صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۹۲۱۴۷

اخبار

۱- ۷۶ میلیون آمریکایی با مشکل مالی دست و پنجه نرم می‌کنند
گزارش بانک مرکزی آمریکا نشان می‌دهد، ۷۶ میلیون آمریکایی با مشکل مالی روبه‌رو هستند و این مسئله حتی به قشر نسبتاً ثروتمند هم سرایت کرده است. به نوشته وبگاه شبکه سی‌ان‌ان، با وجود آنکه هفت سال از پایان رکود بزرگ در آمریکا می‌گذرد، اما هنوز میلیون‌ها نفر از مردم این کشور نتوانسته‌اند از نظر اقتصادی به ثبات برسند. به همین دلیل مسئله اقتصادی در رقابت‌های انتخاباتی امسال نقش پررنگی ایفا کرده است و شاید برای نخستین بار نطق‌های انتخاباتی نامزدها بیش از آنکه بر مسائل سیاست خارجی متمرکز باشد، حول محور اقتصاد می‌چرخد. بسیاری از کارشناسان دلیل اصلی پیشتازی «دونالد ترامپ» میلیاردر جنجالی نیویورکی در میان جمهوریخواهان را هم وعده‌های اقتصادی او دانسته‌اند.
۲- راه‌اندازی کمپین علیه سریال یوسف پیامبر در موریتانی
شبکه تلویزیونی غیردولتی «شنقیط» در موریتانی تنها چند روز پس از آغاز پخش سریال ایرانی «یوسف پیامبر(ع)» به مناسبت ماه مبارک رمضان، تسلیم اعتراض‌های گسترده در دنیای مجازی شد و پخش آن را متوقف کرد. بر اساس این گزارش، پخش سریال یوسف پیامبر(ع) از این شبکه تلویزیونی سبب راه‌اندازی یک کمپین اعتراضی در فضای مجازی شد که شماری از روحانیون موریتانی نیز در آن شرکت کرده و خواستار توقف پخش آن شدند. شرکت‌کنندگان در کمپین مذکور افزون بر مخالفت با ایفای نقش پیامبران(ع) در فیلم و سریال، معتقدند که در سریال یوسف پیامبر(ع) برخی مسائل مربوط به تشیع وجود دارد که اهل تسنن اعتقادی به آن ندارند.
۳- سردار سلیمانی برای انجام مأموریت مستشاری به عراق دعوت شده است
وزیر خارجه عراق در جریان دیدار با نخست‌وزیر لبنان در بیروت تأکید کرد: سردار سلیمانی به دعوت دولت بغداد و به منظور انجام مأموریت مستشاری وارد عراق شده است. به گزارش شبکه «سومریه نیوز»، ابراهیم الجعفری در این‌باره گفت: به کار بردن تعبیر «مشاور دولت عراق» برای سردار سلیمانی نادرست است؛ چراکه وی به منظور انجام مأموریت مستشاری در عراق به سر می‌برد. وزیر خارجه عراق در بخش دیگری از سخنان خود بر تداوم تلاش نیروهای امنیتی و مردمی این کشور برای آزادسازی کامل شهر فلوجه از تصرف داعش تأکید کرد. گفتنی است، اظهارات ابراهیم الجعفری درباره حضور قانونی سردار سلیمانی در شهر فلوجه، در واکنش به سخنان مداخله‌جویانه «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی مطرح شد که گفته بود، ریاض نسبت به حضور سردار سلیمانی در فلوجه بدبین است.
۴- نویسنده صهیونیست: نتانیاهو باید محاکمه شود
یک روزنامه‌نگار صهیونیستی اسناد فاش‌شده از اخذ پول و همکاری نتانیاهو با متهم فرانسوی پرونده کلاهبرداری در این کشور را دلیل کافی برای گشودن پرونده جنایی علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و محاکمه وی دانست. میمران، یکی از متهمان اصلی پرونده کلاهبرداری از مالیات کربن که در پاریس محاکمه می‌شود در جلسه دادگاه اعلام کرده بود، در سال ۲۰۰۱ یک میلیون یورو به کمپین نتانیاهو کمک کرده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای اذعان کرد، از یک شهروند فرانسوی که در پاریس به اتهام دست داشتن در پرونده بزرگ کلاهبرداری محاکمه می‌شود، پول گرفته است. در پی این اعتراف، دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این مسئله را بررسی خواهد کرد؛ اما خبرنگار «هاآرتص» نوشته است اسرائیل از آغاز تحقیقات درباره این مسئله خودداری کرده است؛ چراکه این رژیم حتی در مورد آغاز تحقیقات اولیه نیز مردد بوده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات