صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲  ، 
کد خبر : ۲۹۳۹۸۷

اخبار

۱- آخرین پیشروی‌های جبهه مقاومت برای فتح حلب
عملیات ارتش و مقاومت سوریه به همراه نیروهای کُرد و فلسطینی در نقاط مختلف داخل و اطراف شهر «حلب» ادامه دارد و تروریست‌ها به طور کامل موضع دفاعی به خود گرفته‌اند. با تثبیت مواضع نیروهای مقاومت در محله «مسکن جوانان» راه ارتباطی تروریست‌ها از شرق شهر حلب با جاده «کاستلو» به طور کامل قطع شده و آنها به سمت اردوگاه حندرات متواری شده‌اند. همزمان با عملیات نیروهای جبهه مقاومت در حومه جنوبی اردوگاه حندرات، نیروهای مقاومت فلسطین هم از محور شمالی به سوی مواضع تروریست‌ها در این اردوگاه پیشروی کرده‌اند. جنگنده‌های روس نیز مواضع گروه تروریستی جبهه النصره را در شهرک‌های «خان طومان»، «العیس»، «ایکاردا»، «معراته»، «القراصی» و سایر شهرک‌های جنوب غربی حلب به شدت هدف قرار داده‌اند. تروریست‌ها با استفاده از تریبون‌های مساجد از شهروندان شرق شهر حلب خواسته‌اند که دست به سلاح ببرند و علیه جبهه مقاومت اقدام کنند که با واکنش سرد مردم روبه‌رو شده‌اند.
۲- باید تا پایان این دوره از دولت حمایت کنیم
رسول منتجب‌نيا، عضو سابق جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: اصلاح‌طلبان بايد تا پايان اين دوره رياست جمهوري حمايت خود از دولت را بي‌چون و چرا ادامه دهند تا اینکه در زمان نزديک به انتخابات، درباره گزينه انتخابات رياست جمهوري ۹۶ به جمع‌بندي رسيده و در نهایت، در يک تصميم‌گيري جمعي نظر خود را اعلام کنند. وي با بيان اينکه امروز هرگونه ترديد و القای شبهه مي‌تواند سبب تضعيف دولت شود، افزود: من با نظر بعضي از دوستان که افراد ديگري از گرایش اصلاح‌طلبان را براي رياست جمهوري مطرح مي‌کنند، موافق نيستم و آن را کار درستي نمي‌دانم. اين کار بازي در ميدان مخالفان دولت است؛ ما اکنون بايد به طور قاطع از آقاي روحاني حمايت کنيم، البته حمايت کردن به معناي انتقاد نداشتن نيست، بلکه مي‌توان انتقادات و نظرات را به صورت منطقي اعلام کرد.
۳- مخالفت سیاسی آمریکایی‌ها با یک قرارداد
شبکه «سی‌ان‌ان» با اشاره به مخالفت‌های داخلی در آمریکا با فروش هواپیما به ایران، گفت: بعید است تفاهم بوئینگ و ایران‌ایر، پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به توافقی قرص و محکم تبدیل شود. شبکه «سی‌ان‌ان» ادامه داد: «در حالی که این شرکت و ایران اعلام کردند که مذاکرات درباره این فروش ادامه دارد، اما مخالفت سیاسی در داخل آمریکا با این قرارداد، تحویل این هواپیماها به ایران را با تردید روبه‌رو کرده است. به نظر می‌رسد، حتی اگر در نهایت آمریکا اجازه اجرایی شدن این قرارداد را بدهد، تعداد هواپیماهای فروخته‌شده به ایران را کاهش دهد.» گفتنی است، توافق ایران با بوئینگ پس از قرارداد گسترده این کشور با رقیب اروپایی این شرکت، یعنی ایرباس انجام شده بود.
۴- بیشترین معاملات ایران با کدام کشورهاست؟
آخرین گزارشی که گمرک ایران از کارنامه تجارت کشور منتشر کرده است، نشان می‌دهد که عمده کشورهای طرف معامله ایران طی چهار ماهه آغاز سال جاری به ترتیب چین، امارات متحده‌عربی، کره‌جنوبی، ترکیه و هند هستند. بر اساس این، چین همچنان اولین مبدأ واردات ایران است. گزارش‌ها حاکی است، از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه دو میلیارد و ۹۴۲ میلیون دلار کالا از چین به ایران وارد شده است. امارات متحده عربی، دومین کشور عمده طرف معامله ایران در چهار ماه منتهی به تیر ماه سال ۹۵ است و در این مدت دو میلیارد و ۱۰۴ میلیون دلار کالا از این کشور به بازار ایران وارد شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات