صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳  ، 
کد خبر : ۲۹۱۰۷۱

اخبار

۱- واکنش رئیس سازمان حج و زیارت به بیانیه عربستان
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به بیانیه اخیر وزارت حج و عمره عربستان گفت: سه موضوعی که سعودی‌ها در این بیانیه به آن اشاره کردند، موضوعاتی نبوده که در مذاکرات اخیر به آنها پرداخته شده باشد. سعید اوحدی افزود: ما با طرف سعودی بیش از ۲۰ ساعت مذاکره داشتیم و ملاحظات ما در سه صفحه و ۱۱ بند به آنها ارائه شد. امیدوار بودیم که طرف سعودی در بیانیه‌اش به شرایط و ملاحظات ما که توقعاتی منطقی و عقلانی بود، پاسخ دهد. وی گفت: البته در این بیانیه به درستی آمده که ما این تفاهمنامه را امضا نکردیم؛ چراکه شروط ما در تفاهمنامه لحاظ نشده بود، لذا از امضای آن امتناع کردیم. ما اعتقاد داریم همان‌طور که عربستان اعلام می‌کند حج از روابط سیاسی جداست، لذا شرایط مذاکره و تفاهمنامه‌ای که امضا می‌شود، باید همانند سال‌های گذشته باشد.
۲- روند سرنگونی ولیعهد سعودی از زبان مجتهد
فعال عربستانی که به دلیل انتشار خبرهایی از مسائل پشت پرده آل‌سعود شهرت بسیاری کسب کرده است، در تازه‌ترین افشاگری‌های خود از برنامه‌های جدید فرزند پادشاه عربستان در توئیتر نوشت: محمدبن‌سلمان در راستای افزایش قدرت نظامی خود و کاهش اختیارات دیگران در این زمینه، تصمیم گرفته است تا نیروهای نخبه در ارتش، گارد و وزارت کشور را در یگانی واحد تحت نظارت خودش یکپارچه کند. ولیعهد سعودی همچنین در صدد است پلیس آگاهی را با دستگاه اطلاعات در قالب مدیریتی واحد و مستقل، جدا از وزارت کشور قرار دهد و نیروهای مرزی را به بهانه ناآرامی‌ها در مرزهای شمالی و جنوبی کشور، به ارتش منتقل کند. مجتهد همچنین افزود: این اقدام‌ها مقدمه‌ای برای سلب تمام نفوذ و اختیارات بن‌نایف است تا با برکناری وی از وزارت کشور و سپس ولایتعهدی، پرش محمدبن‌سلمان به سمت تخت پادشاهی آسان شود.
۳- سلاح‌های تازه روس‌ها در راه سوریه
شبکه تلویـزیونی «زفیزدا» روسیه پیش‌بینی کرد، ناو هواپیمابر «آدمیـرال کوزنیتسوف» به همراه جنگنده‌های سوخو-۳۳، سوخو-۲۵ و میگ-۲۹ک در آینده نزدیک به شرق دریای مدیترانه خواهد رسید. این ناو برای انهدام اهداف بزرگ دریایی و حمایت از جنگ‌افزارهای دریایی دوست در مقابل حمله احتمالی دشمن و حمله به اهداف زمینی اختصاص یافته و از نظر معیارهای فنی مهندسی، بهترین جنگنده دریایی در جهان به شمار می‌رود که می‌تواند از ناو هواپیمابر محافظت به عمل آورده و در عین حال اهداف هوایی، دریایی و زمینی را در هم بکوبد. به گفته شبکه تلویزیونی «زفیزدا» روسیه، کارشناسان معتقدند که ارتش روسیه در آینده نزدیک از این ناو هواپیمابر برای حمله به گروهک تروریستی داعش در عرض دریا استفاده خواهد کرد، بی‌آنکه به پایگاه هوایی شهر لاذقیه نیازی داشته باشد.
۴- عارف رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم شد
ابوالفضل سروش، عضو فراکسیون امید در مجلس دهم با اشاره به دومین نشست فراکسیون امید و تعیین اعضای هیئت‌رئیسه این فراکسیون، گفت: در این جلسه حدود ۱۰۵ یا ۱۰۶ تن از اعضای فراکسیون حضور داشتند که محمدرضا عارف به عنوان رئیس فراکسیون امید انتخاب شد. وی افزود: در این جلسه غلامرضا تاجگردون، محمدرضا تابش، احمد مازنی، الیاس حضرتی، محمود صادقی، علی نوبخت، محمدعلی وکیلی و مصطفی کواکبیان به‌عنوان اعضای هیئت‌رئیسه فراکسیون امید انتخاب شدند. سروش اظهار داشت: هیچ‌کدام از اعضای فراکسیون غیر از آقای عارف برای ریاست فراکسیون امید نامزد نشده بودند.
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات