صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲  ، 
کد خبر : ۲۹۳۸۵۹

اخبار

۱- ریزش در فراکسیون امید از تهی کردن تا خالص‌تر شدن!
پس از تشکیل مجلس شورای اسلامی، برخی اصلاح‌طلبان با صراحت از تشکیل فراکسیون «امید» با حضور اکثریت نمایندگان مجلس یاد می‌کردند؛ اما با وجود پیش‌بینی و تحلیل آنها، این فراکسیون به لحاظ رقمی کمتر از فراکسیون ولایت شد و در انتخاب رئیس مجلس نیز از فراکسیون ولایت شکست خورد. پس از تشکیل فراکسیون اعتدال، هجمه‌‌های فراوانی از سوی اصلاح‌طلبان به نمایندگان مستقل وارد شد؛ به گونه‌ای که روزنامه «آفتاب یزد»، با اشاره به ریزش شدید فراکسیون امید، طی مطلبی با عنوان «دفن اخلاق» نوشت: «این اقدام موجب تهی کردن فراکسیون امید و رساندن آن به ۷۰ عضو شده است.» برخی چهره‌های دیگر اصلاح‌طلب نیز سعی کردند تشکیل فراکسیون اعتدال و ریزش در فراکسیون امید را فرصتی برای اصلاح‌طلبان بدانند؛ به گونه‌ای که علی تاجرنیا، عضو حزب منحله مشارکت، گفت: به جهنم که ۹۰ نفر از فراکسیون امید ریزش کردند؛ بهتر است به جای اینکه بگویید ریزش کردند، بگویید فراکسیون امید خالص‌تر شد.
۲- اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی بنیه دفاعی باقی ‌می‌ماند
یکی از نمایندگان مجلس گفت: دولت در پیشنهاد جدید برای اصلاح قانون بودجه سال ۹۵، موضوع حذف تبصره ۲۲ برای تقویت بنیه دفاعی را مطرح نخواهد کرد. گفتنی است، یکی از بندهای مورد توجه مجلس که به ابعاد دفاعی کشور مربوط می‌شود، موضوع تبصره ۲۲ بودجه امسال است که دولت در اصلاحیه خواستار حذف آن شد؛ اما با انتقاد‌های نمایندگان و مسئولان دفاعی کشور، مانند رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روبه‌رو گردید. یکی دیگر از نمایندگان مطلع مجلس دهم با بیان اینکه دولت باید پیشنهاد جدید ارائه کند، تصریح کرد:‌ به نظر می‌رسد دولت ارقام پیش‌بینی‌شده را تغییر دهد. این نماینده مجلس تأکید کرد:‌ بر اساس شنیده‌ها دولت با توجه به انتقادات شدید نمایندگان حذف تبصره ۲۲ مبنی بر اختصاص پنج هزار میلیارد تومان برای تقویت بنیه دفاعی،‌ این تبصره را حذف نخواهد کرد.
۳- شعار ایران در حمایت از مستضعفان خطرناک است!
رژیم صهیونیستی نگران نفوذ ایران در منطقه به اعتبار شعار حمایت از مستضعفان است؛ چنانچه مشاور امنیتی نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این‌باره تأکید می‌کند: راهبرد ایران برای نفوذ در منطقه سَر دادن شعار حمایت از مستضعفان و شیعیان است. «یوخیم روناس» گفت: «به منظور فهم سیاست ایران باید به بررسی سیاست خارجی تهران پرداخت. برای نمونه، حمایت از نیروهای آزادی‌بخش و حمایت از مستضعفان جزء این مبانی هستند. نظام ایران تلاش می‌کند، با تمسک به این مبانی در منطقه نفوذ کند.» وی افزود: «ایران با شعار یاری مستضعفان به دنبال آن است که نفوذ خود را در منطقه افزایش دهد. وقتی رهبر [معظم] ایران سخن از همپیمانان این کشور به میان می‌آورد، منظورش حزب‌الله، اسد و حوثی‌هاست.»
۴- اگر دغل‌کاری آمریکا ثابت شده باشد باز هم برنده‌ایم
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به برجام، تصریح کرد: در برجام هر چه پذیرفته شده با نظر نظام بوده و کسی جرئت اینکه کار مخفیانه‌ای بکند، ندارد. وی افزود: مدرک‎سازی‎های عریض و طویل غرب علیه فعالیت‎های صلح‎آمیز هسته‎ای ایران در جهان برملا شد؛ البته اگر در مذاکرات هسته‎ای فقط ثابت کرده باشیم که آمریکا دغل‌کار و حیله‌گر است، باز هم برنده بوده‌ایم. سردار حسین دهقان افزود: رژیم صهیونیستی، عربستان و جریان‌های تندروی آمریکا که با اجرای برجام شکست خورده‌اند، تلاش دارند به بهانه‌های مختلف و بی‎ربط اوضاع را به نفع خود تغییر دهند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات