صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۹۴۱۶۷

اخبار

۱- صلح با عربستان زودتر از آنچه تصور می‌کنید اتفاق می‌افتد!
یکی از وزرای سابق رژیم صهیونیستی اظهار داشت: صلح با عربستان سعودی به‌زودی اتفاق خواهد افتاد. به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «مایکل ملکویر» افزود: «این که اسرائیلی‌ها بتوانند به عربستان سفر کنند، جزء گزینه‌های محتمل است و با کمک خداوند، زودتر از آنچه در خیال می‌گنجد، می‌توانند به عربستان سفر کرده و از این کشور دیدن کنند. وی همچنین درباره واکنش سایر دولت‌های عربی نسبت به ایجاد روابط دوستانه میان عربستان و رژیم صهیونیستی تأکید کرد: با آنکه دیدار مقام‌های عربستان و اسرائیل در ماه گذشته با محکومیت ایران و حزب‌الله روبه‌رو شد، اما جهان عرب، «نه آن را محکوم کرد و نه از آن حمایت کرد.» گفتنی است، «ملکویر» یکی از کسانی است که به‌تازگی با یک هیئت از عربستان سعودی به ریاست «انور عشقی» ژنرال بازنشسته عربستانی در تل‌آویو دیدار کرد.
۲- امید در نقطه مقابل دولت قرار گرفته است
پس از تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس دهم، برخی معتقدند که افراط‌گرایی «امیدی»ها سبب تشکیل این فراکسیون شده است. سخنگوی فراکسیون اعتدال مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فراکسیون امید به دنبال استیضاح یکی دو نفر از وزرای دولت است که ما این را قبول نداریم و می‌گوییم استیضاح در این مقطع و زمان لازم نیست. مهرداد لاهوتی در ادامه افزود:‌ اگرچه ممکن است در حوزه فعالیت وزیری حادثه‌ای رخ بدهد که باید آن وزیر برکنار شود و این بحث درستی است، اما اینکه ما یک وزیر را برکنار کرده و مدت سه ماه وزارتخانه آن را به دست سرپرست سپرده و سپس چهار ماه دیگر وزیر انتخاب کنیم، کار صحیحی نیست؛ کجای دنیا این اتفاق می‌افتد؟ ما به دنبال این مسائل نیستیم و می‌گوییم که این موضوع همراهی با دولت نبوده و نقطه مقابل دولت است.
۳- ایجاد مانع بر سر راه برجام، قابل اعتماد نبودن آمریکا را تقویت می‌کند
موسویان از نزدیکان رئیس‌جمهور در یادداشتی در پایگاه تحلیلی «المانیتور» نوشت: «مخالفان توافق در واشنگتن باید درک کنند که تلاش برای ایجاد مانع بر سر راه اجرای برجام تنها سبب تقویت این تصور در میان ایرانیان خواهد شد که ایالات متحده قابل اعتماد نیست و نمی‌توان با این کشور بر سر مسائل منطقه یا سایر موارد، وارد تعامل شد. این اعمال برخلاف توافق اتمی هستند که آمریکا را متعهد می‌سازد برای دوام برجام و پیشگیری از ایجاد تداخل در تحقق بهره‌مند شدن کامل ایران از لغو تحریم‌ها کار کند. اگر قانونی برای تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران از تصویب کنگره بگذرد و به دست رئیس‌جمهوری آتی آمریکا امضا شود، به معنای نقض توافق از سوی ایالات متحده و در نتیجه، منزوی شدن این کشور است.»
۴- اوباما: بازرسی از مراکز هسته‎ای ایران ادامه می‎یابد
باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا با حضور در وزارت دفاع آمریکا طی سخنانی گفت: انتقال پول به ایران به دلیل عدم مراوده بانکی میان واشنگتن و تهران صورت گرفت. اوباما ضمن اشاره به اینکه توافق هسته‌ای با ایران سبب شده است ذخایر اورانیوم از این کشور خارج شود و ظرفیت ساخت سلاح هسته‌ای از بین برود، اظهار داشت: بازرسی از مراکز هسته‌ای ایران ادامه می‌یابد. وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نیز اهمیت توافق هسته‌ای را درک کرده است، تصریح کرد: اسرائیل به اینکه ایران به مفاد توافق پایبند بوده است، اذعان دارد. گفتنی است، اوباما در این سخنرانی تأکید کرد، ایران توافق هسته‌ای را اجرا کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات