلاب الان در جبهه مقابل انقلاب قرار گرفته اند. در این زمینه قرآن و تاریخ نمونه های زیادی دارند. یک نمونه آشکار آن بلعم باعورا بود که با وجود جایگاه معنوی بالا سرانجام به فرموده قرآن به دلیل گناهی که انجام داد، هم ردیف سگ معرفی شد. بنابراین هر کسی باید نگران عاقبت خود باشد.
آمریکایی ها اعتراف می کنند که ایران امروز شاخص های ابرقدرتی آمریکا را از بین برده است. بنابراین بعد از سردرگمی و به بن بست رسیدن، دشمن به دنبال نفوذ فکری یا همه جانبه افتاده است.
آنقدر این موضوع مهم است که حضرت علی (ع) پس از خبر از شهادتش در آینده از زبان پیامبر(ص) اولین سوالی که می پرسند این است که آیا در زمان شهادتش دین دارد یا نه؟. در قیامت نمی پرسند چه کار کردی یا چند سال جبهه رفتی یا چند سال کار کردی، بلکه می گویند چه آوردی؟. ممکن است بسیاری از اعمال ما با اعمال متکبرانه از بین برود و باعث به جهنم رفتن هر کسی شود. هیچ وقت نباید گفت من. این من به فرموده امام(ره) شیطان است. همیشه باید در مقابل خداوند متواضع و فروتن بود.
بعد اجتماعی روایت اینگونه است: حفظ انقلاب از ایجاد آن دشوارتر است. حفظ نهضت و ماندگاری آن و تداوم آن از اصل نهضت سخت تر است. دولت ها تغییر می کنند، افراد عوض می شوند. مجلس ها هم می‌آیند و می روند اما آنچه باید بماند اصل انقلاب و ارزش‌های متعالی آن است و سپاه پاسداران نیز بر اساس وظایف قانونی خود علاوه بر اینکه به مسائل روز توجه دارد، اصل وظیفه‌اش پاسداری از انقلاب است که باید مورد توجه اش باشد.
مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: دشمن جبهه ای وسیع، عظیم، نامتجانس(یعنی همه نوع قشر و دشمنی وجود دارد)، است که توانایی کارهایی را دارد . هدف و کار این جبهه چیست؟ حضرت آقا در این باره می فرمایند: " این جبهه همه همتشان این است که این ماندگاری انقلاب را به هم بزنند. ولی همه همت ما باید این باشد تا این ماندگاری را حفظ کنیم و افزایش دهیم" (19/10/94). در قسمت دیگری از این سخنرانی حضرت آقا اشاره می کنند که " این ماندگاری را بایستی به عنوان یک هدف در نظر گرفت و در این فکر بود که چگونه می شود آن را تأمین کرد ".

دلایل اهمیت ماندگاری انقلاب
چرا بحث ماندگاری انقلاب امروز مهم است؟ به دو علت.
یک: بحث ماندگاری انقلاب، تاریخ انقلاب نیست بلکه حوادث آینده است. تکلیف ما نوع کار ما را برای آینده مشخص می کند. یعنی کجا باید متمرکز شد یا سرمایه گذاری کرد. پاسداری امروز باید چگونه باشد.
دوم، دشمنان فهمیدند عناصر ماندگاری چیست و از اینجاست که دست به دامن موریانه های داخلی شده اند. آمریکایی ها اعتراف می کنند که ایران امروز شاخص های ابرقدرتی آمریکا را از بین برده است. بنابراین بعد از سردرگمی و به بن بست رسیدن، دشمن به دنبال نفوذ فکری یا همه جانبه افتاده است. در تاریخ نمونه های زیادی از این دست وجود دارد. نفوذ ابوموسی اشعری در زمان حکومت علی (ع) یا به بن بست رسیدن مشروطه.... از این مواردند. نفوذ دو بعد دارد. فیزیکی و متافیزیکی. نفوذ فیزیکی یعنی افراد. غیرفیزیکی یعنی افکار. بنابراین پاسداران که رسالت اصلی آنها حفظ انقلاب است باید جلوی این موریانه ها یا نفوذ فیزیکی و غیرفیزیکی را بگیرند.
برخی ها در داخل به دنبال تفسیر انقلاب هستند. یعنی انقلاب باید به روز شود. به همه روی خوش نشان داد. به عبارت دیگر بجای تفسیر انقلاب به دنبال تغییر انقلاب هستند.

نظریه های کلی در مورد انقلاب اسلامی ایران:
در این مورد سه نظریه وجود دارد:
1. راجع به ختم انقلاب: برخی ها معتقدند انقلاب تاریخ مصرف دارد و یک روزی پایان می یابد. اخیراً آمریکایی ها گفتند که ایران مشخص کند یک انقلاب است یا یک حکومت. یعنی این انقلابی گری یک روزی باید پایان یابد.
2. نظریه مربوط به تفسیر انقلاب است. برخی ها در داخل به دنبال تفسیر انقلاب هستند. یعنی انقلاب باید به روز شود. به همه روی خوش نشان داد. به عبارت دیگر بجای تفسیر انقلاب به دنبال تغییر انقلاب هستند. که بسیار خطرناک تر از نظریه اول است.
3.نظریه سوم می گوید: انقلاب در ادبیات دینی یک جهاد یک مبارزه بی پایان است که امام (ره) بر آن تأکید داشتند. نمونه آن پذیرش قطعنامه پایان جنگ بود که با وجود آن شرایط، امام بسیار بر ادامه مبارزه تأکید داشتند. بنابراین تا ظالم و مظلوم هست مبارزه هست. این قضیه ریشه قرآنی دارد.
عناصر ماندگاری انقلاب اسلامی: 
عناصر ماندگاری انقلاب چیست؟ آن عناصر را جوانان ایران، سپاه پاسداران و همه باید آن را تأمین کنند. در این زمینه راهکارها و عناصری وجود دارد که به آن اشاره خواهیم کرد.
چهار عنصر وجود دارد که هر کدام از آنها کارکرد خود را دارند. دشمن به خوبی آن‌ها را شناسایی کرده و در حال پیگیری آن‌هاست.
 اول: متون دینی. اسلام نقش موتور حرکت انقلاب را دارد و دشمن به دنبال خاموش کردن این موتور است.
دوم: راننده انقلاب باید تغییر کند یا همفکر با دشمن شود. به عبارت دیگر آب را باید از سرچشمه قطع کرد. به عبارت دیگر اگر مجلس و دولت همسو با غرب باشد فایده‌ای ندارد تا مجلس خبرگان فتح نشود. زیرا از آنجاست که رهبری معرفی می شود. دشمن اعتراف می کند که بعد از امام(ره) گسست در رهبری بوجود نیامده است. راه امام تغییر نکرده است. دشمن معتقد است حتی در زمان رهبری فعلی نیز می توان مجلسی تشکیل داد که محدود کننده رهبری باشد. این مسائل خیلی ساده نیست بلکه بسیار حساب شده است.
سوم: سوخت انقلاب که همان مردم هستند. تحمل مردم، پیوند آنها با ولایت باید قطع شود. در این زمینه سه موضوع وجود دارد. یکی، امت بدون ولایت است که هیچ خطری برای دشمن ندارد. که قبلاً امام(ره) در این باره فرمودند: امت بی امام حیات ندارد. وضعیت دوم این است که امام باشد، امت نباشد. یعنی امت فرمان نبرد. بنابراین امت بی امام خطر ندارد و امام بی امت اقتدار ندارد و امت متصل به ولایت شکست ندارد. وضعیت سوم اتصال امت با ولایت است. دشمن برای رسیدن به اهداف خود دنبال زدن این نقطه است. این سه وضعیت رکن ایجابی دارند.
چهارم: وضعیت سلبی است که گفتمان مقاومت یا ظلم ناپذیری یا مرگ بر ظالم و مستکبر... است. همانطور که قرآن دو وجهی است. یعنی هم جنبه سلبی دارد هم جنبه ایجابی. امروز بعضی ها در داخل کشور به دنبال تسلیم شدن در همه زمینه ها هستند. یا به عبارت دیگر با همه دوست بودن به همه لبخند زدن.
همانطور که قرآن دو وجهی است. یعنی هم جنبه سلبی دارد هم جنبه ایجابی. امروز بعضی ها در داخل کشور به دنبال تسلیم شدن در همه زمینه ها هستند. یا به عبارت دیگر با همه دوست بودن به همه لبخند زدن.
این چهار مورد رگ های حیاتی انقلاب هستند. حالا چطور این رگ های حیاتی را بزنند؟ با موریانه یا همان نفوذ در ارکان انقلاب. بنابراین باید در انتخاب‌هایمان در انتخابات بسیار توجه کنیم. به این دلیل که انتخاب نادرست باعث نفوذ عناصر نامطلوب به درون نظام خواهد شد و به مانند موریانه عمل خواهند کرد.
ویژگی های مسئولین در نظام اسلامی:
در نظام اسلامی مسئولین باید شش ویژگی داشته باشند.
یک، نسبت به اسلام تعبد داشته باشد. یعنی به اسلام چیزی اضافه نکند. دنبال جمهوری اسلامی شرقی یا غربی نباشد.
دوم، نسبت به ولایت اعتقاد مطلق داشته باشد. نخواهد برای انقلاب رانندگی کند، بلکه انقلاب فقط یک راننده دارد. بنابراین نباید گفت مجلسی که با دولت هماهنگ باشد. بلکه باید گفت مجلسی که با انقلاب هماهنگ باشد.
سوم، نسبت به دشمن تبری مطلق داشته باشد.
چهارم، نسبت به مردم نگاه واقعی خدمتگذاری داشته باشد نه اینکه مردم را نردبان خود قرار دهد.
پنجم، نسبت به حوادث و اتفاقات داخلی و خارجی بصیرت داشته باشد. یعنی بینش سیاسی اجتماعی داشته باشد.
ششم، نسبت به مسئولیت خود آگاهی داشته باشد. اگر باز هم نتوانستیم تشخیص درست داشته باشیم، رهبری معظم به ما فرمودند و آن این است که از افراد و کارشناسان معتمد و مورد وثوق کمک بگیریم. از جریانات و افرادی که دلشان برای نظام می سوزد و حرف انقلاب را می زنند، نه از کسانی که حرف های استکبار را می زنند. در این زمینه باید روشنگری کرد و به جبهه استکبار تاخت. حالا بعضی ها که در جبهه استکبار هستند از این ترکش می خورند، مشکل ما نیست، مشکل کسی است که در جبهه استکبار قرار گرفته است. فرقی ندارد این فرد اصلاح طلب باشد یا اصولگرا. بنابراین هدف و وظیفه سپاه تنها یک چیز بوده و آن حفظ انقلاب و دستاوردهای آن است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات