صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۲۹۱۴۸۰

جهاد کبیر در برابر استکبار

اگر این هدف محقق و جمهوری اسلامی از عناصر قدرت تهی شود، از بین بردن آن یا تغییر اساسی جهتِ حرکت آن، کار دشواری نخواهد بود؛ به همین دلیل است که تأکید می‌کنیم تبعیت نکردن از دشمن و مقاومت در برابر خواسته‌های آن، «جهاد کبیر» است.
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری، با تبیین «هویت و مسیر انقلابی» این مجلس، تنها راه بقا و پیشرفت نظام و تحقق اهداف انقلاب را «اقتدار حقیقی کشور» و «جهاد کبیر»، یعنی تبعیت نکردن از دشمن دانستند و با بیان مراحل سه‌گانه دشمنی استکبار با نظام اسلامی، تلاش برای «نفوذ» در جمهوری اسلامی را مرحله سوم این تهاجم برشمردند و زمینه‌سازی برای تهی شدن نظام از عناصر درونی قدرت را هدف اصلی این نفوذ ذکر کردند. معظم‌له خاطرنشان کردند، اگر این هدف محقق و جمهوری اسلامی از عناصر قدرت تهی شود، از بین بردن آن یا تغییر اساسی جهتِ حرکت آن، کار دشواری نخواهد بود؛ به همین دلیل است که تأکید می‌کنیم تبعیت نکردن از دشمن و مقاومت در برابر خواسته‌های آن، «جهاد کبیر» است.
در واقع، جهاد کبیر افزون بر اینکه یکی از مؤلفه‌های اصلی در سیاست‌گذاری و تعیین جهت‌گیری‌های نظام اسلامی است، یکی از مؤلفه‌های هویت‌بخش و تمایزبخش این نظام از دیگر نظام‌ها نیز هست. بر همین اساس می‌توان گفت، استکبار با اتخاذ راهبرد پیچیده، نامرئی،‌ چندبعدی و پنهانی نفوذ درصدد است تا ضمن تغییر در جهت‌گیری‌های نظام اسلامی، هویت این نظام را نیز مورد هجوم خود قرار دهد. بنابراین، یکی از اقدامات دشمن در نفوذ، تلاش برای خدشه‌دار کردن جهاد کبیر نظام اسلامی است؛ زیرا دشمن با نفوذ به محیط درونی و حصار امن جمهوری اسلامی ایران در پی آن است که با تغییر باورهای مردم و همچنین تغییر محاسبات مسئولان، ساحت درونی نظام جمهوری اسلامی را به ساحتی عرفی،‌ مانند سایر نظام‌های سیاسی حاکم بر جهان تبدیل کند که در آن صورت، دیگر خبری از مقاومت و ایستادگی در مقابل خواسته‌های استکبار نخواهد بود. از همین رو، در ابتدا می‌خواهد عناصر درونی قدرت جمهوری اسلامی را که به پشتوانه آنها در برابر استکبار سر خم نمی‌کند،‌ تضعیف و نابود کند که باید حمله دشمن به سپاه پاسداران، شورای نگهبان، جوانان حزب‌اللهی و روحانیون انقلابی را در این راستا ارزیابی کرد؛ چراکه تضعیف این افراد و نهادها، مقدمه تحقق هدف آنهاست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات