صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۹۱۰۲۴

اخبار ویژه روزنامه‌های 29 اردیبهشت ماه

روزنامه کیهان **

پیگیری جنجال‌های سیاسی خط یکی از سران فتنه به افراطیون در مجلس

یکی از سران فتنه خط سیاست بازی و رها کردن مسئولیت ساماندهی اقتصادی در مجلس دهم از سوی افراطیون را ترسیم کرد.

«م-خ» در ملاقات با گروهک بازسازی شده شاخه علامه دفتر تحکیم گفته است: منظور ما از حمایت از دولت آقای روحانی شخص‌گرایی نیست. باید به رویکردها نگاه کنیم. یکی از شعارهای روحانی حل مسئله هسته‌ای بود.

وی با بیان اینکه امیدوارم مجلس دهم دولت را برای تحقق وعده‌های روحانی یاری دهد می‌گوید: اما تنها وعده آقای روحانی برجام نبود. اولویت با برجام بود که به خاطر آن برخی شعارهای دیگر تحت‌الشعاع قرار گرفت. تبدیل فضای امنیتی به سیاسی و حرمت دانشگاه و هزینه نداشتن نقد که آقای روحانی آن‌ها را مطرح می‌کنند. رفع محدودیت‌ها و رفع حصر خواست‌های مطرح شده از سوی آقای روحانی است و انتظار این است که حمایت از دولت برای عملی شدن همه شعارها باشد. آقای روحانی مواضع مشخصی درباره دانشگاه‌ها داشتند ولی برخی نهادها مانع اجرای آن شدند. باتشکیل مجلسی که همسوتر با دولت است زمینه فراهم شده که مشکلاتی که در حوزه اختیارات دولت است رفع شود. باید مشکلاتی چون ستاره‌دارها اگر همچنان وجود دارد، رفع شود یا مدیریت‌ها به خود دانشگاهیان سپرده شود.

وی با یادآوری خاطره حضور خود در جمع دانشجویان در روز 16 آذر 83 گفت: برخی دانشجویان در آن جلسه شلوغ کردند، البته اهانتی نکردند. وقتی دانشجویان شعار می‌دادند من خدا را شکر کردم که آزادی بیان به گونه‌ای است که دانشجو بدون لکنت زبان روبروی قدرت ایستاده و حرفش را می‌زند. دانشجویی که مقابل نفر دوم مملکت اعتراض کرد نگرانی نداشت که به خاطر این اعتراض مورد تعرض قرار بگیرد. اگر همه ارکان نظام اینگونه برخورد کنند جامعه ما مدینه فاضله می‌شود.

ادعای اخیر این فتنه‌گر نگون بخت درحالی است که وی در ماجرای روز 16 آذر 83 تصریح کرده بود «کاری نکنید که بگویم شما را با اردنگی بیرون بیاندازند و بازداشتتان کنند و «از اردوگاه اصلاحات صدای دشمن به گوش می‌رسد».

یادآور می‌شود افراطیون در پوشش احیای انجمن‌های اسلامی تحکیم به دنبال بازسازی طیف علامه دفتر تحکیم هستند که علناً اسلام راحذف کرده و به گروهک‌های التقاطی ضدانقلاب گرایش پیدا کرده بودند و برخی از سران آنها هم اکنون عملگی نهادهای نومحافظه‌کار و وابسته به لابی صهیونیستی در آمریکا را می‌کنند.

پا جای پای اشرف پهلوی اما کمی عقب مانده‌تر!

همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب معتقد است برخی رفتارهای هنجارشکن فائزه هاشمی، شبیه کج‌رفتاری‌های اشرف پهلوی است.

داریوش سجادی می‌نویسد: ظاهرا صبیه ارشد هاشمی رفسنجانی مبتلا به موود (Mood) خود خاص‌بینی شده‌اند. دختری که دوست دارد ولو به قیمت دهان‌کجی به نُرم‌های جامعه خودش را متفاوت و سنت‌شکن و آوانگارد نشان دهد بدون آنکه از لوازم خاص بودن برخوردار باشد!

کسی که بدش نمی‌آید ادای «امیلی برونته» را درآورد اما به دلیل فقر بضاعت‌اندیشگی ماجرا به همان ادا درآوردن محدود می‌ماند. اداهایی که به دل نمی‌نشیند و عمق پیدا نمی‌کند و در حد همان ادا باقی می‌ماند. اشرف دو قلوی شاه هم به نوعی مبتلا به این سندروم بود اما با استعدادتر و تحمل‌پذیرتر از فائزه رفتار می‌کرد.

وی می‌افزاید: اداهای فائزه از آن جهت تصنعی و ناخوشایند است که در بطن خود حامل کنتراست و واجد ناروایی است. قدر مسلم آنکه نمی‌توان به بهانه مجالست با بهائیان از سنگر دفاع از حقوق‌بشر برای خود پوزیشن نوعدوستی و اخلاق‌گرایی جعل کرد و از سوی دیگر ابوی را همزاد و هم‌سان و هم‌تراز امیرکبیر به خورد خلق‌الله داد!

قدر مسلم آنکه امیری که تا زنده بود در کانون خصم و عداوت بهائیان بود و تاکنون در نقطه تنفر ایشان قرار دارد و امیری که فخر خود را درآوردن چشم فتنه بابیه و اعدام گسترده بهائیان می‌دانست! برای صبیه کبیره رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام چنان امیری و انتساب چنان امیری به ابوی منطقا نمی‌تواند پوزیشن نوعدوستی و بهائی‌نوازی مشارالیها را مسموع و مفهوم و مقبول کند!

فائزه هاشمی سرپل ارتباط حامیان بهائیت با هاشمی

یک سایت خبری نزدیک به اصلاح‌طلبان با ادعای اینکه فائزه هاشمی آدم مهمی نیست خواستار نادیده گرفتن رسوایی اخیر وی در دیدار با یکی از سران بازداشتی شبکه صهیونیستی بهائیت شد.

خبر آن‌لاین می‌نویسد: هیچ آدمی ملاقات چند روز پیش فائزه هاشمی با عضو گروهک صهیونیستی بهائیت و انتشار عکس آن را نمی‌پسندد. قاطبه مردم متدین هم که این فرقه گروهکی کافر را دشمن دین و وطن‌شان می‌دانند از این ملاقات ناراحتند. خانم فائزه هاشمی یک دوره نماینده مجلس بوده. مدتی هم یک روزنامه داشته. روزگاری برای دوچرخه‌سواری بانوان هم فعالیت داشته. چندصباحی هم به دلیل نشر اکاذیب و توهین و... زندان رفته. دیگر چه؟ جامعه پر است از این افرادی که روزی کاره‌ای بوده‌اند و الان کنج‌دنجی نشسته‌اند و کسی هم یادشان نمی‌کند. خانم فائزه هاشمی اصلا در سپهر سیاسی و اجتماعی این مملکت چه نقشی داشته و دارد؟ در کجای معادلات سیاسی کشور به حساب می‌آید؟ از چه درجه فرهیختگی برخوردار است؟ و خلاصه اینکه کیلویی چند است؟

خبر آن‌لاین می‌افزاید: عکس فائزه و آن جماعت بهایی را چه کسی پخش کرده؟ به این موضوع فکر کرده‌اید؟ آن را خود بهایی‌ها منتشر کرده‌اند. که چه بشود؟ معلوم است. دنبال‌ این‌اند که بگویند ما هستیم. برای اثبات اینکه بگویند ما هستیم انتشار یک عکس، حتی با فائزه هاشمی برایشان کافی است. اگر ما رسانه‌ها آن عکس را منتشر نمی‌کردیم و اصلا بهش محل نمی‌گذاشتیم، الان مجبور نبودیم پای این همه سخنران و صاحب‌نظر و شخصیت خرد و کلان را وسط بکشیم تا رفتار یک چهره دست صدم سیاسی را محکوم کنیم. عجب رودستی خوردیم ما رسانه‌چی‌ها و عجب پاس گلی دادیم به بهایی‌هایی که اتفاقا آنها هم در سپهر سیاسی و اجتماعی ما عددی نیستند(!)

خبر آن‌لاین البته تجاهل‌العارف کرده وگرنه فائزه هاشمی از یک سو عضو مرکزیت حزبی است که شریک اصلی دولت محسوب می‌شود و از سوی دیگر دختر آقای هاشمی‌رفسنجانی است که واسطه می‌شود تا گروهک انجمن دفاع از مطبوعات به سرکردگی عیسی سحرخیز را به ملاقات هاشمی ببرد و با هم عکس یادگاری بگیرند و منتشر کنند، سحرخیزی که هم تصریح کرد، «اغلب اصلاح‌طلبان برخلاف اول انقلاب هیچ علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند» و هم با حمایت صریح از بهائیت مدعی شد آنها باید بتوانند حتی نامزد انتخابات بشوند.

از قبل همین کانال‌کشی و سرپل‌ها بود که انگلیسی‌ها ماه‌ها و سالها مهدی و فائزه هاشمی را به بهانه تحصیل و رسیدگی به شعبه آکسفورد دانشگاه آزاد (!) و... تر و خشک کردند و مهره پلیدی مانند عبدالحسین هراتی (توهین‌کننده به امام خمینی«ره») سر از حلقه مشاوران خاص هاشمی درآورد.

بله فائزه هاشمی شخصا آدم بی‌ارزش و یک تفاله سیاسی تمام عیار است اما باید توجه داشت که میوه گندیده داخل یک سبد می‌تواند تمام آن سبد را به عفونت بکشاند چنان که درباره برخی اعضای خانواده آقای هاشمی شاهدیم.

سلامتی: با این کارنامه اقتصادی مردم به رقیب روحانی رأی می‌دهند

دبیر کل سازمان (منحله) مجاهدین انقلاب با هشدار درباره کارنامه اقتصادی دولت گفت دولت نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد برجام بچیند.

محمد سلامتی در مصاحبه با آرمان گفت: دولت ناگزیر به تغییرات است بخصوص اینکه در بخش اقتصادی ضعف‌های بسیاری دارد. دولت نتوانسته به اهداف اقتصادی خود جامه عمل بپوشاند. تیم اقتصادی دولت ضعیف و ناهماهنگ عمل می‌کند، حتی در مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهند عملاً دولت را تضعیف می‌کنند. در حالی از مشکلات و مسائلی سخن به میان می‌آورند و انتقاد می‌کنند که از وظایف و مسئولیت‌های اصلی خودشان است. بعضی از این دولتمردان کسانی نیستند که از پس اقدامات مهم و سنگین برآیند.

وی در پاسخ این سؤال که در صورت عملکرد نامطلوب مجلس دهم در این یک سال و در نهایت عدم جبران خلأهای اقتصادی از سوی دولت، می‌توان شاهد نوعی واگرایی سیاسی از طرف مردم در انتخابات آینده بود؟» می‌گوید: بله،‌در صورت عملکرد نامطلوب مجلس و دولت تلقی مردم این خواهد بود که ما به افرادی رأی دادیم که طرز تفکر اعتدالی و اصلاح‌طلبی داشتند اما نتیجه‌ای از اعتماد خود به آنها نگرفتیم. بنابراین استنباط خواهند کرد که اصلاح‌طلبان و اعتدالگراها توانایی لازم برای حل مشکلات کشور ندارند. بنابراین در آینده این برداشت در رأی مردم به روحانی به یقین اثر خواهد گذاشت. حتی ممکن است مردم به رقیب سیاسی روحانی و جریان اصلاحات رأی دهند.

سلامتی می‌گوید: باید هر چه سریع‌تر دیدگاه‌های جدیدی وارد کابینه شود تا تحرکی در امر اقتصاد صورت بپذیرد. ضمناً دولت نباید همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برجام بگذارد. در حقیقت روحانی باید تیم اقتصادی‌ای را انتخاب کند تا به موازات پیشرفت برجام اقدامات دیگری نیز انجام دهد. تیم اقتصادی دولت بیشتر تلاشش بر کاهش تورم بود اما نباید کاهش تورم به بهای رکود باشد. گاهی لازم است دولت در جهت خروج از رکود و ایجاد اشتغال و افزایش تولید، مقداری تورم را تحمل کند. به نظر من دولت می‌تواند از برخی کارهای کم هزینه شروع کند. احیای صنایع کوچک و متوسط که در دولت قبلی صدمات فراوان دید یکی از آنهاست. تقویت و گسترش تعاونی‌ها نیز یکی دیگر از راه‌هاست. ظاهراً بعضی دولتمردان نه به احیای صنایع کوچک و متوسط اعتقاد دارند و نه به تعاونی‌ها.

وی می‌افزاید: باید صنایع کوچک و متوسط احیا شود و سیستم بانکی هم به این سمت‌وسو پیش برود که به فعالان دو عرصه صنعت و کشاورزی وام داده شود. برخی از طرز فکرها در دولت وجود دارد که متأسفانه آن را نمی‌پذیرد.

سلامتی همچنین درباره این سؤال که «اشاره کردید دولت نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد برجام قرار دهد. آیا این عملکرد و نگاه موجب بالا رفتن سطح توقعات از برجام نشده است؟» گفت: بله، همین طور است. گرچه دولت در راستای برجام اقدام بسیار برجسته‌ای انجام داد اما نباید به آن با این دیدگاه نگریست که همه مسائل را می‌توان با آن حل کرد. دولت نباید همه اقداماتش را راکد بگذارد و منتظر معجزه برجام در اقتصاد بماند. نباید بیش از اندازه روی آن مانور داد و همه چیز را به آن وابسته کرد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از نقش ایران در ثبات قیمت نفت

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران باعث ثبات بازار و قیمت جهانی نفت شده است.

این آژانس با اشاره به افزایش تولید و صادرات نفت ایران اعلام کرد تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی به 3/560 میلیون بشکه در روز رسیده و صادرات ایران نیز 560 هزار بشکه افزایش یافته است.

به گزارش دویچه وله آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد ایران به ثبات بازار جهانی نفت کمک کرده است.

همچنین رادیو فردا به نقل از همین گزارش آژانس نوشت: براساس محاسبات اعضای اوپک در سال جاری، روزانه 500 هزار بشکه بیشتر از تقاضای جهانی برای نفت این سازمان، تولید انجام می‌دهد، به عبارتی اوپک هم اکنون روزانه نیم میلیون بشکه نفت مازاد روانه بازار می‌کند. حجم چشمگیر مازاد در بازارهای جهانی باعث شده قیمت نفت از حدود 108 دلار در نیمه اول سال 2014 به 48 دلار در روزهای اخیر برسد. قیمت نفت حتی به 25 دلار در چند ماه پیش نیز سقوط کرد.

فراکسیون امید یا فراکسیون دلواپسان؟!

شیرازه امور در میان اصلاح‌طلبان شدیدا به هم ریخته است.

بنابر اخبار منتشره از سوی محافل اصلاح‌طلب از یک سو دولت در ماجرای انتخاب رئیس مجلس دهم، از عارف به سمت لاریجانی چرخیده است و از سوی دیگر برخی اعضای فهرست امید ساز جدایی را کوک کرده‌اند.

در حالی که روحانی ضیافتی در ریاست‌جمهوری با حضور عارف گرفت که حمل بر حمایت از وی شد، خبرگزاری اصلاح‌طلب ایلنا در گزارشی نوشت: برخی از اعضای هیئت دولت، در اقدامی تامل‌برانگیز، رایزنی‌هایی را برای ریاست علی لاریجانی بر مجلس دهم آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایلنا «با وجود تاکید دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور بر عدم دخالت دولت در امور قوای دیگر و برخی از معاونان رئیس‌جمهور و تعدادی از وزرای دولت، در چند روز گذشته، به طور گسترده و جدی، رایزنی‌هایی را برای کسب آرای لازم جهت ریاست لاریجانی بر مجلس دهم، آغاز کرده‌اند. این اقدام برخی اعضای دولت که پیروزی دولت یازدهم در انتخابات سال 92 را مدیون حمایت‌های اصلاح‌طلبان هستند، سوال‌برانگیزتر از همیشه کرده و نشان می‌دهد که در بخشی از دولت، اراده‌‌ای جدی مبنی بر جلوگیری از قدرت یافتن بیشتر اصلاح‌طلبان در نهادهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی وجود دارد».

در همین حال به گزارش ایلنا، محمد صادقی (منتخب اصلاح‌طلب تهران) با انتقاد از عهدشکنی برخی از منتخبان «لیست امید» و ترس از پیوستن به این فراکسیون، از برگزاری جلسه روز سه‌شنبه و ریاست محمدرضا عارف بر این فراکسیون خبر داد.

برخی از اعضای فهرست امید (ائتلاف حامیان دولت و اصلاح‌طلبان) تصریح کرده‌اند که از ریاست لاریجانی حمایت می‌کنند و او را بر عارف که فاقد سابقه مدیریت مجلس است ترجیح می‌دهند.

گفتنی است روزنامه زنجیره‌ای آفتاب‌یزد در تیتر اول خود تلاش برخی اعضای دولت برای ریاست لاریجانی را تحرک «جریان مشکوک ضدعارف در پاستور» توصیف کرده است.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* پرچم گروه تروریستی داعش همراه با عبارت «بانک داعش» برای مدتی با استفاده از نور لیزر بر روی ساختمان سفارت عربستان در برلین به نمایش درآمد. به گزارش اسپوتنیک، هدف از این کار، اعتراض به حمایت مالی عربستان از داعش بوده است. اسپوتنیک در گزارش خود افزوده است: عامل این اقدام، گروهی به نام «پیکسل هلیر» بوده که به مجازات 10 سال زندان و هزاران ضربه شلّاق برای «رائف بدوی» فعال عربستانی اعتراض کرده است.

* حالا دختران عربستانی می‌توانند به تنهائی به مغازه بروند. روزنامه انگلیسی تایمز نوشت: دختری که در یکی از مناطق اعیان‌نشین ریاض زندگی می‌کند برای اولین بار توانست به یکی از کافی‌شاپ‌های منطقه مسکونی خود برود. براساس این گزارش، کاهش اختیارات پلیس امر به معروف و نهی از منکر عربستان موجب این آزادی برای دختران عربستان شده است. نویسنده این گزارش معتقد است موبایل و شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در کاهش اختیارات پلیس امر به معروف و نهی از منکر عربستان داشته‌اند.

* یک خانواده پنج نفره عراقی به هنگام فرار از دست گروه تروریستی داعش دچار مرگ دردناک شدند. پلیس محلی عراق در منطقه العلم نزدیک تکریت هنگام گشت شبانه با اجساد پدر، مادر و سه فرزند که دست در دست همدیگر داشتند و جان باخته بودند مواجه شد. اعضای این خانواده قصد داشتند با پای پیاده از حویجه در استان کرکوک که تحت سیطره داعش است فرار کنند ولی توسط تروریست‌های داعش کشته شدند.

*********************************

روزنامه خراسان**

انتخاب خبرداد :

سنای فدرال آلمان در مصوبه‌ای اعلام کرد، زبان فارسی به عنوان یک واحد درسی در مدارس این کشور در کنار زبان‌های فرانسوی و انگلیسی تا سطح دیپلم دبیرستان به رسمیت شناخته شد. با تصویب این طرح، از این پس زبان فارسی در تمام ایالت‌های آلمان در برنامه درسی مدارس دولتی (بنا به درخواست دانش‌آموز برای زبان دوم) گنجانده خواهد شد و دانش‌آموزان حق انتخاب یادگیری این رشته را در مدارس دارند.

پارس نیوز مدعی شد :

عبدالعلی علی عسگری رئیس جدید سازمان صدا و سیما که عجله ای برای تغییرات گسترده ندارد در اولین انتصاب خود مدیر دفترش را منصوب کرد. بر این اساس «حسین فریدونیان» که در زمان علی لاریجانی در حوزه ریاست حضور داشت و در زمان عزت ا... ضرغامی از مدیران معاونت سیاسی بود به عنوان مدیر دفتر رئیس جدید سازمان صدا و سیما منصوب شده است.

تابناک مدعی شد :

کانال تلگرامی کارگزاران جوان از واکنش فاطمه هاشمی به حواشی ایجاد شده برای خواهرش خبر داد و از تلاش او برای راه‌اندازی کمپینی برای افشای نام فرزندان مسئولان که خارج از کشور زندگی می‌کنند خبر داد.

*********************************

روزنامه ایران**

ایران قدرت مسلط خاورمیانه

«نشنال اینترست» در گزارشی با اشاره به اینکه «اوباما به این واقعیت پی برده است که رویکرد دولت‌های پیشین امریکا نسبت به ایران پس از انقلاب 57 اشتباه بوده است.» نوشته است: «امروزه، قدرت گرفتن ایران دیگر بحثی برای گفت‌وگو نیست، بلکه واقعیتی است که باید با آن روبه‌رو شد. ایران در سال‌های گذشته در مقایسه با کشورهای همسایه‌اش در خاورمیانه پیشرفت‌های بیشتری در فناوری داشته است و در فوریه 2009 اولین ماهواره خود را به فضا پرتاب کرده؛ توان حملات سایبری خود را به حد چین و روسیه رسانده است و در تولید سخت‌افزارهای نظامی به پیشرفت قابل توجهی دست یافته است.»

در ادامه با اشاره به عناصر دیگر قدرت ایران همچون موقعیت استراتژیک، از بین رفتن اتحاد جماهیر شوروی، طالبان و رژیم صدام در عراق و بهار عربی، تأکید شده است: «نقطه عطف قرار گرفتن ایران در میان قدرت‌های اصلی منطقه، توافق هسته‌ای بود که به برجام ختم شد. از نظر اقتصادی، ایران از تحریم‌های سازمان ملل و غرب رها شد تا بتواند دوباره در اقتصاد جهانی ادغام شود و غرب ایران را به عنوان شریکی استراتژیک در نبرد با خشونت داعش و افراط‌گرایی پذیرفت.» در انتهای گزارش آمده است: «ایران با وجود چالش‌های منطقه‌ای و داخلی بدون شک به قدرت مسلط بر منطقه خاورمیانه بدل خواهد شد- هدفی که همواره ایرانی‌ها قصد دستیابی آن را داشته‌اند. حالا ایران بیش از پیش در آستانه دستیابی به این هدف قرار دارد.»

عبدالفتاح سلطانی به مرخصی آمد

عبدالفتاح سلطانی صبح دیروز در پی فوت مادرش از زندان به مرخصی آمد. به گزارش ایلنا، عبدالفتاح سلطانی وکیل دادگستری که از سال ۹۰ برای تحمل حکم خود در زندان به سر می‌برد، روز گذشته به مرخصی آمد. مادر سلطانی صبح دیروز دار فانی را وداع گفت.

انتقاد تند یک نماینده مجلس از بی‌تقوایی‌های سیاسی

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در آخرین نطق میان‌دستور خود با انتقاد شدید از بی‌تقوایی‌های سیاسی در کشور، تخریب رئیس جمهوری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را آب به آسیاب دشمن ریختن خواند. به گزارش ایلنا، سید حسین دهدشتی گفت: «فردی که مورد اعتماد و وثوق مردم است را زیر بار شدید‌ترین حملات صدا و سیما و تریبون‌های رسمی و غیررسمی ممنوع‌التصویر، ممنوع‌البیان کرده و اجازه دفاع از خود هم به او ندهیم اخلاقی است؟ تقوای سیاسی چه شد؟ او اضافه کرد: خنده دار نیست اگر من الان بگویم...، فردا خبرنگار جرأت نکند اسم ایشان را بیاورد و بنویسد دهدشتی گفت رئیس دولت اصلاحات!؟ خنده‌دار نیست صدا و سیمای ما تصویر نخست وزیر رژیم صهیونیستی را نمایش می‌دهد، اما از نشان دادن تصویر رئیس جمهوری اسبق جمهوری اسلامی ابا دارد؟ این گونه است که صدا و سیما به جای وحدت که وصیت همیشگی حضرت امام بود، در اختلافات می‌دمد.» او اضافه کرد: «چرا نام حملهکنندگان و آمران حمله به آقای مطهری در شیراز، منتشر نمی‌شود؟ جلسات دادگاه زنجانی هر روز برگزار می‌شود اما جلسات دادگاه سعید مرتضوی که در همکاری با زنجانی تخلفات گسترده داشته و شبانه چک‌های میلیاردی رد و بدل می‌کردند، چند ماه یک‌بار برگزار می‌شود». دهدشتی خاطرنشان کرد: «چرا پرونده‌های آقای احمدی‌نژاد سال‌هاست در مرحله تحقیق و بررسی مانده؟ چرا قوه قضائیه جدیتی به خرج نمی‌دهد تا آقایان هوس صدارت دوباره و فساد به سرشان نزند و وعده‌های آنچنانی ندهند؟»

*********************************

روزنامه وطن امروز **

خروج نام هاشمی از لیست اینترپل

اینترپل، دوشنبه طارق هاشمی، معاون پیشین رئیس‌جمهور عراق را از لیست قرمز و تحت تعقیب خارج کرد. در بیانیه اینترپل آمده، درباره صحت اطلاعاتی که درباره هاشمی ارائه شده بود، شک‌های قوی به وجود آمد. بنابراین تصمیم بر این شد که نام وی و اطلاعات ارائه شده در پرونده‌هایش از دستور کار خارج شود. این بیانیه افزود اینترپل از مدارکی که مقامات عراقی برای دستگیری الهاشمی ارائه داده‌اند، قانع نشده است. اینترپل، ۲۰۱۲ دستور دستگیری هاشمی را به اتهام حمایت از تروریسم و به درخواست دولت وقت عراق صادر کرده بود.

تمدید آتش‌بس قره‌باغ

روسای جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز دوشنبه درباره تمدید آتش‌بس در مناقشه بر سر منطقه قره‌باغ و از سرگیری گفت‌وگوی سیاسی به توافق رسیدند. مناقشه دیرینه 2 کشور بر سر منطقه قره‌باغ در ماه آوریل بار دیگر شعله‌ور شد و 110 تن در درگیری‌های 2 کشور کشته شدند. اعضای گروه مینسک با هدف در نطفه خفه کردن این بحران، از سران 2 کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای دیداری رو در رو در وین دعوت کرده بودند.

خنثی‌سازی عملیات تروریستی در استرالیا

پلیس فدرال استرالیا با همکاری پلیس ایالت نیو ساوت ولز، سه‌شنبه یک جوان

18 ساله را در شمال غرب سیدنی به اتهام برنامه‌ریزی برای اقدام تروریستی «قریب‌الوقوع» دستگیر کردند. پلیس ادعا کرد این متهم برای خروج از استرالیا و سفر به سوریه به منظور پیوستن به داعش نیز برنامه‌ریزی کرده بود. آمارهای ارائه شده از طرف دولت استرالیا نشان می‌دهد تاکنون حدود 100 نفر از شهروندان این کشور به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند.

محاصره غزه توسط اردن

دیده‌بان حقوق‌بشر سازمان ملل اعلام کرد که اردن بیش از یک سال است که با مانع‌تراشی‌های زیادی به مردم غزه اجازه ورود به اردن برای عزیمت به کشور دیگر را نمی‌دهد. این در حالی است که مردم غزه برای حدود یک‌دهه از سوی مصر با منع عبور و مرور مرزی و محاصره مواجه هستند. ناظران حقوق بشر در سازمان ملل نیز در جدیدترین گزارش خود ضمن اشاره به اقدام غیرانسانی اردن، از این کشور خواستند تا هرچه زودتر مسافرت فلسطینیان از غزه به کشور سوم را تسهیل کنند.

بی‌اهمیتی اولاند به معترضان

رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد با وجود اعتراضات مردمی در سراسر این کشور به اصلاحات قانون کار، تغییری در اصلاحات انجام نخواهد داد. این اظهارات فرانسوا اولاند درحالی مطرح شده که اعتراضات سراسری در شهرهای مختلف این کشور نوعی رای منفی به دولت کنونی به شمار می‌رود. در حالی که دولت سوسیالیست فرانسه قصد دارد قانون کار را از طریق پارلمان اصلاح کند، اعتراضات وسیع و گسترده‌ای علیه این اصلاحات در شهرهای مختلف این کشور در هفته‌های اخیر برپا شده است.

9 زخمی در تیراندازی در بیمارستان عربستان

بنا بر گزارش‌ها، در تیراندازی در بیمارستانی در شمال عربستان سعودی 9 نفر زخمی شده‌اند. این تیراندازی صبح سه‌شنبه در پارکینگ خودروهای بیمارستان ملک خالد در شهر حائل رخ داد. این حادثه در پی مشاجره لفظی آغاز شد و سپس افراد درگیر به سوی هم تیراندازی کردند.

به گزارش رسانه‌های محلی، نیروهای امنیتی دست‌کم 10 نفر را در ارتباط با این حادثه دستگیر کرده‌اند. حال برخی از مصدومان این حادثه وخیم اعلام شده است.

4 زن و کودک قربانی حملات آمریکا به سوریه

در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، 3 کودک و یک زن کشته شدند. شبکه راشاتودی به نقل از منابع محلی و رسانه‌ای گزارش داد در این حملات طی روز دوشنبه به شهر بوکمال در استان دیرالزور در نقطه صفر مرزی میان سوریه و عراق، علاوه بر تخریب منازل مسکونی، 4 غیرنظامی کشته شدند.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات