صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۹۴۰۸۷

اخبار

۱- رژیم صهیونیستی ایران و حزب‌الله را تهدید‌های واقعی علیه خود می‌داند
اندیشکده آمریکایی «رند» نوشته است: «اسرائیل [رژیم صهیونیستی] تلاش‌های سیاسی، نظامی و مخفی خود را برای دور کردن ایرانی‌ها و حزب‌الله در سوریه از مرزهای خود متمرکز کرده است؛ چراکه آنها تهدید‌های واقعی بالقوه امنیتی علیه تل‌آویو هستند.» در ادامه این مطلب آمده است: «به نظر می‌رسد، اسرائیل با قابلیت ناچیز اثرگذاری در پیامدهای ناشی از جنگ داخلی سوریه و محدودیت در مداخله در آن به عامل منفعلی در حوداث در حال وقوع در سوریه مبدل شده است؛ اما به هر حال در این گیرودار منافع حیاتی دارد و به طور عمده محدود کردن نفوذ ایران و روسیه در سوریه، متوقف ساختن انتقال تجهیزات نظامی به حزب‌الله، ممانعت از تهدید نظامی قابل قبول سوریه و ایران علیه اسرائیل و بر هم زدن مشروعیت ادعاهای سوریه درباره بلندی‌های جولان، از جمله اهداف رژیم صهیونیستی است.»
۲- باید از گروه‌های تجزیه‌طلب مسلح کُرد در ایران حمایت کرد
 روزنامه «جروزالم پست» با ابراز خرسندی از درگیری‌های مرزی در مناطق کردنشین ایران، نوشته است: «دلایل زیادی وجود دارد تا اسرائیل [رژیم صهیونیستی] از کردها حمایت کرده و همکاری‌های دوجانبه را تقویت کند.» در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تعداد زیادی از سیاستمداران صهیونیست از حق کردها برای خودمختاری و به رسمیت شناخته شدن حمایت کردند، آمده است: «کردهایی که تحت حزب دموکراتیک کردستان ایران سازمان‌دهی شده‌اند، از معدود نیروهای مخالف مؤثر در برابر سپاه پاسداران هستند. طی چند ماه گذشته آنها حملات خود را احیا کرده و ده‌ها سرباز ایرانی را کشته‌اند.» این روزنامه دولت احتمالی کردها را «اسرائیل دوم» خوانده و حمایت از دولت منطقه‌ای کردستان و حقوق کردهای ایران را کاری اخلاقی توصیف کرده است.
۳- انشعابی دیگر در تیم رسانه‌ای منشعب از کرباسچی- قوچانی
تیم رسانه‌ای کرباسچی- قوچانی که سال‌ها پیش با انتشار چند نشریه و روزنامه، به‌ویژه در نشریه «شهروند امروز» گرد هم آمده بودند، به دلیل اختلافات رویکردی و... چندین بار دچار انشعاب شده و نسبتاً فروپاشیده به شمار می‌آید. چند سال پیش، تیم فرید مدرسی به همراه افرادی، همچون مریم شبانی و رضا خجسته‌رحیمی به دلیل اختلافات از تیم اصلی رسانه‌ای کرباسچی، یعنی محمد قوچانی، اکبر منتجبی و مریم باقی جدا شدند و در حالی که قوچانی و همراهانش نشریه‌هایی، مانند «مهرنامه»، «صدا» و روزنامه توقیف شده «آسمان» را منتشر می‌کردند، تیم فرید مدرسی، در نشریه «اندیشه پویا» گرد آمدند. فرید مدرسی در این نشریه جزء حامیان مالی و مدیر اجرایی بود، اما اکنون از تیم اندیشه پویا نیز جدا شده و انشعاب دیگری را رقم زده است.
۴- احتمال همکاری آمریکا و پاکستان در مرگ «ملاّ منصور»
برخی از اعضای ارشد طالبان با وجود تحقیق نافرجام، از احتمال همکاری آمریکا و پاکستان در کشتن «ملا منصور» خبر می‌دهند. به گزارش «تایمز»، این گروه پس از مرگ رهبر سابق خود محدودیت‌هایی را برای حفظ جان رهبران بین افراد خود اعمال کرده است، طالبان به دنبال وضع محدودیت‌هایی در رفت‌وآمد افرادش، به آنها اجازه استفاده از تلفن همراه و وسایل دیجیتالی دیگر را نمی‌دهد. بر اساس این گزارش، «ملاّ هیبت‌الله» رهبر کنونی طالبان روابط اینترنتی خود را قطع کرده است و به جز چند همکار محدودش از دیگران دوری می‌کند. همچنین، وی پیام‌های خود را از طریق فایل صوتی و در برخی موارد به طور شفاهی به افراد مورد اعتمادش می‌رساند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات