صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۲۸۸۰۵۱

اعتبار سینمای ایران

کارگردان دینی و انقلابی کشورمان «فرج‌الله سلحشور» در حالی جان‌به‌جان آفرین تسلیم کرد که در طول ۶۳ سال عمر با برکت خود به دنبال پرثمر کردن درخت اسلام[...]
یادداشت: کارگردان دینی و انقلابی کشورمان «فرج‌الله سلحشور» در حالی جان‌به‌جان آفرین تسلیم کرد که در طول ۶۳ سال عمر با برکت خود به دنبال پرثمر کردن درخت اسلام و انقلاب بود و در همین راستا نیز هنر را به خدمت گرفت. او فعالیت هنری خود را با بازی در فیلم «توبه نصوح» (۱۳۶۱) آغاز کرد و کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی تاریخی- مذهبی، چون «ایوب پیامبر»، «اصحاب کهف» و «یوسف پیامبر» را برای صداوسیمای جمهوری اسلامی برعهده داشت که با استقبال خوب مخاطبان داخلی و خارجی همراه بود. او مانند برخی دیگر از کارگردانان این کشور به دنبال جوایز اسکار و... نبود و شاید به همین دلیل باشد که پیر و مرادش امام خامنه‌ای در پیامی که پس از فقدان او صادر کرد، نوشت: «آثار پرآوازه و ماندگار این هنرمند باایمان که مرزهای کشور را درنوردیده و مایه‌ آبرو و اعتبار هنر سینمای ایران در چشم ملت‌های دیگر گشت، بی‌گمان در شمار حسنات بازمانده از وی و موجب اجر الهی و نام نیک مردمی ایشان خواهد بود.»
سلحشور تنها یک هنرمند نبود، بلکه یک انقلابی و جهادگر بود که سنگر مبارزه خود را در عرصه هنر گزیده بود و از همین رو شجاعانه نسبت به بیان برخی اشکالات و معضلات در عرصه سینما و هنر زبان می‌گشود و از زخم‌زبان‌ها و طعنه‌ها ابایی نداشت. قاطبه هنرمندان و کسانی که با وی کار کرده بودند نیز او را به این روحیاتش می‌شناختند تا جایی که طی یک روز گذشته در فحوای پیام‌ها، مصاحبه‌ها و واکنش‌های خود به آن اشاره داشته‌اند؛ اما در این میان جای تأسف دارد که وزیر فرهنگ و ارشاد، که متولی اصلی فرهنگ در دولت است، به این ضایعه سنگین رخ داده در جامعه هنری، واکنشی سرد و از روی رفع تکلیف نشان داده و به یک پیام کلیشه‌ای و ساده بسنده کرده است. آیا آقای وزیر درباره دیگر هنرمندان این کشور که شاید برخی از آنها به اندازه فرج‌الله پشتوانه ارزشی نداشته باشند هم این‌گونه برخورد می‌کند؟!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات