تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۹۲۵۰۸

عربستان٬ امارات٬ داعش و جبهه النصره هر روز به رژیم صهیونیستی نزدیکتر می‌شوند

پایگاه بصیرت / سعید محسنی‌راد

(روزنامه جمهوري اسلامي – 1395/03/22 – شماره 10612 – صفحه 12)

دیدارهای آشکار و پنهان مقام‌های عربستان و امارات با مقام‌های رژیم صهیونیستی و همچنین رویکردهای گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و عراق مانند گروه تروریستی داعش و جبهه النصره در خصوص رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد این‌ها بیش از پیش در حال نزدیکتر شدن به این رژیم‌اند.

این روزها می‌بینیم برخی کشورهای عربی در خصوص دشمنی با جمهوری اسلامی ایران با رژیم صهیونیستی اشتراک نظر یافته‌اند و این دشمنی مشترک باعث شده است آن‌ها به برقراری ارتباط با این رژیم گرایش بیشتری پیدا کنند و حتی توافق‌های مخفیانه نظامی و اطلاعاتی به ارزش صدها میلیون دلار با آن امضا کنند. در این میان ٬عربستان سعودی ٬ امارات و گروه‌های تروریستی مثل داعش و جبهه النصره در این مسیر در کنار برخی دیگر از کشورهای عربی مانند مصر و اردن حرکت می‌کنند.

حتی گروه‌های تروریستی داعش و النصره نیز راه همزیستی مسالمت آمیز با این رژیم را در پیش گرفته و می‌دانند که چگونه باید برای یک روز بیشتر زیستن، فقط و فقط به حفظ مصالح مشترک با ابرقدرت‌ها تکیه کرد.

«یوسی میلمان» تحلیل گر نظامی صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه معاریو نوشت: خطر ارتش کشورهای عربی برای اسرائیل به طور کلی از بین رفته است و اصلا خبری از آن نیست و این به دلیل توافقنامه‌های صلح اسرائیل با مصر و اردن و نیز وقوع بحران‌هایی است که برخی دشمنان اصلی ما مثل عراق، سوریه و لیبی را به خود درگیر کرده است، چرا که آن‌ها فعلا به جنگ با یکدیگر برای بقای خود مشغول شده‌اند.

میلمان که یکی از مهره‌های اصلی در بخش‌های تصمیم گیری در تل آویو محسوب می‌شود٬ در این مصاحبه گفت: ارتش کشورهای عربی از بین رفته یا ضعیف شده‌اند و نمی‌توانند خطری برای اسرائیل باشند چرا که آن‌ها فعلا به درگیری با خود یا در جبهه‌های دیگر مشغول شده‌اند ٬ حزب‌الله هم اکنون در سوریه سرگرم شده است.

او می‌گوید: روابط اسرائیل – اردن در بهترین شرایط خود از گذشته تا به حال قرار دارد و این دو از نظر امنیتی و اطلاعاتی بسیار به هم نزدیک شده اند، روابط با مصر نیز از نظر نظامی و اطلاعاتی به خصوص در زمینه همکاری ضد تروریسم در سینا بسیار تنگاتنگ است و دو طرف به طور دائم و مستقیم در زمینه نوع برخورد با جنبش مقاومت اسلامی حماس در بخش غزه با یکدیگر ارتباط دارند.

روزنامه صهیونیستی معاریو همچنین به نقل از یکی از مسئولان بلندپایه این رژیم که خواست نامش فاش نشود، نوشت: روابط تجاری میان اسرائیل و کشورهای عربی خلیج فارس بیشتر از طریق ترکیه و قبرس انجام می‌شود و اسرائیلی‌هایی که به طور مستقیم با این کشورها کار می‌کنند، هیچ گاه اسرائیلی بودن خود را علنی نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا، روزنامه رای الیوم نیز در خصوص ارتباط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نوشت: در اوایل دهه هشتاد٬ رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی خلیج فارس در زمینه کارخانه‌های بیسکویت سازی و شیرینی جات فعالیت داشت و در دهه نود دفاتر حفظ منافع در قطر و عمان فعالیت می‌کردند و برخی تاجران بزرگ اسرائیلی مثل «اسحاق چوفا» و «ایتان ورتهایمر» که یکی از تاجران بزرگ و مطرح اسرائیل است و نیز برخی مدیران بانکی مثل «هبوعلیم» برای بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری به این کشورها سفر کردند.

براساس این گزارش، برخی محصولات و تولیدات رژیم صهیونیستی مثل شیر، محصولات کشاورزی، مصنوعات چوبی، تجهیزات الکترونیکی و فراورده‌های غذایی جنگی همواره به این کشورها صادر می‌شده است.

علاوه بر این ٬ این‌ها روابط ورزشی با هم دارند و اعزام ورزشکاران صهیونیست به کشورهایی مثل قطر و امارات است به صورت علنی و مخفیانه همواره ادامه داشته است و حتی برخی بانک‌های کشورهای عربی اخیرا به بررسی زمینه سرمایه‌گذاری در بورس تل آویو نیز روی آورده‌اند.

رسانه‌های خبری منطقه از افزایش روز افزون حجم همکاری‌ها بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی خبر می‌دهند تا جایی که برخی رسانه‌های غربی و صهیونیستی از دیدارهای سری و مخفیانه در سطوح عالی بین مسئولان رژیم سعودی با رژیم صهیونیستی پرده برداشته‌اند که نمونه بارز آن دیدار «انور عشقی» افسر بازنشسته اطلاعاتی سعودی با «دوری گلد» مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی است.

«ترکی فیصل» شاهزاده عربستانی نیز اخیرا با «یعقوب عمیدور» رئیس سابق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی در موسسه سیاسی خاورمیانه در واشنگتن دیدار کرد و قبل از آن هم با موشه یعلون وزیر جنگ این رژیم در حاشیه همایش امنیتی مونیخ به طور علنی ملاقات داشت.

این ارتباط به قدری خودمانی و تنگاتنگ بود که این مقام صهیونیست در حضور ترکی فیصل به تهدید لبنان پرداخت و افزود: جنگ علیه حزب‌الله لبنان ویرانگر خواهد بود و در صورت وقوع جنگ جدید، شمار زیادی از لبنانی‌ها کشته خواهند شد ضمن این که هر دو طرف سعودی و اسرائیلی در این نشست برای دیدارهای بعدی نیز ابراز آمادگی کردند.

روابط امارات و قطر با رژیم صهیونیستی نیز از دیر باز برقرار بوده و اخیرا علنی‌تر شده است به طوری که هیات‌هایی از سوی این رژیم با بهانه‌های مختلف اقتصادی و تجاری به پایتخت‌های این کشورها سفر می‌کنند.

نمایندگی سازمان‌های بین‌المللی وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی که سرانجام توانست به عضویت هیات مدیره سازمان بین‌المللی کیفیت محیط زیست درآید ٬اخیرا هیاتی را به دبی اعزام کرد، این هیات شامل دانیال مرون و یعقوب کیدار مدیران شعبه‌های سازمان‌های بین‌المللی و شعبه خاورمیانه وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی بودند.

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در مورد این سفر نوشت: هیات ما به طور ناگهانی و غافلگیرانه با استقبال گرمی در این کشور رو به رو شد و این سفر بسیار مهم بود.

دوری گلد مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در گفت وگو با رادیو ارتش این رژیم گفته بود که روابط ما با امارات روابطی مخفیانه نیست بلکه با هم روابطی رسمی داریم.

گروه‌های تروریستی جبهه النصره و داعش نیز همزیستی با رژیم صهیونیستی را آموخته اند، یوسی میلمان در ارتباط با نزدیکی این دو گروه تروریستی به رژیم صهیونیستی به تشریح موقعیت آن‌ها پرداخت و نوشت: قدرت حزب‌الله از سال 2006میلادی (85ش) و پس از جنگ دوم لبنان محدود و کنترل شد، اما اسرائیلی‌ها به موازات آن با قدرت موشک‌های دوربرد و دقیق که توانایی هدف قراردادن عمق اسرائیل را داشتند از سوی آن روبه رو شدند، ضمن این که نیروهای حزب‌الله در جریان حضور خود در جنگ سوریه ٬ با تاکتیک‌های جنگی بیشتری آشنا شدند، اما آن‌ها از تلفات انسانی رنج می‌برند. حماس نیز تضعیف و محدود شده و مسئولان و فرماندهان آن‌ها بارها و بارها اعلام کرده‌اند که حاضر نیستند وارد جنگ‌های جدیدی با اسرائیل شوند.

میلمان افزود:حتی اگر مشکلات اقتصادی در غزه را حل کنیم ٬به احتمال زیاد مشکلات مرزی با غزه برای سال‌های متمادی طولانی حل و اوضاع رو به صلح و سلامت خواهد رفت. وی در باره حضور گروه‌های تروریستی داعش و النصره در سوریه و به طور خاص در مرزهای جولان می‌گوید: این دو گروه تروریستی با کیفیت و نوع همزیستی با همسایگان اسرائیلی خود آشنا شده و فراگرفته‌اند که آن‌ها دشمنان مشترکی بدتر و مهم‌تر از اسرائیل و یهود دارند.

این تحلیل گر سیاسی یهودی تاکید کرد که اوضاع کنونی در عراق، سوریه و لیبی به نفع رژیم صهیونیستی و منافع آن است، به خصوص این که گروه‌های تروریستی در سوریه، رژیم صهیونیستی را دشمن خود نمی‌دانند و معتقدند که می‌توانند در کنار آن ادامه بقا دهند.

رسانه‌های خبری اخیرا نوشتند که نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی هفته گذشته از تشکیل کمیته‌ای به نام «وحدت ارتباط» خبر دادند که وظیفه آن عمیق سازی روابط با تروریست‌ها در سوریه و انتقال مجروحان آن‌ها برای درمان به بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی است ٬هرچند تا پیش از آن نیز به طور غیرعلنی انجام می‌شد.

انور عشقی ژنرال بازنشسته سعودی که به دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی مشهور است، می‌گوید: در صورتی که بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) به وعده خود عمل کند، عربستان دست به طرحی خواهد زد که برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مشوق کشورهای عربی خواهد بود و بر تقویت روابط رژیم صهیونیستی با مصر، اردن و دیگر کشورهای عربی تاثیری مثبت خواهد گذاشت. او همچنین اعلام کرده بود در صورتی که نتانیاهو طرح سازش عربی را بپذیرد، ریاض بلافاصله سفارت خود را در اراضی اشغالی افتتاح خواهد کرد.

کارشناسان سیاسی به انور عشقی به منزله کانال رسمی ارتباط بین عربستان و رژیم صهیونیستی نگاه می‌کنند و بر این باورند که او مسئول روابط بین صهیونیست‌ها و سعودی‌ها است چرا که بدون چراغ سبز دولتش نمی‌تواند این گونه سخنان مهمی را در باره برقراری ارتباط یا افتتاح سفارت در تل آویو بر زبان براند.

سردمدار ارتباط عرب‌ها با رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی است به خصوص که در این شرایط بحرانی کنونی منطقه و اشتراک منافع آن‌ها با رژیم صهیونیستی در تضاد با جمهوری اسلامی ایران، این ارتباط علنی‌تر شده و هر دو طرف آهنگ شیرین روابط خود در آینده را زمزمه می‌کنند.

http://jomhourieslami.net/?newsid=94037

ش.د9500682

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات