تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۸۷۷۱۲

کدام انتخاب را می‌پسندید؛ انتخاب بهشتی یا جهنمی؟!!

گویند: عباس عموی پیامبر‌(ص) از ایشان درخواست کرد که مرا بر قومی امیر گردان. گفت: یا عمُّ بک نفسک. یعنی: تو را بر تن تو امیر کردم. و مقصود از این سخن آن است تو که بر نفس خویش نمی‌توانی تسلّط یابی و تقوا نداری و پرهیزگار نیستی، چگونه فرمانروایی و حکومت بر مردم توانی کرد؟
پایگاه بصیرت / حافظ ستوده

یکی از سناتورهای معروف، درست هنگامی که از محل کار خارج شد، با یک اتومبیل تصادف کرد و در دم جان سپرد. روح  او در عالم بالا به دروازه های بهشت که رسید، سن پیتر)از قدیسین مسیحیت) از او استقبال کرد. « این خیلی جالب است که شما را در دروازه های بهشت ملاقات می کنیم. به هر حال شما هم درک می کنید که راه دادن شما به بهشت تصمیم ساده ای نیست.»
سناتور گفت: «مشکلی نیست، شما من را راه بدهید، من خودم بقیه اش را حل می‌کنم.» سن پیتر گفت: «اما بر اساس نامه اعمال شما، باید ابتدا یک روز در جهنم و سپس یک روز در بهشت زندگی کنید. آنگاه خودتان بین بهشت و جهنم یکی را انتخاب خواهید کرد.» سناتور گفت: «اشکال ندارد. من همین الان تصمیمم را گرفته ام. می خواهم به بهشت بروم.» سن پیتر گفت: «می فهمم، به هر حال ما دستور داریم. مأموریم و معذور...» بعد با او سوار آسانسور و وارد جهنم شدند، سناتور با منظره جالبی روبرو شد. زمین چمن بسیار سرسبزی و در آن یک ساختمان بسیار بزرگ مجلل... در کنار ساختمان هم که بسیاری از دوستان قدیمی سناتور منتظر او بودند، برای استقبال به سویش دویدند. غذای بسیار مفصلی و متنوعی و نوشیدنی های گوارا خوردند...
 به سناتور آنقدر خوش گذشت که واقعاَ نفهمید یک روز او چه طور سپری شد. رأس بیست و چهار ساعت، سن پیتر به دنبال او آمد و او را تا بهشت همراهی کرد. در بهشت هم سناتور با جمعی از افراد خوش خلق و خون گرم آشنا شد، سناتور آنقدر خوش گذراند که واقعاً نفهمید که روز دوم هم چگونه گذشت،گرچه به خوبی روز اول نبود...
بعد از پایان روز دوم، سن پیتر آمد و از او پرسید که آیا تصمیمش را گرفته است؟ سناتور گفت: «خوب، حالا که فکر می کنم می بینم بین بهشت و جهنم، من جهنم را ترجیح می دهم.» بدون هیچ کلامی، سن پیتر او را سوار آسانسور کرد و آن پایین تحویل شیطان داد. وقتی وارد جهنم شدند، این بار سناتور بیابانی خشک و بی آب و علف دید، پر از آتش و سختی های فراوان. دوستانی که دیروز از او استقبال کرده بودند، همه عبوس و خشک و کثیف در گوشه ای نشسته بودند. سناتور با تعجب از شیطان پرسید: «انگار آن روز من اینجا منظره دیگری دیدم؟ آن سرسبزی ها کو؟ ما شام بسیار خوشمزه ای خوردیم؟ شیطان با خنده جواب داد: «آن روز، روز تبلیغات بود... امروز دیگر تو رأی داده ای...»
منظور آنکه اگرچه اصل اول، حضور حداکثری در انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم، به دلیل محیط پیرامونی جمهوری اسلامی ایران و رویدادهای منطقه، سوریه، عراق، یمن، بحرین و توطئه های استکبار دارای اهمیت فوق العاده ای می باشد و در واقع این حضور طبق فرمایش مقام معظم رهبری نفس تازه دادن به ملّت ایران و حفظ کننده انقلاب و یک وظیفه است. «حتّى آن کسانى که نظام را قبول ندارند، براى حفظ کشور، براى اعتبار کشور بیایند در انتخابات شرکت کنند. ممکن است کسى بنده را قبول نداشته باشد، عیبى ندارد امّا انتخابات مال رهبرى نیست، مال ایران اسلامى است، مال نظام جمهورى اسلامى است» (بیانات رهبری در دیدار مردم قم‌ 19/10/1394). لیکن درست انجام دادن این تکلیف و تلاش برای آن و گزینش خوب و آگاهانه هم به عنوان اصل دوم از اهمیت دو چندانی برخوردار است. فلذا انتخاب صحیح در هفتم اسفند حکم جایگاه بهشت را دارد و اگر به این امر دقت نشود چه بسا شنیده شود: آن روز، روز تبلیغات بود... امروز دیگر تو رأی داده ای. منظور آنکه اگر کسی انتخاب صحیح داشته باشد مجلسى مستقل، آزاد، شجاع، مردمی و انتخاب ناصحیح ممکن است دومینوی مجلسی با صدای دشمن را رقم بزند و نه بهشت و جهنم مطلق.!! حال سؤال اساسی اینجاست که چه کسی لیاقت رأی و اعتماد مردم را دارد؟ و چه شاخصه هایی باید در نماینده مردم وجود داشته باشد؟ و باید به چه کسی رأی دهیم؟
1- تقوا و پرهیزگاری:
تقوا و پرهیزگاری؛ اولین شرط صلاحیت نمایندگان مجلس: در قرآن کریم سوره مبارکه الحجرات آیه ۱۳ چنین آمده است: «يا أَيُّهَا النّاسُ إِنّا خَلَقناكُم مِن ذَكَرٍ وَأُنثىٰ وَجَعَلناكُم شُعوبًا وَقَبائِلَ لِتَعارَفوا إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ»؛ «ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (این‌ها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است!». شخص باتقوا، منافع عموم را بر منافع شخصی ترجیح می‌دهد و ترس از حساب و کتاب روز قیامت مانع حرکت وی در مسیر هواهای نفسانی می‌شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص می‌فرمایند: به افرادى اعتماد بکنیم که واقعاً به دین‌دارى این‌ها و به تقیّد این‌ها اعتقاد داشته باشیم؛ بدانیم این‌ها متدیّنند، بدانیم انقلابى‌اند، بدانیم در خطّند، در راه امامند، امام را واقعاً قبول دارند (بیانات در دیدار مردم قم‌ 19/10/1394) و «بنده حزب و شخصیت نمی‌شناسم؛ بنده این را می‌شناسم که کسی که می‌آید به مجلس، باید با تقوا باشد. اوّلین شرط تقواست: انّ اکرمکم عندالله اتقاکم...» (بیانات در دیدار مردم قم‌ 18/10/1382).
گویند: عباس عموی پیامبر‌(ص) از ایشان درخواست کرد که مرا بر قومی امیر گردان. گفت: یا عمُّ بک نفسک. یعنی: تو را بر تن تو امیر کردم. و مقصود از این سخن آن است تو که بر نفس خویش نمی‌توانی تسلّط یابی و تقوا نداری و پرهیزگار نیستی، چگونه فرمانروایی و حکومت بر مردم توانی کرد؟ «هجویری کشف المحجوب»
2- طرفداری از محرومین و دغدغه خدمت به مردم:
طرفداری از محرومین و اقشار آسیب‌پذیر جامعه بایستی از جمله خصوصیات نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باشد. فردی که از این خصوصیت ارزشمند بهره‌مند است، توسعه مناطق محروم یا کمتر توسعه‌یافته را هرگز فراموش نخواهد کرد و برای زدودن غبار محرومیت از رخسار مناطق محروم، همه توان و تلاش خود را بکار خواهد بست. برای لزوم دارا بودن افراد از چنین شرطی جهت داشتن صلاحیت نمایندگانی در مجلس شورای اسلامی، استناد می‌کنیم به جمله‌ای از مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: «...دیگر این‌که باید طرفدار محرومین باشد؛ بداند که در کشور محرومیت هست و سعی و همّت او باشد که رفع محرومیت کند.»
یکی از زاهدان نزد خیلفه وقت شد. خلیفه وی را گفت: «ای مرد! مرا پندی ده!». مرد زاهد گفتش: « به سفری رفته بودم. گوش مَلِک آن سرزمین کر شده بود. می گریست و می‌گفت: از آن نمی گریم که شنوایی از من برفته است و لیکن از آن می گریم که مبادا مظلومی بر درم فریاد زند و من نشنوم!». « نصیحه الملوک»
3- به نقطه مقابل دشمنان رأی دادن:
«اگر دیدم کسانى که این فهرست را داده‌اند کسانى هستند که به مسائل انقلاب، به مسائل دین، به مسائل استقلال کشور خیلى اهمّیّتى نمی‌دهند، دلشان دنبال حرف آمریکا و غیر آمریکا است، به حرفشان اعتماد نمی‌کنم» (بیانات در دیدار مردم قم 19/10/1394).
شخصی از امام صادق (ع) پرسید: بین دو حاکم در تردیدم چه کنم؟ امام فرمودند: عادل، صادق، فقیه و با تقواترین را انتخاب کن، اگر به تشخیص نرسیدی، ببین افراد متدین به کدام متمایل‌اند، اگر نفهمیدی... بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر خشمگینشان می‌کند او را برگزین. اصول کافی ج1.
در گذشته دشمنان بر تحریم انتخابات تأکید داشتند، اما امروز مردم را به حضور در انتخابات تشویق می کنند و حتی رادیوی انگلیسی به مردم ایران دستورالعمل می دهد به فلانی رأی دهید، به فلانی رأی ندهید! معنای این چیست؟ امروز بی بی سی به جای تحریم انتخابات از فقهای انقلابی عصبانی و خشمگین است و فرمول ارائه می دهد، چرا؟ چون جزء علمایی بودند که در مقابل فتنه گران سال 88 تمام قد ایستادند و منافع انقلاب را بر منافع شخصی ارجح دانستند و برای تحقق اهداف نظام اسلام از سوی جریان غرب‌گرای داخلی و رسانه های بیگانه بارها مورد تخریب و هجمه قرار گرفته اند. بنابراین به کسانی رأی دهیم که دشمن از انتخاب ما خشمگین گردد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات