صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۸۹۰۷۸

احساس قدرت واقعی

رهبر معظم انقلاب در دیدار عیدانه فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، با اشاره به وجود دو گروه از نیروهای مسلح با دو هویت خاص در بیشتر کشورهای جهان، مهم‌ترین شاخصه «هویت جمعی» نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را دارا بودن همزمان «توان عملیاتی و نظامی» و «انگیزه‌ها و جهت‌گیری‌های معنوی و دینی» دانستند.
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار عیدانه فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، با اشاره به وجود دو گروه از نیروهای مسلح با دو هویت خاص در بیشتر کشورهای جهان، مهم‌ترین شاخصه «هویت جمعی» نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را دارا بودن همزمان «توان عملیاتی و نظامی» و «انگیزه‌ها و جهت‌گیری‌های معنوی و دینی» دانستند.
در واقع، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که کارگزار تأمین امنیت داخلی و خارجی کشور، کارگزار حفظ تمامیت ارضی کشور، مأمور حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن و... هستند،‌ مسئولیتی بس خطیر و حساس برعهده دارند و مسلم است که با توجه به اهمیت این مسئولیت‌ها، نظامی‌گری و برخورداری از توانایی‌های مادی و عملیاتی صرف کافی نیست؛ بلکه نیروهای مسلح این نظام، در کنار ارتقای توانایی‌های عملیاتی، باید توانایی‌های معنوی خود را نیز تقویت کنند. مهم‌ترین تفاوت نیروهای مسلح کشورمان با نیروهای مسلح جهان نیز در همین نکته نهفته است. از این رو، نیروهای مسلح کشورمان در مقایسه با نیروهای مسلح سایر کشورها، هم پویاتر هستند و هم در انجام وظایف و تحقق اهداف خود کارآمدترند. به این ترتیب، باید تقویت هر چه بیشتر توانایی‌های عملیاتی و معنوی نیروهای مسلح مد نظر قرار گیرد تا شاهد شکوفایی، پویایی و کارآمدی روزافزون نیروهای مسلح در حفاظت و صیانت از ارکان کشور، انقلاب و نظام اسلامی باشیم. بدون شک، اوضاع خطیر منطقه و جهان نیز بر اهمیت و ضرورت این مهم می‌افزاید. در واقع، به نظر می‌رسد که یکی از دلایل تأکید رهبر معظم انقلاب بر تقویت توانایی‌های عملیاتی و معنوی نیز گوشزد کردن ضرورت آمادگی برای رویارویی قدرتمندانه با شرایط مذکور است. افزون بر این، با توجه به تقویت توانایی‌های عملیاتی نیروهای مسلح، به ویژه آزمایش‌های موشکی اخیر، تأکید معظم‌له بر این نکته است که صرف توانایی‌های عملیاتی برای نیروهای مسلح مکتبی ما کافی نیست و باید مواظبت صورت گیرد که خدای ناکرده توجه به تقویت توانایی‌های عملیاتی، سبب غفلت از تقویت توانایی‌های معنوی نیروهای مسلح نشود. ان‌شاء‌الله
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات