تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۸۷۹۸۸

جایگاه مجلس خبرگان و ویژگی های نمایندگان اصلح

نهاد خبرگان با چنین جایگاهی با هیچ یک از ارکان حکومتی نظام قابل مقایسه نیست چرا که حافظ ، بیمه کننده و استمرار بخش رهبری دینی و انقلابی است. رهبری الهی که اگر نباشد، نظام اسلامی اگر ده‌ها انتخابات هم در آن صورت گیرد، طاغوتی و نامشرورع خواهد بود.
پایگاه بصیرت / محمد حسن ربانی
یکی از نقاط تمایز نظام  مقدس جمهوری اسلامی با سایر نظام های سیاسی جهان، وجود مجلس خبرگان است. نهادی که در پیوستگی مستقیم با رهبری نظام ولایت فقیه شکل گرفته و از یک سو مظهر مردم سالاری اسلامی و از سوی دیگر مهم ترین رکن و پایه جامعه اسلامی و پشتوانه و ذخیره ی معنوی نظام است. مجلسی که زمینه ساز و تضمین کننده تحقق حاکمیت ارزش های اسلامی ، اجرای احکام الهی، حاکمیت اسلام ناب محمدی در عینیت بخشی به زندگی مسلمانان و تجلی بخش هدایت مردم توسط عالمان دین در مقیاس اجتماعی و حکومتی می باشد. نهادی که تحقق و استمرارش، عامل سرازیر  شدن سکینه الهی به جامعه و مأیوس کننده امید دشمنان به زوال نظام اسلامی می باشد چرا که از بحران خلاء رهبری در نظام اسلامی پیشگیری می نماید و با  نگاه هوشمندانه اش بر شیوه اداره کشور در جهت اطمینان از بقای شرایط رهبر،اسلامی بودن و در نتیجه سلامت نظام را تامین می نماید.از یکسو بر عدالت، فقاهت، شجاعت و تدبیر رهبر امروز اشراف دارد و از سوی دیگر هوشیارانه، در اندیشه رهبری فردا می باشد. نهاد خبرگان با چنین جایگاهی با هیچ یک از ارکان حکومتی نظام قابل مقایسه نیست چرا که حافظ ، بیمه کننده و استمرار بخش رهبری دینی و انقلابی است. رهبری الهی  که اگر نباشد، نظام  اسلامی اگر ده‌ها انتخابات هم در آن  صورت گیرد، طاغوتی و نامشروع خواهد بود.
لذا در نگاه "امام  امت(ره)" :اگر  افراد  نا صالح  و نا شایسته و کسانی که صلاحیت ندارند،انتخاب شوند ممکن است خسارات جبران ناپذیر به اسلام و مسلمین وارد شود."
با چنین جایگاهی، هر قدر مجتهدان شایسته تر و با رای بالاتر در آن حضور یابند جایگاه آن  ارتقای بیشتری خواهد یافت و اقتدار نظام اسلامی افزونتر خواهد شد. این مهمترین رکن نظام اسلامی در زمان مقدر باید به انتخا ب رهبر بپردازد و آیا کسی توسط این خبرگان- همچون انتخاب سرنوشت ساز و تاریخی چهاردهم خرداد  شصت و هشت- انتخاب خواهد شد که "در مقابل هجمه ی دشمن بایستد، به خدا توکل کند، شجاعت نشان بدهد، راه امام را ادامه بدهد؟ آیاچنین کسی را انتخاب می کنند یا کسی را انتخاب می کنند که جور دیگری است؟ این خیلی مهم است. کسی را شما می خواهید برای مجلس خبرگان انتخاب بکنید که در واقع  او رهبر را انتخاب خواهد کرد که کلید حرکت انقلاب در دست اوست. این  خیلی اهمیت دارد."
***
بدیهی است که بایستی شایسته ترین ها از بین عالمان دین انتخاب شوند. کسانی  که در ابتدا باید اجتهاد و شأن علمی آن‌ها احراز شده باشد؛ تا بتوانند  فقیه واجد شرایط علمی را تشخیص دهند وعلاوه بر آن بایستی متقی و گریزان از دنیا گرایی،ولایت مدار،انقلابی، زمان شناس، دشمن شناس،استکبارستیز، مردمی و ساده زیست باشند. کسانی که در مکتب امام (ره) و رهبری پرورش یافته و با کوله باری از تلاش و تجربه، صداقت و پایبندی خود را در عمل نشان داده‌اند.خبره اصلح اعتقاد نظری به ولایت مطلقه فقیه دارد و در عمل، ولایتمدار می باشد.دارای بصیرت و آگاهی عمیق به مسایل سیاسی است. فراجناحی می باشد.دارای قدرت انتخاب رهبری است وجرات تصمیم گیری به موقع و شایسته دارد.
خبره اصلح اهل تسامح و افکار  مخدوش و سستی اراده- که از سوی دشمنان خارجی وصاحبان ثروت و قدرت تاثیر پذیرد- نیست واستوار و محکم برعهد و پیمان خود با آرمان های انقلاب ایستاده است.
***
از آنچه گفته شد دلیل بغض و دشمنی آشکار رادیوی انگلیسی و... با جمعی از خبرگان  و هراس از انتخاب آنها آشکار می گردد و نیز معیار روشنی برای شناخت خبرگان اصلح  و پاسخ به دو سوال  اساسی "به چه کسانی رای بدهیم و به چه کسانی رای ندهیم "آشکار می گردد. باید در جهت تحقق  اهداف اسلام عزیز و انقلاب شکوهمند اسلامی  دقیقا در جهت خلاف توصیه های دشمنان قسم خورده انقلاب عمل کرد و کسانی  را برگزید که کارنامه و عملکرد روشن و شناخته شده ای دارند  و با ثبات رای خود نشان داده اند که در لحظه‌های خطیر، حساس و تاریخی انقلاب می‌توان به آنها اتکا کرد و اعتماد نمود.
"چشمهایتان رابازکنید.از خدا مدد بخواهید و ببینید که چه کسانی را انتخاب می کنید.
افراد صالح،مومن،لایق،افرادی که می توانند مصلحت دین و دنیای  مردم را تشخیص بدهند. افرادی که دارای تقوای کافی هستند و آنها را از لغزش باز می دارد. افراد عالم انقلابی و کسانی را که تجربه ی سال‌های گذشته نشان داده است که در خط درست حرکت کرده اند و راه درست را شناخته اند انتخاب کنید."
___________________
پی نوشت:
بیانات  امام خمینی(ره) در صحیفه نور
بیانات رهبر معظم انقلاب در WWW.KHAMENEI.IR
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات