تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۹۱۳۰۴
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام:

زمينه حضور حداکثري مردم در انتخابات با کانديداهايي از طيف‌هاي مختلف فراهم شود

(روزنامه مردم‌سالاري ـ 1394/11/03 ـ شماره 3958 ـ صفحه 2)

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأکيد بر اهميت انتخابات سرنوشت ساز اسفند ماه سال‌جاري، گفت: بايد زمينه حضور حداکثري مردم در انتخابات با کانديداهايي از طيف‌هاي مختلف فراهم شود. به گزارش ايرنا، آيت‌الله اکبر‌ هاشمي ‌رفسنجاني در ديدار جمعي از علما و فضلاي حوزه علميه قم اظهار کرد: بايد مرحله به مرحله اين انتخابات، قانوني و عادلانه برگزار شود تا مردم به نامزدهاي مورد نظر خود از طيف‌هاي مختلف و دلسوز با وجود همه سلايق و گرايش‌هاي فکري داخل خانواده انقلاب و نظام اسلامي‌رأي بدهند تا شاهد انتخاباتي پرشور با حضور حداکثري مردم باشيم. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، به تشريح سهم و نقش مهم و اساسي مردم در قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ‌پرداخت و گفت: زماني که مردم به دلايل مختلف از شيوه مديريتي رژيم پهلوي به تنگ آمده بودند و از طرف روحانيون به اوضاع کشور خود پي بردند، وارد صحنه مبارزه شدند و تا پيروزي نهايي، لحظه‌اي دست از مقاومت و ايستادگي برنداشتند. وي علاقه، حمايت، پشتيباني و حضور مردم در صحنه را عامل موفقيت انقلاب اسلامي‌و امنيت حاکم بر ايران، علي‌رغم بي‌ثباتي، جنگ و ترور در کشورهاي منطقه توصيف کرد و افزود: اگر مي‌بينيد که مردم ايران در امنيت زندگي مي‌کنند، به خاطر اين است که آنها به نظام جمهوري اسلامي‌و کشور خود بسيار علاقه مند هستند.

هاشمي، جلب رضايت مردم و اقناع فکري آنان را امري ضروري براي تداوم نظام اسلامي‌قلمداد کرد و گفت: مردم به خاطر تعدد و کثرت وسايل ارتباط جمعي و دسترسي آسان به انواع اخبار از اقصي نقاط دنيا، روز به روز آگاه‌تر و باسوادتر مي‌شوند و دايماً در حال بحث و تبادل اخبار و نظر با يکديگر هستند، از اينرو توجيه کاري و سانسور اطلاعات و اخبار و يا تحريف واقعيت‌ها، راه به جايي نمي‌برد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأکيد بر اين که بايد اجازه و حق اظهار نظر، انتقاد، قضاوت و سوال سازنده در فضاي غيرامنيتي و سالم را به مردم بدهيم، خاطرنشان کرد: توجه نکردن به خواست مردم، در درازمدت عواقب بدي به دنبال داشته و اين امر با دين مبين اسلام نيز منافات دارد.وي با تأکيد بر اين که مردم بايد بتوانند نامزدهاي مورد نظر خود را از بين سلايق و گرايش‌هاي مختلف آزادانه انتخاب کنند، گفت: هيچکس مستحق‌تر از حضرت علي(ع) براي حکومت به امر خداوند نبود، اما پيغمبر(ص) به او گفتند اگر مردم خواستند، بر آنها حکومت کن و اگر نخواستند، به خودشان واگذار کن. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تشريح اثرات مثبت و سازنده برگزاري قانونمند انتخابات آتي مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي، گفت: حماسه سياسي ملت ايران در خرداد 92 سبب شد تا دولتي اعتدالي و برخاسته از آراي مردم بر روي کار بيايد و به دنبال آن، تيمي‌متشکل از افراد با تجربه و اهل فن پاي ميز مذاکره با قدرتمندترين کشورهاي دنيا بنشيند و حقانيت ايران را به دنيا ثابت کند.

هاشمي‌با تأکيد بر حفظ دستاوردهاي هسته‌اي ايران در برجام، گفت: نه تنها فعاليت هسته اي صلح‌آميز ايران متوقف نشده است، بلکه ضمن ارتقاء تکنولوژي اين دانش، فرآورده‌هاي آن به ويژه آب سنگين نيز مشترياني به ويژه غربي دارد. وي با بيان اين که دنيا به يمن مقاومت و پايداري ملت ايران و سياست‌هاي عزتمند خارجي به نقش و اهميت ايران در ايجاد صلح و امنيت در منطقه به يقين رسيده است، گفت: دنيا به حضور ايران در صحنه بين‌المللي بسيار علاقه‌مند است و از آن استقبال مي‌کند، چرا که مي‌داند، تعادل و آرامش منطقه، بدون ايران، امري ناممکن و دست نيافتني است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، به اذعان سياستمداران غربي در مورد ايرانيان مبني بر اين که ايران داراي تمدن عظيم و فرهنگ زنده است، اشاره و تصريح کرد: خوشبختانه ايران از نيروي انساني توانمند و باهوش، منابع طبيعي، تاريخ چندين هزار ساله و هر آن چيزي که به رشد و پيشرفت آن کمک شاياني مي‌کند، برخوردار مي‌باشد و اين موهبتي الهي است که بايد با وحدت آن را حفظ و تقويت کنيم. وي با تأکيد بر اين که ايران مي‌تواند بر پايه اسلام ناب، به يک کشور قدرتمند و موفق جهاني تبديل شود، گفت: ملت ايران با پشتوانه فقه، اخلاق و عقايد منطقي و عالمانه مکتب اهل‌بيت(ع) مي‌تواند به برترين و بهترين کشور دنيا تبديل شود.

هاشمي، معارف قرآني را سه بخش عقايد، احکام و اخلاق دانست و افزود: در بين اين معارف، اخلاقيات به دليل نقش و جايگاه ويژه‌اي که در فرهنگ و انسان‌سازي دارد، از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است و اگر از سطحي‌نگري در اين بخش پرهيز کنيم و حدود يکصد حکم اخلاقي اسلام سرلوحه امور و فعاليت‌هاي انسان قرار بگيرد، سعادت و سربلندي دنيوي و اخروي را به دنبال دارد. آيت‌الله ‌هاشمي‌ رفسنجاني با ابراز تأسف از برخي معضلات اجتماعي، فرهنگي، اخلاقي جامعه از جمله اعتياد، طلاق، ازدواج‌هاي ناموفق و ديگر آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه، گفت: دوري از رذايل اخلاقي از جمله تهمت، دروغ، افترا، غيبت و تقويت اخلاق و فرهنگ‌سازي، راه‌حلي جدي براي اين معضلات اجتماعي است.

http://mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=240038

ش.د9405231

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات