صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴  ، 
کد خبر : ۲۸۹۸۹۰

اخبار

۱- عارف نمی‌تواند ریاست مجلس را معامله کند
علی صوفی، رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان شهر تهران درباره تحلیل یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب مبنی بر انصراف مشروط محمدرضا عارف از ریاست مجلس شورای اسلامی و پذیرش کرسی نایب‌رئیسی مجلس آینده، گفت: دست آقای عارف نیست که بخواهد برای کرسی ریاست مجلس دهم معامله کند. وی درباره هدف برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب از طرح این مباحث، گفت: نمی‌دانم هدف‌شان چیست؛ چراکه نمی‌توانم نیت‌خوانی کنم، اما مسیر انحرافی در حال به وجود آمدن است که مسیری کاسب‌کارانه است. این روزها بحث ریاست عارف بر مجلس دهم یکی از موضوعات خبرساز در بین رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی حامی وی است و جالب است که اظهارنظرهای ضد و نقیض هم در این‌باره منتشر می‌شود تا جایی که برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب و شخصیت‌های این جریان همواره بر ریاست لاریجانی بر مجلس دهم تأکید دارند؛ موضوعی که نشان‌دهنده اختلاف‌نظر و شکاف جدی در این خصوص در بین اصلاح‌طلبان است.
۲- اعتراف بی‌سابقه کری به سردرگمی در سوریه
وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه بسیاری از گروه‌های مخالف در حال جنگ با ارتش سوریه هستند، اذعان کرد: تمایز بین تروریست‌ها و مخالفان دشوار است. جان کری با اشاره به وضع کنونی حلب، یادآور شد: این منطقه به مرکزی برای گروه تروریستی «جبهه النصره» (شاخه القاعده در سوریه) تبدیل شده است. وی گفت: تمایز بین تروریست‌ها و عناصر مسلح درگیر در سوریه بسیار پیچیده‌تر از آن است که آمریکا تصور می‌کرد. وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن درباره صراحت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای مبارزه با تروریسم در سوریه شک و تردید دارد، مدعی شد: حملات روسیه مخالفان میانه‌رو را هدف قرار می‌دهد و واشنگتن اجازه نمی‌دهد پوتین از نظام سوریه حمایت کند و مخالفان را هدف قرار دهد.
۳- ایرانی‌ها می‌دانند که آمریکا طبق روح توافق عمل نمی‌کند
وبگاه «لوب‌لاگ» در گزارشی به قلم «شیرین هانتر» با اشاره به عملکرد و سابقه نه‌چندان مطلوب واشنگتن در ارتباط با ایران، تهران را محق بی‌اعتمادی به آمریکا در مسئله «برجام» دانست. هانتر با اشاره به دشواری‌های اجرای برجام، نوشت: با توجه به اینکه اتصال به اقتصاد جهان اصلی‌ترین هدف ایران از امضای برجام بوده، تصور اینکه این مسئله جزئی از توافق به شمار نمی‌آید، دشوار است. حتی اگر این مسئله از نظر فنی نیز بخشی از معامله نباشد، ایرانی‌ها می‌دانند که ایالات متحده برجام را هرگونه که بخواهد، تفسیر می‌کند یا دست‌کم طبق روح توافق عمل نمی‌کند. بنابراین با توجه به نیاز ایران به لغو تحریم‌ها برای بازیابی اقتصاد خود، چنین تفسیری از سوی واشنگتن به منزله «مرگ برجام» خواهد بود.
۴- طرح ویژه پرداخت وام به بدهکاران بانکی
وزیر صنعت، معدن و تجارت به دولت پیشنهاد کرده است به طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی دارای پیشرفت بالای ۶۰ درصد منابع مالی اختصاص یابد و تخصیص آن بدون توجه به بدهی بانکی بنگاه یا چک برگشتی باشد. مطابق طرح محمدرضا نعمت‌زاده، شرایط پرداخت ۱۶ هزار میلیارد تومان وام برای ۲۲۸ طرح صنعتی نیمه‌تمام تسهیل می‌شود. بر اساس این، باید دید که آیا بانک مرکزی با این پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت موافقت می‌کند و حاضر است بار دیگر منابع مالی نظام بانکی را به طرح‌هایی بسپارد که هنوز هم صاحبان امتیاز آنها، جزء بدهکاران بانکی به شمار می‌روند و ممکن است اعضای هیئت‌مدیره آنها چک برگشتی داشته باشند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات