صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۹۱۶۶۷

اخبار

۱- آمار تکان‌دهنده فائو از هدرروی سالانه ۳۵ میلیون تن غذا در ایران
آمارهای منتشرشده از سوی سازمان جهانی خواربار و کشاورزی(فائو) نشان می‌دهد، ۳/۱ میلیارد تن از مواد غذایی و محصولات کشاورزی تولیدی در جهان طی یک سال از بین می‌رود که این رقم معادل تولید ۲۸ درصد از کل زمین‌های کشاورزی است. از این مقدار حدود ۴۵۰ میلیون تن غلات، ۳۰۰ میلیون تن میوه، ۵۰ میلیون تن گوشت و ۲۰ میلیون تن ماهی است. بر اساس این گزارش، ایران از جمله کشورهایی است که هر ساله درصد بالایی از مواد غذایی تولیدی را به هدر می‌دهد. برآوردهای فائو نشان می‌دهد، هر روز به ازای هر نفر ۱۳۴ کیلوکالری غذا در ایران به هدر می‌رود. همچنین گزارش های غیررسمی نشان می‌دهد، ۳۵ درصد محصولات کشاورزی تولیدی در ایران به هدر می‌رود. بر اساس این، از ۱۰۰ میلیون تن محصول کشاورزی تولیدی در کشور ۳۵ میلیون تن در سال دور ریخته می‌شود که این رقم معادل غذای ۱۵ میلیون نفر است. سهم ایران از کل غذایی که هر سال در جهان به هدر می‌رود، ۷/۲ درصد اعلام شده است. گفتنی است، گزارش مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز نشان می‌دهد، ارزش ضایعات مواد غذایی در ایران در سال ۲۰۱۴ تقریباً با مجموع ارقام کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی وارداتی دولت در همان سال برابری می‌کند.
۲- تسلط نیروهای عراقی بر محله «الشهدا» فلوجه
طبق آخرین اخبار از عملیات نیروهای امنیتی و ارتش عراق در داخل شهر فلوجه، نیروهای پلیس مبارزه با تروریسم موفق شده‌اند وارد محله «الشهدا» در جنوب شرق فلوجه شده و این منطقه را به تصرف خود درآورند. یک منبع میدانی در بین نیروهای مبارزه با تروریسم، گفته است که در حال حاضر درگیری‌های سختی در این منطقه وجود دارد. «رائد شاکر» فرمانده پلیس فدرال هم خبر داده است، از ابتدای آغاز عملیات آزادسازی فلوجه، ۲۷ روستا از دست تروریست‌های داعش آزاد شده است. وی همچنین اعلام کرده است، تروریست‌های داعش ۲۴۰ خانواده را مجبور کرده بودند که در درگیری‌ها به نفع این گروه شرکت کنند که نیروهای امنیتی توانسته‌اند آنها را نجات دهند.
۳- هاشمی: درباره حصر نباید از دولت توقعی داشته باشید
هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به پرسشی درباره مسئله حصر گفت: «درباره حصر نباید از دولت توقعی داشته باشید. دولت نمی‌تواند کاری بکند. فعلاً در این فضا، پیش‌بینی آن یک مقدار آسان نیست. البته می‌تواند تحولی پیش بیاید و نمی‌خواهم منفی بگویم. نمی‌توانم پیش‌بینی کنم.» وی درباره احتمال دیدار رئیس‌جمهور کشورمان با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفت: «در این شرایط اصلاً احتمالش هم نیست. وقتی رهبری مخالف باشند، آقای روحانی این کار را نمی‌کنند. حتی آن تلفنی که کردند، در آنجا به ایشان فشار آوردند که تلفن کردند. فکر می‌کنم در این شرایط زمینه ملاقات آقای روحانی نیست و آقای روحانی هم اقدام نمی‌کند.»
۴- به حمایت نظامی از گروه‌های مسلح سوری ادامه می‌دهیم
«عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی در نشست خبری مشترک با «فدریکا موگرینی» هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما به حمایت نظامی از معارضان سوری ادامه می‌دهیم. اما خانم موگرینی تأکید کرد، مذاکرات ژنو درباره سوریه باید به زودی از سرگرفته شود. وی همچنین نسبت به پایبندی به آتش‌بس در سوریه و تسریع در ورود کمک‌های انسانی به مناطق سوریه ابراز امیدواری کرد. گفتنی است، دخالت‌های ریاض در امور سوریه افزون بر آنکه موجب ادامه خونریزی‌ها در این کشور شده، تلاش‌ها برای حل بحران از راه سیاسی را نیز با شکست روبه‌رو کرده است.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات