صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۹۱۷۰۵

اخبار

۱- برجام حمله نظامی را ساده‌تر می‌کند
«رابرت اینهورن» عضو سابق وزارت خارجه آمریکا در نشستی با موضوع توافق هسته‌ای با ایران در اندیشکده «بروکینگز» آمریکا گفت: پس از ۱۵ سال که عمر توافق هسته‌ای به پایان می‌رسد، تهران قادر به افزایش توان غنی‌سازی خود نخواهد بود. در ادامه «یوسف العطیبه» سفیر امارات در آمریکا به تکرار اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت و گفت: توافق هسته‌ای تنها در صورتی توافق خوبی است که فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را متوقف کند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا امارات توافق هسته‌ای با ایران را توافق خوبی می‌داند، گفت: در صورتی که توافق جنبه دیگر رفتارهای ایران، یعنی حمایت ایران از حزب‌الله، فعالیت این کشور در عراق، حمایت آنها از حوثی‌های یمن و اقدامات‌شان در شرق عربستان و بحرین را متوقف کند، در آینده از این توافق با عنوان توافقی خوب یاد خواهد شد. «ریچارد نفیو» عضو سابق تیم مذاکره‌کننده آمریکا نیز در این نشست گفت: واشنگتن حتی می‌تواند از حمله نظامی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران استفاده کند. به گفته وی، در آن صورت هم برجام به واشنگتن کمک خواهد کرد تا بداند که آنها چه دارند و تأسیسات‌شان کجاست. نفیو در این نشست بار دیگر تأکید کرد که واشنگتن باید همکاری‌های اطلاعاتی و نظامی خود با کشورهای منطقه را علیه ایران افزایش دهد.
۲- عارف: مجلس در سايه و چيزي شبيه آن نداريم
رئيس فراکسيون اميد مجلس معتقد است، محور فعاليت‌ اصلاح‌طلبان در مجلس دهم فقط و فقط از طريق فراکسيون اميد است و مجلسي در سايه وجود ندارد. محمدرضا عارف در پاسخ به پرسشی مبني بر اينکه اصلاح‌طلبان مجلس دهم از بيرون مجلس اداره مي‌شوند يا مجلس در سايه براي هدايت اصلاح‌طلبان وجود دارد، اظهار داشت: محور فعاليت‌مان در مجلس فقط و فقط از طريق فراکسيون است؛ نه مجلس در سايه و نه چيزي شبيه آن داريم. خيلي شفاف فعاليت مي‌کنيم، شفاف موضع‌گيري خواهيم کرد و شفاف در راستاي مطالبات مردم و وعده‌هايي که به مردم داديم، کار خواهيم کرد. وي بر همين اساس تصريح کرد: هر کسي حق دارد حرف بزند، اما موضع فراکسيون ما اين است که همه امور مجلس را با هماهنگي در داخل فراکسيون اميد و هماهنگي اين فراکسيون با فراکسيون‌هاي ديگر پيش ببریم.
۳- براي دیدن وضعيت ايران به اروميه و مهاباد برويد!
محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان در نشست خبري مشترك با وزير خارجه فنلاند در پاسخ به ادعاي خبرنگار رادیو فرانسه كه گفت اقليت‌های كُرد، ترك و عرب در ايران تحت فشار هستند و دموكراسي درباره آنها اجرا نمي‌شود، گفت: شما صرفاً نظر خودتان را گفتيد و سؤال نپرسيديد. وي افزود: براي دیدن وضعيت ايران به اروميه و مهاباد برويد و ببينيد امروز رئيس‌جمهور ايران با مردم كرد و آذري چگونه بود و آنها هم چطور از او استقبال كردند. اگر اين واقعيت‌ها را مشاهده كنيد، در جمله‌اي كه گفتيد تجديدنظر خواهيد كرد.
۴- دروغ بزرگ بی‌بی‌سی برای حمایت از داعش
در حالی که نبرد فلوجه به روزهای سرنوشت‌ساز خود نزدیک شده، شبکه دولتی انگلیس بار دیگر برای حمایت از داعش وارد صحنه شد و یک دروغ بزرگ را به مرجع شیعیان عراق نسبت داد. بی‌بی‌سی فارسی مدعی شد، «آیت‌الله سیستانی از شیعیان خواسته است تا به دلیل مسائل فرقه‌ای وارد جنگ فلوجه نشوند!» این در حالی است که با مراجعه به متن گفت‌وگوی شیخ‌عبدالمهدی الکربلایی، نماینده آیت‌الله سیستانی با پایگاه خبری «العهد»، دروغ بودن این ادعا مشخص می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات